Kiva nimi kissalle? Kuvaus viestissä
Rescue-kissa varattu. En oikein pidä sen alkuperäisestä nimestä ja ajattelemani nimi ei oikein sovikaan tuolle kissalle, on liian lepsu. Se on vähän arka vielä, mutta antaa silittää. Sellainen vähän kilpparimainen tyttö, keltaisen ja harmaan sävyjä turkissa. Kissalla on luonnetta, joten nimessäkin pitäisi olla luonneta, mutta haluaisin, että nimestä selviää heti että on tyttökissa. Miisa on se nimi, mikä on vähän liian lepsu tuolle kissalle. ei jotenkin vain tunnu sen nimeltä. Olin ihan varma, että kissani on Miisa, mutta nyt se tuntuukin huonolta. Kissan virallinen tämän hetkinen nimi on sama kuin eräällä entisellä työkaverilla harjoittelupaikassa, josta en pitänyt yhtään, joten siksi se ei ole hyvä. Saisi olla aika lyhyt ja helposti sanottava. Mira oli myös mielessä, mutta ei, sekään ei tunnu tuon kissan nimeltä.
Kommentit (198)
Fauna
Nuppu
Arla
Bertta
Venus
Floora
Piitu
Minttu
Malva
Tuon kissan nimeksi sopisi parhaiten Mara latvialaisen kaikista huolehtivan maan Jumalattaren mukaan.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Mara_%28latvialainen_jumala%29?wprov=sf…
Vierailija kirjoitti:
Ravunsyötti
Ei tässä sun ammattia kysytty.
En minä osaa auttaa, mutta sen verran voin sanoa, että minusta eläimelle ei kannata antaa ihmisen nimeä, vaan sellainen joka on selkeästi eläimen nimi. Sillä ainakin välttää sen, että kun eläin jossain vaiheessa kuolee, niin ettei tapahdu niin kuin minulle kouluaikoina kun eräs luokkalaiseni tuli kouluun ja kertoi surullisena, että hänen rakas Arttunsa oli kuollut, jolloin minä olin huolissani, että kuka hänen tuntemansa ihminen on kuollut kunnes selvisi, että kyseessä oli kissa. Minä kun menin vielä kysymään tältä henkilöltä, että oliko Arttu hänen sukulainen vai joku tuttava, jolloin hän suuttui kun en tiennyt, että kyseessä on kissa. Sen jälkeen puolet luokasta olivat minulle vihaisia pitkään, vaikka minä en voinut tietää, että kyseessä oli kissa kun tämä henkilö itki niin että tuntui vähintään että hänen poikaystävänsä olisi kuollut.
No aika äkkiä se Miisa-kissa oppii nimen Misse tai Mirri. Tai Maija. Tai Miina. Kunhan vaan ruualla houkuttelee.
Inka