Itä-Helsingin kivoin asuinalue lähellä metroa?
Kertokaas kokemuksia. Omistusasunto mielessä, mutta tietämys vähäistä. Myllypuro, Vuosaari, Herttoniemi, entä ne väliin jäävät, kuten Aurinkolahti, Marjaniemi, Vartiokylä?
Arvostamme luontoa, hyviä kulkuyhteyksiä, rauhallisuutta ja liikuntamahdollisuuksia. Etenkin hyvä kuntosali saisi olla lähellä.
Kommentit (226)
Hesarissa oli Merilahden koulu entinen Kallahden koulu ja 5 huivipäiväistä tyttöä nk kympin tyttöjä yläasteella . Suuntana Ressun lukio tai vastaava ja lääkis. Siellä oppilaista on oliko se 40 % ulkomaalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan innostuin Myllypurosta tän keskustelun seurauksena ja hitto siellä on edullisia asuntoja! Meidän budjettin on max. 250k ja jo 50k halvemmalla saa mukavan 4h+keittiö asunnon...
t. se paluumuuttaja joka kyseli montessoreista.
Myllypurolla on kieltämättä houkutteleva sijainti ja sieltä on hyvät yhteydet metron avulla. Asuinalueen profiilia on yritetty viime aikoina nostaa kovasti ja alueelle on rakentumassa iso terveydenhoitoalan AMK:n kampus.
On kuitenkin kaksi asiaa miksi en koskaan tule muuttamaan Myllypuroon:
Eka on "Jammu" ja toka on myrkkykaatopaikka jonka päälle oli vaan kylmästi rakennettu kerrostaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myllypurossa on Itä-Helsingin parhaat liikuntamahdollisuudet: Arena Center, missä mm. Forever, keilahalli, salibandy, Myllypuron liikuntapuisto, missä jalkapallo, pesäpallo, jäähalli ym., Liikuntamylly, missä kaikkea mahdollista, Carting-rata, Itäkeskuksen uimahalli kilometrin päässä. Ulkoilumaastot aukeavat Vartiokylään, Viikkiin, Marjaniemeen, Vuosaareen ym. Myllypurossa on myös oma upea luonto. Ladut lähtevät läheltä. Lisäksi yksityisiä liikuntayrittäjiä ja seuroja. Lukuisia uimarantoja kolmen kilometrin säteellä.
Myllypurosta on myös parhaat yhteydet julkisilla: metro, 560, 550, 506, 554, 561, joilla pääsee poikki ja läpi Helsingin, Vantaalle ym.
Myllypurossa on Mediakirjasto ja kohtuullinen tarjonta Ostarilla.
Muita kivoja alueita metron varrella ovat: Puotila (Vartiokylä), Kulosaari, Vuosaari (osin), Vanha Herttoniemi. Myös Mellunmäki on ok, mutta metron ympäristö on siellä paljon ikävämpi kuin esim. Myllypurossa, missä metroasema on remontoitu. Kalasatamasta varmasti tulee viihtyisä, mutta omaan makuuni on vielä liiaksi työmaa.
Mellunmäen metroasema on seuraava remontoitujen listalla. Se on ainoa metroasema, mitä ei ole vielä remontoitu.
Ei pidä paikkaansa, Herttoniemi on myös alkuperäisasussa ja vanhempi kuin Mellunmäki sitä paitsi. Herttoniemen metris ei kieltämättä ole mitenkään kunniaksi muuten ihanalle kaupunginosalle. Siitä on helppo saada väärä kuva jos ei ikinä tule asiaa pitemmälle.
Puotila ja Vartiokylä. Vartsikassa ei ole kyllä metroa, mutta muuten kiva ja rauhallinen keskiluokkalainen pientaloalue. Vartsikassa on hyvät koulut.
Pikku-Japani eli Roihuvuori saa ääneni! Kirsikkapuisto, ranta-alue ja vesitorninmäki kaikki kivenheiton päässä toisistaan eli puistoja piisaa. Myös Viikin ja Vuosaaren luontopoluilla pääsee suht nopeasti ja 560 vie keskuspuiston laitamille. Keskustaankin maks. vartti.
Vierailija kirjoitti:
Puotila ja Vartiokylä. Vartsikassa ei ole kyllä metroa, mutta muuten kiva ja rauhallinen keskiluokkalainen pientaloalue. Vartsikassa on hyvät koulut.
Vartsikan entinen yhteiskoulu on Puotilassa. Peruskoylun tulon jälkeen muuttui yläasteeksi. Itse Vartiokylässä on ala-aste ja Vartioharjun rajamailla on ruotsinkielinen Botby Samskola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan innostuin Myllypurosta tän keskustelun seurauksena ja hitto siellä on edullisia asuntoja! Meidän budjettin on max. 250k ja jo 50k halvemmalla saa mukavan 4h+keittiö asunnon...
Myllypurolla on kieltämättä houkutteleva sijainti ja sieltä on hyvät yhteydet metron avulla. Asuinalueen profiilia on yritetty viime aikoina nostaa kovasti ja alueelle on rakentumassa iso terveydenhoitoalan AMK:n kampus.
Eka on "Jammu" ja toka on myrkkykaatopaikka jonka päälle oli vaan kylmästi rakennettu kerrostaloja.
Eikös se Jammu ole jo edesmennyt. Myllypuron asuntojen edullinen hinta selittynee sillä että monissa taloyhtiöissä on vielä putkiremontti tekemättä. Itse olen myös katsellut sieltä asuntoa ja huomasin tion.
Jos pitää kansainvälisyydestä Itä-Helsinki on ”place to be”. Itse olen viihtynyt jo yli kymmenen vuoden ajan, niin turvallista ettei edes ovia tarvitse lukossa pitää. Toki alue monimuotoisuutensa takia vaatii globaaliaymmärrystä eli jos sitä ei ole kannattaa asua ehdottomasti muualla
Onko mielestäsi alueen oltava "valkoihoinen" ollakseen kiva? Rasismi on oikeasti tosi ruma piirre ihmisessä.
Roihuvuoressa on tosi kiva ranta-alue. Se on kunnostettu upeasti.
Vierailija kirjoitti:
Matkustin kerran Mellunmäestä metrolla keskustaan. Vasta Sörnäisten kohdalla enemmistö vaunussa olijoista alkoi olla valkoihoisia.
Itä-Helsinki ja kiva on toisensa poissulkevia asioita.
Ei niissä itiksen metroissa näe aamuisin kuin töihinmatkaavia suomalaisia. Lopun päivää ne onkin sitten täynnä vierasmaalaisia. Yhden kerran ajoin kokeeksi. Muuten menen pyörällä tai autolla.
Vierailija kirjoitti:
Myllypuron uusi puutaloalue Myllykylä on ihana. Tulkaa tänne, ihan huiput maastot ja tosi mukavia naapureita. Häiriöitä ei ole näkynyt, on ihan omassa kuplassaan.
Myllykylän paikalla oli ennen hyvät lenkkeilymaastot. Se on kaukana kaikista metroasemista ja sinne tulee vain yksi bussi. Ihmettelen, että kukaan haluaa asua siellä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös se Jammu ole jo edesmennyt. Myllypuron asuntojen edullinen hinta selittynee sillä että monissa taloyhtiöissä on vielä putkiremontti tekemättä. Itse olen myös katsellut sieltä asuntoa ja huomasin tion.
Asun Myllypurossa. Putkiremontti tulossa. Taloyhtiö miettii yhtenä vaihtoehtona uuden rakentamista. Samalla saataisiin talosta huumejengit ja häiriökäyttäytyminen pois. Täällä poliisi käy joka viikonloppu ja viikollakin. Halpa hinta on merkki jostakin.
Me asutaan Marjaniemessä. Tykkään kun on meren ja palvelujen välissä.
Järkyttynyt kirjoitti:
Onko mielestäsi alueen oltava "valkoihoinen" ollakseen kiva? Rasismi on oikeasti tosi ruma piirre ihmisessä.
Jos ei välitä nukkua arkiöisin assyyrialaisen naapurin juhliessa, tai että afrikkalaiset naapurit eivät piittaa sinun pyykkivuorosta tai että rappu on aamulla veressä venäläisten puukkohipan jäljiltä niin aivan ehdottomasti joku itiksen lähiö on sun juttu. Itse yritän täällä kerätä rahaa että saan hankittua talon helsingin sipoon puolelta.
Länsi-Herttoniemi. Metroaseman seutu ei ole häävi, mutta kun etenee hiemankaan pidemmälle Hiihtäjäntietä, niin meininki muuttuu täysin. Ihana luonto, loistavat lenkkeilymaastot, kauniita 50-luvun kerrostaloja ja idyllinen okt-alue, Ja todellakin aivan loistavat palvelut. Hertta on ehkä jopa laadukkain K-market koko Helsingissä, ja S-Market on 24h auki. Idän bussit menevät myöhälle yöhön ja metrolle on lyhyt matka, ihan sama kummassa päässä asuu.
Vierailija kirjoitti:
Järkyttynyt kirjoitti:
Jos ei välitä nukkua arkiöisin assyyrialaisen naapurin juhliessa, tai että afrikkalaiset naapurit eivät piittaa sinun pyykkivuorosta tai että rappu on aamulla veressä venäläisten puukkohipan jäljiltä niin aivan ehdottomasti joku itiksen lähiö on sun juttu. Itse yritän täällä kerätä rahaa että saan hankittua talon helsingin sipoon puolelta.
Harmi, että sulla on ollut tollasia ikäviä naapurikokemuksia. Pyydän kuitenkin tarkentamaan - onko mielestäsi kaikessa häiriökäyttäytymisessä syynä toisen ulkomaalaisuus? Ulkomaalainen = häiriökäyttäytyjä, suomalainen = ei-häiriökäyttäytyjä? Tajuatko miten järjetöntä, epäloogista ja sisäänpäinkääntynyttä tollainen ajattelu on?
Kyllä siellä Otaniemessäkin vettä näkyy.