Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystytkö lukemaan vain yhdellä silmällä (toinen silmä siis kiinni) itsellä tumma "verho" näkökentässä

Vierailija
01.04.2018 |

Huomasin äsken, että jos koitan lukea vain oikealla silmällä, näkökentässä on haalea tumma verho ja lukeminen on hankalaa, verho myös liikkuu silmän liikkeen mukana ja verho se on pystysuorassa. Vasen silmä toimii normaalisti.

Mistä tämä tumma verho voi johtua ja onko muilla samaa? Pitääkö mennä silmälääkärille?

Olen 26-vuotias.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on etenevä silmäsairaus ja nämä keväät on hankalaa aikaa. Oikeassa silmässä huomattavasti heikompi näkö kuin vasemmassa. 

Vierailija
2/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas nään paremmin jos peitän toisen silmän. Jos katon molemmilla niin kirjaimet heittelee miten sattuu enkä pysty kohdistamaan katsetta mihinkään. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas nään paremmin jos peitän toisen silmän. Jos katon molemmilla niin kirjaimet heittelee miten sattuu enkä pysty kohdistamaan katsetta mihinkään. :D

Ap tässä. Mä pystyn myös lukemaan vasemmalla hyvin, mutta oikealla katsoessa se verho häiritsee todella paljon. Onkohan vakavaa...

Vierailija
4/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on etenevä silmäsairaus ja nämä keväät on hankalaa aikaa. Oikeassa silmässä huomattavasti heikompi näkö kuin vasemmassa. 

Millainen sairaus?

Vierailija
5/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi keväät on hankalaa aikaa? Eteneekö siis sairaus juuri keväisin? En ole kuullutkaan tuommoisesta. Mikä sairaus?

Vierailija
6/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen sairaus?

Sarveiskalvon kartiopullistuma. 

Vierailija
7/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa käydä silmälääkärissä tai jos löydät ilmaisia optikkotarkastuksia, niitä on monesti paljon eri optikkoliikkeissä tarjolla, niin ensin sellaisessa. Siinä otetaan silmänpohjankuva ja silmänpaine esim. Optikko kyllä kertoo sitten jos pitää silmälääkärille vielä mennä.

Vierailija
8/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sairaus sulla sitten on? Et varmaan pysty käymään töissä, ajamaan autoa jne? Onko sinulla arkisin sellainen lappu toisen silmän päällä että näkisit?

Vierailija
9/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi käydä lääkärillä. En tiedä, onko tuollainen vakavaa, mutta kyllä se siltä kuulostaa, että se kannattaisi tutkituttaa.

Itse näen ilman mitään tuollaista, vaikka mulla on muuta häikkää.

Vierailija
10/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sairaus sulla sitten on? Et varmaan pysty käymään töissä, ajamaan autoa jne? Onko sinulla arkisin sellainen lappu toisen silmän päällä että näkisit?

Hyvin pystyy, kun ei tee kaikesta ongelmaa. Puhuin tekstiin kohdistamisesta kun katsoo lähelle. Ei ole mitään silmäsairautta.

Vierailija
11/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta varaat tiistaina ajan silmälääkärille. Voit myös optikolle kertoa oireesi puhelimessa ja se osaa arvioida onko pakko mennä suoraan silmälääkärille vai voilo ensin varata ajan optikolle.

Toi ei ole missään määrin normaalia. Ei vaadi kuitenkaan akuuttia toimintaa, mutta tiistaina olet johkin "silmäasemaan" yhteydessä.

Vierailija
12/12 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi keväät on hankalaa aikaa? Eteneekö siis sairaus juuri keväisin? En ole kuullutkaan tuommoisesta. Mikä sairaus?

En nyt tiedä eteneekö, mutta pimeän kauden jälkeen näin keväällä on silmät niin herkät, että reagoivat kirkkauteen. Tänään hautausmaalla itkeä vollotin kyynelten valuessa pitkin poskia. Oikeasti vain oli kuivat silmät. ;) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi