Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

säästikö teidän vanhemmat sun lapsilisät sulle?

Vierailija
15.07.2008 |

Säästätkö nyt omien lastesi lapsilisät heidän tulevaisuutta varten?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös omassa pereessäni lapsilisät menevät elämiseen.

Vierailija
2/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä säästä minäkään. toki sillon joskus ajattelin että minä kyllä säästän mutta onhan nuille kummasti löytyny käyttöä aina. voishan siitä osan pistää säästöön mutta tähän asti menny kyllä muihin juttuihin, ei oo kyllä vasta kun kaksi kertaa tullukkaan.. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 15v aloin saada lapsilisät omalle tilille säästöön.

Eikä meilläkään säästetä, vaan menee elämiseen.

Vierailija
4/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä sai kuullakin kuinka kallista mun elättäminen on.

Vierailija
5/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari viimeistä vuotta taisin saada ne "kuukausirahana".

Itse säästämme lapsilisät, puolet menee sijoitukseen, puolet säästötilille, josta tarvittaessa voidaan ottaa isompia hankintoja varten. Vielä ei ole tarvinnut,

Vierailija
6/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

säästäny mun lapsilisä, enkä mä säästä omienkaan lapsien lapsilisiä, kyllä ne ihan käyttöön menee, säästöön menee pienempi summa.

Vierailija
7/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh-äidille nekin rahat oli tarpeen ihan elämistä varten.

Vierailija
8/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekä säästä. Lapsilisät menevät täsyin lasten harrastuksiin ja tarvikehankintoihin. Kotihoidontuella lapsilisät ovat enemmän kuin tarpeen. Tosin mun lisätuloista jotia saans illoin tällöin, menee lapsille säästöön jonkin verran.

Vierailija
9/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä miten paljon niistä käytettiin ja miten kauan säästi, mutta kun sain itse käyttöoikeuden tiliini niin siellä oli noin 10 000 mummon markkaa ja se oli silloin hurja summa!! meidän perheessä kolmen lapsen lapsilisät menee kyllä ihan ruokaan ja lasten hankintoihin.. kunpa joskus olisi varaa säästää jokaiselle!

Vierailija
10/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja makseli kuukausi eriä mun lapsilisistä. Ne teki jotain isoja ostoksia tyyliin sohvakalusto, keittiön pöytä, televisio....auto ja nyt sitten sanovat että tuo ja tuo kuuluu sulle koska se on sun lapsilisillä ostettu...ihan niin kuin haluaisin jotain nahkasohvaa 80-luvulta!

Vierailija
11/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä säästetään.

Siltä tililtä tosin ostetaan lapselle jo nyt isommat hankinnat.

Tavoitteena olisi että aikuisuuden kynnyksellä siellä olisi rahaa käydä ajokortti ja opiskella ilman lainaa.

Vierailija
12/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsilisät menevät elämiseen, ainakin tällä hetkellä. Mutta kyllä olemme ajatelleet esim. autokoulurahojen säästämistä lapsille.

Vierailija
13/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aina olleet hyvä tuloisia, mutta opiskelin opintolainalla enkä ole muitakaan avustuksia heiltä saanut. Eivät osallistuneet edes häiden kustannuksiin, vaikka pyysin.

Vierailija
14/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi, eiväthän ne mun olleet vaan mun vanhempien, vaikka minusta ne maksettiinkin. En säästä itsekään lapsilisiä lapsilleni. Elämiseen menee meillä kaikki raha, mikä tulee.

Vierailija
15/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarvitse edes töissä käydä

Mutta meillä säästetään.

Tavoitteena olisi että aikuisuuden kynnyksellä siellä olisi rahaa käydä ajokortti ja opiskella ilman lainaa.

Vierailija
16/16 |
15.07.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä tarvitse edes töissä käydä

Mutta meillä säästetään.

Tottakai voi mutta en halua lapsilleni samaa kituutusta mitä itselläni oli opiskellessa.

Ostakoon auton tai laittakoon asuntoaan, pesämunaksi ne rahat säästetään. Tai vaikka jatkakoon säästämistä.

Itse kun täytin 18 ja pääsin töihin, koulun ohella niin sain ajettua itselleni ajokortin vasta 20 vuotiaana. Eka kännykkäkin vasta 22 vuotiaana vaikka jo siihen aikaan kaikilla oli.

Haluan antaa lapselle kotoa edes jotain mukaan. Mieluummin autan hyvään alkuun kun elätän 40 vuotiaaksi.