Mitä tekisit elämässäsi toisin, jos voisit elää uudelleen?
Kommentit (70)
Käyttäisin teininä enemmän päihteitä (sosiaalisesti) ja en opiskelisi yhtä ahkerasti. Yrittäisin päästä porukoihin ja saada tyttöystävän
Kolmekymppiseksi asti en vaihtaisi mitään. Kolmekymppisenä tekisin yhden ratkaisun eri tavalla. Ei muuta.
Hankkisin laajan ystäväpiirin. Aikuisena se on vähän hankalampaa kun on jo vakiintuneet kaveriporukan. Olin ujo ja hiljainen lapsi.
Tuskin mitään. Aina olen ollut aika lailla pakotettu niihin valintoihin mitä teinkin, ulkoisten olosuhteiden tai tiedon tai resurssien puutteen takia. On harhaa kuvitella, että uudelleen yrittämällä voisin jotenkin pakottaa itseni kypsymään aikaisemmin tai motivoida itseni löytämään jotain piileviä voimavaroja.
Vaihtaisin lukiota teininä
En näkisi ensimmäistä poikaystävääni sen jälkeen kun erottiin
Jättäisin sen tyypin jota kiltteyttäni tapailin ennen kuin tulin raskaaksi
Menisin yliopistoon
En menisi syöpähoitoon
Mulla on kyllä elämässä kaikki mennyt päin he...tiä muutaman väärän ratkaisun vuoksi. Listaa voisi jatkaakin. Toisaalta yksi toisin tehty asia olisi johtanut erilaisiin tuloksiin muillakin elämänalueella, joten kysymykseen on aika absurdia etsiä vastausta. Jos yksi asia olisi tehty eri tavalla, olisi moni muukin asia muuttunut ja aiheuttanut erilaisia tilanteita ja valintoja.
- En solmisi tätä avioliittoa, mutta lapset tekisin siitä huolimatta.
- Olisin vahvempi ja lähtisin opiskelemaan haluamaani alaa. En luovuttaisi, vaan pakottaisin itseni yrittämään uudestaan.
- Olisin rohkeampi kohtaamaan elämän esteet, enkä luottaisi sinisilmäisesti muiden ohjeisiin.
monta asiaa
Toimisin oman pääni mukaan.
En olisi tottelevainen ja alistuva lapsi.
Perseelleen meno lähtee sieltä.
Lähtisin tutustumaan maailmaan vanhempien vastustelusta huolimatta. En ollut menossa heidän rahoillaan, vaan työn ja vapaaehtoistyön merkeissä, mutta äiti oli sitä mieltä että sen jälkeen ei ole mulla kotiin enää tulemista. En lähtenyt mutta nyt toivon että olisin lähtenyt. Olin 20-vuotias!
Ehkä opiskelisin paremmat arvosanat lukiosta ja sitten pyrkisin monta kertaa yliopistoon kunnes pääsisin.
Ei sen takia että mua itseäni kiinnostaisi vaan sen takia että naiset arvostaa maisterimiehiä.
Pysyisin tiettynä iltana kaukana baarista, jossa tapasin eksän.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä opiskelisin paremmat arvosanat lukiosta ja sitten pyrkisin monta kertaa yliopistoon kunnes pääsisin.
Ei sen takia että mua itseäni kiinnostaisi vaan sen takia että naiset arvostaa maisterimiehiä.
Itse ainakin arvostan kumppanissa sitä, että esimerkiksi opiskelee sitä mitä oikeasti intohimoisesti tahtoo, eikä mieti mikä olisi muiden silmissä arvostettavaa.
En vakiintuisi 16v ja muuttaisi exän yhteen 18v olisi ollut järkevää asua yksin ja itsenäistyä.
En ystävystyisi koulukiusattujen kanssa vaan valitsisin kavereikseni ne koulun suosituimmat tytöt. Menettäisin neitsyysteni paaaaaaaaljon aikaisemmin kuin mitä menetin (26 v), kävisin enemmän baareissa, kokeilisin huumeita, valitsisin toisen opiskelupaikan, en söisi karkkia yms yms.
En mitään. Tai ehkä jotain ihan pieniä noloja asioita, mut suuremmissa päätöksissä en mitään.
pöhpah kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin arvostan kumppanissa sitä, että esimerkiksi opiskelee sitä mitä oikeasti intohimoisesti tahtoo, eikä mieti mikä olisi muiden silmissä arvostettavaa.
Juu ihan varmasti arvostat sitä lähihoitajamiestä yhtä paljon kuin juristi/lääkäri/ekonomi mitälie maisteria.
Kaiken välillä 13v-38v