Mitä tekisitte, jos kuulette että vanha tuttava levittelee sinusta törkeitä juoruja?
Ottaisitteko yhteyttä? Vai antaisitteko olla? Nämä juorut ovat sen verran törkeitä, että voisi olla syytä nostaa kunnianloukkaussyyte, mutta siihen en lähde. Kannattaako edes lähteä puolustamaan itseään näille yhteisille puolitutuille? Kyseessä on erittäin arveluttavia valheita, jotka mustamaalaavat mainettani ja saattavat vaikuttaa uraani. Mitä voin tehdä?
Kommentit (20)
Antaisin olla jos vain mahdollista. Jos joku haluaa uskoa juorupuheita, niin se kertoo ihmisestä itsestään enemmän kuin sinusta. Fiksut eivät niihin sokeasti luota.
Annat nyt vain itsestäsi paremman kuvan omalla käytökselläsi ihmisille kun heitä tapaat.
Oma käytökseni kertoo sen mikä olet. Jos typistät itsesi samalle tasolle voi vahingoittaa sinua enemmän. Ensi viikolla on jo uudet puheen aiheet.
Puuttuisi asiaan vain oikeusteitse jos se on tarpeen. Muuten antaisin asian olla.
Mäkin olen prostituoitu, narkomaani ja katuojassa. Näin kuulin opiskeluaikaisen ystäväni kertoilevan. En tehnyt mitään, ne jotka häntä uskovat haluvavat pahaa mulle jokatapauksessa ja ne jotka tuntevat mut, _tietävät_ ettei asia voi olla näin. Joten jättäisin omaan arvoonsa.
Käyt kakalla ihan samalla tavalla kun tähänkin asti.
Joo yhdyn tuohon että mitä se haittaa jos joku idiootti vaikka puhuu paskaa susta. Jos henkilö on idiootti niin ei hänen paskanjauhanta satu tai vaikuta mitenkään koska edes hänen ajatuksilla ei ole väliä.
Toisaalta varmaan monilla käy mielessä että mitäs ne muut sitten uskovatkohan tuon juttuja? Mutta sekin on otettava niin että se joka ilman suodattamista uskoo jonkun juttuja on itse todella yksinkertainen tai kuuluu samaan idiootti kastiin joten ei huolta.
Me järkevämmät ihmiset osaamme kyllä kyseenalaistaa, epäillä ja suodattaa asioita.
Harvoin muuten pasksnpuhujat ovat edes hyviä siinä. Yleensä ovat persoonia joissa on paljon häikkää käytöksessä jo muutenkin eli eivät ole kovin uskottavia.
Sinänsä pelkurimaista mustamaalata jotain valheilla. Se on vähän sama kun kutsuisi jonkun nyrkkeilykehään taistelemaan mutta ei saavu itse paikalle.
AP..eivät ihmiset juoruja, ellei juorut pidät paikkaansa. Naiset eivät koskaan juorua eikä puhu pahaa toisistaan . Mä en oo ainakaan koskaan kuullut
En tekisi mitään. Juorujen levittäminen ja paskan jauhanta kertoo enemmän tästä puhujasta kuin siitä, kenestä puhutaan.
Jos jollain on niin tylsä elämä, että pitää juoruja levitellä ja jollain niin tylsä elämä, että jaksaa uskoa, niin antaa mennä vain.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin olen prostituoitu, narkomaani ja katuojassa. Näin kuulin opiskeluaikaisen ystäväni kertoilevan. En tehnyt mitään, ne jotka häntä uskovat haluvavat pahaa mulle jokatapauksessa ja ne jotka tuntevat mut, _tietävät_ ettei asia voi olla näin. Joten jättäisin omaan arvoonsa.
Just näin, ne ihmiset jotka yleensä ovat ystäviä tai muuten läheisiä tietävät miten asia on ja osaavat kyseenalaistaa jos kuulevat jotain joka vähän haiskahtaa. Ja läheistenhän kanssa voi aina asiat selvittää ja puhua. Se, joka uskoo tuosta vaan pahanpuhujaa on yleensä tuo kieron ihmisen ystävä tai sitten muuten vaan tosi helposti manipuloitavissa ja kuuluu samaan klubiin. Et varmaan halua kuulua siihen.
Vierailija kirjoitti:
Joo yhdyn tuohon että mitä se haittaa jos joku idiootti vaikka puhuu paskaa susta. Jos henkilö on idiootti niin ei hänen paskanjauhanta satu tai vaikuta mitenkään koska edes hänen ajatuksilla ei ole väliä.
Toisaalta varmaan monilla käy mielessä että mitäs ne muut sitten uskovatkohan tuon juttuja? Mutta sekin on otettava niin että se joka ilman suodattamista uskoo jonkun juttuja on itse todella yksinkertainen tai kuuluu samaan idiootti kastiin joten ei huolta.
Me järkevämmät ihmiset osaamme kyllä kyseenalaistaa, epäillä ja suodattaa asioita.
Harvoin muuten pasksnpuhujat ovat edes hyviä siinä. Yleensä ovat persoonia joissa on paljon häikkää käytöksessä jo muutenkin eli eivät ole kovin uskottavia.
Sinänsä pelkurimaista mustamaalata jotain valheilla. Se on vähän sama kun kutsuisi jonkun nyrkkeilykehään taistelemaan mutta ei saavu itse paikalle.
Jos kyseessä on narsisti, niin narsisti on niin ovela että osaa keksiä vahingoittavia ja uskottavia juoruja. He osaavat myös manipuloida ihmisiä niin tarkasti, että vaikka olisitkin "järkevämpi ihminen", niin astuisit todennäköisesti hänen ansaansa ja uskoisit hänen puheensa.
Olen miettinyt tätä samaa mutta tullut siihen tulokseen myöskin, että mitä luultavimmin parempi antaa olla. Kun sinä elät normaalisti, omaa elämääsi ja toinen taas käyttää aikansa sun mustamaalamiseen niin kumpikohan näyttää hullulta. Harvemmin tällaisia ihmisiä, jotka käyttävät elämänsä muiden ihmisten riepotteluun niin kovin paljoa arvostetaan. Jos taas joku haluaa häntä uskoa niin eikö se vain kerro, että turhaan tällaisille ihmisille itseäsi puoustelet, jos jo alunperin uskovat susta valheita. Eri asia jos nämä valheet tulevat nettiin tms. niin sitten ryhtyisin toimiin, tosinn varmasti siinäkin kautta niin, että ilmoittaisin poliisille.
Miksi ap vaihdoit teitittelystä sinutteluun kesken virkkeen?
Juoruja on mahdoton hallita. Siksi on parempi olla yrittämättäkään. Minäkin jätin korjaamatta juorun, jonka mukaan olin jättänyt mieheni jonkun rock-tähden vuoksi 😂
Juoruilijan maine tunnetaan. Siksi kukaan ei hänen höpinöitään usko.
Ja nämä pashanpujujat monesti luulevat että kaikki uskovat heidän juttunsa jos joku ei sano mitään. Eivät tajua että ei se välttämättä uponnut vaan kuulija ei vaan viitsi sanoa mitään vaikka mielessä ajattelee. ”Taidat puhua paskaa.”
Mä olin teininä melkein ylpeä kun sain jonkun huume tyypin maineen kun olin pari kertaa poltellut Maria. Olin mä hurja....
Yhteyttä vain oikeusteitse, ei muuten.
Samaa miettinyt. Kauheiden juorujen kohde olen.
Yrittänyt kahdesti puhua ko. tyypin kanssa ja vaikutus oli pahempi.
Kuulin tulleeni riehumaan hänen kotiinsa ja väittänyt häntä valehtelijaksi.
Joten annettava olla. Jatka elämääsi kuin et olisi kuullutkaan noita puheita.
Vierailija kirjoitti:
Samaa miettinyt. Kauheiden juorujen kohde olen.
Yrittänyt kahdesti puhua ko. tyypin kanssa ja vaikutus oli pahempi.
Kuulin tulleeni riehumaan hänen kotiinsa ja väittänyt häntä valehtelijaksi.Joten annettava olla. Jatka elämääsi kuin et olisi kuullutkaan noita puheita.
Kuulostaa narsistilta. Narsisti ei kestä mitään syytöksiä, ja kostaa juuri noin. Narsistin kanssa kannattaa käyttäytyä niin kuin mitään ei olisi tapahtunut. Vaikka mielessäsi tiedät kaiken pskan mitä hän on sinusta jauhanut.
Ota etäisyyttä. Olet tuollaisen yläpuolella. Keksi jotain elämää, lähde vaikka matkoille. Lue kaunokirjallisuutta tai opiskele, äläkä kerro jutuistasi muille. Älä katsele Facebookia tms.
Jos menee törkeyksiin, ilmoita poliisille. Tosin se voi olla niiden tavoitekin, jotta saavat vihalleen vahvistuksen.
Mitä enemmän puolustelet sitä syvenpään kuoppaa kaivat itsellesi.