Järkyttävä ummetus!!
Ei auta Microlax, eilen laitoin kaksi peräruisketta, nyt kävin ostamassa Laxoberonia mutta sitä kannattaa kai ottaa vasta illalla.. Olisko kellään hyviä vinkkejä vai pitääkö tässä kohta lähteä lääkäriin? Olo on todella tukala : ( Ikinä ennen ei ole tällaista ummetusta ollut, en ymmärrä mistä voi johtua.
Kommentit (10)
suosittelen, että otat lääkäriin pikaisesti yhteyttä. Jos on vaikka suolisolmu. Sen kanssa ei ole leikkimistä!
Syön monivitamiinivalmistetta, en tiedä tuosta d -vitamiinista, onhan se mahdollista etten saa sitä tarpeeksi. Vatsa on tähän asti toiminut joitain (lähinnä kk-kierrosta johtuvia) pieniä poikkeuksia lukuunottamatta hyvin.
Voiko stressi aiheuttaa ummetusta, ei kai? Koiramme jouduttiin lopettamaan alkuviikosta syövän takia, ja olen ollut surusta vähän sekaisin nyt pari viikkoa. Tuntuu että kroppakin alkaa reagoida, tai sitten on vain sattumaa. Syön terveellisesti, kuitupitoisesti ja harrastan liikuntaa lähes päivittäin. Siksikin ihmetyttää tämä..
ap
Kokeilen nyt vielä kerran tuota peräruisketta kun lapsi menee kohta päiväunille, sitten marssiin kauppaan ostamaan kuivattuja luumuja, noita karkkeja ja vaikka mitä : ) Kai suolisolmussa olisi vatsakipuja tai jotain, mulla ei ole mitään, pelkkä ummetus ja sen aiheuttama tukala olo?
Jos taas voit odottaa huomiseen, ota yliannos magnesiumia (Kelasin -merkkinen parasta). Magnesiumia ei voi saada liikaa eli poistuu ylimääräiset kehosta eikä siis ole vaarallista. Ennemmin jättäisin ne laxoberonit ottamatta.
Suosittelen että juot nyt päivän mittaan paljon vettä ja kävelet mahdollisimman paljon. Sinuna ottaisin illalla ne Laxoberon tipat ja katsoisin aamulla millainen olo. Jos huomen aamullakaan ei ala vatsa toimia (peräruiskeesta ja laxoberonista huolimatta) mene lääkäriin. Ja muista antaa peräruiskeen vaikuttaa tarpeeksi kauan. Suolisolmu aiheuttaa kyllä muitakin oireita kun pelkän ummetuksen. Tsemppiä ja pikaista olon helpotusta.
ja joku antoi mulle vinkin että keittää kuivattuja luumuja vedessä, ja kun ne on pehmentynyt , niin syö ne luumut ja juo sen keittoveden, niin jo pitäis vatsan ruveta toimimaan. en kyllä ole itse vielä kokeillut, joten kokemutsa ei ole, mutta tuskin mitään häviit, vaikka kokeilet.
laxoberon on keinotekoisempi kuin magnesium...
Kukaan ei ikinä ota onkeensa tuota magnesium- juttua, vaikka aina toitotan siitä ummessaoleville. Olen kärsinyt ummetuksesta pienen ikäni ja pari vuotta sitten keksin tuon magnesiumkikan. Sen jälkeen kakka on tullut säännöllisesti joka aamu.
Kokeilen antamianne neuvoja, toivottavasti tämä alkaa tästä nyt helpottaa.. Kurja vaiva : (
Oletko huolehtinut, että saat riittävästi D-vitamiinia? D-vitamiinin puutos aiheuttaa mm. ummetusta, koska se edistää kalsiumin imeytymistä kehoon ja jos se ei kunnolla imeydy seurauksena ummetusta.