Miksi Prisman myyjät myyvät alaikäisille energiajuomia?
Mitä tälle asialle pitäisi tehdä? Energiajuomat ovat vaarallisia, ja nuoriso juo niitä liian suuren määrän päivässä. Vetävät tahallaan päänsä sekaisin energiajuomilla, joissa on kymmenkertaisesti kofeiinia kahviin verrattuna. Miksi pidätte asiaa mitättömänä? Miksi tähän asiaan ei puututa?
Kommentit (80)
Vierailija kirjoitti:
No nythän nuo tilaavat jo Gfuel jauhoa sun muita netistä ja vetävät niiden kanssa sitten överit.
Oikeastiko? Ei hyvänen aika. :D
Vierailija kirjoitti:
Tytölle myydään 0,25l Redbull, mutta pojalle ei 0,5l megistä. Perusteet: "No en mä nyt vaan voi". Luulis olevan myyjällekin hemmetin vaikeaa tuollainen energiajuomapoliisina toimiminen ilman selkeitä sääntöjä. Ja vakioasiakkaitahan ei noista pojista kasvaessaan tuollaiseen paskakauppaan tule.
Useimmat ihmiset eivät kyllä pysy lapsuuden lähikauppansa piirissä koko elämäänsä, eli aika tyhjä uhkaus😂 Siitä olen samaa mieltä, että sääntöjen pitää olla selkeät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nythän nuo tilaavat jo Gfuel jauhoa sun muita netistä ja vetävät niiden kanssa sitten överit.
Oikeastiko? Ei hyvänen aika. :D
Vedetään nokkaan sitä. Pärisee oikein kunnolla.
Siis eikö energiajuomissa ole suositus 15v? mutta sitä saa juoda ketävaan kunha rahaa löytyy... multa aikanaan kysyttiin että onko vanhemman lupa ostaa ja se riitti...
Oiskin kymmenkertainen määrä kofeiinia, vaihtaisin kahvin energiajuomiin.
Me jonnet ollaan ylpeitä prismasta ku ne myy 12v es 🤙🤙🤙🤙
Voi perkele mun muksu kuoli kun joi yhden juoman!
Ei se ole kaupan myyjien tehtävä katsoa mitä muiden kersat suuhunsa tunkevat.
Kersat ei osta energiajuomia, kun ette anna heille rahaa.
18v saa ostaa ja juoda Red Bull:ia jos niin haluaa, ja ikää voi olla vaikeaa arvioida.
Minä join yövuoroja tehdessäni 3-4 tölkkiä ja sydän heitti häränpyllyä. Ja olen 41vuotias! Miten jonkun 10vuotiaan sydän kestää?
11vuotiaani tuli hädissään tunnustamaan että oli kaverin kanssa ostaneet energiajuomaa limsana, vakuutin että etteköhän te henkiin jää. Oli lukenut jostain että niistä saa sydänkohtauksen ja raukka pelästynyt.
Nyt tyttö on 15 eikä edelleenkään juo energiajuomia, mielummin jääteetä
Huuh… uskomatonta vauhkoamista täällä. Noissa energiajuomissa on kofeiinia. No juu, kyllähän kofeiini piristää. Siksi sitä käytetään.
Kahvi ja kolajuomatkin voi pitää samanlaisena huumeena. No eiköhän se vähän yksinkertaisempi kansanosa suunnittele niiden kieltoa. Ainakin lapsilta. Huumeita ja hormoneja, niitähän ne. Älykkyystaso alkaa olla samaa luokkaa kuin amerikkalaisilla?
Mitä vit - tua?? Ei prismasta saa es:sää, siellä on megistä.
Käskin pojan 10v hakea siwasta batteryä mopolla, eivät myyneet.
Vierailija kirjoitti:
Kersat ei osta energiajuomia, kun ette anna heille rahaa.
Sitten ne varastetaan.
Terv. Vartija
Energiajuomien myyminen pitäisi kieltää kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Huuh… uskomatonta vauhkoamista täällä. Noissa energiajuomissa on kofeiinia. No juu, kyllähän kofeiini piristää. Siksi sitä käytetään.
Kahvi ja kolajuomatkin voi pitää samanlaisena huumeena. No eiköhän se vähän yksinkertaisempi kansanosa suunnittele niiden kieltoa. Ainakin lapsilta. Huumeita ja hormoneja, niitähän ne. Älykkyystaso alkaa olla samaa luokkaa kuin amerikkalaisilla?
Niissä on hitosti kofeiinia. Oletko kuullut kenekään joutuneen sydänkäyrille päivystykseen kahvista tai kokiksesta? Et. Sitähän se pärinäkin on, kun 12vuotias vetää 4 tölkkiä megaforcea putkeen ja sekoilee sitten ihan ylikierroksilla.
Alkoholiin kannattaa siirtyä. Se tuhoaa aivojakin yhtä paljon kuin imppaus.