Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teiltä yritetty kassalla rahastaa liikaa? Mulla tietääkseni niin että luvattuja alennuksia/tarjouksia ei ole lyöty kassakoneeseen. Ja sitä tapahtuu kyllä luvattoman usein.

Vierailija
01.04.2018 |

Että näin, pahin on citymarket ja heti perässä tulee prisma. Muissa kaupoissa ei tämän kaltaista toimintaa esiinny minun kokemuksen perusteella. Mutta ehkä markkinajohtajilla on valta tehdä mitä haluaa...

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entisenä K-kaupan kassatyttönä voin kertoa että kassamyyjä on se viimeinen jolle kannattaa mennä asiasta huutamaan. Osastovastaava on unohtanut laittaa tarjoushinnan koneelle ja sitä sattuu jatkuvasti, eikä kassa voi muistaa jokaista tarjousta ulkoa tai huomata ettei kone ottanut oikee hintaa. Laittakaa palautetta kauppiaalle. 

No kyllä on ammattitaidoton osastovastaava teillä! Jos minä tekisin töissäni vastaavia unohteluvirheitä, potilaani kuolisivat!

Välillä asiakkaiden raivarit tällaisista ovat tosiaan ihan suhteettomia, jos ajatellaan, että asian voi kuitenkin korjata ja kukaan tosiaan ei kuole.

Vierailija
22/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina löytyy virha ainakin itiksen kitumarketin pitkästä kuitista jos ostaa tarjoustuotteita, en enää viitsi käydäkään.

Ja hyllyillä pitää olla herlok solmesia terävämpi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikosta saa käsityksen että kassalla työskentelevä yrittäisi jotenkin ”rahastaa” asiakkailla. Se kassahenkilö saa ihan saman palkan, ja todellakin haluaa että hinnat on oikein. Väärät hinnat hankaloittavat hänen työtään merkittävästi.

Jos siis huomaatte että kassa ei ole antanut alennusta, niin kyseessä on virhe kassajärjestelmässä, ei kassahenkilössä. Informoikaa asiasta mahdollisimman nopeasti, niin virhe saadaan korjattua.

Vierailija
24/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppias varastaa päivittäin. Jos asiakas varastaisi euron, lähtisi raudoissa poliisin mukaan.

Vierailija
25/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-asiakkaalla on tuote, joka ei kuulu tarjoukseen (ei ole lukenut lapusta, mitkä kuuluu ja mitkä ei)

Paikallisessa Citymarketissa on usein vierekkäin tarjoustuotetta ja vastaavaa normaalihintaista tuotetta ja todella usein käy niin että kuvittelee tarjouksen koskevan kumpaakin tuotetta. Alennuskyltissä ei ole tuotteen EAN koodia tai muuta 100% varmuudella alennustuotteen yksilöivää selvennystä.

Tästä oli joskus juttua myös paikallislehdessä ja kauppiaan vastine asiaan oli se että haluavat hyvän palvelun nimessä tarjota myös muita tuotteita niille, jotka eivät halua ostaa tarjoustuotetta.

Vierailija
26/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmanni, aina.

Vierailija
27/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikosta saa käsityksen että kassalla työskentelevä yrittäisi jotenkin ”rahastaa” asiakkailla. Se kassahenkilö saa ihan saman palkan, ja todellakin haluaa että hinnat on oikein. Väärät hinnat hankaloittavat hänen työtään merkittävästi.

Jos siis huomaatte että kassa ei ole antanut alennusta, niin kyseessä on virhe kassajärjestelmässä, ei kassahenkilössä. Informoikaa asiasta mahdollisimman nopeasti, niin virhe saadaan korjattua.

Motiivina on esimekiksi kateus. Siinä kun pienellä palkalla kauhoo ihmisten satojen eurojen ostoksia, niin tuntee mielihyvää kun "unohtaa" lyödä alennuksen kassaan.

Vierailija
28/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin niinkuin itse kassalla pitkään olleena haluaisin vaan huomauttaa, että kassahenkilöillä on tuskin halua tehdä niitä virheitä. Jatkuvasti kaikki katsotaan kameroissa ja niissä myös näkyy kuinka paljon rahaa meille annetaan, sekä kuinka paljon vaihtorahaa annetaan pois. Tyhmä saa olla, jos siinä yrittää vetää välistä.

Vierailija
29/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On Vuosaaren saiturinpörssin kassa yritti ihan selkeästi pimittää mun vaihtorahoista 20 euroa. Maksoin 50 euron setelillä n. 6-7 euron ostokset. Eli takas piti saada 2*20 ja hilut. Sain vaan 1*20 ja hilut. Jäin vaan heti sellanen tunne, että ei ollut ihan vahinko. Koko tilanne oli vaan outo ja jäi paska maku. Tapahtu viime kuussa.

Vierailija
30/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on usein käynyt niin pienissä kaupoissa, että on kysytty, otatko 20 sentillä muovipussin. Otan, kiitos. Muovipussi on rahastettu, mutta myyjä ei annakaan sitä. Toljottaa vaan, että menes nyt siitä. Ja joudun erikseen pyytämään, että niin, se muovipussi...

No en tietenkään mene jonon perälle. Ilmoitan havaintoni kassalle, kassa yleensä joko sanoo että katsotaan se tämän asiakkaa jälkeen tai sitten hän neuvoo menemään infoon selvittämään asiaa. Riippuu siitä että miten paljon siinä kassalla on kiirusta. Pikkukaupoissa ei tietenkään ole erikseen infoa ja tilanne hankalampi jos on joku aikaa vaativa selvittely, silloin kassa usein pyytää toisen henkilön selvittämään asiaa.

Vierailija
31/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motiivina on esimekiksi kateus. Siinä kun pienellä palkalla kauhoo ihmisten satojen eurojen ostoksia, niin tuntee mielihyvää kun "unohtaa" lyödä alennuksen kassaan.

Jos tässäkin ketjussa moneen kertaan on todettu, että useat tarjoukset ovat sellaisia, joita myyjä ei lyö itse kassaan ja väärä hinta on myyjästä riippumatonta, niin jotenkin ontuu tuo selityksesi. (Myyjä kyllä lyö kassaan punalaputetut tuotteet, mutta ne ei ymmärtääkseni ollut edes aloituksen aihe..)

Vierailija
32/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tapa on yleistä myös verkkokaupoissa. Luvatut alennukset voivat näkyä tilatessa, mutta laskusta ne sitten puuttuvat. Itse olen saanut selitykseksi esimerkiksi sen, että jos tilaan viikonloppuna niin alennus ei välttämättä siirrykään maanantaille! 

Vierailija
33/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kaupunkimme suurin ruokakauppa Prisma on osoittautunut paikaksi jossa joutuu olemaan tarkkana. Ostamme sieltä noin 30-40 eurolla per käynti ja minua ainakin harmittaa jos loppusumma on 2-4 euroa suurempi kuin kuuluisi olla. Nyt olen alkanut käydä kuitit läpi ostosten teon jälkeen. Kerran oli lyöty jotain tuotetta kolme kpl kahden sijaan ja kerran oli jätetty tarjoushinta huomioimatta. Infosta sain sitten hyvityksen käteisenä molemmilla kerroilla, mutta suosittelen muitakin olemaan tarkkana. 

Vierailija
34/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-asiakkaalla on tuote, joka ei kuulu tarjoukseen (ei ole lukenut lapusta, mitkä kuuluu ja mitkä ei)

Paikallisessa Citymarketissa on usein vierekkäin tarjoustuotetta ja vastaavaa normaalihintaista tuotetta ja todella usein käy niin että kuvittelee tarjouksen koskevan kumpaakin tuotetta. Alennuskyltissä ei ole tuotteen EAN koodia tai muuta 100% varmuudella alennustuotteen yksilöivää selvennystä.

Tästä oli joskus juttua myös paikallislehdessä ja kauppiaan vastine asiaan oli se että haluavat hyvän palvelun nimessä tarjota myös muita tuotteita niille, jotka eivät halua ostaa tarjoustuotetta.

Se on totta, että aina tarjouslapusta ei käy selvästi esille, mitä tarjoukseen kuuluu. Useinhan tarjoukset ovat just tyyppiä "kaikki Ingmanin kermajäätelöt, paitsi laktoositon ja mustikka-pekaanipähkinä". Mutta mihin kaupan mielestäsi pitäisi laittaa normaalihintaiset tuotteet sitten, jos ne eivät saa olla omalla hyllypaikallaan? Onko niin vaikea lukea tarjouslapusta, että jos Fazer on tarjouksessa niin Pirkka ei silloin ole?:D

Vierailija
35/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtui Siwassa. Olin menossa kaverin luo, joka pyysi tullessa tuomaan kissalle ruokapurkin ja kahvimaitoa, lisäksi ostin 2 pullaa irtomyynnistä eli ostokset ei paljon maksaneet. Nyrpeän oloinen kassa ilmoitti summaksi jotain yli 60e ja luulin ensin, että kuulin summan väärin, mutta kassa ilmoitti saman summan uudelleen. Hämmästyneenä sanoin ettei mun ostokset mitenkään voi maksaa niin paljoa, tämä kassa katsoi kyllästyneen näköisena ja sanoi: miksei voi? Käskin laittaa ostokset uudelleen ja sitten sainkin oikean summan maksettavaksi. Minkäänlaisia pahoitteluja en saanut.

Mitähän tässä tapahtui? Onneksi olin maksamassa käteisellä ostoksia, kortilla oisin voinut epähuomiossa maksaakin tuollaisen älyttömyyden.

Vierailija
36/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On Vuosaaren saiturinpörssin kassa yritti ihan selkeästi pimittää mun vaihtorahoista 20 euroa. Maksoin 50 euron setelillä n. 6-7 euron ostokset. Eli takas piti saada 2*20 ja hilut. Sain vaan 1*20 ja hilut. Jäin vaan heti sellanen tunne, että ei ollut ihan vahinko. Koko tilanne oli vaan outo ja jäi paska maku. Tapahtu viime kuussa.

No sehän ei nyt ole kaupan vika jos kassa yrittää varastaa vaihtorahasta. Nykyisin vaihtorahasählöyksiähän ei juuri enää tapadu kun maksut hoituu kortilla.

Vierailija
37/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy miksi esim. Citymarketissa on enemmän noita hintavirheitä voi olla se, että siellä ON niitä alennuksia tuotteissa.

Prisma pelaa enemmän bonuksien kerryttämisellä, ei siellä ole juuri koskaan mitään alennuksessa.

Citymarketissa käyn nykyään juuri noiden tarjousten takia (hintavirheitä en juuri ole huomannut) koska matka on n. sama mitä Prismaan. Erityisesti hevi-tuotteissa olen säästänyt varmaan jo satasia n.vuoden aikana koska tuotteita on aina tarjouksessa, erityisesti kun on 1e päivät.

Meikit toinen jossa säästää, Prismassa ei koskaan ollut tarjouksia niistä, Citymarketissa on lähes koko ajan (jopa -40%) joku/jotkut merkki/merkit (Lumene/Loreal jne.) tarjouksessa.

Asiaa on helppo vertailla, koska S- ja K-korttien ansiosta kaikki on "kirjattuna".

Vierailija
38/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapahtui Siwassa. Olin menossa kaverin luo, joka pyysi tullessa tuomaan kissalle ruokapurkin ja kahvimaitoa, lisäksi ostin 2 pullaa irtomyynnistä eli ostokset ei paljon maksaneet. Nyrpeän oloinen kassa ilmoitti summaksi jotain yli 60e ja luulin ensin, että kuulin summan väärin, mutta kassa ilmoitti saman summan uudelleen. Hämmästyneenä sanoin ettei mun ostokset mitenkään voi maksaa niin paljoa, tämä kassa katsoi kyllästyneen näköisena ja sanoi: miksei voi? Käskin laittaa ostokset uudelleen ja sitten sainkin oikean summan maksettavaksi. Minkäänlaisia pahoitteluja en saanut.

Mitähän tässä tapahtui? Onneksi olin maksamassa käteisellä ostoksia, kortilla oisin voinut epähuomiossa maksaakin tuollaisen älyttömyyden.

Kassa löi ostokset väärin ja kun olisit poistunut kaupasta, niin hän olisi tehnyt siitä korjauksen ja pitänyt palautusrahan.

Vierailija
39/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi syy miksi esim. Citymarketissa on enemmän noita hintavirheitä voi olla se, että siellä ON niitä alennuksia tuotteissa.

Prisma pelaa enemmän bonuksien kerryttämisellä, ei siellä ole juuri koskaan mitään alennuksessa.

Citymarketissa käyn nykyään juuri noiden tarjousten takia (hintavirheitä en juuri ole huomannut) koska matka on n. sama mitä Prismaan. Erityisesti hevi-tuotteissa olen säästänyt varmaan jo satasia n.vuoden aikana koska tuotteita on aina tarjouksessa, erityisesti kun on 1e päivät.

Meikit toinen jossa säästää, Prismassa ei koskaan ollut tarjouksia niistä, Citymarketissa on lähes koko ajan (jopa -40%) joku/jotkut merkki/merkit (Lumene/Loreal jne.) tarjouksessa.

Asiaa on helppo vertailla, koska S- ja K-korttien ansiosta kaikki on "kirjattuna".

Prismassa on tosiaan vähemmän tarjouksia, mutta Prisman tarjouksissa on aina ilmoituskyltissä EAN koodi, josta voi varmistaa että tuote on varmasti se mikä on tarjouksessa.

Vierailija
40/48 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva obgelma, katson aina kuitin läpi. Euroja, jopa kymmeniä yritetään viedä ruokakaupassakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi