Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi olen tyytyväisempi yksin kuin suhteessa?

Vierailija
04.04.2018 |

Eikö tällainen ole outoa kun yleensä ihmiset etsii suhdetta ja kokee sen tekevän elämästä parempaa.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kanssa tajua tuota parisuhteen ihanuuden hehkutusta, koska silloin on koko ajan sellainen pieni stressi ja epävarmuus päällä. Yhdessä asumista en toki ole kokeillut, mutta seurustellessakin on kyllä päässyt jyvälle siitä etten kaipaa tuota enää elämääni. En kaipaa nykyisin enää edes seksiä.

N39

Vierailija
62/72 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteen alku varsinkin on aina hankalaa. Ekat viisi vuotta menee sopeutuessa toiseen, sen jälkeen aletaan vasta hioutumaan yhteen. Tarvitsee tietyn asenteen, että se onnistuu ja että molemmat on ihmisinä mukavia, sopeutuvaisia, luotettavia, keskustelutaitoisia ja kunnioittavia. On hirveän vaikeaa löytää sellainen ihminen. Lisäksi pitää pystyä päästämään toinen lähelle ja sietämään sitä päivästä toiseen. Ja vielä päästävä seksin määrästä jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen. 

Miksi pitäisi olla parisuhteessa, jos ei se tunnu omalta tavalta elää ja olla. Parisuhde ei ole autuaaksi tekevä asia, ei onnen tae eikä tulevaisuuden turvakaan. Onneksi nykyisin voi hyvällä mielellä elää sellaista omaa elämää, mikä sopii itselle. 

Itse olen parisuhteessa ollut 19-vuotiaasta asti saman miehen kanssa. Olemme olleet yhdessä yli 15v. En haluaisi olla yksin, jos vaihtoehtona on sinkkuus ja tämä parisuhde. Jos me joskus erotaan, en kuitenkaan ole varma haluaisinko uutta pysyvää suhdetta. Parisuhteessa on niin paljon asioita, missä pitää joustaa ja asioita, joita on siedettävä ja kun siihen lisää ne ensimmäiset vuodet, jotka menevät oikeasti yhteen hitsautumisessa, niin en taitaisi jaksaa alkaa alusta kenenkään kanssa.

Toivottavasti tämä oma parisuhteeni kestää loppuun saakka, sillä on ihan mukavaa vanheta yhdessä ja tuntea toinen niin hyvin. Vuosi vuodelta on ollut helpompaa sietää toisen ärsyttäviä piirteitä ja toisaalta enemmän ja enemmän myös rakastaa toista. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt päästiin taas siihen loputtomaan jankkaamiseen tasoteorioista ja sinkku miesten kurjuudesta. Todella mielenkiintoista ja eteenpäin vievää keskustelua jälleen.

Miehet....

Olisi muuten mielenkiintoista ihan vaihtelun vuoksi lukea miehen näkökulmasta mitä on vaatinut vuosia kestänyt ihana parisuhde naisen kanssa.

Vaikka äitienpäivän kunniaksi.

"Löysin upean naisen, mistä löytyi, mitä suhde vaati kehittyäkseen, ekan lapsen syntymä - kuinka elämä muuttui, lapset kouluiässä - kuinka se elämä taas muuttui (kun kaiken aikaa nainen on ollu äitikuplassaan vai onko ollut?)

Mitä miehenä on päässyt/joutunut suhteen eteen tekemään vai onko kaikki ollut helppoa "ei tarvii tehdä mitään, olenhan mies"

Alkuperäinen kysymys

Olishan se hienoo jakaa tämä elämä ihanan miehen kanssa mutta yksin olen onnellisempi. Kuitenkin. Jotenkin.

Joku antoi hyvän esimerkin seksistä kuinka rodeohärän selässä korvaan tai olet outo niin tuohon se mielestäni lopahtaa uudestaan ja uudestaan. Kun pupuvaihe päättyy niin miehelle se tarkoittaa tylsistymistä ja ettei niitä tunteita sitten ollutkaan kun ei enää jaksa monta kertaa päivässä elämän asettuessa.

Pidän seksistä, ehdottomasti kuuluu parisuhteeseen. Pakko sekstailu monta kertaa viikossa ei. Elämässä kun nyt sattuu olemaan muutakin kuin seksi ja tiedän itsestäni "taantuvani" alun jälkeen muutamaan kertaan viikossa tyyppiseksi ja se on kuulemna liian vähän.

Joten kyllä, onnellisempi yksin.

Vierailija
64/72 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle riittää että saa jonkun, koska se joku kelpaa seksiin mainiosti. Mies ei hae parisuhdetta vaan pelkkää seksiä, mutta elää vaikka parisuhteessa jos sillä saa seksiä.

No, ei tämäkään nyt ihan paikkaansa pidä.

No ei todellakaan pidä. Mulle miehenä seksi on luonnollinen osa parisuhdetta, johon kuuluu paljon muutakin. Tietty tosiasia on että kun seksi loppuu niin aikaa myöten loppuu kaikki muukin, parisuhde tarvitsee läheisyyttä ja hellyyttä ja seksi on hyvä lääke tuohon, suukkojen ja halien lisäksi.

Itsellekin seksi on osa parisuhdetta mutta kokemukseni mukaan miehille parisuhde on lähinnä osa seksiä. Se pakollinen paha, joka ei juurikaan hotsita.

Vierailija
65/72 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle riittää että saa jonkun, koska se joku kelpaa seksiin mainiosti. Mies ei hae parisuhdetta vaan pelkkää seksiä, mutta elää vaikka parisuhteessa jos sillä saa seksiä.

No, ei tämäkään nyt ihan paikkaansa pidä.

No ei todellakaan pidä. Mulle miehenä seksi on luonnollinen osa parisuhdetta, johon kuuluu paljon muutakin. Tietty tosiasia on että kun seksi loppuu niin aikaa myöten loppuu kaikki muukin, parisuhde tarvitsee läheisyyttä ja hellyyttä ja seksi on hyvä lääke tuohon, suukkojen ja halien lisäksi.

Itsellekin seksi on osa parisuhdetta mutta kokemukseni mukaan miehille parisuhde on lähinnä osa seksiä. Se pakollinen paha, joka ei juurikaan hotsita.

Olet itse valinnut itsellesi tuollaisia miehiä jotka eivät ole kiinnostuneet sinusta parisuhdemielessä.

Valitse seuraavalla kerralla vähän sellainen herkempi, hyväsydämisempi tyyppi.

Vierailija
66/72 |
04.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä ketjuissa itketään aina sitä että naiset saa koska vaan miehen.

Niin. Ne kauniit naiset. Meitä muita te ette edes näe. Emme ole teille mitään. Emme ainakaan naisia, kenties emme edes ihmisiä. Jos olet meidän kanssamme töissä tai juhlissa tai missä vaan, et muista meitä. Paikalla oli mielestäsi vain kauniita naisia, "siis kaikki naisethan on keskimääräistä paremman näköisiä ja suosittuja parisuhdemarkkinoilla".

Joku kysyy että mites Lissu, etkö sen kanssa menisi treffeille, niin vastaus on että "öööh kuka Lissu?". No se joka on istunut kolme vuotta samalla käytävällä töissä ja joka viikko tiimikokouksessa. Mutta et ole minua koskaan edes nähnyt...

Tätä elämäni on ollut 35 vuotta. Mutta ei se mitään, en tosiaankaan enää edes odota että joku mies voisi kiinnostua. (Ja inttäjille tiedoksi että 32v. asti jaksoin itse yrittää. Tuloksetta.)

Vierailija
67/72 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Kaikki naiset ovat miesten mielestä kauniita ja suosittuja koska rumat hiirumaiset ovat heille täysin näkymättömiä.

Vierailija
68/72 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se johtuu ainakin siitä, että en koe itseäni riittäväksi muille. Tulen hulluksi siihe pelkoon, että mut hylätään. Taustalla vaikea hylätyksitulemisen-kokemus. Olen yksin rauhallinen ja mukava ihminen, toisen kanssa sekopää. Tiedostan oman vajaavaisuuteni, enkä edes lähde leikkimään omalla tai toisen mielenterveydellä.

Vierailija
69/72 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla se johtuu ainakin siitä, että en koe itseäni riittäväksi muille. Tulen hulluksi siihe pelkoon, että mut hylätään. Taustalla vaikea hylätyksitulemisen-kokemus. Olen yksin rauhallinen ja mukava ihminen, toisen kanssa sekopää. Tiedostan oman vajaavaisuuteni, enkä edes lähde leikkimään omalla tai toisen mielenterveydellä.

Mäkin oon ajatellut että koen noin mutta ehkä se onkin niin että yritän tyytyä tyyppeihin jotka ei oikeasti vastaa sitä mitä haluan. Yritän olla vaatimatta mitään ja odottaa että toinen jossain vaiheessa antaisi jotain itsestään mutta ei, eihän niillä ole mistä antaa. En usko ansaitsevani kunnollista kumppania. No, oli miten oli, parasta olla yksin ja keskittyä itseensä ja omaan elämään kun ei tuo suhteissa oleminen näköjään mulle sovi. Silti se välillä surettaa että ei pysty siihen mihin yli 90 prosenttia ihmisistä kuitenkin pystyy, eli löytämään itselleen sopivan kumppanin.

Vierailija
70/72 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet nainen ja sulle sinkkuna oleminen on ihan eri asia mitä se olisi miehelle. Se on oma päätös.

Nainen saa seksiä aina kun haluaa ja parisuhteenkin aina kun haluaa.

Kokeile olla tavismies joka ei saa seksiä eikä mitään kun on sinkku. Vastentahtoista selibaattia ym.

No näin.

Jos nainen päättää aamulla että tänään hän haluaa miehen itselleen niin viimeistää iltapäivällä hänellä on mies kainalossa. Mies tekee saman päätöksen niin hän on edelleen kymmenen vuoden päästäkin sinkku.

Naisilla on helppo elämä.

mutta kato kun miehellä ja miehellä on eroa, samoin "seksillä" ja seksillä. Et sinäkään naisena haluaisi vain "nopean sähellyksen" (seksiä? naisen näkökulmasta) takia jotain 70v. alkkista mennä noutamaan kotiisi jostain Kontulan ostarin pihalta lojumasta, kakkasissa housissa, kusenhaju lemuten. Vai haluaisitko? Niinpä juuri. Kyllä varmaan.  Etenkin kun se voisi vaikka puukolla isekä ja ryöstää sut. 

Yritä nyt edes pikkusen asettua toisen sukupuolen asemaan, ja sitten ala oikeasti miettimään että mitä tekisit. Hyviä miehiä (tai sen arvosiia) kun ei niin paljon suomen maassa vaan ole. Vankilakundeja, väkivaltaisia, ampuma-aseharrastajia, juroja "metsästäjä" mörököllejä, äitinhelmassaolevia, puolikehareita, peräkammarinpoikia maajusseja. jne.

Majusseja?

Vierailija
71/72 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olet nainen ja sulle sinkkuna oleminen on ihan eri asia mitä se olisi miehelle. Se on oma päätös.

Kokeile olla tavismies joka ei saa seksiä eikä mitään kun on sinkku. Vastentahtoista selibaattia ym.

No näin.

Jos nainen päättää aamulla että tänään hän haluaa miehen itselleen niin viimeistää iltapäivällä hänellä on mies kainalossa. Mies tekee saman päätöksen niin hän on edelleen kymmenen vuoden päästäkin sinkku.

Samanlainen fiilis ja se mikä tässä on shokeeraavinta on se, että mulla ei ole miehenä minkäänlaista vientiä. Tuntuu karulta kun on yrittänyt intensiivisesti jo 13 kuukauden ajan löytää jonkun ja huomaa, että on ihan yhdentekevä naisille. Kaikenlaiset tekosyyt on jo tulleet tutuiksi miksi ei haluta nähdä uudestaan jne.

Tietenkin se on eri asia naiselle joka saa aina miesten ihailua ja vastakaikua.

"naisille joka AINA saa miesten ihailua"?? hÄH? No ihan yhtä paljon on niitä naisia jotka saa ihailua, kun miehiä jotka saa ihailua naisilta. Sitten on taas se harmaa sakki, kirjastontätejä, vanhapiikaopettajia, jne. tai ylipainoisia harmaavarpusia, joita ei edes naiset halua olla ystäviä niille. Missä sairaassa mielikuvitusmaailmassa sä elät? Meneppäs just nyt vaikka sine kirjastoosi ja kato millanen "loputonta ihailua nauttiva" siellä istua nakuttaa tietopalvelussa? varmaan on seksikäs bimbo joka saa ihailua, tai....sitten ei.

”Kirjastontätejä”

Vierailija
72/72 |
05.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin.

Samanlainen fiilis ja se mikä tässä on shokeeraavinta on se, että mulla ei ole miehenä minkäänlaista vientiä. Tuntuu karulta kun on yrittänyt intensiivisesti jo 13 kuukauden ajan löytää jonkun ja huomaa, että on ihan yhdentekevä naisille. Kaikenlaiset tekosyyt on jo tulleet tutuiksi miksi ei haluta nähdä uudestaan jne.

Tietenkin se on eri asia naiselle joka saa aina miesten ihailua ja vastakaikua.

"naisille joka AINA saa miesten ihailua"?? hÄH? No ihan yhtä paljon on niitä naisia jotka saa ihailua, kun miehiä jotka saa ihailua naisilta. Sitten on taas se harmaa sakki, kirjastontätejä, vanhapiikaopettajia, jne. tai ylipainoisia harmaavarpusia, joita ei edes naiset halua olla ystäviä niille. Missä sairaassa mielikuvitusmaailmassa sä elät? Meneppäs just nyt vaikka sine kirjastoosi ja kato millanen "loputonta ihailua nauttiva" siellä istua nakuttaa tietopalvelussa? varmaan on seksikäs bimbo joka saa ihailua, tai....sitten ei.

Kirjasto? Kirjoittajan teksti kuvaa hyvin ”sairasta mielikuvitusmaailmaa.”

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän