Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itä-Helsingin kivoin asuinalue lähellä metroa?

Vierailija
02.04.2018 |

Kertokaas kokemuksia. Omistusasunto mielessä, mutta tietämys vähäistä. Myllypuro, Vuosaari, Herttoniemi, entä ne väliin jäävät, kuten Aurinkolahti, Marjaniemi, Vartiokylä?

Arvostamme luontoa, hyviä kulkuyhteyksiä, rauhallisuutta ja liikuntamahdollisuuksia. Etenkin hyvä kuntosali saisi olla lähellä.

Kommentit (226)

Vierailija
201/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Herttoniemi. Metroaseman seutu ei ole häävi, mutta kun etenee hiemankaan pidemmälle Hiihtäjäntietä, niin meininki muuttuu täysin. Ihana luonto, loistavat lenkkeilymaastot, kauniita 50-luvun kerrostaloja ja idyllinen okt-alue, Ja todellakin aivan loistavat palvelut. Hertta on ehkä jopa laadukkain K-market koko Helsingissä, ja S-Market on 24h auki. Idän bussit menevät myöhälle yöhön ja metrolle on lyhyt matka, ihan sama kummassa päässä asuu.

Mitä kaunista on muka 50-luvun kerrostaloissa?

Vierailija
202/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut koko nuoruuteni ja osan aikuisuuttani idässä. Siellä on muutama tosi kiva ja kallis alue: kulosaari, tammisalo ja marjaniemi. Niihin en muuttaisi autottomana, ovat myös omakotitalovaltaisia. Olen asunut ja viihdyin hyvin.

Kivoja ja keskihintaisia ovat herttoniemi, siilitie, puotila ja vuosaaresta vanha vuosaari ja aurinkolahti. Näihin muuttaisin ja olenkin asunut siellä.

No go-vyöhykkeelle minulla menee kontula, myllypuro, mellunmäki, itis ja meri-rastila. Halpaa siellä toki on mutta arkkitehtuuri, asukaskunta ja yleinen ilmapiiri ovat epämiellyttäviä. En ole itse asunut mutta on kyllä kokemusta alueista.

Jos nyt muuttaisin itään, muuttaisin herttoniemeen tai siilitielle. Itä on kiva ja monimuotoinen alue, mutta itse kyllästyin työmatkoihin kun työ länsi-helsingissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut koko nuoruuteni ja osan aikuisuuttani idässä. Siellä on muutama tosi kiva ja kallis alue: kulosaari, tammisalo ja marjaniemi. Niihin en muuttaisi autottomana, ovat myös omakotitalovaltaisia. Olen asunut ja viihdyin hyvin.

Kivoja ja keskihintaisia ovat herttoniemi, siilitie, puotila ja vuosaaresta vanha vuosaari ja aurinkolahti. Näihin muuttaisin ja olenkin asunut siellä.

No go-vyöhykkeelle minulla menee kontula, myllypuro, mellunmäki, itis ja meri-rastila. Halpaa siellä toki on mutta arkkitehtuuri, asukaskunta ja yleinen ilmapiiri ovat epämiellyttäviä. En ole itse asunut mutta on kyllä kokemusta alueista.

Jos nyt muuttaisin itään, muuttaisin herttoniemeen tai siilitielle. Itä on kiva ja monimuotoinen alue, mutta itse kyllästyin työmatkoihin kun työ länsi-helsingissä.

Marjaniemessä ei kyllä todellakaan tqrvitse autoa.

Vierailija
204/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rastilan alue Vuosaaressa. Lähellä luonto, metro ja kaupat ja koulut. Omistusasuntoja niin varsinaiselta pientaloalueelta kuin kerrostaloissakin lähempää metroa. Täällä ollaan asuttu yli 10 vuotta eikä valittamista: rauhallinen alue ja paljon lapsiperheitä sekä asuntojen hintataso Helsingin mittakaavassa vielä kohtuullinen.

Vierailija
205/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsinki ei ole Helsinkiä. Itä-Helsingissä ei ole kivoja alueita

Vierailija
206/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttynyt kirjoitti:

Onko mielestäsi alueen oltava "valkoihoinen" ollakseen kiva? Rasismi on oikeasti tosi ruma piirre ihmisessä.

Jos ei välitä nukkua arkiöisin assyyrialaisen naapurin juhliessa, tai että afrikkalaiset naapurit eivät piittaa sinun pyykkivuorosta tai että rappu on aamulla veressä venäläisten puukkohipan jäljiltä niin aivan ehdottomasti joku itiksen lähiö on sun juttu. Itse yritän täällä kerätä rahaa että saan hankittua talon helsingin sipoon puolelta.

Jopas sulla on huonoa tuuria naapureiden kanssa. Me asutaan Itäkeskuksessa, meidän naapureissa on suomalaisia, virolaisia ja kaksi arabiperhettä. Ainut, josta joskus on ollut häiriötä, on yksi suomalainen nuori mies, joka kolistelee keskellä yötä. Muuten on hiljaista kuin huopatossutehtaalla. Naapurit ovat kohteliaita, ystävällisiä ja siistejä. Ikinä ei ole mitään varsinaista häiriötä kenestäkään ollut.

Idässä on muutenkin tosi paljon rennompia ja ystävällisempiä ihmisiä kuin monessa muussa paikassa.

Vierailija
207/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin pelkäsin itähelsinkiä asuinalueena, koska sillä on negatiivinen maine. Sain kuitenkin asunnon idästä ja kauhulla otin tarjouksen vastaan, koska asunto oli kiva. Nyt vuoden asumisen jälkeen voin kertoa, että idässä on todella kivoja alueita ja maine on osittain vain maine. Ulkomaalaisia toki on paljon, mutta itselleni sillä ei ole mitään väliä. Toistaiseksi yhdestäkään ulkomaalaisesta ei ole ollut minulle häiriötä. Ihmiset ovat ystävällisiä ja hyvällä tavalla jalat maassa. Ei ole sellaista turhaa snobimeininkiä kuin ns. hienommilla alueilla. Itse kaaduin talvella jäällä ja heti oli monta ihmistä auttamassa ja kyselemässä onko kaikki ok. Keskustassa saa vaikka vuotaa kuiviin, eikä kukaan ole huomaavinaan.

Toisaalta, pitäkää vaan yllä itähelsingin huonoa mainetta, niin asuntojen hinnat eivät nouse :D

Vierailija
208/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lempialueet: Marjaniemi ja Itäkeskus Marjaniemen suuntaan, Aurinkolahti, Roihuvuori(ei tosin ilman autoa, ellei halua olla talvella ihan bussien armoilla)

Vierailija
209/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on naapurina muslimeita ja ekaa kertaa saa nukkua viikonloppuina rauhassa, koska he eivät harrasta ryyppäämistä ja baarissa aamuyölle nuokkumista. Suomessa kun valitettavasti moni vuokra-asunto on rauhaton alkoholiin liittyvien lieveilmiöiden takia.

Vierailija
210/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäkeskus 4life!! Täysin aliarvostettu alue. Täällä on hyvä asua ja elää! Ei täällä enempää nistejä ole kuin Helsingin keskustassakaan. Ja ne nistit joita täällä liikkuu, eivät ole häiriöksi muille, ihmisiä he ovat siinä missä muutkin. Minä pidän siitä, että ihmisiä on kaikenvärisiä, -kielisiä, -maalaisia.

Sulassa sovussa valkoiset ja tummemmat kantasuomalaiset, kristityt, ateistit, muslimit, tummaihoiset, aasialaiset, arabit, hindut, eteläeurooppalaiset, virolaiset, venäläiset, latinot, romanit... Ei erilaisuutta kannata pelätä. Mukavia ihmisiä täällä on. Kenenkään kanssa ei ole tullut ongelmia. Kun on itse kohtelias ja kunnioittava, saa sitä samaa takaisin.

Vierailija
211/226 |
25.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Länsi-Herttoniemi. Metroaseman seutu ei ole häävi, mutta kun etenee hiemankaan pidemmälle Hiihtäjäntietä, niin meininki muuttuu täysin. Ihana luonto, loistavat lenkkeilymaastot, kauniita 50-luvun kerrostaloja ja idyllinen okt-alue, Ja todellakin aivan loistavat palvelut. Hertta on ehkä jopa laadukkain K-market koko Helsingissä, ja S-Market on 24h auki. Idän bussit menevät myöhälle yöhön ja metrolle on lyhyt matka, ihan sama kummassa päässä asuu.

Mitä kaunista on muka 50-luvun kerrostaloissa?

Ulkonäkö. Kyllä ne esteettisyydessä hakkaa 60-, 70-, 80- ja 90-lukujen suunnittelun ihan 100-0. Ja muutaman vuosikymmenen päästä on varmasti 2000 ja 2010-luvun rakennuskanta homehtunut purkukuntoon ja tullut muutenkin ajan hampaan nakertamaksi.

Vierailija
212/226 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myllypuro

Vierailija
213/226 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemenranta tai Roihuvuori

Vierailija
214/226 |
26.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin Itä-Helsingissä lähes 30 vuoden ajan. En koskaan uskonut muuttavani pois ja ajattelin aina, että ”eihän tää nyt niin paha oo”. Tutuksi tuli erityisesti Mellunmäki, Vesala, Kontula ja Myllypuro, mutta myös Vuosaaren suunta ja Herttoniemi tulivat hyvinkin tutuiksi. Itse asuin Kivikossa ja Myllypurossa.

Työelämä vei minut kuitenkin vastuullisiin tehtäviin ja tulotasoni kasvoi roimasti verrattuna siihen, mihin olin lapsesta asti tottunut.

Nyt asun Paloheinässä ja ero on huomattava tämän nykyisen alueeni eduksi. Kyllä Itä-Helsingissä törmää kaikenlaisiin ongelmiin paljon useammin kuin täällä. Metro ja halvat neukkukuutioasunnot vaikuttaa paljon. Profiilia on yritetty vuosikymmenet muuttaa, mutta milläs muutat sitä, kun ne ongelmat on jo 60-luvulta asti pesiytyneet itään.

Ei sillä, kyllä siellä asui ja vietin mielestäni oikein mukavan lapsuuden ja nuoruuden siellä. Kuitenkaan en voi sulkea silmiäni totuudelta: Itä-Helsinki on huonompi paikka asua, kuin muut Helsingin alueet keskimäärin. Jos hinta-laatusuhteeltaan joku järkevä paikka pitäisi valita, niin katsoisin Laajasalon suuntaan, ehkä jopa hieman etelämmäs Jollakseen.

Vierailija
215/226 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Järkyttynyt kirjoitti:

Onko mielestäsi alueen oltava "valkoihoinen" ollakseen kiva? Rasismi on oikeasti tosi ruma piirre ihmisessä.

Jos ei välitä nukkua arkiöisin assyyrialaisen naapurin juhliessa, tai että afrikkalaiset naapurit eivät piittaa sinun pyykkivuorosta tai että rappu on aamulla veressä venäläisten puukkohipan jäljiltä niin aivan ehdottomasti joku itiksen lähiö on sun juttu. Itse yritän täällä kerätä rahaa että saan hankittua talon helsingin sipoon puolelta.

Ja nämä kaikki asiat tapahtuivat osaketalossa, jollaiseen ap siis on muuttamassa eikä vuokralle?

Vierailija
216/226 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espoossa metroasemien lähellä ei ole merta. Idässä sen sijaan meri ja luonto on joka puolella.

Otaniemi/Keilaniemi eivät ole meren lähellä?

Kyllä siellä Otaniemessäkin vettä näkyy.

Hanasta?

Vierailija
217/226 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttynyt kirjoitti:

Ei todellakaan. Vaan sellainen, että alueen asukkaat ovat tehneet pitkään töitä kyetäkseen ostamaan itselleen asunnon eivätkä vain täyttäneet sossulappuja. Sille, ettei muita kuin valkoisia näy osaketaloissa en voi mitään.

Vierailija
218/226 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ihan innostuin Myllypurosta tän keskustelun seurauksena ja hitto siellä on edullisia asuntoja! Meidän budjettin on max. 250k ja jo 50k halvemmalla saa mukavan 4h+keittiö asunnon... 

t. se paluumuuttaja joka kyseli montessoreista.

Myllypurolla on kieltämättä houkutteleva sijainti ja sieltä on hyvät yhteydet metron avulla. Asuinalueen profiilia on yritetty viime aikoina nostaa kovasti ja alueelle on rakentumassa iso terveydenhoitoalan AMK:n kampus.

On kuitenkin kaksi asiaa miksi en koskaan tule muuttamaan Myllypuroon:

Eka on "Jammu" ja toka on myrkkykaatopaikka jonka päälle oli vaan kylmästi rakennettu kerrostaloja.

Eli et muuta alueelle siksi, että 9 vuotta sitten kuollut ihminen, joka ei koskaan asunut Myllypurossa, on aikanaan elänyt?

Vierailija
219/226 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttonuemenranta. Meri, paljon palveluja, lyhyt matka keskustaan.

Vierailija
220/226 |
10.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulosaari. Mutta se ei vissiin kelpaa koska sielä on vain suurlähetystöjä ja edustushuviloita.  Seuraavaksi ehkä Tammisalo ja Marjaniemi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme