Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bank Norwegian ei hyväksynyt luottokorttihakemustani

Vierailija
01.04.2018 |

Päätös tuli sekunneissa. Koska ilmoitin talouden kokonaisvelkatilanteeksi 126000 euroa ja bruttotuloiksi 4000 e/kk, niin ilmeisesti kiikasti siitä? Luottotiedot on kunnossa,minulla ei ole muuta velkaa kuin asuntolaina ja vain yksi luottokortti, joka ollut minulla yli 10 vuotta.

Siis pitääkö minun olla velaton tai valehdella tiedot tuohon nettihakemukseen? Ihmetyttää kyllä hiukan

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koitat hakea pienempää luottorajaa?

Hain tuon kortin kuukausi sitten. Luottoraja 1000e, bruttotulot 2000e ja lainaa 1400e (opintolaina). Sain myöntävän päätöksen.

Vierailija
22/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin ongelmia Norwegianin kanssa?

Ei yhtään mitään. Kerran oli joku kadonnut matkalaukku ja peruttu lento -sotku, jolloin yritin saada korvauksia, mutta en kuitenkaan saanut...

Bank Norwegian (Norwegian Finans Holding) ja lentoyhtiö Norwegian (Norwegian Air Shuttle) ovat eri firmoja.

Se, että sinä lennät Norskilla, ei tee sinusta pankin asiakasta ja toisin päin. Ja pankin talletusasiakas et ilmeisesti ole?

Jep, en ole heidän talletusasiakkaansa 5 – vielä. Kuitenkin olin ymmärtänyt olevani jonkinlainen asiakas, koska minulle kertyi heidän Cashpointseja, ja vuokrailin autojakin heidän kauttaan. Vähän vaikea erottaa, että kyseessä onkin ihan eri yhtiö, jos tuputtavat tuota luottoa lentojen varausten ja lennoille siirtymisten yhteydessä. Nykymaailmassa kun kaikenlaista synergiaa tuntuu olevan ihan ihmeellisissäkin yhteyksissä (Posti ja nurmikonleikkuu jne).

No, laitoin heille viestiä, toivottavasti selviää tämä.

Ethän sinä ole esim. Klarnan asiakas sillä, että ostat paikasta, jossa sitä tarjotaan yhdeksi maksuvaihtoehdoksi. Ja vaikka valitsisit sen, ei ole takeita, että sinulle myönnetään sieltä lainaa/maksuaikaa.

Cashpointsit ovat Norwegian lentoyhtiön pistejärjestelmä, ei palkkiojärjestelmä pankkiin.

No ei ole ihme, että tässä menee tavallinen pulliainen hiukan sekaisin näistä yhtymäkohdista! Bank Norwegianin sivuille kirjauduin normaaleilla Norwegianin tunnuksillani, joilla tavallisesti teen check-init lennoille ja ylipäätään varaan matkat ja vuokraan kulkuvälineet. Lisäksi Norwegian lähettää sähköpostiini säännöllisesti tiedot kertyneistä CashPointseista ja kysyy varaamisten yhteydessä, haluanko niitä käyttää maksuun. Nyt kuitenkin noilla tunnuksilla sisäänkirjauduttuani tarkistin välilehden CashPoints, josta sain ilmoituksen ettei minulla ole tietojen mukaan Bank Norwegianin LUOTTOKORTTIA.

Ei pidä myöskään unohtaa, että lentoyhtiö Norwegianilla ja pankki Norwegianilla on täysin sama logo, fontti ja värit. Ne löytyy samasta nettiosoitteestakin, joten miten tavallinen ihminen voi tietää näiden olevan KAKSI ERI firmaa, kun kaikki merkit viittaavat siihen, ettei näin ole (vaikka todellisuudessa olisikin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä muutakin kirjoitti:

Olen itse töissä eräässä pankissa ja käytössä on nk. credit scoring systeemi luottokorttihakemuksille. Scoring huomioi paljon muutakin kuin tulot ja velat: siviilisääty, elätettävien määrä, työsuhteen laatu ja kesto jne. jne. Pankit asettavat itse rajat automaattiselle hylkäykselle. Myös perinnässä olevat laskut tai muutamat saatavat voivat vaikuttaa asiaan.

Mutta tuossa hakemuksessa ei kysytty muuta kuin bruttotulot kuukaudessa ja lainojen määrä. Työsuhteesta sen verran, että minkä tason työntekijä, ei kestosta tai laadusta sen kummemmin.

Lisäksi, eihän perinnässä olevia saatavia voi kysellä? Elleivät ole juuri Norwegianilla perinnässä. Vai onko Klarna/SVEA-perintä ja Norwegian samaa lafkaa? Niihin nimittäin joskus mennyt saatavia..

Luotontarjoajat voivat Suomen Asiakastiedon kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta kysellä asiakkaan maksuhistoriaa useilta eri tahoilta. Jos noissa on epäsäännöllisyyksiä niin saattaa tulla hylky.

Vierailija
24/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain tuon kortin kuukausi sitten. Luottoraja 1000e, bruttotulot 2000e ja lainaa 1400e (opintolaina). Sain myöntävän päätöksen.

Mun mielestä siinä ei edes ollut sellaista kohtaa, jossa olisin voinut valita luottolimiitin. Tietysti olisin valinnut siihen max. 2000 e, mutta ehkä siinä on oletuksena se heidän maksimi 60000 e? Hmmmm, tässä voi olla selitys asialle...

Vierailija
25/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain muutama kuukausi sitten Norwegian luottokorttia eikä minulle annettu mahdollisuutta vaikuttaa luottorajaani, 8000e tuli että tärähti. Sittemmin olen mitätöinyt korttini tarpeettomana.

Vierailija
26/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse töissä eräässä pankissa ja käytössä on nk. credit scoring systeemi luottokorttihakemuksille. Scoring huomioi paljon muutakin kuin tulot ja velat: siviilisääty, elätettävien määrä, työsuhteen laatu ja kesto jne. jne. Pankit asettavat itse rajat automaattiselle hylkäykselle. Myös perinnässä olevat laskut tai muutamat saatavat voivat vaikuttaa asiaan.

Mutta tuossa hakemuksessa ei kysytty muuta kuin bruttotulot kuukaudessa ja lainojen määrä. Työsuhteesta sen verran, että minkä tason työntekijä, ei kestosta tai laadusta sen kummemmin.

Lisäksi, eihän perinnässä olevia saatavia voi kysellä? Elleivät ole juuri Norwegianilla perinnässä. Vai onko Klarna/SVEA-perintä ja Norwegian samaa lafkaa? Niihin nimittäin joskus mennyt saatavia..

Luotontarjoajat voivat Suomen Asiakastiedon kuluttajaluottojen kyselyjärjestelmän kautta kysellä asiakkaan maksuhistoriaa useilta eri tahoilta. Jos noissa on epäsäännöllisyyksiä niin saattaa tulla hylky.

Sekunneissa? Eihän mitään rekisteriä lain mukaan saa olla kuin tuon maksuhäiriömerkinnäm julkistamisen lisäksi. Eri asia on, jos esim. klarnalla diili norskin kanssa (jota ei virallisesti tiedoteta) ja heidän saataviensa maksuhistoriassa epäsäännöllisyyttä

Vierailija
27/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiaa kannattais luoton myöntäjältä kysyä, vauvafoorumin sijaan?

Ehkä ne norskilla osasivat ennustaa sinun tapasi hoitaa asioita ja siksi kieltäytyivät kunniasta..

Vierailija
28/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Ehkä ne norskilla osasivat ennustaa sinun tapasi hoitaa asioita ja siksi kieltäytyivät kunniasta..

Haha juu on laitettu viestiä sinnekin, mutta näin pääsiäisen kunniaksi (lue: pyhät) laitoin kysymyksen myös tänne

Vierailija
29/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin hylättiin pari vuotta sitten automaattisesti/sekunneissa, kun laitoin "työtön". Sitten vaihdoin tittelin yrittäjäksi, ja kaikki mennyt ihan buenosti sen jälkeen. Tällä viikolla tulossa ensimmäinen pisteillä ostettu lento Barcelonaan.

Vierailija
30/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin hylättiin pari vuotta sitten automaattisesti/sekunneissa, kun laitoin "työtön". Sitten vaihdoin tittelin yrittäjäksi, ja kaikki mennyt ihan buenosti sen jälkeen. Tällä viikolla tulossa ensimmäinen pisteillä ostettu lento Barcelonaan.

Oon laittanut siihen työntekijä. Ehkä kosahti sen takia sitten, jos vielä luottolimiittikin 60 000

Vierailija
31/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon laittanut siihen työntekijä. Ehkä kosahti sen takia sitten, jos vielä luottolimiittikin 60 000

Sekoitatko nyt siihen kulutusluottoon? Luottokortissa oli mun mielestä max. 10 000.

Vierailija
32/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekunneissa? Eihän mitään rekisteriä lain mukaan saa olla kuin tuon maksuhäiriömerkinnäm julkistamisen lisäksi. Eri asia on, jos esim. klarnalla diili norskin kanssa (jota ei virallisesti tiedoteta) ja heidän saataviensa maksuhistoriassa epäsäännöllisyyttä

Nimenomaan, vastaus tulee sekunnissa tai ainakin sekunneissa. Tietotekniikka on ihmeellistä, jokainen vauva-sivun latauksesikin käy kymmenillä eri vakoilusivuilla ja lähtettää niille tietoa jopa hiiren liikkeistäsi.

Tuo luottojen kyselyjärjestelmä toimii tosiaan ilman erityistä rekisteriä. Kun asiakatieto saa Norwegianilta kyselyn sinun hetullasi, se lähettää palveluun liittyneille kymmenille luotontarjoajille kyselyn sinun maksuhistoriastasi ja palauttaa niistä yhteenvedon norskeille tyyliin asiakkaalla muita luottoja x euroa, rästissä olevia maksuja x euroa ja yli x päivää rästissä olevia x euroa, mahdollisesti myös tiedon aikaisemmasta maksukäyttäytymisestä.

Kaikki tämä tapahtuu silmänräpäyksessä eikä asiakastieto ylläpidä kiellettyä positiivista luottorekisteriä vaan kerää tiedot muilta lennossa ja palauttaa niistä koosteen. Ei siis lainvastaista, mutta lain hengen vastaista.

Vierailija
33/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko35 kirjoitti:

Voihan sitä kysyä, mutta luotonantaja ei ole velvollinen kertomaan syytä negatiiviseen luottopäätökseen vaan sanoo ympäripyöreästi: Tekemämme luottokartoituksen perusteella emme vastuullisena luotonantajana sinun itsesi suojelemiseksi voi myöntää sinulle juuri nyt luottokorttia, mutta olet tervetullut palamaan asiaan x kuukauden kuluttua.

Vierailija
34/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, vastaus tulee sekunnissa tai ainakin sekunneissa. Tietotekniikka on ihmeellistä, jokainen vauva-sivun latauksesikin käy kymmenillä eri vakoilusivuilla ja lähtettää niille tietoa jopa hiiren liikkeistäsi.

Tuo luottojen kyselyjärjestelmä toimii tosiaan ilman erityistä rekisteriä. Kun asiakatieto saa Norwegianilta kyselyn sinun hetullasi, se lähettää palveluun liittyneille kymmenille luotontarjoajille kyselyn sinun maksuhistoriastasi ja palauttaa niistä yhteenvedon norskeille tyyliin asiakkaalla muita luottoja x euroa, rästissä olevia maksuja x euroa ja yli x päivää rästissä olevia x euroa, mahdollisesti myös tiedon aikaisemmasta maksukäyttäytymisestä.

Kaikki tämä tapahtuu silmänräpäyksessä eikä asiakastieto ylläpidä kiellettyä positiivista luottorekisteriä vaan kerää tiedot muilta lennossa ja palauttaa niistä koosteen. Ei siis lainvastaista, mutta lain hengen vastaista.

Joo ei, ei todellakaan. Tässä rikotaan yksityisyyden suojaa, joten ei ei. Kuulostaa messevältä, muttei ole totta kuitenkaan

Firmat eivät voi lähettää minnekään Asiakastietoon tai vastaavaan tietoja heidän laskuttamiensa asiakkaiden maksukäyttäyttymisestä, jonka sitten joku kolmas osapuoli saa sekunneissa haltuunsa ja skannattavaksi. Äläs nyt höpsi.

Vaikka olenkin tän kans pikkasen pihalla, niin en sentään näin pihalla.

Vierailija
35/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekoitatko nyt siihen kulutusluottoon? Luottokortissa oli mun mielestä max. 10 000.

Luottokortista olen puhunut koko ajan. Siinä hakemuksessa ei määritellä luottolimiittiä, joten oletin, josko se olis automaattisesti se maksimi, olkoon 60k tai muuta, mutta kuitenkin sen verran, ettei minun tiedoilla kyseistä luottokorttia saa.

Vierailija
36/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valoja päälle. Luottokortin limiitti ei tosiaan ole 60000e ja kumman luulet olevan halutumpi asiakas: säännölliset palkkatulot omaava työntekijä vai epävarman tulon varassa oleva työtön/yrittäjä?

Vierailija
37/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valoja päälle. Luottokortin limiitti ei tosiaan ole 60000e ja kumman luulet olevan halutumpi asiakas: säännölliset palkkatulot omaava työntekijä vai epävarman tulon varassa oleva työtön/yrittäjä?

Tämähän on pelkkää spekulointia, että valoja päälle vaan siellä

Vierailija
38/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luottokortista olen puhunut koko ajan. Siinä hakemuksessa ei määritellä luottolimiittiä, joten oletin, josko se olis automaattisesti se maksimi, olkoon 60k tai muuta, mutta kuitenkin sen verran, ettei minun tiedoilla kyseistä luottokorttia saa.

Anteeksi, mutta viimeistään tässä vaiheessa alan olla varma, että olet joko trolli tai sitten kohtaat päivittäisessä elämässä paljon haasteita.

Vai oletko 20-vuotias tai alle? Siinä tapauksessa elämänkokemuksen vähäisyys selittää sekä viestisi että luottokortin eväämisen.

Vierailija
39/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on pelkkää spekulointia, että valoja päälle vaan siellä

Olen hyvin pahoillani, mutta jos tarvitsee edes spekuloida sitä, että pikalainapankin LUOTTOKORTIN limit on 60000e, niin on oltava täysid*ootti. Ei toi kortti mikään musta Amex ole. Huh.

Vierailija
40/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta viimeistään tässä vaiheessa alan olla varma, että olet joko trolli tai sitten kohtaat päivittäisessä elämässä paljon haasteita.

Vai oletko 20-vuotias tai alle? Siinä tapauksessa elämänkokemuksen vähäisyys selittää sekä viestisi että luottokortin eväämisen.

Kerro mikä tästä tekee trollimaisen tai alta kakskymppisen ajatuskuvioinnin? Kerro miksi en anonyyminä voisi kirjoittaa julki aivan kaikkea, mitä asia tuo tästä mieleen? Niin, ei ole mitään syytä.

Muutamat hölmöt vastaukset (kysymysten muodossa) sen sijaan ihmetyttävät: oletko varma, ettet nyt kuitenkin puhu kulutusluotosta, kai tiesit näiden kahden olevan ihan eri firmoja, et kai sä nyt Sokoksessa asioidessas muutu Klarnan vakiasiakkaaksi. Että näyttää ihmisillä olevan varsin matala kynnys myös vastaustensa muotoilemiseen, mutta koska anonymiteetti, niin selkee..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi