Ensiasunto ja paniikki
Ostin juuri ensiasunnon itselleni puoliksi puolison kanssa. Laina on pieni (paljon alle 100k) ja hinta oli ihan linjassa alueella, asunto on tosi kiva ja heti tykästyimme moneen kohtaan siinä. Mutta aivan uuvatti olen asuntoasioissa (puoliso vähän kokeneempi ja kysyin paremmilta tutuiltakin).
Nyt oon ihan varma että maksoin liikaa ja että siinä on joku piilevä vika mitä ei tajuttu ja että olinko ihan holtiton. Vastuu painaa ja pelottaa. Toivottavasti tämä fiilis kuuluu myös käydä läpi...
Kommentit (6)
Onnittelut ensiasunnon ostosta, ja varmasti kuuluu aiheeseen toi paniikki. Siihen on kuitenkin teidän omaisuus sidottu.
Onko kyseessä rivi-, kerros- vai omakotitalo?
Yleensä tuollainen fiilis kai menee ohi ja kuuluu normaaliin "ostosmorkkikseen". Teillä on kuitenkin tosi pieni laina ja kaksi maksaakin, joten ei varmasti ole hätää.
Mulla ahdistava fiilis ei ole mennyt ohi: ostin eron jälkeen ekan oman asunnon yksin, sain jostain kumman syystä kauhean ison lainan ja asunnossa tuntuu olevan koko ajan jotain vikaa. Ahdistaa ja haluan myydä tämän pois ja muuttaa huolettomasti vuokralle.
Niin ja mulla on sama: en tajua asunto-osakeyhtiöjutuista mitään enkä varsinkaan remontoinnista tai talotekniikasta.
Täysin normaali reaktio kun on sijoittanut kuitenkin ison summan. Kyllä olo helpottaa kun kotiudutte ja ensiasunto on mahtava juttu! Onnea uudesta asunnosta.
Kyllä, tämä ensipaniikki kuuluu usein asiaan! Onnittelut, kuulostaa oikein kivalta asunnolta ja hyvältä valinnalta. Jos tuntuu kodilta niin se on just se oikee.