Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi väistää jalkakäytävällä, taksi vai jalankulkija?

Vierailija
03.04.2018 |

Jos jalkakäytävän molemmin puolin on kinokset lunta, ja minä työnnän rattaita ja taksi tööttää ja huitoo ratin takana, niin eikö se ole vähän epäreilua minua kohtaan? Mihin minä siitä olisin hypännyt, hankeen?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Vaasassa väistämissäännöt eivät koske seuraavia: Bussit, taksit ja pyöräilijät. Lisäksi tasa-arvoisessa risteykessä kalliimpi auto menee ensin. Oikealta tulevaa ei tarvitse väistää, jos risteävä katu on kapeampi kuin katu, jota pitkin itse ajaa, vaikke oikealta tulevalla olisi kolmiota. Kielletyt ajosuunnat eivät koske paikallisia, ellei sitä ole puomilla estetty. Nämä olen tähän mennessä oppinut, mutta en ole varma osaanko vielä kaikkia liikennesääntöjä täällä. Ehkä ne vuosien myötä oppii. Niin ja liikenneympyrässä tai kiertoliittymässä ei tarvitse käyttää vilkkua. (laitoin molemmat, kun tuosta kiistellään niin paljon).

Vierailija
2/4 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksi ei sais edes ajaa kävelytiellä, joten se väistää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis lain mukaan vai oikeassa elämässä? Koska taksihan ei ole väistämisvelvollinen millekään, edes hälytysajoneuvolle. Noin niin kuin käytännössä. Mutta joo, ei ole moottoriajoneuvolla mitään asiaa jalkakäytävälle, joten anna tööttillä ja huitoa ihan sydämensä kyllyydestä.

Vierailija
4/4 |
03.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai jalankulkija väistää. Taksi on kuningas ja saa ajaa missä ja miten haluaa.

Ellei jalankulkija väistä sovulla, saa taksi "opettaa" hitaasti jalankulkijaa hankeen työntämällä.

Sama koskee jakeluauton kuljettajia eli niiden ei tarvitse väistää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän