+++ENSIKOT perjantaina 21.4.+++
Kommentit (36)
pistin väärälle palstalle, tämän piti mennä kevättoiveisiin :)
Mutta samat kuulumiset tännekin :)
Enpä ole kyllä itse lukenut varmaan oman mittarini käyttöohjeita. Ihmettelinkin, kun perinteisellä mittarilla näyttää aina enemmän kuin meidän omalla, mutta en kyllä ole koskaan pitänyt mittaria pidempään kuin piippausääneen.. Mittaan miltein aina kainalosta.
Toisaalta, mulle ei edes taida olla kovin luotettava muutenkaan tuo lämpöjen mittailu kun vuorotyössä nuo rytmit on mitä on. Taidanpa siis joutua luovuttamaan sen suhteen.
Tulin nyt heti töistä päästyäni kirjoittelemaan, samalla kun pidättelen kyyneleitä - ja elättelen vielä pieniä toiveita.
Aamulla herätessä olo oli vaan jotenkin erilainen. Vessassa käydessäni olin sitten näkevinäni pientä esimakua tädin tulosta. Yleensä täti varoittelee tulostaan pari päivää etukäteen pienellä tuhrulla. En siis ehtinyt testailemaan enkä taida enää viitsiäkään. Katsotaan nyt sitten taas, mitä päivät tuo tullessaan. Voihan sitä kai vielä toivoa, että täti päättää sittenkin vaihtaa suuntaansa...
Kirjoittelen taas lisää, kun olo hieman kohenee.
Varovainen onnentoivotus Kandille. Toivotaan sen olevan sitä, mitä me kaikki odottelemme.
-itkusilmäinen desejo-
Vaikka tosin viikonlopunki pakerran ton opinnäytetyön kanssa! Mut silti...
Varovaiset onnittelut Kandivaiheelle! Kyllä toi tollanen haamu voi jo raskautta merkitä, tosin...
(nyt älä vaan säikähdä, kerron vaan omista kokemuksista, sulla se on varmasti plussa!) Mulla noi mammaksin testit on näyttäny plussaa vaikka en oo raskaana ollutkaan. Niistä luovuin - olikohan kahden virheviivan jälkeen - ja siirryin muihin testeihin. Mutta.. Mulla on myös muut testit näyttäny virheellistä plussaa, toiset testiajan sisällä ja toiset minuutin pari sen jälkeen. Eli mun kropassa on joku todnäk. melkosen hassusti! =) Mm. Aconin testit on mulla näyttäny tollasii valeviivoja, viimeks viimekierrossa. Ja arvatkaa vaan onko raskasta! Ihan ku ei muuten ois tarpeeks rankkaa ni sitten joka kierrossa odotukset nousee taivaisiin! ja kun niihinhän EI pitäis tulla kahta viivaa jos ei todella oo raskaana! Nyt yritänki jaksaa odotella että menkat kunnolla myöhässä...
Mutta siis, en tarkoita ettei sun viivat ois aivan oikeita plussan merkkejä! Tuli nyt vähän turhan paljon purkauduttua, sori, mut tuntui ihan hyvältä saada tosiaan purkaa johonkin/jollekin!
Terkkuja kaikille ja tuulahdus plussia täältä!
Missäääääää Moooooliiiiii?!
Voihan surkujen surku, jos se tätsy nyt sitten löysikin desejon luokse=( Sun tilanne vaikutti jo niin hyvältä! On onneksi vielä tosiaan toivoa siitä, että se onkin vain alkuraskauteen liittyvää tuhrua (valemenkat)... Toivotaan, että täti on vain eksynyt väärään kotiin ja lähtee heti sen huomattuaan pois sieltä teiltä:) Tsemppiä ihan hirmuisesti sinne!!!
Lueskelin tuossa pinoja läjäpäin pääsiäisestä saakka, kun olen ollut menossa ja tulossa pidemmän aikaa:) Pääsiäisen vietin vielä Pariisissa ja saimme sinne veljeni ja hänen vaimonsa vieraiksemme, joten vauhtia piisasi. Nyt sitten kirjoittelen koto-Suomesta taas juttujani.
Kovasti paljon on tapahtunut viikossa!
Onnea Keinuhepo ja nesselia! Vauvaliimaa ja tarrasukkia molemmille matkaan!
Kandille peukkuja, että plussahaamu vahvistuu, hyvältä kuulostaa.
Ja Nea kans *bd*
Desejolle voimia, vielä toivotaan, että täti päättäisi kääntyä ovelta pois!
Killa, hienoa että jaksat tsempata meitä kaikkia ja säilyttää positiivisen asenteesi! Ne suuret kirjaimet oli kivoja räiskähdyksiä pinojen välissä!;)
Uudet tulokkaat tervetuloa! Hienoa, että porukka vaihtuu eikä tänne ole vaarassa jäädä yksin;)!
Miehen menoista olitte keskustelleet. Minun miekkonen asustaa vielä 6 kk Pariisissa ja minä täällä Suomessa. Satunnaisesti tavataan, joten hyvällä tuurilla plussataan ennen syksyä, toivossa on hyvä elää;) Ja täällä enskoissa pysyy toivo yllä, kiitos teidän kanssasisarien!
Monella kuulostaa olevan tai olleen lääkitystä apuna kiertojen tasaamiseen tms. Olen tässä mietiskellyt, että se voi olla itselläkin edessä jossain vaiheessa, kun on niin niukat menksut, että kiinnittymisestä voi tulla ongelmallista. Taidan jossain vaiheessa käydä juttelemassa gynellä asiasta, vaikka meillä on yritykset vasta alulla. (Olisi syytä muutenkin käydä tarkistuttamassa tilanne) Tuntuisi turhauttavalta, jos vasta vuoden säännöllisen yrittämisen jälkeen tutkittaisiin ja löytyisi jotakin, niin sepä olisi sitten vasta puolentoista vuoden kuluttua¿ Mutta kierto kerrallaan! Ei ennätetä asioiden edelle.
Leppoisaa viikonloppua!
nellamaija
Oli vielä ihan pakko tulla koneella käymään ennenkuin lähen töihin:)
Ei meinannut ollenkaan uni tulla, kun mielessä pyörii vain se yksi ja sama ajatus aivan koko ajan=)
Tuntuu toisaalta vaikeelta mennä töihin, koska työparini on saavuttanut pian puolenvälin raskaudessa, enkä voi sille mitään, että pieni kateuden poikanen siinä väkisinkin iskee:(
desejolle= toivon todella, että täti olisi vain pahemman kerran erehtynyt ja huomaisi mahdollisimman pian erehdyksensä:) tsemppiä sinne.
Hui, kuinka aika menee kuin siivillä täälä. Ei muutakuin hyvää illanjatkoa, täytyy lähteä eväitä tekemään ja suuntaamaan töihin:(
Siru
Ovis testeistä siis. Nyt siis ensimmäinen kierto kun niillä yritän bongata oviksen, mutta pulmana on se että kuinka usein pitäisi testata? Aloitin eilen, eli testaanko huomenna uudestaan, silloin siis täyttyisi se 48 tuntia?
En tiedä onko niillä suuria eroja, mutta tilasin mammaksin testejä.
Täälläpä olikin pitkä pino odottamassa:) En ole nyt jokusen päivään kirjoitellut ja lukeminenkin jäänyt vähiin. En tiedä mikä on, mutta välillä tuntuu et pitäisköhän antaa olla ja katsoa uudestaan jonkun ajan kuluttua. Jotenkin sitä vaan toivo niin vähissä:( Syyskuusta asti täällä roikkunut...
Oikein paljon ONNEA keinis ja nesselia! Ihana kuulla tällaisia uutisia. Paljon liimaa ja tarrasukkia teille matkaan:=)
Ja varovaiset onnittelut kandille myös, toivotaan että se viiva vahvistuu, tulehan kertomaan jos aamulla uusiksi testaat:))
Omassa navassa ei kummempia, paitsi että tänään oli se kauan odotettu lääkärikäynti. Kyseli kaikkea maan ja taivaan väliltä koskien minua ja miestä. Tänään kp7 eikä siellä vielä johtavaa follikkelia näkynyt, suurin oli 8mm, joten viikon päähän sain ajan kontrolliultraan. Jospa silloin olisi jotain katsottavaa siellä. Nyt seurataan tää kierto ultralla ja verikokeilla ja miehen simppanäyte toimitetaan maanantaina sinne tutkittavaksi. Ei tuntunut mies kovin innokkaalta asian suhteen, ei kuulemma mukavaa antaa tuollaista näytettä! No, lääkäri sanoi että kuukauden sisällä tiedetään mikä on tilanne ja sit jatketaan sen mukaan. Eli jos kaikki kunnossa niin hyvä niin tai jos ei, niin sitten lääkitys kehiin. En vaan jaksaisi mitään lääkkeitä aloittaa, muutenkin rassaa tää asia:(
Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!
*Vilkutukset Naksulle ja Killalle*
Tulin kurkkimaan teitä pitkästä aikaa!ja Keinikselle suuuuuuuuureeeeet onnentoivotukset ja kilokaupalla vauvaliimaa matkaan!Mahtavaa!
Killalle pahoittelut tädinryökäleestä!
Naksulle ja moolille vilkutukset!Mikäs mun mooli-boolin tilanne on tällä hetkellä?*rutistus*
Täällä sitä kasvetaan hirmusta vauhtia,painoaki kertyny jo ruhtinaalliset 7kg tähän mennessä,joten en taia ihan vähällä painonnousulla selvitä........;)Nappula kutittelee massua päivittäin,nyt tuntee jo liikkeet selvästi ja tuntuu että nassikka pyörii iha hirmusesti kokoajan...saas nähä millane vilperi sieltä tulee.Tuntuu iha hullulle välillä ku jotain elävää pyörii mahassa,hui!
Paljon plussasäteitä kaikille enskoille!!!!!
-Pepsi rv19+5
Onnea plussanneille!! Varmasti tuntuu ihanalta, kun vihdoin saa itselleen sen plussan. Ja kyllä mie uskallan kandivaihettakin onnitella, kyllähän se on äärimmäisen harvinaista, että haamu tarkoittaisi negatiivista.
Mistähän täällä olikaan puhuttu... Huono kun ei voi samalla lukea noita viestejä kun itse kirjottaa. Miesten menoista ainakin. Meillä on hyvä tilanne, ei meillä kummallakaan ole juuri menoja, ollaan tämmösiä kotihiiriä. Minä olen päivät töissä ja mies koulussa (paitsi nyt ei juuri enää luentoja ole tänä keväänä) ja muutaman kerran kuukaudessa mie olen sitten iltasin avoimen yliopiston luennoilla. Yhdessä harrastellaan liikuntaa ja silleen. x)
Mie viel menkkoja oottelen, on menossa kp28. Uudelleen ajattelin testata joskus ens viikon puolivälissä aikasintaan, jos sattuu ettei täti ilmestykkään. Mut oletettu alkamispäivä on sunnuntaina, jos kiertoni olisi sama kuin ennen pillereitä eli noin 30 päivää.
Niin joo noista vauvatarvikkeiden hankinnasta oli se toinen juttu täällä käyty. Mie kaupassa sivusilmällä vilkuile vauvanvaateosastoa, mutta en kyllä osta mitään ennen kuin on aiheellista. Tosin tässä olikohan se tiistai, kun siivoilin kaappeja, löysin vaaleanpunaista lankaa, josta talvella virkkasin itselleni pipon... No sitten aloin jotain virkkaamaan ja parin tunnin päästä mulla oli valmiina pienet töppöset! :) Tulipa tehtyä. Mies kyseli, et tyttökö meän pitää tehdä kun vaaleanpunaset töppöset teit. Heh, no tulkoon kumpi vain, minua ei niin haittaa jos vähän sotkee " tyttöjen ja poikien värejä" keskenään, kunhan en kokonaan pue poikaa vaaleanpunaisiin.
Nyt iltapalalle. Mukavaa viikonloppua enskat!
Desejo, pieni tuhruvuotohan on ihan yleistä plussanneenakin. Vasta jos se yltyy tosi kovaksi, alkanut raskaus on tod.näk. mennyt kesken. Joten niin kauan kun ei ihan hana ole auki housuissa, toivoa on!
Kiitos varovaisista onnitteluista. En kyllä mitenkään pysty uskomaan, että testasin tänään haamut. Vieläkin ne viivat noissa kuivissa testeissä näkyvät.. Mutta tosiaan, jos kierto olisi sen 34 päivää, tämä kp28:n testaushan olisi ihan älyttömän aikaisin. Pitäisikö edes näkyä vielä??
Tietysti on mahdollista, että ovis olikin aikaisemmin, ja nyt siis pitäisikin jo tulla menkat, mutta testailen varmaan vasta sunnuntaina tai maanantaina aamuvirtsasta sitten Aconin early detectorilla. Ei vaan tee yhtään mieli testata, kun pelkään, ettei näykään mitään :/
Mutta nyt siis todellista piinailua seuraavat pari päivää. Ja minä kun luulin, että piinailen sitten joskus puolen vuoden päästä..
Keiju78, hieno juttu että täti tuli sinne! (kerrankin siitä asiasta voi oikeasti iloita =))
desejo, vielä on toivoa bdbdbd!!
siru85, ovista kannattaa testailla joka päivä ja suunnilleen samaan kellonaikaan. Näin ainakin luulisin =).
Täällä suunnassa ei toistaiseksi tapahdu mitään vauvahaaveen tiimoilta. Täti vielä kylässä, poislähtöä tekemässä ja ovikseen on vielä vähintään viikko aikaa, ja varmasti enemmänkin. Nyt saa olla stressaamatta näistä asioista =).
Mukavaa viikonloppua enskoille!!
Emma
Nesseliallekin suuret onnittelut plussasta! Onnellista odotusaikaa!
Emma
Onnea nesselia...
Keijulle onnea tädistä, joskus näinkinpäin =) että joku on siitä iloinenkin. No, tavallaan itsekin olin tyytyväinen, että se rouva tänään taas tänne löysi. Kp:t taas sitä 27 luokkaa. Se on parempi kuin edellinen 44.
Killa, sä se sit jaksat olla aina positiivisellä mielellä, se on hyvä se. Olen mä täällä taustalla roikkunut ja teidän juttuja lueskellut, mutta kun ei ole ollut oikein mitään kerrottavaa niin en ole oikein jaksanut kirjoitellakaan.
Tänään oli se lääkäri meillä, siis molemmilla. Se sanoi, että hänen mielestään mulla ei olekaan pco:ta (tarkistetaan vielä lisäkokeilla ja ultralla yms.), vaan jotain muuta. Se piirsi mulle kuvan niistä follikkeleista ja miten ne mulla siellä munasarjoissa ovat. Ne on jotenkin ihmeellisesti keskellä munasarjaa. Ilmeisesti niiden pitäisi olla tasaisemmin jakautuneita. Tietääkö joku mitä se tarkoittaisi?
No, anyway. Ensi viikolla otetaan lisää hormonikokeita ja perjantaina tehdään se munanjohtimien varjoainekuvaus. Katsotaan sillä että onko tarpeen edes syödä niitä clomeja jos putket onkin tukossa niin niistäpä ei silloin paljon hyötyä ole. Tarkistelin jo, että siinä tapauksessa hoitona olisi IVF eli koeputkihedelmöitys. Mutta, tutkitaanpa nyt sitten ensin kunnolla. Auroralle myös tsemppiä tutkimusten suhteen. Koeta jaksella! Mekin mennään askel kerrallaan.
kandivaiheellahan on jännät paikat. Pidetään peukkuja, että viiva siitä vahvistuu. desejolle tsemppiä ja häätöhuiskutuksia tädille. Ei saa tulla. Hus.
Tervehdys Naksu! Kiva kuulla taas sinustakin. Ja missä tosiaan mooli? Ja tervetuloa uudet joukkoon.
t. täällä jo ikuisuuden roikkunut Afternoon
Huh, täällä taas. Yritän epätoivoisesti lukea tenttiin, muttei siitä meinaa tulla mitään.
Enkä tosiaan ole hylkäämässä teitä, tässähän on vielä suuri todennäköisyys, että muuttuu negaksi, onkin vaan kemiallinen raskaus, menee kesken.. Suurin ilonaihe on se, että ainakin nyt tiedän, että simpat ja munasolut näyttäisi toimivan! Vaikka tämä näin alkuvaiheessa testattu plussa ei kestäisikään, ainakaan ei tarvitse ihan heti pelätä, että jokin olisi vialla meidän kyvyssä saattaa lapsi alulle.
Mutta nyt takaisin. Yritän keskittyä, mutta on se niin vaikeata.. Ja vielä kun tää nuha vaivaa, nukuttaa ihan pirusti koko ajan!