Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sunnuntailisät on vielä olemassa nykymaailmassa?

Vierailija
31.03.2018 |

Siis älkää käsittäkö väärin, itsekin teen kolmivuorotyötä sairaanhoitajana ja lisät kyllä kelpaavat. Mietin vain, että kun nykyään ei sunnuntai merkitse päivänä mitään erityistä, että miten siihen ei ole keksitty iskeä säästökohteena? Kun maailma pyörii nykyään viikonloppuisin lähes arkipäivien tavoin, niin silti siitä maksetaan tuplapalkkaa. Kuten myös muista pyhäpäivistä kuten nyt tästä pääsiäisestä.

Kommentit (208)

Vierailija
181/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvaripoliitkot varmaan ennemmin miettivät, että miten palkka tehdystä työstä on vielä olemassa nykymaailmassa.

Vierailija
182/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hei hei hoitoala, jos lisien maksu loppuu.

T. Hoitsu

Jätä jo heti. Et edes itsekään arvosta ammattiasi kun nimeät itses hoitsuksi. Sama kuin olisit "hutsu".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse teen ylitöitä ilman ylityökorvauksia, niin totta kai ihmetyttää. Kun on vielä korkea työttömyys, niin ei sillä pitäisi olla merkitystä mihin aikaan työnsä tekee.

Vierailija
184/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse teen ylitöitä ilman ylityökorvauksia, niin totta kai ihmetyttää. Kun on vielä korkea työttömyys, niin ei sillä pitäisi olla merkitystä mihin aikaan työnsä tekee.

Miksi teet ylitöitä ilman korvauksia? Eikö teillä ole esim. luottamusmiestä tai etkö kuulu liittoon?

Vierailija
185/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon aloittajan tapaan miettinyt juuri tätä että kun ihmiset niin hanakasti eroaa kirkosta tänä päivänä ja muutenkin maallistunut ajatusmaailmat paljon, niin pitäiskö ainakin kirkkoon kuulumattomilta riistää oikeus pyhävapaisiin? Tai et miks pitää saada viettää lomaa kristillisenä juhlapyhänä jos ei kerran edes ole uskossa. 

Ja siis tämä on vaan ajatuksella leikittelyä, en itsekään haluaisi luopua vapaistani! :D 

Meillä on pyhävapaat ammattiliittojen ansiosta. Kirkolla ei ole ollut paljoakaan tekemistä asian kanssa.

Öh? Lol, miten pihalla sitä voikaan olla. 

Kyllä näin vain on, kiitos tästä kuuluu ammattiliitoille.

Vierailija
186/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sunnuntailisät tulisi ehdottomasti poistaa. Nehän tarkoittaa sitä, että palkan muodostuminen on satunnaista siten että jos kahdella henkilöllä on muuten samanlainen palkka ja toinen tekee enemmän sunnuntaita, hän saa parempaa palkkaa ilman oikeaa perustetta. Sunnuntailisän poisto voi sitten olla tapa laskea palkkoja tai sitten ei. Järkevintä minusta on se, että keskimäärin palkat on samat, sunnuntai jopa kokonaan pois, yö nykyistä korkeammaksi ja silloin kun jotain juhlaa juhlitaan oikein kunnon lisät sen juhlan ajaksi, jotta ei olisi töissä ihmisiä esimerkiksi vappuaaton iltana ilman perusteltua syytä.

Se sunnuntain tekeminen on peruste. Ihan samalla perusteella molemmat saavat sunnuntailisän, jos tekevät sen sunnuntain. Ei siinä ole mitään epäreilua. Turha kadehtia sitä sunnuntaipalkkalaista, jos ei itse ole valmis tekemään sunnuntaivuoroja.

Vierailija
187/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan omaa tyhmyyttäsi, jos teet ylityötä ilman korvauksia. Varmasti sinua ihmetyttää monikin asia tässä maailmassa.

Vierailija
188/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sunnuntaista ja juhlapyhistä ei saisi kunnon korvausta en tekisiSuomessa päivääkään töitä sairaanhoitajana. Norjassa ja Ruotsissa voi käydä keikkailemassa tai muuttaa sinne, asuntokin järjestyy yleensä hyvin. Suomalaisia sairaanhoitajia arvostetaan siellä!

Suosittelen kaikille lämpimästi aktivoitumista länteen :) Kielen kyllä oppii!

Vierailija
189/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta jos pitäisi veikata keltä ei varmasti leikata lisiä, ne ovat varmasti poliisi ja ehkä palomiehet. Poliiseja on parempi pitää tyytyväisenä, niin jaksavat innostua mielenosoitusten torjunnasta ja palomiehiä siksi, että niitä huvittaa sammutella paloja myös eliitin kämpissä. Hoitajilla ei niin väliä, kun rikkaat ostaa palvelut yksityiseltä kuitenkin, eikä tarvitse miettiä julkisen puolen fiiliksiä.[/quote]

Eliitin kannattaa sitten välttää sydäninfarktin tai aivoverenvuotoa toimistoajan ulkopuolella. Ei niihin apua yksityiseltä saa, varsinkaan yöaikaan tai viikonloppuna.

Vierailija
190/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta jos pitäisi veikata keltä ei varmasti leikata lisiä, ne ovat varmasti poliisi ja ehkä palomiehet. Poliiseja on parempi pitää tyytyväisenä, niin jaksavat innostua mielenosoitusten torjunnasta ja palomiehiä siksi, että niitä huvittaa sammutella paloja myös eliitin kämpissä. Hoitajilla ei niin väliä, kun rikkaat ostaa palvelut yksityiseltä kuitenkin, eikä tarvitse miettiä julkisen puolen fiiliksiä.

Paperi, metalli ja akt. Liitot joilla on munaa jysäyttää alansa (ja jälkimmäisillä Suomi) seis enempää kyselemättä, jos tuollainen tuotaisi neuvottelupöytään.

Vierailija
191/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla paikkakunnallani tuo on näkynyt jo pitkään. Täällä kun ei saa hoitoa iltaisin eikä viikonloppuisin, puhumattakaan pyhistä. Lähimpään päivystykseen on yli 50km matkaa. Siellä olen istunut eilen, tänään ja ainakin vielä huomisen (koko pääsiäisen), koska satuin sairastumaan ja tarvitsen antibioottia iv:nä kolmesti vuorokaudessa. Siinä olen seurannut muita ihmisiä, istunut räkivien ja yskivien ihmisten läheisyydessä (voisi nyt olla minulle tappava tauti, mutta kun ei sairaalassa ole tilaa). Vielä kourallinen huumehörhöjä kun tuli niin enpä olisi yhtään siellä pitempään jaksanut olla.

Täytyy ihmetellä kuinka hoitajat ja lääkärit jaksatte työssänne, kiitos ja kumarrus!

Vierailija
192/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo aloituksen kysymys on ajankihtsinen silloin, kun häitä pidetään ihan yleisesti tiistaisin ja lapset ovat koulussa sunnuntaisin ja esim suurin osa harrastusryhmistä pyörii arkena 8-16 -välisenä aikana. Sitä ennen on ihan turha väittää, että sunnuntai on vain päivä muiden joukossa ja mitään lisiä ei tarvita.

Juuri näin, alkuperäistä kysymystä ei voiparemmin vastata. 

Vierailija
193/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni lastentarhanopettaja kadehtii aina vuorolisiäni. Kun on joskus puhetta nukkumisista ja muista, kauhistelee, että hänen on pakko päästä nukkumaan viimeistään klo 22, kun tulee niin huono olo, jos yhdenkin yön nukkuu huonosti. Olen siihen yleensä kysynyt, että luuletko, ettei meillä vuorotyöntekijöillä vaikuta 3-5 yön yöputki fyysiseen oloon. Että meinaatko, että sinun pitäisi saada myös vuorolisät, vaikka nukut makeasti kotona yöt.

Mutta kun sullahan on yövuorojen välissä päivät aina vapaata, hän kitisee, hän joutuu päivisin olemaan töissä. Olen todennut, että ei ikänsä päivätöitä tehneen kanssa kannata näistä asioista tingata, koska ei ne ymmärrä, että yövuorolainen nukkuu ne päivät. Päivät ovat hänen yötään.

Vierailija
194/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin tekisin sitten päivätöitä, koska samalla rahalla voisin viettää viikonloput rauhassa lapseni kanssa, joka on silloin vapaalla.

Vierailija
195/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan sunnuntain tuplapalkkaa monestakin syystä, mutta kieltämättä ihmettelen miten se on onnistunut säilyttämään ainutlaatuisen asemansa nyky-yhteiskunnassa. Olisi reilua, jos myös yötöistä ja lauantaitunneista täytyisi maksaa ekstraa. Omalla alallani on niin, että jotkut kuittaa sunnuntain päivätöistä helpon tuplapalkan samalla kun toiset työskentelee öisin ja lauantaisin saamatta siitä hyvästä senttiäkään ekstraa.

Ihan uteliaisuudesta kysyn, millä alalla ei makseta lauantai ja yölisää? Sehän on ihan huutava vääryys! Kyllä niistäkin pitäisi maksaa kunnon lisätiedot!

Huoltoasemilla ei makseta lauantailisää vaikka kaupan alan TESiä noudatetaan.Kiitos vaan PAM "hyvästä"sopimuksesta.

Vierailija
196/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaisin pitäisi olla 100 % vero. Saattaisi lisääntyä kiinnostus pyhittää lepopäivä.

Vierailija
197/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet ylitöitä ilman korvauksia? Eikö teillä ole esim. luottamusmiestä tai etkö kuulu liittoon?

Tuskin olen ainoa Suomessa, joka tekee töitä ilman ylityökorvauksia.

Vaikka kuuluisi liittoonkin, moni tekee ylitoitä normipalkalla ihan vain koska se on tapana alalla. Ei me kaikki olla hoitsuja, jotka saa ylityökorvauksia ja sen myötä korkeampaa palkkaa. Ja sitten hirveä huuto epäoikeudenmukaisuudesta. Voisitte herätä todellisuuteen.

Vierailija
198/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin olen ainoa Suomessa, joka tekee töitä ilman ylityökorvauksia.

Vaikka kuuluisi liittoonkin, moni tekee ylitoitä normipalkalla ihan vain koska se on tapana alalla. Ei me kaikki olla hoitsuja, jotka saa ylityökorvauksia ja sen myötä korkeampaa palkkaa. Ja sitten hirveä huuto epäoikeudenmukaisuudesta. Voisitte herätä todellisuuteen.

Niin että mihin todellisuuteen...? Eiköhän kohainen hoitoalalla ole tietoisia siitä, että perusliksa on työtehtäviin niin surkea, että joutuu olemaan lähes kaikki pyhät ja viikonloput töissä jotta saisi lisiä joilla sitten pärjäisi joten kuten. Mitä hittoa te täällä mollaatte hoitoalalla olevia kun teillä ei ole minkäänlaista käsitystä työolosuhteista tai liksasta, pelkkiä oletuksia.

Vierailija
199/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on aloja joilla käytäntö on tulos tai ulos. Me ei kaikki olla kunnalla töissä.

Vierailija
200/208 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mun hoitajan hommat loppuisi välittömästi jos edes lisiä ei enää maksettaisi. Jatkaisin siinä tapauksessa ainoastaan sillä ehdolla että tekisin pelkästään normaalia aamuvuoroa arkisin. Missään tapauksessa en samaan hintaan luopuisi yhteisestä vapaa-ajasta perheen kanssa. Aika moni varmaan on samoilla linjoilla, viikonloppuihin, iltoihin ja öihin ei saisi enää työntekijöitä jos lisiä ei maksettaisi.

Tuskinpa sinä saisit määrätä mitä vuoroja teet. Jos olet sitoutunut työsopimuksessasi tekemään kolmivuorotyötä, sinä teet sitä, tuli lisiä tai ei. Jos ei miellytä, aina voi lähteä kortistoon istumaan ja odottamaan aktivointitoimenpiteitä. 

Kortistoon kuule lähtisin mielelläni. Lisät on tällä hetkellä ainoa syy miksi tätä jaksaa tehdä.

T: bussikuski

Ei jaksa kohta enää vaikka sais tuplapalkan kuukaudessa!

t: toinen bussikuski

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi