Mikä on pisin bussimatka,minkä olet matkustanut?
Eli pisteestä a pisteeseen b. Hmm itsellä varmaan Kuopiosta Lahteen. Retkimatkoista lukiossa Kuopiosta Hampuriin.
Kommentit (23)
Helsingistä Kuusamoon. Never again.
Itä-Suomesta etelä-Norjaan. Siinä oli tosin laivamatka välissä.
Turusta Saariselälle. 1094 km google mapsin mukaan.
Rovaniemeltä Helsinkiin 13 tuntia yhteen menoon.
Suomessa yhdellä istumalla Jyväskylästä Turkuun (ja illalla takaisin). Ulkomailla Amsterdamista Saksan ja Sveitsin kautta Milanoon, tosin tietysti yöpyminen välissä.
Vierailija kirjoitti:
Rovaniemeltä Helsinkiin 13 tuntia yhteen menoon.
Minä matkustin Rovaniemeltä Heinolaan. Oltiinkohan samassa bussissa?
Chaing Raista (Thaimaa) Luang Prapangiin (Laos). Kilometrejä en tiedä, mutta mutkittelevassa vuoristossa matka kesti 14 tuntia. Keskinopeus oli noin 30 km/h, bussin seinällä oli näyttö.
Vierailija kirjoitti:
Chaing Raista (Thaimaa) Luang Prapangiin (Laos). Kilometrejä en tiedä, mutta mutkittelevassa vuoristossa matka kesti 14 tuntia. Keskinopeus oli noin 30 km/h, bussin seinällä oli näyttö.
Siis Chiang Rai, ei Chaing Rai. Oh well whatever.
Eikä menny Luang Prabangkaan oikein. :D Olisi vissiin pitänyt tarkistaa mutta ihan sama, mä lopetan tän hölinän nyt niin ei tule enempää mokia :D
Oulusta Roomaan ja takaisin. Oli opiskelumatka.
Kuopio-Vaasa, montakin kertaa. Suora yhteys voittaa useat junavaihdot, vaikka nykyään taitaa yksi vuoro mennä yhdellä vaihdolla. Mitäs se kestää? Seitsemän tuntia muistaakseni, aika pitkä yksi paussi Kyyjärvellä oli ainakin ennen.
Uudessa Seelannissa Aucklandista Wellingtoniin.
Lohjalta Ylläkselle tai Lohjalta Nizzaan. Vanhemmat tykkäsi lähteä bussimatkoille. Jee.
Turusta Helsinkiin, Tallinnaan, Latviaan, Liettuaan, Puolaan, Tsekkiin, Itävaltaan, Saksaan, Tanskaan, Tukholmaan ja takaisin Turkuun. Pari viikkoa siinä meni.
Suomen sisällä pisin matka on varmaan Turusta Hämeenlinnaan (ja takaisin tietty).
Barcelona - Malaga. Bussilla, kun oli muka niin halpaa, mutta se oli kauhean tuskaista istua tunkkaisen kuumassa bussissa tuntitolkulla... Sittemmin olen tehnyt saman reissun edestakaisin luotijunalla, ja paljon nopeammin, mukavammin ja halvemmin.
Sinne ja takaisin.