Kuinka paljon rahaa sinulla on käyttää omiin vaatteisiin?
Tein laskutoimituksen 6kk sisällä ostamistani vaatteista:
Talvitakki 250€
Kahdet talvikengät (toiset vedenkestävät) 320€
Kahdet farkut 50€
Kolme paitaa 50€
Kahdet leggingsit 30€
Rahaa ei näiden ostoon olisi ollut, koska velaksi ne on ostettu ja luottovelkaa on nytkin tonni. Enempää vaatetta en aio ostaa ennen kuin saan tuon maksettua.
Kommentit (50)
Keskimäärin n. 150 euroa kuukaudessa. En tykkää käydä ostoksilla, joten tilaan mieluummin netistä. Zalandosta olen löytänyt paljon kivoja tuotteita.
Tänävuonna farkkutakki 60€, housut 29,90€, pusero 22,50€, Dr Martensin maiharit (vuosien ja vuosien haave) 125€ (suomessa esim.Stockalla 189€).
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut tänä vuonna kahdet verkkarit (ovat jo rikki, täytyy ostaa uusia), uudet talvikengät rikkimenneiden tilalle. Samaan syssyyn hajosi kumpparit (aikeissa ensi viikolla ostaa uudet, vähän tulee kiirus) ja lenkkarit (ostin jo uudet, oli vähän pakko). Ostin lisäksi muutamat pikkuhousut, sukat sekä vedenkestävät ulkoiluhousut ja untuvatakin. Oikeastaan palkasta ei jää oikein muuhun rahaa, kun pitää ostaa vaatteita töihin joka säälle ja vuodenajalle. Niin, olen päiväkodissa töissä. Mitään ylimääräistä vaaterahaa emme saa pienen palkan päälle, silti pitää aina olla vaatteet ja varusteet joka kelille.
Ymmärrän monia teidän päiväkotien työntekijöiden huolia. Palkkauksenne saisi olla tuntuvasti isompi ja ryhmäkokojen pienentäminen olisi todella tärkeää.
Mutta tuohon vaateongelmaan en osaa täysin eläytyä. Olen itsekin ollut kolmen lapsen kotiäiti ja ulkoillut säällä kuin säällä. Vähemmän rahaa vaatteisiin silloin meni kuin "siisteissä" toimistotöissä.
Kenenkäs muun vaatteisiin mä rahaa käyttäisin, ellen omiini?
Ostan tarpeeseen, mieleistä ja monikäyttöistä, mutta harvoin. Ostopäätöstä tehdessä lasken mielessäni vaatteen hinnan käyttökertaa kohden: päivittäisessä käytössä oleviin arkivaatteisiin käytän rahaa enemmän, kuin satunnaisesti harvakseltaan tarvittaviin juhlapukimiin.
Ostan yleensä reissuilta ja enemmän.Nyt en ole vuoteen (mammalomalla) ostanut kuin talvitakin 170e ja kengät 20e (ovh 129).Lastenvaatteisiin mennyt senkin edestä...en uskalla laskea,vaikka niitäkin paljon kirpparilta.
Vierailija kirjoitti:
Tänävuonna farkkutakki 60€, housut 29,90€, pusero 22,50€, Dr Martensin maiharit (vuosien ja vuosien haave) 125€ (suomessa esim.Stockalla 189€).
Onko ne Martensit hyvät? Itsekin olen haaveillut, mutta olen kuullut ettei niitä tehdä enää briteissä vaan jossain aasiassa ja laatu on huonontunut. Lisäksi ovat liukkaita? Voiko niitä käyttää kesällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ne Martensit hyvät? Itsekin olen haaveillut, mutta olen kuullut ettei niitä tehdä enää briteissä vaan jossain aasiassa ja laatu on huonontunut. Lisäksi ovat liukkaita? Voiko niitä käyttää kesällä?
Niin ja vastaako kokoluokitus normaalia eli jos vaikka briteistä tilaa kokoa 4 niin vastaa kokoa 37 vai pitäisikö ottaa pienempi/isompi kuin normaalisti?
Periaatteessa 0e. Menee n. 200e vuodessa, osa kirpparilta, osa alesta, kengät ja ulkovaatteet on niitä kalleimpia ja joita hankala löytää käytettynä.
Tänä vuonna olen ostanut:
-lenkkarit 18e
-arkimekko 20e
-yöpaita 30e
-äitiysfarkut 40e
Jotain äitiysvaatteita tulee kyllä varmasti vielä ostettua kesäksi ja syksyllä sitten imetystoppeja ja rintsikoita.
n.150e/vuosi vaatteisiin ja kenkiin.
N33