Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivahelvetti, auttakaa siskot!

hiivahirmu
31.03.2018 |

Hoh hoijjaa. Olisko kenelläkään kokemusta vastaavasta, tai hyviä neuvoja. Kesäkuussa alkoi tämä helvetillinen hiivakierre. Tätä ennen minulla on ollut hiiva ainoastaan kaksi kertaa yli kymmenen vuotta sitten. Johtui e-pillereistä, ja loppui kun lopetin niiden käytön.
Kesäkuussa tapasin nykyisen kumppanin, silloin tämä alkoi. Menee ohi Diflucanilla, mutta uusii kahden viikon sisällä. Olen käynyt gynellä 3 kertaa. Sptaudit testattu molemmilta, ei ole. Ehkäiaynä ollut kuparikierukka 3,5 vuotta, Alkuksi kortsu uudessa suhteessa. Miestä ei olla hoidettu, enkä halua tästä vaivastani hänelle perinpohjin avautua. En myöskään usko hänellä olevan tähän osaa, sillä hiiva on uusinut pari kertaa niin, että olen hoitanut itseni, ja taas on ollut hiiva, vaikka ei seksiä tällä välillä = hän ei ole minua ehtinyt tartuttaa.

Seuraavat on kokeiltu: Gynen määräyksestä Diglucan estohoitona kerran viikossa 2 kk ajan x2. Pysyi poissa, mutta palasi kun eston lopetin.
Kaiken maailman maitohappogeelit ja kapselit on revaan tungettu, mitä markkinoilla on. Ei auta.
Femiflor maitohappobakteerit suun kautta. Ei auta. Tyrniöljykapselit. Ei auta.
Peseydyn vain vedellä, ja aamuin illoin. Ja tietenkin seksin jälkeen. Suihkuttelen vaan ulkopuolelta, en ronklaa sisältä.
Ruokavalio on ihan normaali, en vältä makeisia, mutta en ole suurkuluttajakaan.

Kaiken ihanuuden lisäksi, valkovuoto alkoi runsastumaan ja haiskahtaa. Sain flagylkuurin, viikko tabletteina suun kautta. Bakteeri vaginoosi parani, hiiva jäi.
Kierre ei onneksi vaikuta normaaliin elämääni, eikä seksielämään. Saan sen pidettyä kurissa Diflucanilla. Limakalvot muuten hyvässä kunnossa, kun en päästä hiivaa villiintymään. Mutta kyllä tämä naista syö, jatkuva kyttäys ja rahaa on palanut valehtelematta lähemmäs 1000€, kaikkine yksityisgynekäynteineen ja resepti- ja itsehoitovalmisteisiin. Hirvittää popsia hiivalääkkeitä, kuin jotain pastilleja.
Oma tämänhetkinen epäilyni on, että kierukka ei hiiva aiheuttanut, vaan muutos bakteerikannassa uuden kumppanin myötä. Mutta saattaa ylläpitää ongelmia, jos siihen on pesiytynyt jotain... Tänään kuparikierukka otettiin pois. Gyne ei uskonut tätä kierukan syyksi, mutta sanoi, että kokeillaan. Suositteli käyttämään Pausanolia viikon parin, tasapainottamaan mahdolliset liialliset maihappobakteerit alapääsä. Näillä mennään Herran haltuun.

Kiitos jos jaksoit lukea ja antaa asiallisia kommentteja. Yritin tiivistää, mutta tähän 9kk ralliin mahtuu kaikenlaista. :D

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimafucort hoidot seksin yhteydessä. Auttaa myös mieheen. Ja muuloinkin tarvittaessa.

Vierailija
2/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeriton ja vehnätön ruokavalio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeriton ja vehnätön ruokavalio.

Tärkeää, myös hiivaton ruokavalio

Vierailija
4/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla syynä hiivakierterseen oli seksilelut. Nyt omistan vain lasisia, jotka saa pestyä puhtaaksi.

Vierailija
5/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä liukkari? Itselläni ainakin glyseriiniä sisältävät provosoivat hiivaa.

Vierailija
6/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sokeria, eikä hiivaa. Ulkoisesti piimää pari päivää.

Vierailija
7/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lactacyd pesuaineena, sisältää maitohappobakteeria. Pelkkä vesi kuivattaa. Pesun jälkeen vauvaöljyä tai ceridalia ulkoisesti. Tsemppiä.

Vierailija
8/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on hoidettava kunnolla myös.Käyttäkää kondomia seuraavat viikot. 

Vierailija
9/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan mies hoidettu samanaikaisesti?

Vierailija
10/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vaan parin bakteerikanta ei sovellu keskenään ja nainen saa aina hiivan. Siinä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, kondomi aina tai kumppanin vaihto.

Vierailija
11/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoisesti piimää ja puolukkamehua.

Vierailija
12/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän ne mammat kyllä auttaa. Hiivat pillussa ja kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Vierailija
13/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä sokerirasituskokeeseen tai vähintään mittauta ns. pitkäsokeri. Minulla oli yhteen aikaan jatkuvasti hiivatulehdus päällä, jos erehdyin syömään makeaa, ja esidiabeteshan se sieltä taustalta löytyi. Hiivailu loppui kun sain verensokerin kuntoon.

Vierailija
14/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se mies on hoidettava, nyt olet heittänyt tonnin roskiin ihan itsepäisyyttäsi. Totta on, että muitakin tekijöitä kierteen taustalta saattaa löytyä, mutta ihan turha edes kuvitella että vaiva paranisi jos miestä ei hoideta samaan aikaan.

Vierailija
15/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin en usko tähän bakteerikantojen yhteensopimattomuuteen, koska suhteen alussahan käytimme kondomia, ja tilanne oli jo silloin päällä. No, nyt kun kierukka on veke, niin kondomilla mennään  jatkossa jokatapauksessa.

Sokerinmittauksesta olen jostain itsekin lukenut. Voisi pyytää työterveydessä mittaamaan. Tosin olen 28v. 179cm/63kg, joten en ole ihan perinteinen sairastumaan kakkostyypin diabetekseen..

Voi hyvä luoja. Kai se on pakko ruokavalioo alkaa syynäämään, mikäli tämä kierukanpoisto ja Pausanol ei tepsi. 

Vierailija
16/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin mies on hoidettava! Tarttuu miehiinkin ja heillä ei aina välttämättä tule mitään oireita tai ne voivat olla esim lievää kutinaa. Itse kärsin ko. vaivasta myös nuorempana mutta nykyään ongelmaa ei ole enää ollut.

Syön vain vähän makeisia, en ollenkaan mitään valkosia jauhoja. Juon vettä 1,5l päivässä, käytän kotona _löysiä_ housuja sekä nukun aina alasti. On tärkeää tuulettaa paikkoja! Lisää myös ruokavalioosi suun kautta otettavia maitohappobakteereja. Alapää pesut ennen JA jälkeen seksin! Itse käytän kuukautisten aikaan tamponeja koska terveyssiteet ärsyttävät ihoa ja aiheuttavat kutinaa.

Lisäksi käytän silloin tällöin jos alkaa tuntumaan että voisi tulla hiiva niin apteekista saatavia vagi-c emätintabletteja. Nämä kaikki toimenpiteet ovat auttaneet itsellä jotta pääsin jatkuvasta hiivakierteestä ohi. Suosittelen myös käyttämään liukasteita seksin aikana etteivät paikat hankaudu.

Vierailija
17/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne gynet ole tosiaan kertaakaan kyseenalaistanut sitä että miestäsi ei hoidettaisi...? Vaikka hyvinhän toki tuolla kierteellä saavat rahaa.

Vierailija
18/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän ne mammat kyllä auttaa. Hiivat pillussa ja kokemuksen syvällä rintaäänellä.

Niin?? Mitä sinä teet tässä keskustelussa, sinä naisten karttama epäviehättävä neitsyt-at-setämies?

Vierailija
19/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkoisesti piimää ja puolukkamehua.

Piimää- ja puolukkamehua pinpukkaan :D

Vierailija
20/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntuu että olet valmis kokeilemaan mitä vaan niin yksi keino voisi olla kookosöljystä ja maitohappobakteereista tehdyt emätinpuikot. Oon itse näitä välillä harrastanut, en tosin silloin kun on sellainen kunnon tulehdus päällä mutta jos on ollut jotain pienempää oireilua.

Syön myös maitohappobakteereita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme