Kuinka paljon rahaa sinulla on käyttää omiin vaatteisiin?
Tein laskutoimituksen 6kk sisällä ostamistani vaatteista:
Talvitakki 250€
Kahdet talvikengät (toiset vedenkestävät) 320€
Kahdet farkut 50€
Kolme paitaa 50€
Kahdet leggingsit 30€
Rahaa ei näiden ostoon olisi ollut, koska velaksi ne on ostettu ja luottovelkaa on nytkin tonni. Enempää vaatetta en aio ostaa ennen kuin saan tuon maksettua.
Kommentit (50)
Niin ja oletko harkinnut kirppareita? Sieltä minä hankin vaatteeni sillloin kun ei ollut rahaa.
T. Ykkösvastaaja
Paljon. Kerran ostin alennusmyynneistä 2500 eurolla yhdestä liikkeestä. Vaatteiden arvo yli 4000 euroa. Ostan vaatteita vain kaksi kertaa vuodessa alennusmyynneistä.
Minulla olisi varaa käyttää vaatteisiin vaikka satatuhatta, mutta en halua. Ostan vaatteeni enimmäkseen Uffin euron päiviltä. 6 kk sisällä olen käyttänyt vaatteisiin ehkä 10-20 euroa. Talvitakki on viitisen vuotta vanha (Elloksen alesta 20 e) ja toissa syksynä ostin tarjouksesta satasella Icebugit, kallein vaateostokseni koskaan.
Rahaa olisi noin 2500 e/kk vaikka vaatteisiin. Viimeksi ostin joulukuussa kaksi puseroa, olisikohan ne maksaneet yhteensä 40 e.
Minä ostan tosi harvoin vaatteitta, mutta pyrin ostamaan laatua, joka kestää.
Köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa ;)
Just niin paljon kuin on tarpeen.Ostan vaatteet pari kertaa vuodessa lähinnä lomamatkoilla, useamman vaatekappaleen kerrallaan. Yleensä ihan tarpeeseen, en huvin vuoksi.
En ole koskaan löytänyt kirppikseltä itselleni mitään sellaista vaatetta, mikä sopisi päälle JA mistä pitäisin. Olisi hyvä vaihtoehto muuten. Mutta kun ostaa ns. vähillä rahoilla, haluaa ostaa juuri sopivaa eikä vain sinne päin.
Mulla on vaikeuksia löytää vaatetta, koska olen lyhyt ja vartalon mittasuhteet on 90-72-108.
kysytäänkö paljonko voisi käyttää vai paljonko on käyttänyt tähän mennessä tänä vuonna?
Itse ostin yhdet talvikävelykengät, taisi olla 60€. Lisäksi olen ostanut 4 paitapuseroa, yhteensä 80€. Ja yhden teknisen t-paidan jumppaan, kympin hujakoilla. Siinä taitaa olla tän vuoden ostokset tähän mennessä.
Sukkia ja alushousuja varmaan ostan jossain vaiheessa -ostin juuri ennen joulua- ja varmaan kesäksi tulee ostettua jotain ’mielen piristystä’ Olen laskenutnämä omaan ”hupi”budjettiin; nykyisilläkin vaatteilla pärjäisin ja vaatekaappia pitää enemmin tyhjentää kuin täyttää lisää.
Joulukuussa ostin Tokmannilta tarjouksesta tunikan 10e ja syksyllä nilkkurit 100e ( pitkä säästö ) kookengästä.Siinäpä sitä
pienituloisen ostokset.
Uffissa vaatteet usein haisee vanhalta ja pölyltä... käyn lähinnä Hgissä Runeberginkadun uffissa ja musta tuntuu että siellä on lähinnä 2-6v vanhaa huonokuntoista HM-vaatetta. Ja jotain kasarivinttikamaa, jota varastoitu 30-40v, kunnes pöläytetty kellarille haisevana myyntiin...
Vierailija kirjoitti:
Viikossa, kuukaudessa vai vuodessa?
Ihan miten vaan. Minkä koet heijastavan jotain keskimääräistä. Jos niin haluat. Jos minä kuvaisin viime viikkoa, käyttäisin 0€ vaatteisiin.
Järkyttävää tuhlausta joillain. Ostakaa ennemmin laadukkaita ja klassisia malleja niin ei tarvii koko aikaa ostaa uusia. Ei maapallo kestä tälläistä kulutushysteriaa.
Enemmän kuin mitä käytän. Velaksi en koskaan ostaisi vaatteita. Suosin kirpputoreja, muuten ostan jos tarvitsen. Mietin aina tarkkaan tarvitsenko, ennen kuin ostan.
En ole vuoteen ostanut kuin sukkahousut ja mitään en tarvitse. Ihanan vapauttava tunne. Ei tarvitse pyöriä vaatekaupoissa eikä netissä katsomassa sitä ja tätä ns. kivaa. Maailma hukkuu jätteisiin. Hyvä minä.
Ihan niin paljon kuin huvittaa laittaa. Inhoan shoppailua, joten tilaan netistä vaatteita vasta kun on pakko.
Viimeksi taisin ostaa syksyllä kasmirneuleet (takki ja paita), reilu 200€.
Villakangastakkini täytti juuri 15 vuotta :)
Tilaan nettikaupoista, mutta tällä hetkellä yritän olla ostamatta mitään, koska vaatteita on liikaa. Samalla karsin ja pienennän vaatevarastojani.
Ap:lle vinkki, että 15 euroa leggingseistä on liikaa. Osta ne Lidlistä. Siellä hinta ja laatu on kohdallaan. Tuotteista ei näy mistä ne on ostettu.
Lisäksi osta aina samaa väriä ja huolla esim. kengät suihkeilla, kenkälankilla ja korkolapuilla niin ne kestävät aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän kuin mitä käytän. Velaksi en koskaan ostaisi vaatteita. Suosin kirpputoreja, muuten ostan jos tarvitsen. Mietin aina tarkkaan tarvitsenko, ennen kuin ostan.
Kyllä minäkin mietin... talvitakki piti ostaa, koska lyhyttä ehjää takkia ei ollut. Farkut piti ostaa, koska ei ollut kuin yhdet ehjät. Leggingsit ostin, koska edelliset alkoivat kulua haaroista puhki. Talvikenkiä ostin kahdet - loskakeleille ja kylmille. Edelliset alkoivat olla aivan nuhjaantuneet ja kamalat. Eivätkä pitäneet vettä.
Paitoja ostin, koska vanhat alkoivat olla nukkaisia ja rumia.
Kirppiksillä minulla ei oikein ole aikaa kiertää, käyn kun ehdin. En yleensä löydä mitään :/ Lapsille kyllä, itselleni en.
Eilen ostin:
Neule 250€ (Merkkituote)
Housut 39.90€
Kaksi tpaitaa 14.90€ kpl
Yksi tpaita 50.50€ (Myös merkkituote)
Viime viikolla
Toppaliivi 440€
Kolmet kengät yht 210€
Laukku 110€
Laukku 2nd hand 55€
Kuukausi sitten
Mekko 255€
Mekko 35€
Kengät 150€
Sitä ennen en muista mitä kaikkea olen ostanut tänä vuonna ja mitä viime vuonna.
En muista nyt ihan kaikkia ostoksiani. En osta velaksi ikinä. Ostan aina matkoilla paljon vaatteita, koska en yleensä tykkää Suomessa myytävistä.