Huolissani pojasta ja omista ennakkoluuloistakin
Meillä 15-v poika. Ei omasta lapsesta saa sanoa että tavallinen, mutta onhan tuo aika tavallinen, sellainen murrosikäinen mutta aurinkoinen. Joskus joulun alla meidän rappuun muutti 24-vuotias mies. Rastat ja iso huppari ja roikkuvat housut jne. Poika melkein heti ystävystyi tämän miehen kanssa ja ensinnäkin mielestäni ikäero on liian iso enkä sen takia pidä siitä että poika viettää siellä niin paljon aikaa. Yhteistä on ainakin sama musiikkimaku ja loputon pleikkarin pelaaminen. Ennakkoluuloinen olen, koska mun mielestä se mies näyttää huumehörhöltä, mutta en voi todistaa mitään. Enkä tykkää siitä, että meidän pojalla on alkanut vaatteet muuttua samaan suuntaan kuin tällä miehellä. Liian isoja ja housut jossain takapuolen alareunassa. Se ei ole muotia enää eivätkä samanikäiset pukeudu niin.
Sitten on toinen asia joka vähän hävettää mutta en silti voi olla sanomatta. Tämä rastamies on kuulemma homo. Tuli ilmi niin, että oltiin ruokapöydässä ja meillä isäntä totesi jotain vähän asiatontakin homoista, mihin poika vastasi aika kipakasti. Ja nyt en osaa olla miettimättä, että vietääko meidän poika tämän miehen kanssa aikaa siksi että meidän poikakin on homo. Jos on niin ei maailma siihen kaadu mutta kun... epätietoisuus harmittaa enkä kehtaa kysyäkään.
Huolehdinko nyt ihan turhaan vai onko tässä jotain?
Kommentit (32)
Muutkin huumeet tulee kuvioihin kohta ja sitten poikasi on poliisin tuttu sekakäyttäjä. Oletko valmis hautaamaan poikasi ennen kuin täyttää 30?
Jos naapuri näyttää mielestäsi huumehörhöltä niin voit hyvinkin olla oikeassa, luota vaan äidinvaistoon. Naapuri on ehkä aloittanut pössyttelyn 15:n hujakoilla ja on nyt samalla tasolla henkisesti kuin poikasi. Miksi hän muuten haluaisi hengailla 15-vuotiaan kanssa? Se, mitä voit asialle tehdä, onkin sitten jo vaikeampi kysymys.
15- ja 24-vuotiaan maailmankatsomuksissa on kuilua ikänsä puolesta, joten jotain outoa on miksi 24-vuotias viihtyy paljon noinkin nuoremman kanssa. Kuka kertoi hipin olevan homo? Leijaileeko rappukäytävässä outo lemu, huumeet?
Pyydä poikaasi kutsumaan hippikaverinsa teille ja anna kotiisi vallata avoin ilmapiiri. Eiköhön todellisuudesta ala ilmaantua viitteitä suoraan silmiesi edessä.
Mun veljelle tapahtu ihan sama! Veli oli 15 ja naapuriin muutti 23-vuotias homo ja veli ystävysty sen kanssa ja vietti kaiken aikansa sen kämpillä ja sitten jossain vaiheessa selvisi että seurustelevat vaikka veljellä oli kyllä ollut tyttöystäviä aiemmin. Tosin ovat kyllä vieläkin yhdessä eli kohta 30 vuotta.
Omalaatuinen "kaverisuhde", sillä ikäero liian suuri ja epäilykset huumeidenkäytöstä kannattaa ottaa vakavasti.
Olisipa suomessakin voimassa laki joka estäisi lasten houkuttelemisen homoseksuaalisiin suhteisiin, kuten Venäjällä, niin tällaisilta ylilyönneiltä ja epäilyiltä vältyttäisiin.
Siinä juustokorvassa on jotain perusteellisesti pielessä jos pitää 15 vuotiasta jannua kaverinaan.
No ei ole omalaatuinen kaverisuhde. Mä en tuijottaisi tuota ikäeroa niinkään. Sen sijaan kannabiksesa on syytä olla huolissaan, mutta ei nyt pelkät rastat merkitse huumeita.
Tuohan on aivan kauheaa, teini ramppaa jonkun homohuumehörhön luona ja mitä tekee av mamma, kirjoittelee nettiin.
Ei ole ihan hyvä juttu. Eikö sillä rastamiehellä ole omanikäisiä kavereita siellä kämpillään koskaan? Itse en olisi aikoinani jaksanut noin paljon nuoremman kanssa hirveesti aikaa viettää. Sinun AP, kannattaa jutella miehen kanssa. Pyydä hänet kahville, niin luultavasti naapurille menee viesti perille, että tarkkailet tilannetta. Pitää muistaa, että 15 v. on hyvin altis vaikutteille, heti kun ne tulevat joltain muulta vanhemmalta kuin omilta vanhemmilta. Enkä tässä nyt tarkoita noilla vaikutteilla homoutta, vaan kaikkea muuta.
Poikasi on alaikäinen ja sillä perusteella voit sanoa naapurille, ettet oikein pidä tilanteesta. Kysy pojaltasi, onko mies ehdottanut esim. Seksiä. Sinun kuuluu pojan vanhempana selvittää asia.
Ainoa tapa on, että AP tutustuu hieman tähän mieheen. Itse en päästä lapsiani kyläilemään, yökylään tai kenenkään mökille, ellen tunne perheen vanhempia. 15 v. on tietysti jo aika iso, mutta lapsi silti, josta AP on vanhempana vastuussa. Siksi pitää valvoa alaikäisen tekemisiä.
Jos se pelaa, se ei yleensä polta. Ne ei sovi yhteen, koska reaktioaika pitenee niin paljon, että peli menee **tuiksi. Homoudesta en tiedä mitään.