Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivahelvetti, auttakaa siskot!

hiivahirmu
31.03.2018 |

Hoh hoijjaa. Olisko kenelläkään kokemusta vastaavasta, tai hyviä neuvoja. Kesäkuussa alkoi tämä helvetillinen hiivakierre. Tätä ennen minulla on ollut hiiva ainoastaan kaksi kertaa yli kymmenen vuotta sitten. Johtui e-pillereistä, ja loppui kun lopetin niiden käytön.
Kesäkuussa tapasin nykyisen kumppanin, silloin tämä alkoi. Menee ohi Diflucanilla, mutta uusii kahden viikon sisällä. Olen käynyt gynellä 3 kertaa. Sptaudit testattu molemmilta, ei ole. Ehkäiaynä ollut kuparikierukka 3,5 vuotta, Alkuksi kortsu uudessa suhteessa. Miestä ei olla hoidettu, enkä halua tästä vaivastani hänelle perinpohjin avautua. En myöskään usko hänellä olevan tähän osaa, sillä hiiva on uusinut pari kertaa niin, että olen hoitanut itseni, ja taas on ollut hiiva, vaikka ei seksiä tällä välillä = hän ei ole minua ehtinyt tartuttaa.

Seuraavat on kokeiltu: Gynen määräyksestä Diglucan estohoitona kerran viikossa 2 kk ajan x2. Pysyi poissa, mutta palasi kun eston lopetin.
Kaiken maailman maitohappogeelit ja kapselit on revaan tungettu, mitä markkinoilla on. Ei auta.
Femiflor maitohappobakteerit suun kautta. Ei auta. Tyrniöljykapselit. Ei auta.
Peseydyn vain vedellä, ja aamuin illoin. Ja tietenkin seksin jälkeen. Suihkuttelen vaan ulkopuolelta, en ronklaa sisältä.
Ruokavalio on ihan normaali, en vältä makeisia, mutta en ole suurkuluttajakaan.

Kaiken ihanuuden lisäksi, valkovuoto alkoi runsastumaan ja haiskahtaa. Sain flagylkuurin, viikko tabletteina suun kautta. Bakteeri vaginoosi parani, hiiva jäi.
Kierre ei onneksi vaikuta normaaliin elämääni, eikä seksielämään. Saan sen pidettyä kurissa Diflucanilla. Limakalvot muuten hyvässä kunnossa, kun en päästä hiivaa villiintymään. Mutta kyllä tämä naista syö, jatkuva kyttäys ja rahaa on palanut valehtelematta lähemmäs 1000€, kaikkine yksityisgynekäynteineen ja resepti- ja itsehoitovalmisteisiin. Hirvittää popsia hiivalääkkeitä, kuin jotain pastilleja.
Oma tämänhetkinen epäilyni on, että kierukka ei hiiva aiheuttanut, vaan muutos bakteerikannassa uuden kumppanin myötä. Mutta saattaa ylläpitää ongelmia, jos siihen on pesiytynyt jotain... Tänään kuparikierukka otettiin pois. Gyne ei uskonut tätä kierukan syyksi, mutta sanoi, että kokeillaan. Suositteli käyttämään Pausanolia viikon parin, tasapainottamaan mahdolliset liialliset maihappobakteerit alapääsä. Näillä mennään Herran haltuun.

Kiitos jos jaksoit lukea ja antaa asiallisia kommentteja. Yritin tiivistää, mutta tähän 9kk ralliin mahtuu kaikenlaista. :D

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun ap ragee, vaikka ihmiset näkee vaivaa ja neuvoo. Kyllä motivoi toistekin neuvomaan - not.

Vierailija
42/49 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tullut paljon hyviä neuvoja. Osa selkeästi asian kokeneilta tai terveysalan ammattilaisilta. Missä kiitos? Olihan töykeä viesti ap:lta tuossa. Terveiset vain sitten hiivahelvettiin, jatka samaan malliin, kun itse tiedät paremmin. 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton ruokavalio poistaa hiivan.  Pysyvästi.

Vierailija
44/49 |
01.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa ottaa tuon kuukupin käyttöön. Auttoi tähän tai ei, niin vaikuttaa hyvältä vekottimelta. Pitkässä juoksussa myös edullinen, ekologisuudesta puhumattakaan. :) Taidan nyt katsoa miten käy, kun kierukka poistettiin ja menkat pitäis pian alkaa. Tyhjentyy kohtu ja paikat puhdistuu sitä kautta. Jos hiivaa vielä tulee niin hoidatan miehen. Muutenhan emme koskaan saa tietää, mikä lopulta oli ratkaiseva tekijä. Ja sen totta vie haluan selville. Päivitän sitten myös tähän ketjuun, jos tästä olisi muillekin apua. En tätä toivo kenellekään.

Vierailija
45/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista pestä alusvaatteet kuumassa, 60 asteessa. Itse olen joskus hiivan aikaan alushousut pessyt 90 asteessa. Perus puuvillahousu kestää kyllä.

Tekokuituhousut aiheuttaa hiivaa, perus puuvillahousu on paras iholle.

Vierailija
46/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko limakalvot kunnossa? Voiko limakalvot olla herkät/ohuet ja saat hiivan aina siksi, jos ne ei ole kunnossa?

Vierailija
47/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta lisätyn sokerin syönti kokonaan. Lisäksi mene sellaiselle gynelle, joka osaa hoitaa hiivaa. Asutko Helsingissä? Itselläni hiivan estoon on ollut paljon pidempi estolääkitys. Lääkäri tämän tieten määrittää.

Vierailija
48/49 |
02.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista pestä alusvaatteet kuumassa, 60 asteessa. Itse olen joskus hiivan aikaan alushousut pessyt 90 asteessa. Perus puuvillahousu kestää kyllä.

Tekokuituhousut aiheuttaa hiivaa, perus puuvillahousu on paras iholle.

Tämä on hyvä neuvo ja alushousut pitää olla löysät, puuvillaiset.En käytä myöskään tiukkoja farkkuja.Lisäksi karkit pois ja kookosöljyllä alapään voitelu.Näillä keinoilla pääsin itse hiivakierteestä eroon.On kyllä kiusallinen vaiva.

Vierailija
49/49 |
14.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tässä hei. Kuukausi täynnä nyt ilman hiivaa. Vika oli siis kuparikierukassa. Poiston jälkeen oireet katosivat. Ilmeisesti kierukkaa oli pesitynyt hiiva. Toivottavasti joku saa tästä apua vaivaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi