Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ammateista tunnet huumeiden käyttäjiä?

Vierailija
01.04.2018 |

Yhdysvalloissa kuolee huumeiden yliannostukseen enemmän ihmisiä kuin liikenneonnettomuuksiin tai ampuma-aserikoksissa. https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005292677.html

Huumeiden käyttö on tosi yleistä, vaikka et itse sitä omassa kuplassasi näkisikään.

Siltsun tilanne ei yllättänyt minua, vaikka en yhtään metan käyttäjää tunnekaan. Sen sijaan muita ns. kovia huumeita (kokaiini, amfetamiini, extaasi) viihdekäyttäviä tunnen / tiedän mm. julkisuuden musiikkibisneksestä, sairaanhoitajan, sos.työtekijän,myyjiä, kokin, raksatyyppejä, lastentarhanopettajia, luokanopettajia, väikkärin tekijä -tutkijan, taxi-kuskeja, toimittajan ja jopa papin. Kaikki yli 30-vuotiaita, monilla perhe, ura, hyvä elämä jne.

Itse en ollut tajunnut huumeiden yleisyyttä ennen kuin pari vuotta sitten erään ihmissuhteen kautta päädyin ns. piireihin. Eli ymmärrän myös sen, että monet luulevat ettei heidän tuntemissaan henkilöissä ole KETÄÄN (viihde)käyttäjää, vaikka olisikin. Tiedän monia perheenisiä aviomiehiä, jotka salaavat käyttönsä onnistuneesti.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ketään. Minua on tosin luultu huumeidenkäyttäjäksi, kun yksi entinen tuttu pisti juorut kulkemaan. En käytä edes alkoholia tai tupakkaa.

Vierailija
42/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että noin puolet lukijoista eivät usko aloitustani ja noin puolet pitää sitä itsestäänselvänä :) riippuu kuplasta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tietämäni huumeidenkäyttäjät ovat työttömiä/kouluttautumattomia.

Vierailija
44/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitaja ja sairaanhoitaja pääkaupunkiseudulla

Vierailija
45/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehti, biokemisti, copywriter, dramaturgi, ekonomi, fyysikko, gynekologi, hautakivisuunnittelija, isännöitsijä, juristi, kanttori, liikenneinsinööri, majakanvartija, nahkuri, optikko.. 

Tietäisitte vain ketä muita vielä, en viitsi edes kirjoittaa :(

Vierailija
46/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovien huumeiden käyttäjiä en tiedä tuntevani. Pössyttelijöitä muutaman, lähinnä luovilla tai media-alalla. Reseptilääkkeiden väärinkäyttäjiä tunnen enemmän, hyvin erilaisilta aloilta, eri ikäisiä.

Alkoholin ongelmakäyttäjiä on tuttavapiirissä muutama, keski-ikäisiä, hyvissä asemissa olevia miehiä lähinnä. 

Vierailija
47/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että noin puolet lukijoista eivät usko aloitustani ja noin puolet pitää sitä itsestäänselvänä :) riippuu kuplasta.

Ap

Näinhän se menee. Jos tuntee pääasiassa menestyviä ihmisiä, on myös tutut käyttäjät menestyneitä. Jos tuntee pääasiassa huono-osaisia, niin sama juttu

Vierailija
48/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä avoimet kaverit, kun kertovat aineidenkäytöstään ja reseptilääkkeistään tuolla tavalla. 

Vierailija
49/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä avoimet kaverit, kun kertovat aineidenkäytöstään ja reseptilääkkeistään tuolla tavalla. 

Mitä sellaiset ystävyyssuhteet antaa, jos ei voi tämmöisistä asioista puhua?

Vierailija
50/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen yli kuusi ihmistä ja kukaan ei käytä huumeita.

Siltasaaren sankaria Suomen Suur Siltsua en tunne, mutta aina kun hän laulaa tunnen naisten tuoksun. Tämä on se syy miksi häntä nyt ja jatkossakin paapotaan ja sanotaan voi-voi. Ei voi Silta-Sulander olla paha, kun naisetkin tuoksuu hänen lähistölläänsä.

Vierailija
51/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt puhu pilven poltosta. Tuli mieleen, että lisäksi tunnen vanhainkodissa työskentelevän, kätilön ja siivoajan. Ei näistä todellakaan puhuta missään lounailla tai dokatessakaan. Munkaan lähimmät ystävät eivät todellakaan tiedä "viihdekäyttöäni",koska eivät sitä ymmärtäisi. Ja se on ok, muistan hyvin mitä itsekin olen ajatellut asiasta. Olen akateemisesta suvusta ja itsekin akateeminen.

Ap

Silloin kun vielä ajatus kulki. Miten se akateemisuus asiaan liittyy? Ns. hyvät perheet on perinteisesti olleet vähemmän hyviä.

Vierailija
52/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitti, että kaikkien kanssa sitä liikkuukin ja kaikkea sitä ystävyyden nimissä sietää.

Vierailija
53/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oma kupla missä elää vaikuttaaa paljon.

Itse aikanaan taidelukion käyneenä tunnen keskimääräistä vapaamielistä porukkaa, suurin osa menestyy töissään hyvin, on perheet ja urat ja satunnaista polttelua.

Itse ajauduin työelämässä sitten vähän eri suunnalle uran kanssa, ja omalla työpaikalla asioista ei voisi puhua avoimesti. Mikä on sinällään hassua, koska tiedän täältäkin pari ihmistä jotka polttelevat (pieni maailma, yhteisiä tuttuja) satunnaisesti.

Muihin ainesiin en ole koskenut kun kannabikseen (ja alkoholiin) enkä muihin aio koskaan koskeakkaan.

Vierailija
54/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
55/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitti, että kaikkien kanssa sitä liikkuukin ja kaikkea sitä ystävyyden nimissä sietää.

Miten se tekee jostain huonomman ihmisen, jos käyttää huumeita? Huumeitakin on aika paljon erilaisia ja ei kaikki vaikuta samalla tavalla. Nykyään huumeiden käyttäjiä löytyy ihan kaikista piireistä eikä pelkästään "alamaailman ihmisistä". Huumeita voi käyttää muuhunkin tarkoitukseen, kun pelkkään sekoiluun. Esimerkiksi. tajunnan laajentamiseen, työkaluna käyttämiseen. Ei kaikki ole niin mustavalkoista. Ja kyllä koen, että ystävien kanssa voin keskustella näistä asioista. Ja miksei voisi? En halua sellaisia ystäviä, jotka tuomitsevat kaikista asioista vaan kenen kanssa voi keskustella monesta asioista eri näkökulmista. 

Vierailija
56/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin pelastettiin räätäli Andersson ja sitten suutari Pettersson

halleluuja synneistä pois.

Vierailija
57/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valehteken kaikille, että käytän. Myös työnantajalleni olen sanonut käyttäväni huumeita. Oikeasti en edes käytä, mutta on hienoa katsoa ihmisten reaktioita ja suhtautumista minuun tälläisen jälkeen:)

Tosin olen huumemyönteinen, niin ehkä vielä joskus alan käyttää.

Vierailija
58/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakimiehiä, lääkäreitä, konsultteja, pankkiireja. Pilveä ja kokaiinia viihdekäytössä.

Vierailija
59/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, tässähän alkaa tuntea itsensä ihan uniikiksi lumihiutaleeksi, kun ei saunakaljaa enempää käyttele.

Vierailija
60/93 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodari, opettaja, raksamies, hitsaaja, siivooja, sairaanhoitaja, taiteilija, media-assistentti, baarityöntekijä, kokki, dj, puutarhuri, lastentarhanopettaja... Onhan näitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme