Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kaikilla kasvissyöjillä kakka tahmaista?

Vierailija
31.03.2018 |

Minulla on ollut aina hyvin kiinteä kakka, eikä paperiin ole jäänyt pyyhkiessä juuri mitään. Olenkin ihmetellyt, miksi joidenkin ihmisten vessareissujen jälkeen ilmestyy varpusparvi tai tahmaraitoja vessanpönttöön.

Koin ahaa-elämyksen, kun siirryin kasvispainotteisempaan ruokavalioon. Uloste muuttui kovasta ärsyttävän pehmeäksi. Nyt sitä saa pyyhkiä paperilla monta kertaa, eikä millään meinaa tulla valmista.

Kysyisinkin teiltä kokeneemmat 'terveellisesti' syövät, että onkohan tämä vain väliaikainen muutoksesta aiheutuva ilmiö vai onko kakka kasvissyöjillä pääsääntöisesti tahmaista tai löysemmän puoleista, siis sellaista, joksta jää paperiin jälki?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloin lisäämään ruoan joukkoon lidlin pakastetta jossa oli parsa- ja kukkakaalia niin vatsa oli pari viikkoa täysin löysänä. Missään muussa vihanneksissa tai ruoassa en ole huomannut samaa. 

Vierailija
2/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan saada kakkani takaisin kiinteäksi ilman että pitää palata takaisin epäterveelliseen ruokavalioon. Kertokaa, miten tämä on mahdollista. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo voi olla että syöt liikaa öljyjä ym. tai liian vähän kuituja. Minulla ainakin vasta toiminut paljon paremmin kasvispainotteisella ruokavaliolla. 

Vierailija
4/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä aloin lisäämään ruoan joukkoon lidlin pakastetta jossa oli parsa- ja kukkakaalia niin vatsa oli pari viikkoa täysin löysänä. Missään muussa vihanneksissa tai ruoassa en ole huomannut samaa. 

Olen syönyt tuoretta parsakaalia höyrytettynä. Ehkä se voi olla yksi syy vatsan löystymiseen. Pitääkin jättää kaalit hetkiseksi tauolle. Jospa se auttaisi. Tosin en  haluaisi niistä kokonaan luopua, kun ovat terveellisiä. ap

Vierailija
5/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.dailyinfographic.com/wp-content/uploads/2014/07/Healthworks-…

Tossahan on tuo "mitä ulosteesi kertoo sinusta" enkuksi. 

Vierailija
6/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän kuitua, niin vatsa on iloinen. Pellavansiemeniä 1 rkl päivässä tai chia-siemeniä.

Vierailija
7/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuo voi olla että syöt liikaa öljyjä ym. tai liian vähän kuituja. Minulla ainakin vasta toiminut paljon paremmin kasvispainotteisella ruokavaliolla. 

Kuituja saan ruisleivästä ja puurosta, enkä öljynkään kanssa lotraile ylenmäärin. ap

Vierailija
8/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, mulla ainakin toimii ihan normaalisti pötsi. Ja normaalisti tarkoittaa, että välillä on tervapaskaa ja välillä ripuli, mutta 99 % ajasta tavallista..

Vierailija
9/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuituja saan ruisleivästä ja puurosta, enkä öljynkään kanssa lotraile ylenmäärin. ap

Millainen on viikon ruokavaliosi? aamupala, lounas, illallinen, väliapalat

Vierailija
10/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla koostumus voi vaihdella ihan päivittäin, 15 vuotta kasvissyöjänä.

Vierailija
11/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä lisää, jos kakka on sellaista savimaista joka tarttuu pönttöön. Jää liukusavijäljet. Se tarkoittaa yllättävästi nestehukkaa.

Vierailija
12/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään selkeää ruokavaliota vielä, kun on vasta siirtymävaihe menossa. Ennen söin pääasiassa sokeripitoisia ruokia, enkä ole niistä vieläkään kokonaan päässyt eroon, mutta olen lisännyt runsaasti ruokavalioon kasviksia ja pyrin syömään kerran päivässä kunnollisen lämpimän aterian. ap

Vierailija
13/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaahko sokeripitoisten ruokien syönti aiheuttaa tahmakakan. Mulla ongelma poistui kun vähensin sokerit melkein nollaan. Ei siis kaikki hiilarit, vain sokerit.

Vierailija
14/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satabrosenttinen subbortaus ketjulle!

Vierailija
15/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mitään selkeää ruokavaliota vielä, kun on vasta siirtymävaihe menossa. Ennen söin pääasiassa sokeripitoisia ruokia, enkä ole niistä vieläkään kokonaan päässyt eroon, mutta olen lisännyt runsaasti ruokavalioon kasviksia ja pyrin syömään kerran päivässä kunnollisen lämpimän aterian. ap

Vähän vaikea sitten lähteä sanomaan mistä tuo ongelmasi voi johtua, kun se voi johtua ihan mistä tahansa. Se, että sanoo syövänsä kasvisruokavaliota ei tarkoita, ettäkö söisi oikein tai hyvin. Ja tottakai myös vatsa voi yllättyä, jos yhtäkkiä sokeripitoisen ruuan tilalle tulee nopeasti sulavaa terveellisempää ruokaa. 

Vierailija
16/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan saada kakkani takaisin kiinteäksi ilman että pitää palata takaisin epäterveelliseen ruokavalioon. Kertokaa, miten tämä on mahdollista. ap

Sähän syöt nyt epäterveellisesti kun kakkasi on huonoa.

Vierailija
17/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri kovettaa ja kuivattaa kakkaa. Makeutusaineet löysentää.

Vierailija
18/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuollaista tulee vain silloin, kun olen käyttänyt tavallista enemmän maitotuotteita tai syönyt muuten huonosti. Minun suolistoni tuntuu muutenkin reagoivan muutoksiin todella herkästi. Ehkä sinullakin tuo johtuu vain siitä, että olet syönyt eri tavalla kuin ennen?

Vierailija
19/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea sitten lähteä sanomaan mistä tuo ongelmasi voi johtua, kun se voi johtua ihan mistä tahansa. Se, että sanoo syövänsä kasvisruokavaliota ei tarkoita, ettäkö söisi oikein tai hyvin. Ja tottakai myös vatsa voi yllättyä, jos yhtäkkiä sokeripitoisen ruuan tilalle tulee nopeasti sulavaa terveellisempää ruokaa. 

Minä olen kuvitellut, että kasvikset ovat hitaasti sulavia. ap

Vierailija
20/34 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulla kakan laatu parani, kun kasvissyöjäksi aloin. Alkoi tulla kunnon jöötiä tuutista. Sellaista tervettä pökälettä, koska kuitua tuli syötyä paljon enemmän.

Muistahan juoda myös enemmän, että kuitu pehmenee paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän