WhatsAppin sukulaish*lvetti
Ennen niin sopuisa suku on mennyt aivan sekaisin WhatsAppin myötä. Ehkäpä piilevät ongelmat ovat tulleet esille, tai jotain.
Suvun sovinistisin setämies heittelee vähän väliä seksistisiä, rasistisia tai homofobisia vitsejä tai jakaa "hassunhauskoja" huumorikuvia ryhmässä, jossa on myös alakouluikäisiä lapsia sekä yksi avoimesti homoseksuaali sukulainen. Ei auta vaikka huomautettaisiin vaan samat rasvaiset jutut jatkuvat muutaman päivän päästä. Ryhmää kuitenkin tarvitaan mm. yhteisten reissujen suunnitteluun, minkä vuoksi sen ylläpitäjä ei ole katsonut tarpeelliseksi poistaa koko ryhmää - tai setää, koska "ainahan se on ollut tuollainen, läppä läppä hei".
Tästä suivaantuneena toiset ovat perustaneet kilpailevan sukulaisryhmän, josta jättivät sedän kokonaan pois, mutta josta ei saa sanallakaan hiiskua sedälle. Osa aikuisista taas on perustanut K18-ryhmän, jossa vallitsee "sananvapaus" ja keskustelu koostuu lähinnä rasistisia termejä sisältävien vitsien jakamisesta. Neljännessä ryhmässä on puolestaan erään perheen sisarusten oma ryhmä, jossa lähinnä juorutaan muista ja päivitellään toisten ryhmien juttuja selän takana. Ja tässä on vaan osa niistä lukuisista ryhmistä, mitä koko porukalla WhatsAppissa on.
Vähän väliä keskustelu hajottaa koko porukkaa, herneitä ryystetään sieraimiin ja ryhmien ovet paukkuvat. Yksi jos toinenkin lähtee dramaattisesti jostain ryhmästä vain perustaakseen uuden oman ryhmän tai palaten myöhemmin häntä koipien välissä takaisin ryhmään. Useimmiten rivejä hajottaa politiikka, mutta historian aikana on nähty muun muassa muutama parisuhderiita.
Pitäisi varmaan poistaa koko sovellus, mutta kun tarvitsen sitä muutamaan työ- ja harrastusprojektiin. Sivusta seuratessa ei voi kuin puistella päätään. Tästä touhusta tulee mieleen ihan sellaiset pariskunnat, jotka riitelevät ja piikittelevät toisiaan ainoastaan muiden kuullen. Kahden kesken ei sitten puhuta ongelmista ollenkaan. Tai sitten sosiaalisen median pelisäännöt ovat yksinkertaisesti hukassa aikuisilta.
Kommentit (27)
Hahah. Onneksi itselläni on vain 2 sukulaisryhmää ja asiallisena on pysynyt.
Vierailija kirjoitti:
Olet noissa ryhmissä miksi?
En kehtaa poistuakaan, koska sitten alkaisi päivittely siitä, että minä olisin loukkaantunut tai kantaisin vihaa jostakin. AP
Vierailija kirjoitti:
Koska haluaa vaahtopallot pöksyissä seurata noita ryhmiä ja nostattaa oma egoaan sitten aihe vapaalla kuinka on suhtessa paljon parempi ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa poistuakaan, koska sitten alkaisi päivittely siitä, että minä olisin loukkaantunut tai kantaisin vihaa jostakin. AP
Älä sitten kehtaa valittakaan.
Vierailija kirjoitti:
Voidakseen haukkua muita?
Onpa outo sovellus kun pakottaa seuraamaan jotain mitä ei halua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kehtaa olla lukemattakaan? Kai nuo ryhmät sentään äänettömällä on?
Voih. Ja minä kun luulin että mun suku on sekopäistä väkeä.
Vierailija kirjoitti:
Hahah. Onneksi itselläni on vain 2 sukulaisryhmää ja asiallisena on pysynyt.
Ja mulla ei ole yhtään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen perusteella olet kyllä loukkaantunut. Miksi et halua sitä paljastaa muille ryhmässä?
Onneks en ole sukulaisten kanssa tekemisissä. Enkä wassuppiiissa.
Huoh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksen perusteella olet kyllä loukkaantunut. Miksi et halua sitä paljastaa muille ryhmässä?
En ole loukkaantunut vaan huolissani välien tulehtumisesta. En tiedä, miten ottaisin asian puheeksi. Tässä aloituksessa ei kuitenkaan ollut kyse minusta. AP
Laita seuranta pois tai eroa ryhmistä ja blokkaa sukulaiset. Itse en jäisi kaipaamaan jotain yhteisreissuja ahdistavien ja rasististen sukulaissetien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole loukkaantunut vaan huolissani välien tulehtumisesta. En tiedä, miten ottaisin asian puheeksi. Tässä aloituksessa ei kuitenkaan ollut kyse minusta. AP
Vietä enemmän aikaasi täyspäisten ihmisen kanssa. Ei se ole sinun tehtäväsi parantaa koko maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä sitten vaikuttaa sinun päivittäiseen arkesi noin muuten?
Mykistä ryhmät ikuisesti tai tosiaan eroa ja ota muutenkin vähän etäisyyttä kahjoon sukuusi. Joskus voi olla tyytyväinen että on pieni ja etäinen suku...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän jokainen aikuinen huomaa välien tulehtumisen itse ja puuttuu siihen jos haluaa. Huolehdi sinä vain omista väleistäsi äläkä yritä puuttua asioihin jotka ei sinua edes kosketa (kun sinusta ei ole edes kyse).
Miksi ihmeessä olet mukana kaikissa noissa ryhmissä? Eikö se yksi koko suvun ryhmä riitä? En itse ainakaan näe syytä, miksi olisin mukana jossain rasismiläppäryhmässä tai vain tietyn perheen sisarusten ryhmässä.