Missä ammateista tunnet huumeiden käyttäjiä?
Yhdysvalloissa kuolee huumeiden yliannostukseen enemmän ihmisiä kuin liikenneonnettomuuksiin tai ampuma-aserikoksissa. https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005292677.html
Huumeiden käyttö on tosi yleistä, vaikka et itse sitä omassa kuplassasi näkisikään.
Siltsun tilanne ei yllättänyt minua, vaikka en yhtään metan käyttäjää tunnekaan. Sen sijaan muita ns. kovia huumeita (kokaiini, amfetamiini, extaasi) viihdekäyttäviä tunnen / tiedän mm. julkisuuden musiikkibisneksestä, sairaanhoitajan, sos.työtekijän,myyjiä, kokin, raksatyyppejä, lastentarhanopettajia, luokanopettajia, väikkärin tekijä -tutkijan, taxi-kuskeja, toimittajan ja jopa papin. Kaikki yli 30-vuotiaita, monilla perhe, ura, hyvä elämä jne.
Itse en ollut tajunnut huumeiden yleisyyttä ennen kuin pari vuotta sitten erään ihmissuhteen kautta päädyin ns. piireihin. Eli ymmärrän myös sen, että monet luulevat ettei heidän tuntemissaan henkilöissä ole KETÄÄN (viihde)käyttäjää, vaikka olisikin. Tiedän monia perheenisiä aviomiehiä, jotka salaavat käyttönsä onnistuneesti.
Kommentit (93)
Tuntisitko nuo kaikki ihmiset, jos he eivät olisi käyttäjiä? Aivan.
No minä en ole huumemyönteinen, enkä tekopirteysmyönteinen, enkä vertailumenestysmyönteinen, joten ei, en varmasti tunne yhtäkään huumeidenkäyttäjää, enkä halua tunteakaan.
Pitääpä tästälähin muistaa, että se kadehtimani supliikkiveikko, jolla menee lujaa saattaa ollakin nisti.
Kaksi käsityöläistä, kaksi insinööriä, kaksi tehdastyöntekijää, kaksi hoitajaa, tutkijan ja kampaajan. Ollaan tunnettu jo ikuisuuksia.
Oon varastossa töissä täällä noin kolmannes käyttää.
Taksikuskeja, lastentarhanopettajia, opettajia, esiintyjiä, poliitikkoja..
Mitäköhän vielä..
kirkkoherra Kari Kanala käyttää huumeita
siis muutakin kuin kirkkokaljaa, ainakin jutuista pääätellen
Tunnen tällaisia henkilöita keittiö-, kirjasto- ja musiikkialalta nyt ainakin.
Missä te asutte?
Itse en tunne kuin yhden tyypin joka pössyttelee,on maalari.
Vierailija kirjoitti:
Missä te asutte?
Itse en tunne kuin yhden tyypin joka pössyttelee,on maalari.
Jos kertoo huumeiden käytöstä saa heti leiman otsaan helpompi pitää salaisuutena. En ole omasta satunnais käytöstäni kertonut kellekään, olen kampaamossa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi käsityöläistä, kaksi insinööriä, kaksi tehdastyöntekijää, kaksi hoitajaa, tutkijan ja kampaajan. Ollaan tunnettu jo ikuisuuksia.
Onko ne kaksi insinööriä vai kaksi "koneinsinööriä" ?
Khat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen on sähköinsinööri, toisen alasta en tiedä.
Aineenopettaja, lääkäri, DI, farmaseutti, röntgenhoitaja. Kaikki siis satunnaiskäyttäjiä
Khat kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä "koneinsinööreiksi" itseään tituleeraavia on tullut meille pilvin pimein kaukaisilta mailta. Ihmeellisesti vaan kaikkien koulutuspaperit ovat kadonneet pitkän matkan varrella..
Olen tiennyt kokin, joka oli ex-käyttäjä.
Ongelmat tuli jo kotoaan. Kiva ihminen ja kuivilla.
Sinänsä mikään päihdeongelma ei sulje pois mitään ammattia.
Päihdetyön tekiänä voin sanoa, että huumeiden , tai vähintään lääkkeiden väärinkäyttäjiä, on KAIKISSA ammateissa.