Miten vieroitan juuri 1 v. täyttäneen himotissuttelijan?
Olen tarjonnut pulloa, mutta pikku-ukko vaan suuttuu ja heittää pullon pois. Olen tarjonnut mukista, mutta eipä kelpaa sieltäkään. Ei äidinmaito eikä lehmän maito. Maitoa tulee tosi hyvin, joten sen suhteen ei ole ongelmaa. Minkähän ikäisenä lapsi haluaa itse vierottautua? Vinkkejä, kiitos! Tykkään kyllä imettämisestä, suorastaan nautin - mutta rajansa kaikella, vai?
Kommentit (4)
1-vuotias on vielä niin vauva, että anna imeä. Meillä yksi lapsi vieroittui itse 1 v 8 kk:n iässä, yksi 2 v 8 kk:n iässä. Kolme muuta vieroitettiin n. puolitoistavuotiaana.
Me vierotettiin just 1v. sillleen, että tissi loppui kerrasta. Minä menin pariksi yöksi muualle nukkumaan ja isä hoiti yövierotukset. Ei kannata pulloa enää tarjota, vaan nokkamukia. Tupperin nokkamuki on pehmeä ja hyvä. Päivällä en antanut tissiä, vaan aina kun halusi, lähdin pois ja isä tarjosi nokkamukia. Hyvin onnistui ja kyllä meillä ainakin elämä vähän helpottui sen jälkeen. En ollut enää niin kiinni lapsessa. Nokkamukia joi puolivuotta, jonka jälkeen siirtyi oikeaan mukiin. Tsemppiä vieroitukseen! 1v. on kuitenkin vielä niin pieni, että unohtaa äkkiä. Isompi voi olla jo vaikeampi vieroitettava.
Poju ei vielä kävele - lieneekö vauvamainen siltäkin osin ;)
Viimeistään miehen kesäloman alettua saa mies ottaa vieroitusvastuuta ja aletaan totuttautua elämään ilman tissuttelua. Onko muuten teidän lapset imeneet sitten tuttia? Meidän poika ei ole koskaan imenyt tuttia, joten imemistarve kai täytyy jotenkin tyydyttää.
Tein niin etten tarjonnut enää tissiä, imetin vain silloin kun oikeasti huomas että iapana sitä haluaa (=repi paitaa ylös). Iltamaito alko maistua pullosta (isä antoi) ja pian oli jäljellä enää aamuimetys sängyssä. Sitten kun se oli parina päivänä jäänyt pois kun lapsi juoksi heti herättyään leikkimään, niin jätettiin sekin pois vaikka muutamana aamuna kokeili yöpaidan helmaa repiä.