Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nivelkivut jotka helpottavat kuukautisten aikana?

Vierailija
31.03.2018 |

Kävin lääkärissä joka ei osannut sanoa juuta eikä jaata, sain muutaman kuukauden päähän reumalääkärille ajan. Olen siis jo noin vuoden kärsinyt kovista nivelkivuista useassa nivelessä. Nyt olen huomannut että kivut katoavat lähes kokonaan silloin kun minulla on kuukautiset? Muutoin särkee jatkuvasti ja voimat ovat kadoksissa lihaksia myöten.

Voiko jokin hormonaalinen aiheuttaa todella kovia nivelkipuja? Jos jollakulla on vastaavaa, onko joku diagnoosi?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
2/3 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alko aikoinaan kovat nivelkivut synnytyksen jälkeen. Kävin jo reumapolillakin, missä sain fibrodiagnoosin. Sovittiin, että aloitan lääkityksen, kunhan imetys loppuu. Mitä vähemmän imetin, sen vähemmän oli nivelkipuja ja imetyksen loputtua kokonaan, hävisivät kivutkin.

Uskon vahvasti, että tuo oli jotain hormonaalista, syy ei kuitenkaan koskaan selvinnyt..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nivelkipua tuskin kannattaa alkaa väittää hormonaaliseksi, mutta voisiko liittyä siihen, että unen laatu on monilla parempaa kuukautisten aikana estrogeenin vuoksi? Rentoutuminen ja uni vie kivun?

Naishormonit (2) vaikuttaa myös sidekudoksiin, mutta yleensä kai niin että kun estrogeenia on enemmän niin ne pehmenee, jolloin kipuakin voisi olla enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän