Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuloerot parisuhteessa

Vierailija
03.04.2018 |

Olemme naimisissa ja puolison tulot ovat kaksi kertaa enemmän kuin omani.Hän valittaa / huutaa minulle usein siitä,että joutuu laittamaan enemmän rahaa yhteisiin menoihin kuten ruokaan jne.

En voi enempää rahaa käyttää näihin,koska tili menee nollille ennen aikojaan.Emme elä leveästi tosiaankaan eikä esim.asumisesta voi vähentää.Enkä ole mikään lokkikaan,vaan tulot on pienet.

Tilanne on ikävä.En tiedä mitä tehdä paitsi erottaa talous toisistaan.Selittäminen tai keskustelu asiasta ei ole tuottanut tulosta.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtänet, että puolisosi pyrkii taloudelliseen väkivaltaan, sinun pitämiseesi kurissa rahapulan vuoksi.

Meillä tilanne on, että kaikki raha on yhteistä. Tällä hetkellä tienaan tuplat kuin puolisoni joskin puolisollani on omaisuutta kolme kertaa enemmän kuin minulla perinnön vuoksi. Ei ole riitoja rahasta.

Vierailija
2/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan mahdollista hakea parempi palkkaista työtä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

...paitsi erottaa talous toisistaan

Miten te tämän tekisitte?

Vierailija
4/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän.Toisinaan hän sanoo,että rahat ovat meillä yhteisiä kunnes vetää maton alta.

Tämä toimintatapa toistuu monissa asioissa.Ensin on kiva asenne asioihin ja sitten syyttää minua niistä.Ihan vastakkaisia asioita puhuu,näkemykset heittelee.Tässä raha-asiassa se tuntuu pahalta.Onko kellään kokemusta tällaisesta käytöksestä?

Minusta ihmisellä tulee olla selkärankaa pysyä sanoissaan.Näin en voi tietää mitä tuleman pitää ja olen varpaillani vähän kaikessa.

Mielipiteeni avioliiton talousasioista ei ole itselläni tällainen.

Ap

Vierailija
5/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtänet, että puolisosi pyrkii taloudelliseen väkivaltaan, sinun pitämiseesi kurissa rahapulan vuoksi.

Meillä tilanne on, että kaikki raha on yhteistä. Tällä hetkellä tienaan tuplat kuin puolisoni joskin puolisollani on omaisuutta kolme kertaa enemmän kuin minulla perinnön vuoksi. Ei ole riitoja rahasta.

Oletko ap nyrkin ja hellan välissä kotiarestissa? Rajoittaako mies jotekin itsenäisyyttäsi?

Vierailija
6/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

...paitsi erottaa talous toisistaan

Miten te tämän tekisitte?

Niin, miten tosiaan yhdessä elävät taloudet voi erottaa. Annan vinkin.. Ero.. ttaa.. Raksuttaako?

Vierailija
7/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Avioliitto ei vaikuta omaisuuden omistukseen ja puolisot vastaavat itse veloistaan."

Laki on miehesi puolella.

Vierailija
8/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouden erottaminen:ostamme omat ruoat,en käytä hänen autoaan jne.On sellainenkin mahdollista.Kämppiksillä vaikka...

En ole nyrkin ja hellan välissä.Ahdistavassa asiassa voisi jättää sanomatta noin.Olemme ihan eri aloilla jne.Hän on aina tiennyt,että tuloni eivät tästä nouse.

Meillä ei ole yhteistä omaisuutta tai velkaa.En vaadi häneltä rahaa.Nyt esim.on niin huono kuukausi minulla,että jos hän ei ostaisi ruokaa niin joutuisin varmaan leipäjonoon.Tai joudunko?Olen kyllä töissä jos joku epäilee.

Vierailija
9/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
10/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talouden erottaminen:ostamme omat ruoat,en käytä hänen autoaan jne.On sellainenkin mahdollista.Kämppiksillä vaikka...

En ole nyrkin ja hellan välissä.Ahdistavassa asiassa voisi jättää sanomatta noin.Olemme ihan eri aloilla jne.Hän on aina tiennyt,että tuloni eivät tästä nouse.

Meillä ei ole yhteistä omaisuutta tai velkaa.En vaadi häneltä rahaa.Nyt esim.on niin huono kuukausi minulla,että jos hän ei ostaisi ruokaa niin joutuisin varmaan leipäjonoon.Tai joudunko?Olen kyllä töissä jos joku epäilee.

Oletko onnellinen suhteessasi? Rakastatko miestäsi? Saatko suhteesta enemmän kuin mitä se ottaa?

Vierailija
11/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla sanot miehelle "Olet tiennyt alusta saakka paljonko minun tuloni ovat. Jos tämä ei riitä, niin hanki parempi tuloinen vaimo. Tästä asiasta keskusteleminen loppuu nyt."

Vierailija
12/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja halua elää tuollaista elämää? Jos vastaus on kyllä et voi kuin oppia elämään asian kanssa.

Vierailija
13/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraavalla kerralla sanot miehelle "Olet tiennyt alusta saakka paljonko minun tuloni ovat. Jos tämä ei riitä, niin hanki parempi tuloinen vaimo. Tästä asiasta keskusteleminen loppuu nyt."

Varmista nyt ensin  oma selust onko eroon varaa ennen kun alat tälläisiä kysymyksiä esittämään. Osituksissa yms menee kuitenkin aikaa.

Vierailija
14/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni ei suostu muuttamaan yhteen siksi, että tienaan paljon vähemmän. Hän sanoo, että ei viitsisi riidellä rahasta, mukavampaa pitää kodit ja taloudet erillään, kumpikin maksaa omat kulunsa. Mikä ei tarkoita, etteikö hän tarjoa minulle illallista ravintolassa tai vie kokonaan omalla kustannuksellaan viikonloppulomalle, mutta jotenkin kamala ajatella, että hän ei haluaisi maksaa euroakaan arjestani.

Vierailija
15/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa olevat "pelaavat samassa joukkueessa" ja on ikävä homma jos "raha pelaakin" vastajoukkueena eli siitä tulee vastus, kun sen pitäisi olla yhteistä yhteisillä laadituilla pelisäännöillä. Mun puoliso on ollut iankaiken työtön ja minä olen vuosikaudet käynyt työssä ja tuonut enemmän rahaa kotiin. Toisinaan istun sen rahakirstun päällä ja tungen säästöön, sillä haluan että pääsemme usein reissuille ja matkoille. Vuosien aikana ollaan yhdessä keskusteltu mitä kumpikin milloinkin tarvii (uutta vaatetta jne.) ja vääntöä on tullut vain muutaman kerran parinkymmen vuoden sisään.

N42 

Vierailija
16/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikaystäväni ei suostu muuttamaan yhteen siksi, että tienaan paljon vähemmän. Hän sanoo, että ei viitsisi riidellä rahasta, mukavampaa pitää kodit ja taloudet erillään, kumpikin maksaa omat kulunsa. Mikä ei tarkoita, etteikö hän tarjoa minulle illallista ravintolassa tai vie kokonaan omalla kustannuksellaan viikonloppulomalle, mutta jotenkin kamala ajatella, että hän ei haluaisi maksaa euroakaan arjestani.

Toivottavasti miehet pikku hiljaa oppisivat ottamaan esimerkkiä tälläisistä miehistä.

Vierailija
17/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmista nyt ensin  oma selust onko eroon varaa ennen kun alat tälläisiä kysymyksiä esittämään. Osituksissa yms menee kuitenkin aikaa.

Mitä hittoa? Ensin ei ole varaa olla elämättä miehen siivellä ja sitten ei ole varaa erotakaan? Kyllä se on kuule aikuisella ihmisellä löydyttävä rahaa omaan elämiseen ihan itseltä, joko palkasta tai sitten tuista. Ei se kenenkään muun vastuulla ole. Mitenkäs se ap eli ennen tuota parisuhdetta?

Vierailija
18/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin ajattelin tehdä.Alkaa varmaan syyttämään,että haluan avieron.No siitä vaan,tuo on vain fakta.

Vierailija
19/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata asua yhdessä jos tuloerot ovat korkeat. Ennen asia oli luonnollista ja mahdollista, nykyään ei. Ei tule riitaa rahasta, kun on omat huushollit. On huomattavasti kauheampaa ajatella tilannetta, jossa toinen haluaa käyttää rahojaan ja toinen ei, vaan haluaa säästää omia harrastuksiaan varten. 

Vierailija
20/70 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisiko miehesi parsiuhdenterapiaan? Ei kuulosta terveeltä hänen reagointinsa, luulen että taustalla on asioita (kenties turvattomuutta?) joihin ammattilainen voisi tarttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi