Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bank Norwegian ei hyväksynyt luottokorttihakemustani

Vierailija
01.04.2018 |

Päätös tuli sekunneissa. Koska ilmoitin talouden kokonaisvelkatilanteeksi 126000 euroa ja bruttotuloiksi 4000 e/kk, niin ilmeisesti kiikasti siitä? Luottotiedot on kunnossa,minulla ei ole muuta velkaa kuin asuntolaina ja vain yksi luottokortti, joka ollut minulla yli 10 vuotta.

Siis pitääkö minun olla velaton tai valehdella tiedot tuohon nettihakemukseen? Ihmetyttää kyllä hiukan

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottotiedotkin kävin ihan varta vasten tarkistamassa eikä tosiaan mitään maksuhäiriömerkintöjä tähän päivään mennessä ole ilmaantunut.

Eihän 126000 ole iso laina 4000 bruttotuloilla? Vai mihin tuo perustuu, kertokaa rahoitusalan ihmiset

Vierailija
2/53 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yp

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Norweigianin luotto?

Vierailija
4/53 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luottotiedotkin kävin ihan varta vasten tarkistamassa eikä tosiaan mitään maksuhäiriömerkintöjä tähän päivään mennessä ole ilmaantunut.

Eihän 126000 ole iso laina 4000 bruttotuloilla? Vai mihin tuo perustuu, kertokaa rahoitusalan ihmiset

Miten tarkistit omat luottotietosi?

Vierailija
5/53 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta kannattaa valehdella. ;)

Vierailija
6/53 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman muuta kannattaa valehdella. ;)

Joo, jos jää kiinni valehtelusta korttihakemuksessa niin se hylätään varmasti. En muista mitä tietoja Norwegian kyselee, mutta jos ap valehtelit johonkin niistä niin siinä lienee syy. Tuo asuntolaina ei kuulosta ylimitoitetulta.

Vierailija
7/53 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoista. Luulin, että norskipankki myöntää Visan kaikille hakijoille. Mitäpä jos avaisit talletustilin, siirrät sinne muutaman tonnin ja sitten haet korttia uudestaan? Itekin sain tuolta luoton suuremmalla limiitillä kuin mitä bruttotulot.

Vierailija
8/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse töissä eräässä pankissa ja käytössä on nk. credit scoring systeemi luottokorttihakemuksille. Scoring huomioi paljon muutakin kuin tulot ja velat: siviilisääty, elätettävien määrä, työsuhteen laatu ja kesto jne. jne. Pankit asettavat itse rajat automaattiselle hylkäykselle. Myös perinnässä olevat laskut tai muutamat saatavat voivat vaikuttaa asiaan.

Vierailija
9/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikseni kokeilin joskus itsekin hakea. Velkoja ei ole, mutta olen työtön ja "tulot" tietysti pienet. En ole Norwegianin asiakas. Tuli sekunneissa kieltävä päätös. Ei tilanteessani voi muuta kyllä odottaakaan.

Vierailija
10/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määräaikainen työsuhde?

Vierailija
11/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa:

- tuossa nettihakemuksessa ei kysellä talouden perhekokoa, ei työsuhteen laatua, eikä muiden luottokorttien määrää

- omat luottotietonsa voi tarkistaa Asiakastieto Oy:n sivuilta

- olen ollut Norwegianin asiakas jo monta vuotta ja siis lennellyt heidän kalustollaan säännöllisesti, joten en oikein ymmärrä tätä..

- haluaisin vaihtaa minulla ikuisesti olleen MasterCard Aktiivirahan Bank Norwegianin korttiin, koska se ainakin toistaiseksi huomattavasti halvempi ja koska käytän luottokorttia lähinnä matkojen varaamiseen, Bank Norwegianin kortilla kerrytän pisteitä. Vaikka eivät olisi suuria pistesaldoja, ovat kuitenkin MC:n korttiin verrattuina jotain

En oikein ymmärrä juu tätä hylkyä. Ehkä tuo velkasaldo ja bruttotulo on liian vähän Norwegianille

Vierailija
12/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä muutakin kirjoitti:

Olen itse töissä eräässä pankissa ja käytössä on nk. credit scoring systeemi luottokorttihakemuksille. Scoring huomioi paljon muutakin kuin tulot ja velat: siviilisääty, elätettävien määrä, työsuhteen laatu ja kesto jne. jne. Pankit asettavat itse rajat automaattiselle hylkäykselle. Myös perinnässä olevat laskut tai muutamat saatavat voivat vaikuttaa asiaan.

Mutta tuossa hakemuksessa ei kysytty muuta kuin bruttotulot kuukaudessa ja lainojen määrä. Työsuhteesta sen verran, että minkä tason työntekijä, ei kestosta tai laadusta sen kummemmin.

Lisäksi, eihän perinnässä olevia saatavia voi kysellä? Elleivät ole juuri Norwegianilla perinnässä. Vai onko Klarna/SVEA-perintä ja Norwegian samaa lafkaa? Niihin nimittäin joskus mennyt saatavia..

Vierailija
13/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin ongelmia Norwegianin kanssa?

Vierailija
14/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mitään. Kerran oli joku kadonnut matkalaukku ja peruttu lento -sotku, jolloin yritin saada korvauksia, mutta en kuitenkaan saanut...

Vierailija
16/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yhtään mitään. Kerran oli joku kadonnut matkalaukku ja peruttu lento -sotku, jolloin yritin saada korvauksia, mutta en kuitenkaan saanut...

Bank Norwegian (Norwegian Finans Holding) ja lentoyhtiö Norwegian (Norwegian Air Shuttle) ovat eri firmoja.

Se, että sinä lennät Norskilla, ei tee sinusta pankin asiakasta ja toisin päin. Ja pankin talletusasiakas et ilmeisesti ole?

Vierailija
17/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bank Norwegian (Norwegian Finans Holding) ja lentoyhtiö Norwegian (Norwegian Air Shuttle) ovat eri firmoja.

Se, että sinä lennät Norskilla, ei tee sinusta pankin asiakasta ja toisin päin. Ja pankin talletusasiakas et ilmeisesti ole?

Jep, en ole heidän talletusasiakkaansa 5 – vielä. Kuitenkin olin ymmärtänyt olevani jonkinlainen asiakas, koska minulle kertyi heidän Cashpointseja, ja vuokrailin autojakin heidän kauttaan. Vähän vaikea erottaa, että kyseessä onkin ihan eri yhtiö, jos tuputtavat tuota luottoa lentojen varausten ja lennoille siirtymisten yhteydessä. Nykymaailmassa kun kaikenlaista synergiaa tuntuu olevan ihan ihmeellisissäkin yhteyksissä (Posti ja nurmikonleikkuu jne).

No, laitoin heille viestiä, toivottavasti selviää tämä.

Vierailija
18/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minulle tyrkytetään pankkilainaa vaikka en ole koskaan sitä hakenut.

Vierailija
19/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hainpa huvikseni ja mulle se kyllä myönnettiin, myös sekunneissa. En ole heidän asiakkaansa. Kuukausibrutto 5500 ja talouden velat 104 000.

Vierailija
20/53 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, en ole heidän talletusasiakkaansa 5 – vielä. Kuitenkin olin ymmärtänyt olevani jonkinlainen asiakas, koska minulle kertyi heidän Cashpointseja, ja vuokrailin autojakin heidän kauttaan. Vähän vaikea erottaa, että kyseessä onkin ihan eri yhtiö, jos tuputtavat tuota luottoa lentojen varausten ja lennoille siirtymisten yhteydessä. Nykymaailmassa kun kaikenlaista synergiaa tuntuu olevan ihan ihmeellisissäkin yhteyksissä (Posti ja nurmikonleikkuu jne).

No, laitoin heille viestiä, toivottavasti selviää tämä.

Ethän sinä ole esim. Klarnan asiakas sillä, että ostat paikasta, jossa sitä tarjotaan yhdeksi maksuvaihtoehdoksi. Ja vaikka valitsisit sen, ei ole takeita, että sinulle myönnetään sieltä lainaa/maksuaikaa.

Cashpointsit ovat Norwegian lentoyhtiön pistejärjestelmä, ei palkkiojärjestelmä pankkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi