Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päästäisitkö 16-v tyttösi muuttamaa pois kotoa ja yhteen pari vuotta vanhemman pojan kanssa?

Vierailija
02.04.2018 |

Poikani on tämä 18-vuotias ja asuu omillaan. 16-vuotias tyttöystävä on nyt vajaan puolen vuoden seurustelun jälkeen muuttanut pojan luokse. Mielestäni tämä tapahtui aivan liian aikaisin ja ihmettelen todella mitä tytön vanhemmilla pyörii päässä.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko puhunut asiasta poikasi kanssa? Voisitko ehdottaa että odottavat vielä?

Olen puhunut ja hän on sanonut suoraan, ettei asia kuulu minulle ja että hän rakastaa tyttöä ja haluaa asua tämän kanssa.

ap

Vierailija
22/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yksinkertaisesti voisi. 16-vuotiasta kaksi vuotta vanhempi on vähintään 18-vuotias eli ei enää poika vaan mies. 18-vuotias poika on oksymoron.

Teini se on vaikka olisikin 18, eikä todellakaan mies vielä.

18-vuotiasta miestä voi sanoa teiniksi, kuten ketätahansa yli 13 vuotta vanhaa, mutta kuitenkin alle 20 vuotta vanhaa. 18-vuotiasta miestä voi kutsua myös esim. nuoreksi mieheksi tai nuorukaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskustelu pojan kanssa on hedelmätön niin ottaisin yhteyttä tytön vanhempiin ja kysyisin heidän mielipidettään asiasta. Ja myös sitä kuka maksaa tytön asumis- ja elämiskulut jos muuttaa pojan asuntoon.

Kurja tilanne mutta muista kuitenkin olla hienotunteinen ettei vahingoita sinun ja poikasi välejä.

Vierailija
24/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En missään nimessä. Suomessa on kyllä ihmeellistä vanhemmuus, useimmissa maissa tuollainen mahdollisuus ei tulisi mieleenkään. 16-vuotias on vielä lapsi.

Joku yhäri haluaa teinin pois uuden onnen tieltä. Kätevää hänelle.

Vierailija
25/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos keskustelu pojan kanssa on hedelmätön niin ottaisin yhteyttä tytön vanhempiin ja kysyisin heidän mielipidettään asiasta. Ja myös sitä kuka maksaa tytön asumis- ja elämiskulut jos muuttaa pojan asuntoon.

Kurja tilanne mutta muista kuitenkin olla hienotunteinen ettei vahingoita sinun ja poikasi välejä.

Poika maksaa. Ja sisustaa kämpän tytön mielen mukaan. Ostaa vaatteita ja meikkejä. Mistä kuustoista veellä olisi omaa rahaa?

Vierailija
26/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poika parin vuoden kuluttua tajuaa olevansa pelkkä maksumies.

Vierailija
27/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! Siinä saisi poika kunnon laiskan riesan itselleen.

Vierailija
28/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuii aika paljon siitä, että millaisella perusteella nuorten kyyhkyläisten pitäisi päästä asumaan saman katon alle.

Esimerkki 1 Jos ja kun mm. lukiot ja muut oppivelvollisuuden jälkeiset oppilaitokset keskittyvät ja erikoistuvat aiempaa enemmän, niin ennustan, että tulevaisuudessa nykyistä useampi nuori muuttaa nykyistä nuorempana omilleen.  - Tai ainakin minä oletan, että jossain niistä mahd.. omat lapseni tulee opiskelemaan oppivelvollisuutensa jälkeen. eli noin 15-16 ikävuoden jälkeen. Sitä en vielä tiedä onko tuo lapsen tähtäämä opiskelupaikka silloisen kotimme lähellä, vai jossain muualla.

- jos tuo opiskelupaikka sijaiitsee kaukaa kotoamme lapsi joutuu muuttamaan omilleen.

Mistä silloin tietää tai voi vanhempana valvoa, että kuinka paljon lapsen ihastus viettää aikaa hänen nurkissaan.? - Tai oma lapsi ihastuksensa luona?  (- Vai pitääkö nuorelta evätä mahd. jatkaa opintojaan haluamassaan paikassa, kunnes täyttää nn. vuotta). 

2. Esimerkki  16 vuotias on saattanut "jo" tulla äidiksi tai yhtälailla isäksi. - Pitäisköä nuoret vanhemmat pakottaa asumaan erillään? - Ei minulla vanhempana ole kykyä tai mahdollisuutta päättää mahd. abortista 16 vuotiaan lapseni puolesta. Toiveeni voin esittää. Mutta enemmän toivon, että jos näin kävisi, että osaisin olla lapsieni tukena ja turvana ja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan apuna.

Vierailija
29/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes säännöllinen tiukan pi*lun saanti ei ole riittävä hinta sille, että poika hassaa rahansa ja ei opi elämään itsenäisesti ensialkuun. Pieleen saattavat tuossa kuviossa mennä opiskelut ym. asiat, joilla on pitkäntähtäimen vaikutuksia. Mistään rakkaudesta ei tuollaisten pentujen kohdalla ole kyse.

Vierailija
30/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahapuolesta vielä: onko testamentit kunnossa?

Vierailija
31/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisesta kodista tyttö on? Kukaan kunnollinen vanhempi ei päästä noin nuorta avoliittoon.

Vierailija
32/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se jotain kertoo tytön kotioloista, jos vanhempansa tuollaisen tilanteen hyväksyvät tai ainakaan eivät puutu siihen sen kummemmin. Miksi nuoret rakastavaiset eivät kutsu kummankin vanhempia yhteiseen lemmenpesään tupaantuliaisiin ja kahvittelemaan?

Vierailija
33/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hengailin 15-vuotiaana 18v poikaystäväni luona kerralla useitakin kuukausia. Kun täytin 18 niin muutettiin virallisesti yhteen. Suhteemme kesti yhteensä 6 vuotta.

Oli helpotus päästä pois raivoavan narsistiäidin luota, äiti itsekin taisi olla vain tyytyväinen kun ei tarvinnut kestää minua täysipäiväisesti täysi-ikäiseksi saakka. :)

Vierailija
34/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme missään tapauksessa päästäisi. Koulu kunnolla loppuun ja sen jälkeen yliopisto ja sitten 19-vuotiaana omaan kämppään yksin harjoittelemaan itsenäistä elämistä.

Vierailija
35/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä mammat anna edes tuon ikäisen olla yksin yötä kotona. Heti ollaan tekemässä ls ilmoa jos joku jättää

Vierailija
36/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka maksaa tytön kulut ? Kummityttöni oli 19 vuotiaana muuttamassa 25 v poikaystävänsä luo.

Kun kysyin kuka maksaa vuokran, poika sanoi tyttö ostaa opintolainaa ja tyttö kuvitteli hän saa asua siinä siivellä. He vaan puhuivat yhteen muuttamisesta, mutta eivät yhtään rahasta. Suhde päättyi hyvin nopeasti.

Hyvä ystäväni muutti maalle elämänsä miehen luo. Maalla miehellä oli töitä, ystävällä ei. Vähän ajan päästäjä saivat lapsen. Mies oli sitä mieltä äidin pitää maksaa puolet vuokrasta. Mutta koska hänellä ei ollut rahaa, maksoi puolet vuokrasta tuoreen äidin vanhemmat.

Vierailija
37/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi. Lapsille tekee hyvää aloittaa itsenäinen elämä yksin, ihan niin kuin minäkin tein. Sitten kun on oppinut asumaan yksin voi alkaa katselemaan parisuhdetta.

Sääliksi käy niitä jotka eivät ole koskaan asuneet yksin.

Minä olen jo 40v, enkä koskaan ole asunut yksin. Mitä tarkalleen ottaen olen menettänyt, ja vaikuttaako tämä nyt minun elämääni tällä hetkellä jotenkin?

T: epätietoinen 4:n lapsen äiti

Vierailija
38/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En antaisi. Itse olen se joka 16-vuotiaana muutti poikaystävän kanssa yhteen olosuhteiden pakosta. En suosittele kenellekään enkä olisi muuttanut jos kotini olisi ollut normaali.

Juuri tämä. Itsellekin tuli heti mieleen että tytön kotona ei ole kaikki ok, jos noin nuorena päästetään muuttamaan yhteen poikaystävän kanssa tai ylipäätään vielä kotoa pois. Joku asuntola-asuminen opiskelun vuoksi vielä menisi, jos olisi pakko, mutta siinäkin tilanteessa se "pääkoti / oikea koti" olisi vielä vanhempien luona.

Vierailija
39/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes säännöllinen tiukan pi*lun saanti ei ole riittävä hinta sille, että poika hassaa rahansa ja ei opi elämään itsenäisesti ensialkuun. Pieleen saattavat tuossa kuviossa mennä opiskelut ym. asiat, joilla on pitkäntähtäimen vaikutuksia. Mistään rakkaudesta ei tuollaisten pentujen kohdalla ole kyse.

Aika ällöttävästi sanottu. Me olemme olleet mieheni kanssa yhdessä nuoresta asti, itse olin 16-v, mies 18. Tosin tietenkään emme muuttaneet yhteen vielä tuolloin, vaan vasta parikymppisinä. Ja kyllä se meillä oli rakkautta. Ei kukaan ulkopuolinen voi sanoa toisten tunteiden laadusta / syvyydestä. Mutta ei tuo yhteen muutto noin nuorena ole hyvä juttu. Herää ajatus että kaikki ei ole hyvin tytön kotiolosuhteissa. Ap:tä kehottaisin kysymään nuorelta parilta, miten aikovat raha-asiansa järjestää. Mutta ei ap voi tuohon mitenkään muuten puuttua, ainoastaan herätellä huomaamaan että tasavertaisessa suhteessa ei ole taloudellista riippuvuutta toisesta, ainakaan noin alkuvaiheessa. Se tietää ongelmia pidemmän päälle.

Vierailija
40/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin paha, kun molemmat ovat kantasuomalaisia. Enemmään olisin huolissani jos 16-vuotias tytär haluaisi muuttaa vanhemman arabimiehen kanssa yhteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän