Keiden kanssa transsukupuoliset ovat intiimisti?
Mitä olen täällä ja ihmisten kommenteista ylipäätään ymmärtänyt, niin "kukaan ei transsukupuolisen kanssa voisi olla intiimisti". Niin ovatko he sitten lopun elämäänsä selibaatissa vai mistä heille löytyy kumppani?
Esimerkiksi transmies on heteronaiselle liian nainen, heteromiehelle liian mies, lesbolle liian mies ja homolle liian nainen? Valaiskaa minua tiedoillanne.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Niiden joiden haluavat ja jotka haluavat heitä. Siis sama kuin muillakin.
Näin, tietenkin. Ihmisissä on erilaisia piirteitä ja eri ihmisiä viehättävät eri piirteet. Harvoin cis-ihmisetkään ovat viimeistä piirtoa myöten yltiönaisellisia tai -miehekkäitä... Eikä useimmat vaadi kumppaninsa olevankaan stereotyyppinen malliesimerkki sukupuolensa edustajasta. Että missä se mieheyden tai naiseuden raja sitten menee...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kyllä aivan sama tilanne ole...
-ap
Mikä siinä tarkalleen ottaen on sinusta erona?
Tarkoitan sitä että vaihtoehtoja on paljon vähemmän kuin jollain keskimääräisellä ihmisellä. Sama tilanne on kyllä homoillakin varmaankin. -ap
Juu, ja vammaisilla ja todella rumilla ihmisillä. Vaikutat aika epäempaattiselta ja siltä, että haluat mässäillä toisten kohtaloilla.
Outo kysymys sinänsä, intiimisti yleensä ollaan sen ihmisen kanssa jonka kanssa oleminen tuntuu hyvältä?
Minä olen ikäni ollut hetero mielestäni mutta niin vaan rakastuin transmieheen joka ei ole toistaiseksi päässyt transitioon asti. Tässä suhteessa viimeinen arveluttava aihe on se intiimisti olo, kyllä se tulee ihan luonnostaan.
Mutta siis kyllähän sen transihmisen suuntautuminen on ihan eri asia kuin tunne väärästä sukupuolesta.
Aloittaja pohtii asiaa vähän putkinäköisesti. Eivät kaikki miehet ja naiset, homot ja lesbot ole noin rajoittuneita kuin kuvaat. Kaikki eivät todellakaan ole niin tarkkoja siitä onko toinen trans. Sitten on tietysti vielä ihmiset, joita kyseinen ominaisuus nimenomaan kiinnostaa. Hyvä muistaa sekin, että transseksuaalihan voi olla yhtä lailla hetero, bi tai homo kuten cis-henkilötkin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja pohtii asiaa vähän putkinäköisesti. Eivät kaikki miehet ja naiset, homot ja lesbot ole noin rajoittuneita kuin kuvaat. Kaikki eivät todellakaan ole niin tarkkoja siitä onko toinen trans. Sitten on tietysti vielä ihmiset, joita kyseinen ominaisuus nimenomaan kiinnostaa. Hyvä muistaa sekin, että transseksuaalihan voi olla yhtä lailla hetero, bi tai homo kuten cis-henkilötkin.
Siis tarkoitin transsukupuolinen, en ole niin tottunut näiden termien käyttöön.
Se, että kiinnostuvia/kiinnostavia kumppaneita on vähän, ei mitätöi sitä, etteikö harrastaisi seksiä niiden kanssa keiden haluaa ja ketkä haluavat harrastaa seksiä sinun kanssa.
Joo, voi olla että kiinnostuneita voi olla keskimäärin vähemmän kuin cis-sukupuolisella, mutta kiinnostukseen vaikuttaa niin moni muukin seikka niin huomattavasti, ettei pelkkä sukupuoli hommaa automaattisesti pilaa tai pelasta.
Itse olen (kuten toinenkin täällä) panseksuaali, mutta olen todella nirso muiden ominaisuuksien kuin sukupuolen suhteen, joten kumppanin löytäminen on siksi ollut vaikeaa. Ja tietenkään aina se toinen osapuoli ei ole ollut minusta kiinnostunut.
Oma tuttuni on transmies ja ilmeisesti kiinnostunut niin naisista kuin miehistäkin. Ehkä miehistä enemmän kuitenkin ja heiltä saakin yleensä enemmän "huomiota". Eräs ystäväni (nainen) olisi halunnut alkaa seurustella hänen kanssaan, mutta "jäivät" kuitenkin vain kavereiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin, tietenkin. Ihmisissä on erilaisia piirteitä ja eri ihmisiä viehättävät eri piirteet. Harvoin cis-ihmisetkään ovat viimeistä piirtoa myöten yltiönaisellisia tai -miehekkäitä... Eikä useimmat vaadi kumppaninsa olevankaan stereotyyppinen malliesimerkki sukupuolensa edustajasta. Että missä se mieheyden tai naiseuden raja sitten menee...
Itselläni homona kokemusta lähinnä homomaailmasta ja mua pännii, kun homot aina mielletään naisellisiksi. Meitä homojakin on aika moneen junaan. Itse olen miehekäs ja tykkään myös miehekkäistä miehistä. Heterot tuntuu aina ajattelevan, että homoparin toinen osapuoli pitää olla naisellisempi, koska omassa maailmassa se menee niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni homona kokemusta lähinnä homomaailmasta ja mua pännii, kun homot aina mielletään naisellisiksi. Meitä homojakin on aika moneen junaan. Itse olen miehekäs ja tykkään myös miehekkäistä miehistä. Heterot tuntuu aina ajattelevan, että homoparin toinen osapuoli pitää olla naisellisempi, koska omassa maailmassa se menee niin.
Osta joku Tom of Finland- viuhka tai vastaava ja läväytä se vaan kasvojesi eteen joka kerran kun joku sanoo jotain tollasta.
Transsukupuolisuus ei määritä seksuaalista suuntautumista.
Itse olen intiimisti sellaisten kanssa jotka kiinnostavat itseäni ja jotka ovat minusta kiinnostuneita. En ole kysellyt seksuaalista suuntautumista sen tarkemmin. Eivät kaikki ole viehättyneitä pelkästään cissukupuolisten kehoista. Itse en edes suostuisi seksiin sellaisen ihmisen kanssa, joka jotenkin vain "sietäisi" transsukupuolisuuttani, mieluummin valitsen sellaisia kumppaneita joille se on positiivista ekstraa, että ruumiini poikkeaa keskiverrosta. Varmaan muutkin ihmiset valitsevat mieluiten seuraa, jonka silmissä on viehättävä, emme me tässä suhteessa muista poikkea. Kyllä vientiä riittää ihan tarpeeksi transsukupuolisuudesta riippumatta, sekä cissukupuolisten että muiden transihmisten taholta. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta joku Tom of Finland- viuhka tai vastaava ja läväytä se vaan kasvojesi eteen joka kerran kun joku sanoo jotain tollasta.
Viuhka tuntuu mulle vähän liian naiselliselta vempeleeltä. Mut ehkä voisin vaihtaa tyyliä taviksesta tomppahahmoihin.
Tarkoitan sitä että vaihtoehtoja on paljon vähemmän kuin jollain keskimääräisellä ihmisellä. Sama tilanne on kyllä homoillakin varmaankin. -ap