Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hiivahelvetti, auttakaa siskot!

hiivahirmu
31.03.2018 |

Hoh hoijjaa. Olisko kenelläkään kokemusta vastaavasta, tai hyviä neuvoja. Kesäkuussa alkoi tämä helvetillinen hiivakierre. Tätä ennen minulla on ollut hiiva ainoastaan kaksi kertaa yli kymmenen vuotta sitten. Johtui e-pillereistä, ja loppui kun lopetin niiden käytön.
Kesäkuussa tapasin nykyisen kumppanin, silloin tämä alkoi. Menee ohi Diflucanilla, mutta uusii kahden viikon sisällä. Olen käynyt gynellä 3 kertaa. Sptaudit testattu molemmilta, ei ole. Ehkäiaynä ollut kuparikierukka 3,5 vuotta, Alkuksi kortsu uudessa suhteessa. Miestä ei olla hoidettu, enkä halua tästä vaivastani hänelle perinpohjin avautua. En myöskään usko hänellä olevan tähän osaa, sillä hiiva on uusinut pari kertaa niin, että olen hoitanut itseni, ja taas on ollut hiiva, vaikka ei seksiä tällä välillä = hän ei ole minua ehtinyt tartuttaa.

Seuraavat on kokeiltu: Gynen määräyksestä Diglucan estohoitona kerran viikossa 2 kk ajan x2. Pysyi poissa, mutta palasi kun eston lopetin.
Kaiken maailman maitohappogeelit ja kapselit on revaan tungettu, mitä markkinoilla on. Ei auta.
Femiflor maitohappobakteerit suun kautta. Ei auta. Tyrniöljykapselit. Ei auta.
Peseydyn vain vedellä, ja aamuin illoin. Ja tietenkin seksin jälkeen. Suihkuttelen vaan ulkopuolelta, en ronklaa sisältä.
Ruokavalio on ihan normaali, en vältä makeisia, mutta en ole suurkuluttajakaan.

Kaiken ihanuuden lisäksi, valkovuoto alkoi runsastumaan ja haiskahtaa. Sain flagylkuurin, viikko tabletteina suun kautta. Bakteeri vaginoosi parani, hiiva jäi.
Kierre ei onneksi vaikuta normaaliin elämääni, eikä seksielämään. Saan sen pidettyä kurissa Diflucanilla. Limakalvot muuten hyvässä kunnossa, kun en päästä hiivaa villiintymään. Mutta kyllä tämä naista syö, jatkuva kyttäys ja rahaa on palanut valehtelematta lähemmäs 1000€, kaikkine yksityisgynekäynteineen ja resepti- ja itsehoitovalmisteisiin. Hirvittää popsia hiivalääkkeitä, kuin jotain pastilleja.
Oma tämänhetkinen epäilyni on, että kierukka ei hiiva aiheuttanut, vaan muutos bakteerikannassa uuden kumppanin myötä. Mutta saattaa ylläpitää ongelmia, jos siihen on pesiytynyt jotain... Tänään kuparikierukka otettiin pois. Gyne ei uskonut tätä kierukan syyksi, mutta sanoi, että kokeillaan. Suositteli käyttämään Pausanolia viikon parin, tasapainottamaan mahdolliset liialliset maihappobakteerit alapääsä. Näillä mennään Herran haltuun.

Kiitos jos jaksoit lukea ja antaa asiallisia kommentteja. Yritin tiivistää, mutta tähän 9kk ralliin mahtuu kaikenlaista. :D

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeriton ja vehnätön ruokavalio.

Tärkeää, myös hiivaton ruokavalio

Myös jokseenkin yllättävät (tai sitten ei) ruoka-aineet ruokkivat hiivaa. Omena esimerkiksi on aika paha.

Vierailija
22/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, i feel you. Mulla oli kaksi vuotta hiiva, aika samanlainen tausta kuin sinulla. KUNNES aloin vegaaniksi, eipä ole hiivaa sen jälkeen näkynyt. Kuulostaa hihhulihommilta, mutta totta se on. Ihanan vapautunut tunne kun hiiva on viimein poissa! Huh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tekokuituisia alusvaatteita. Ei stringejä vaikka olisivatkin puuvillaa. Ei hajusteita eikä huuhteluainetta alusvaatepyykin pesuun.

Sokeriton ja hiivaton ruokavalio (eikä varmaan gluteeninkaan vähentäinen/välttäminen olisi pahaksi). Ja se mies hoidettavaksi kanssa!

Vierailija
24/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kyllä ihana gyne, ei ole turhasta rahastaja, vaan oikeasti Tampereen suosituimpia lääkäreitä. 

Kysyin kyllä, pitääkö kumppani hoitaa, mutta sanoi että ei tarvitse, jos ei ole oireita.

10 vuotta sitten, kun hiivaa oli viimeksi, ei miestä hoidettu, eikä kierre jatkunut. Mutta. Jos nämä konstit ei nyt pure, niin pakko kai sitäkin on kokeilla.

Tuo kookosöljy olikin uusi, täytyy tutkia asiaa.

Muuten on kaikki kokeiltu, nukun aina ilman pöksyjä. En käytä pikkuhousunsuojia.

Vierailija
25/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. En tosin ole noin perusteellista tutkimusjaksoa käynyt lävitse. Olen just aloittanut uuden ruokavalion ja heittänyt kaikki sokerit männikköön. Ja täytyy kyllä myöntää että on auttanut. Erehdyin syömään yhden jäätelön tovi sitten ja silloin haiskahti enemmän, jolloin kokemukseni siitä että sokerin tosiaan täytyy lähteä, vahvistui. Vielä en osaa sanoa miten tulee vaikuttamaan pitkällä tähtäimellä koska olen niin alkupäässä kokeiluani, mutta näyttää lupaavalta. Käytän myös apteekin tuotteita tukena. Ja tosiaan tuo lääkärin määräämä Diflucan auttoi minuakin hetken aikaa kunnes oireet palasivat.

Vierailija
26/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi syytä... joko oma hormonaalinen ehkäisy (ei siis syynä ap:llä) tai kumppanin hiiva. Jos et kehtaa puhua kumppanisi kanssa, jotta hän hoidattaa itsensä (suun kautta syötävä Diflucan-kuuri, todella helppo), en kyllä oikeasti ymmärrä, miten hemmetin kehno teidän suhteenne on. Totta kai tuollaisista pitää kehdata puhua!!!

Vierailija
27/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseseksi on ratkaisu

Vierailija
28/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Heinonen on kirjoittanut kirjanhiivasyndroomasta. Olen aika varma, ettei hiiva ole ainoastaan alapäässäsi.

Vierailija
29/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne gynet ole tosiaan kertaakaan kyseenalaistanut sitä että miestäsi ei hoidettaisi...? Vaikka hyvinhän toki tuolla kierteellä saavat rahaa.

Eihän ne koskaan miesten "puhtautta" ala kyseenalaistamaan. Kaikki vika aina naisessa.

Vierailija
30/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittääkö miehelle yksi suun kautta otettava Diflucan? Miten olette hoitaneet?

Ei tässä nyt kaiketi ollut tarkoitus alkaa toisten parisuhdetta arvostelemaan. En ole siksi halunnut tästä yksityiskohtaisesti kertoa, koska en usko tähän teoriaan, ja näin pidä tätä liikana informaationa. Yksityisyys parisuhteessakin on. 

Toki olen valmis tätäkin kokeilemaan, jos tämä ei nyt auta.

Kiitos asiallisille kommentoijille! <3 :)

Vierailija
31/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksi ja kierukka pääsyylliset!

Vierailija
32/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys, oothan hoitanut kanssa hiivavoiteella pepun?

Ihmeteltiin pitkään mikä oli, kun hiivatti uusi kokoajan, sitten annoin 2viikon hiivarasvahoidon persiille, pimpan lisäksi, niin johan tuli pitkä tauko ennen seuraavaa hiivakertaa.

Vierailija
33/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiivasta eroon hankkiutuminen on taas yksi valkoisen heteropatriarkaatin keksintö lisää. Oikea feministi rakastaa hiivaa ja leipoo sen avulla vaikka sämpylöitä itselleen ja sisarilleen.

Vierailija
34/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo tyhmä kysymys, en oo peppua rasvannut. Mutta eikös sen Diflucanin luulis tappavan hiivan sieltäkin, kun on suun kautta otettava...

Vierailija
35/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoverensokeri on todella mitattava ja pitkäaikainen verensokeri, kuten ehdotettiinkin.

Itselläni meni vuosia ihan turhaan kärsiessä, kun työterveys ohitti kohonneen paastoverensokerin.

Hoikkuus ei auttanut.

Vierailija
36/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea loppuun mutta itse olin aiemmin tapaus jolla oli hiiva vähintään kerran kuukaudessa, yleensä aina heti ennen menkkoja. Jostain innostuin tutustumaan kuukuppiin ja voila, tasan yksi hiivatulehdus tullut sen jälkeen ja sekin lievänä ja hemmetinmoisen sokerilla viikkojen possuttamisen jälkeen.

Olen jo pitkään suosinut vehnätöntä, sokerintonta ja hiivatonta ruokavaliota mutta vasta kuukuppiin siirtymisen jälkeen hiivatulehdukset loppuivat.

Vierailija
37/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea uskoa todeksi, että miestä ei olisi hoidettu eikä pystytty hiivasta keskustelemaan vaikka sp-testitkin olisi otettu?

No jos on provo niin on huolella tehty, vastaan sen arvoisesti ja tosissaan:

Miehelle ja sulle Diflucan ja uusiksi viikon päästä. Sulle verensokerin mittaus nyt just. Kortsu käyttöön nyt heti eikä suuseksiä kummallekaan ennenkuin 1,5 viikon päästä, jolloin kortsunkin voi jättää. Makeiset ja sokerit sulta pois.

Hiiva on satavarmasti miehellä jos on sinullakin. Hulluutta hoitaa vain toista!

Jos harvoin (kerran viikossa tai harvemmin) yhdyntä, Diflucan sinulle aina yhdynnän jälkeen. Jos useammin, maitohappobakteerikapseli aina yhdynnän jälkeen. Sperma nostaa ph:ta emättimessä ja altistaa hiivalle.

Vierailija
38/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ihanaa, jos tämä olisi provo. Mutta ikävä kyllä totisinta totta. Mahtoiko kukaan lukea, että on kaksi kertaa jo käynyt niin, että hiiva on uusinut hoidosta huolimatta, vaikka ei seksiä siinä välissä ole ollut. Näin ollen en ole pitänyt mahdollisena, että mies minua tartuttaisi. Ainakaan ainoa syy se ei voi olla.

Mikään virallinen taho, lääkärit ja lääkevalmistajat, ei suosita partnerin hoitamista, mikäli oireita ei ole. 

Olen silti valmis tätäkin kokeilemaan. Ja tottaikai pystyn tästä kumppanilleni puhumaan, jos tarpeellista on. Ei tässä nyt se ollut pointtina. Puhumme seksistäkin avoimesti, ja kuten todettu, ennen kortsun poisjättöä kumpikin kävi testeissä. Eli ei ole kommunikaatio ongelmaa. Menikö jakeluun?

Onko liikaa vaadittu, että keskustelu pysyisi asiallisena. 

Vierailija
39/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli myös pari vuotta sitten jatkuvasti hiiva. Poistui lopulta sillä, että myös mies hoiti itsensä Diflucanilla pariin kertaan.

Vierailija
40/49 |
31.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttoi hiivakierteeseen vain ja ainoastaan tamponeista ja siteistä luopuminen. Kuukuppiin vaihtamisen jälkeen hiivatulehdukset loppuivat kuin seinään. En olisi uskonut! :)

Tsemppiä sulle, tiedän kuinka turhauttavaa tämän vaivan kanssa voi olla elää!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän