Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ihme Lauttasaaressa maksaa? Yliarvostettu alue

Vierailija
02.04.2018 |

Kukaan muu koskaan ihmetellyt mikä Lauttasaaren asunnoissa oikein maksaa?

Esimerkkinä: vähän nuhjuisen näköinen alle 50m2 kaksio ison tien varrelta yli 310 000 e. Vuokrahinnatkin melkein yhtä kovat kuin keskustassa.

Meri on kiva, samoin Vattuniemi ja ulkoilupolut, mutta se keskusta on vähän ankea ja muutenkin liikennettä on ihan kiitettävän meluisaksi asti. Moni kämppä ei ole lähelläkään merta ja lisäksi kaipaa pikaista päivitystä. Sitä paitsi saarelle on kaavoitettu hurjasti lisää taloja, vaikkei viheralueita nytkään ole kovin isoja alueita.

Harkitsimme joskus vielä muuttoa Laruun, mutta emme viitsineet edes vuokralle. Omistusasuntoa ei keskituloinen viitsi edes harkita.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meri uimarantoineen ja ulkoilualueet, keskustan läheisyys.

Vierailija
2/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isokaarella oli ainakin vähän aikaa sitten vielä myynnissä yksiö 36m2 hintaan 295000e. Toki erittäin siististi rempattu mutta vanha talo ja putkirempasta aikaa jotain 25v.

Asun itsekin Isokaarella ja mielestäni sinänsä ihan kiva paikka. Hintoja en kyllä ymmärrä itsekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isokaarella oli ainakin vähän aikaa sitten vielä myynnissä yksiö 36m2 hintaan 295000e. Toki erittäin siististi rempattu mutta vanha talo ja putkirempasta aikaa jotain 25v.

Asun itsekin Isokaarella ja mielestäni sinänsä ihan kiva paikka. Hintoja en kyllä ymmärrä itsekään.

Onhan se kivaa aluetta kyllä. Isokaarella kävin kerran katsomassa kämppää, ja mielelläni asuisin, jos olisi varaa. Olisi muutenkin täydellinen kompromissi kun minä olen Espoossa töissä ja mies Helsingissä. Ja yhteydet huomattavasti helpommat kuin vaikka Laajasaloon, jossa taas on toisaalta hurjan paljon halvemmat hinnat ja enemmän luontoa. Ja kivat rauhalliset rannat.

Ap

Vierailija
4/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Laajasalo = itähelsinkiä, enkä sinne kyllä muuttaisi itsekään.

Lauttasaaressa on myös aika turvallista asua.

Vierailija
5/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuulista, liikenteellinen sumppu, ne ulkoilureititkin lopulta aika lyhyet. Huonot palvelut. Ei ikinä enää laruun.

Ex-larulainen

Vierailija
6/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIJAINTI

Vierailija
7/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuulista, liikenteellinen sumppu, ne ulkoilureititkin lopulta aika lyhyet. Huonot palvelut. Ei ikinä enää laruun.

Ex-larulainen

Vattuniemi on vähän ankeampaa entistä teollisuusaluetta, vaikka sen profiilia on yritetty nostaakin uusilla pahvikerrostaloilla. Kannatta katsoa tuota saarta kokonaisuutena, muualta kohtaa saarta katsoisin.

Vierailija
8/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaari slummiutuu metroaseman myötä.

Vierailija
9/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aika turvallista asua ihan missä tahansa :) Laajasalo tuskin sen vähemmän turvallinen kuin Lauttasaarikaan.

Besides, onhan esim. Kulosaari ja Tammisalokin Itä-Helsinkiä miljoonakämppineen.

Vierailija
10/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on aika turvallista asua ihan missä tahansa :) Laajasalo tuskin sen vähemmän turvallinen kuin Lauttasaarikaan.

Besides, onhan esim. Kulosaari ja Tammisalokin Itä-Helsinkiä miljoonakämppineen.

Saat asua ihan rauhassa siellä itä-helsingissä, en tule häiritsemään sinua sinne ikinä :)

Vierailija
11/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se kivaa aluetta kyllä. Isokaarella kävin kerran katsomassa kämppää, ja mielelläni asuisin, jos olisi varaa. Olisi muutenkin täydellinen kompromissi kun minä olen Espoossa töissä ja mies Helsingissä. Ja yhteydet huomattavasti helpommat kuin vaikka Laajasaloon, jossa taas on toisaalta hurjan paljon halvemmat hinnat ja enemmän luontoa. Ja kivat rauhalliset rannat.

Ap

Tuossa kerroit juuri syitä. Moni muukin on töissä samoissa paikoissa, joten Lauttasaari on sijainniltaan varmaan monille muillekin kuin teille "täydellinen kompromissi" ja yhteydet hyvät, ja siitä ollaan valmiita maksamaan. 

Vierailija
12/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat asua ihan rauhassa siellä itä-helsingissä, en tule häiritsemään sinua sinne ikinä :)

Nyt ymmärrän, miksi Itä-Helsingin monilla lähiöillä on turhaan huono maine! Itse olen "uusi" pääkaupunkiseutulainen enkä ole vielä ehtinyt muodostaa ennakkoluuloja. Enkä haluakaan.

Pysy sinä rauhassa siellä saarellasi maksamassa ylikalliita hintoja, jotka takuulla kuplan kanssa jossain vaiheessa romahtavat.

Ap

Vierailija
13/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ymmärrän, miksi Itä-Helsingin monilla lähiöillä on turhaan huono maine! Itse olen "uusi" pääkaupunkiseutulainen enkä ole vielä ehtinyt muodostaa ennakkoluuloja. Enkä haluakaan.

Pysy sinä rauhassa siellä saarellasi maksamassa ylikalliita hintoja, jotka takuulla kuplan kanssa jossain vaiheessa romahtavat.

Ap

Ai niin ja itsehän asun tällä hetkellä vuokralla Ullanlinnassa ja alun innostuksen jälkeen on alkanut valjeta, miten hurjia summia ihmiset (minä itsekin) ovat valmiita maksamaan mielikuvista. Kaunistahan täällä on, mutta niin hiljaista, että ei haittaisi vaikka olisi vähän enemmänkin eloa.

Kämppäämme on tuskin rempattu, palveluita on verrattain huonosti ellei lasketa lifestyle-kahviloita hyviksi palveluiksi (toki keskustaan menee kävellen nopeasti). Silti asuntonäytössä oli ihmisiä käytävälle asti ja parikymmentä tappeli saadakseen tämän.

Vasta nyt vuoden Ulliksessa asuessamme on alkanut kiinnostaa, miten paljon enemmän neliöitä, siistikuntoisemman kämpän, liikuntamahdollisuuksia ja luontoa idästä saisi näillä hinnoilla.

Ap

Vierailija
14/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö kukaan ole uskaltanut kertoa vielä sitä itä-helsingin "taikasanaa", miksi on nyt näin kun on? Siitä syystä kukaan täysjärkinen ei kauheasti halua asustella tuolla itä-helsingissä.

Vierailija
15/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin asunnot käyvät ekasta näytöstä kaupasta, en puhuisi ylihinnasta. Ylihintaa on Kainuussa.

Vierailija
16/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole asunut Lauttasaaressa, etten osaa sanoa arjen pyörimisestä siellä... mutta paljon tutuilla on kyläilty ja ne rannat.

Larussa on hyvä tunnelma, viihtyisä ja rauhallinen.. verkkainen jopa. Sijainti on hyvä Espooseen ja keskustaan nähden.

Itse asutaan Koivukylän kupeessa, että aivan eri meno.

Vierailija
17/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eikö kukaan ole uskaltanut kertoa vielä sitä itä-helsingin "taikasanaa", miksi on nyt näin kun on? Siitä syystä kukaan täysjärkinen ei kauheasti halua asustella tuolla itä-helsingissä.

Itse asun eteläisessä Helsingissä, mutta myönnän, että itsekin sorrun ennakkoluuloihin. Sitten kun siellä käy, niin ne Herttoniemet ja Siilitietkin on vielä ihan rauhallisia paikkoja, samoin kuin moni muukin paikka siellä. Tosin itse en halua Herttoniemeen tai Laruunkaan. Viihdyn paremmin kantakaupungissa, jossa pääsee kävellen kätevästi paikasta toiseen.

Itsekin miellän Larun sellaiseksi "keisarin uudet vaatteet" -paikaksi. Ehkä se on ollut joskus 50-80-luvuilla hieno, merellinen ja harvempaan asuttu saarikohde. Nykyään se on eteläsuomalainen pikkukaupunki minikoossa lähinnä.

Vierailija
18/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin asunnot käyvät ekasta näytöstä kaupasta, en puhuisi ylihinnasta. Ylihintaa on Kainuussa.

Puhuin yliarvostetusta alueesta, en ylihinnasta. Yliarvostettu on minun mielessäni juuri sitä, että ihmiset maksavat isoja summia mielikuvista. On toki ihan täysin makuasia, mikä on kenenkin mielestä yliarvostettu alue. Kerroin oman mielipiteeni.

Ap

19/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larussa asuu valkokaulusköyhäilistöä, joka ylenkatsoo muita. Oksettavia pikkuporvareita.

Vierailija
20/34 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä7437 kirjoitti:

Larussa asuu valkokaulusköyhäilistöä, joka ylenkatsoo muita. Oksettavia pikkuporvareita.

Jaa itse asun Larun pohjoispuolella, lähellä Katajaharjua. Ihan duunareita täällä kyllä on, moni työkaverikin on täältä!