+++ENSIKOT perjantaina 21.4.+++
Kommentit (36)
Täällä aurinko paistaa taas täydeltä taivaalta. Piristää kummasti mieltä =)
[Color=Red]Onnea Keijulle sukulaisen vierailusta =) Mut häädä se kuitenkin pian pois!![/Color]
[Color=Turquoise]Omaa napaa sen verran et nyt kp 19 menos ja oireet jatkuupi. Eilen makoilin sohvalla ku ukko katto jääkiekkoo. Yhtäkkiä rupesin itkemään. En tiä mistä kummasta voi niin paha olo tulla, että oikeen kyyneleet tulee. No, se meni onneks äkkiä ohi ja loppuillan olin hyvällä tuulella =) En tiä jos vaikka vappuna testaisin, jos tätsy ei oo kurvannu ennen sitä kyläileen. En kyllä viitti ennemmin ainakaan. [/Color]
[Color=Red]Jakselemisia piinailijoille sylikaupalla. Puhaltelen plussapölyjä täältä Pohjanmaalta![/Color]
testasin juuri mammaksi.fi:n liuskatestillä haamun.. Se on punainen eikä harmaa, niinkun jotkut on viivanpaikkaa kuvailleet.. Onkohan kuitenkin viivanpaikka..?
Tänään vasta kp28, ja kp34 pitäisi alkaa menkat. on vaan mahasta nipistellyt niin hassusti, että ajattelin testata - tosi aikaisin, tiedän..
Mutta siis, muilla vaaleanpunaisia viivanpaikkoja mammaksi.fi:n liuskatesteillä??
Oli siis TOSI vaalea, ihan kuin testiviiva näkyisi ´" läpi" , mutta silti selkeästi ilman tihrustelua nähtävissä..
Voi ku oon onnellinen sun puolesta! Toivotaan että viiva vahvistuu =) Minkälaisia oireita sulla on ollu? Kunpa pääsis kans vapun jälkeen hehkuttaan!!
mutta kyllä me pupuiltiin oikeaan aikaan :)
No siis eilen illalla tuli kamala kramppi vatsaan ja selkään ja alapäähän, kesti jonkun 5 minuuttia. Pelkäsin jo, että mulla on endometrioosi, mutta ajattelin testata raskaustestin. On nippaillut jonkin verran vatsasta, ja juuri parantuneeksi luulemani flunssa ja väsymys iski viisi päivää oletetusta oviksesta.. Mutta tosiaan, tää saattaa olla vielä ihan vaan toiveajattelua, kun en noista mammaksi.fi:n liuskatestien haamuista tiedä.
Mutta: ei ollut aamun eka pissa, eikä testi ollut superherkkä, ja silti tuli haaleavaalea haamu! Vitsi meikän tenttiin luku taitaa mennä vähän huonosti tänään.. :)
Täytyisi kohta lähteä kouluun pariksi tunniksi, jonka jälkeen pääsee taas viettämään viikonloppua:)! Viikonloppu kyllä menee opiskelutehtäviä tehdessä...voihan plääh.
Täällä on menossa kp 20/30-34...vapun jälkeen siis voisi mahdollisesti päästä vasta testailemaan. Ajattelin kuitenkin ehkä varmuuden varalta testata jo vappuna, sillä silloin meillä olisi kaveriporukalla vappubileet...ja siellä varmaan olisi tarkoituksena jotain juoda. Voi kyllä olla, että jää juomatta...sillä vaikka testi näyttäisikin negaa vappuna, niin se voisi ihan hyvin siitä vielä muuttua plussaksi myöhemmin. Vappuna on varmasti ihan liian aikaista saada varmaa tulosta testiin (silloin olisi kp29)...No sen näkee sitten, että miten käy=)
Ai niin..greippimehun juojat: En tiedä, onko kysyinen asia jo täällä joskus tullut esille, mutta löysin yhteisvaikutusasiaa (siis greipin ja joidenkin lääkeaineiden) osoitteesta www.perheklubi.net --> Saisimmepa vauvan -->Greippimehunkäyttäjät!HUOMIO!...kantsii käydä kattomassa, jos sattuu käyttämään jotain lääkkeitä tms. ja juo greippimehua. En tiedä, onko tuo asia totta, että greippimehusta ja lääkeaineista voisi tulla jotain seurauksia...mutta tuollaisen sivun ohimennen löysin. Tietääkö joku Enskoista asiasta paremmin kuin minä:)?
Jepsis, mutta keväisiä plussa-aaltoja Enskuille! Ja Keijulle onnittelut tädistä! Hassua sanoa " Onnittelut tädistä" , mutta tässä tapauksessa voi tuollaista ilmaisua varmasti käyttää:)
-Viipuli-
En nyt oikein saa ajatuksia yhteen viestiin kokoon :)
En kyllä ihan oikeasti usko, että olen raskaana. Tuo on kuitenkin haamu, ja vaikka näkyy, niin voihan se vaan olla viivanpaikka. Pitäisi pyytää miestä pissaamaan toista testiä varten, niin voitaisiin verrata :)
Voi että=)...Toivottavasti se haaleanvaalea haamu siitä vahvistuisi:)!!!!!!
Kaveri oli testannut negan mammaksin testillä eikä ollut näkynyt mitään viivan paikkaa! Joten kyllä sä nyt taiat olla pieniin päin =)
Toivottasti vielä vahvistuisi siitä!
Tietääkö joku, kuinka aikaisessa vaiheessa voisi testata tuollaisilla " erityisherkillä" raskaustesteillä (jotka muuten tilasin mammaksi.fi:stä)? Järkevintähän olisi odottaa sinne, kun kuukautisten pitäisi alkaa, mutta minä en olekaan järkevä! :D Nyt kp20/26-30. (Pupuiltiin kyllä oikeeseen aikaankin, että luulisi siellä jo jotain hormonia olevan, jos raskaana olisin...)
Ihan ensiksi, onnittelut kandivaiheelle. Minulla on myös mammaksin testejä ja ainakin omalla kohdalla sekä ovis, että raskaustesteissä on näkynyt selvä nega.. eli ihan hyvin voisi olla positiivinen:)
Omasta navasta sen verran, että ovista odotellaan, toivottavasti ei tulisi vielä, sillä tänään alkaa yövuorot eikä todellakaan huvita pupuilu kun olen yleensä niin väsynyt ympäri vuorokauden kun on yövuorot.
Vaikka toisaalta, odotan sitä niiiin kovasti, että saattaisin saada ihme voimia siihenkin hommaan:)
[color=00BFFF]Kandi: en oo mammaksin (tain muillakaan) raskaustesteillä saanut minkäänlaista viivanpaikkaakaan näkyviin! Kyllä tuo hyvältä kuulostaa! Toivotaan, että viiva vahvistuu! *bd*
[color=800080]Keijulle onnittelut tädistä! Hassua sanoa näin! :)
[color=00BFFF]Han: mun muistaakseni herkimmät testit lupaavat näyttää plussan jo 7-11 pv oviksesta.
[color=800080]Naksulle jaksamista loppurutistukseen! Muistan vielä hyvin, millaista oli... Onneksi ei tarvii enää noita miettiä! Mulle lääkäri sanoi, että terot tosiaan voi estää oviksen tapahtumisen jos ne kovin kiertoa lyhentää. Sitä en sit tiedä, että jos ovis ehtisi tapahtua, niin jäisikö luteaalivaihe liian lyhyeksi. Itelläni kun oli niitäkin kiertoja terojen aikaan, jolloin tätiä sai odotella vikan pillerin jälkeen melkein pari viikkoa. Oiskohan niissä sit ovis tapahtunut?
[color=00BFFF]Sara-maria: mullakin alkuun into oli kamalan kova ostella kaikkea vauvakamaa. Hiukan taikauskoa on, joten en ole ostanut muuta kuin raskausajan kalenterin, jotta pääsen heti kirjoittamaan kun plussan saan! Ja tietty kellari on täynnä veljenlasten vanhoja vaatteita, kun halusivat niistä jo päästä eroon, niin pakkohan se oli ottaa...
Tuosta vauva kamojen ostelusta.. Mä oon pystyny pitään pään kylmänä, vielä. Kaupassa yritän kiertää ne osastot toistaseks kaukaa, mutta täytyy tunnustaa että netissä kun olen niin kaikenmaailman vauva sivuille sitä tulee eksyttyä.
Mutta JOS se kaivattu plussa tulisi testiin jossain vaiheessa, niin luulenpa että järki katoaa tästä päästä ja tavaraa voi kertyä tarvittavaakin enemmän.
Minä olen kova sisustamaan ja laittamaan uutta kotiamme, mutta jostain kumman syystä yksi huone on miltein laittamatta... Toivottavasti sitäkin pian pääsisin laittamaan=)
Itse olen katsellut vauvakamoja jo puolitoista vuotta ennen yrityksen alkua ja voi että miten paljon olis haluttanut ostaa kaikkea ihanaa valmiiksi pienokaiselle! Olen kuitenkin jotenkin onnistunut hillitsemään himojani eikä kaapista löydy vielä yhtään mitään. Olen ehkä myös vähän taikauskoinen, joten odotan nyt ainakin siihen plussaan asti, ennenkuin alan ostelemaan ihania vauvajuttuja.
Voi että nuo testit tuolla polttelee kovasti, tekis niin mieli testata. Jos nyt testaisi ja jos tulis nega, niin sitten odottelisin vain rauhassa menkkojen alkua. Pettymyshän se toki olisi, mutta eipä tarvitsisi jännätä.
avutonta. Kuinka lämpöjen mittailu oviksen bongailussa toimii? Aamulämpö? Onko lämpö oviksen aikaan koholla?
Jos vaikka vähän rupeis seurailee asiaa, kun ei oo mitään tietoa omista ovistuntemuksista tai mistään siihen liittyvästä.
Keiju
En ole mikään varsinainen expertti näissä asioissa mutta yritetään. Lämpöjä kannattaisi alkaa mittailemaan ensimmäisenä kp:nä, joka aamu, mahdollisimman samoihin aikoihin. Miel. heti heräämisen jälkeen.
Oviksen tapahduttua lämpö kohoaa n. 0,5-1,0 astetta. Mutta silloin tosiaan on jo tuo ovis tapahtunut.
Itse otin ovis testit tässä kuussa käyttöön, jos niillä onnistuisin ne paremmin bongaamaan:)
Toivottavasti oli jotain apua... ja tiedot suurinpiirtein oikein=)
Siru neuvoikin jo hienosti, mutta ajattelin vielä laittaa omaa kokemusta tähän (oon mitannut koko yritysajan eli 7 kiertoa):
Tosiaan lämpö pitäisi mitata aamuisin ennen ylösnousua. Itse mittaan suusta, kielen alta, kainaloa sanotaan liian epävarmaksi. Mulla lämmöt on ennen ovista 36.1-36.3 ja jälkeen 36.4-36.8. Lämpöjen mittaaminen on suht epävarma menetelmä, koska lämpöihin vaikuttaa se miten on nukkunut, onko juonut alkoholia jne. Mulle tuo menetelmä sopii, koska herään arkisin aina samaan aikaan ja nukun yleensä hyvin. Viikonloppuisin pitempään nukutun yön jälkeen on turha mitata, koska silloin lämmöt jo alkukierrossakin koholla.
Ekoissa kierroissa mittailin joka päivä, nyt aloitan pari pv ennen oletettua ovista ja sit oviksen mentyä ohi pidän taas taukoa, kunnes menkkoja alan odotella.
Nyt en sit muista miten terot vaikuttaa noihin lämpöihin (kun oliko se niin että sä alat syödä niitä sitä tässä kierrossa?).
Koitan etsiä sulle vielä linkin pesun sivuille, joissa hyvää asiaa aiheesta.
http://pesu.come.to/
Näyttää kovin lyhyeltä, toivottavasti pääset suoraan siihen kohtaan jota ajattelin. Jos et pääse, niin sivun vas. reunassa kohta ovulaation tunnistaminen ja menetelmät (tai jotain sinne päin).
Killa tossa jo sanokin, että kainalosta otettuna epävarma. No, ihmettelin eilen ku mittailin, että oma digitaalinen näyttää melkeen asteen vähemmän kuin vanhempien mittari joka on normaali. Luin sitten omani ohjeita ja siinä oli, että kainalosta mitattuna mittausajan pitäisi olla 5-10 minuuttia. Eli piippausäänistä ei tarvi välittää vaan katsoa kellosta aika. Tällä keinolla tuli sama lukema kuin vanhempieni mittarista.
Sori sekava selostus =)
plussanneille ja plussasäteitä muille!
Täällä onnenpäivä: kp71 vaihtui kp1:ksi. Jihuu! Taidan mennä heti kaupasta ostamaan greippimehua, kiitos vinkistä naiset.
Ulkona sateisen harmaata, mutta mieli korkealla.
Keiju kp1 JEE!!!