Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun hyväksi

Vierailija
30.03.2018 |

Äitini varmasti ajattelee näin, mutta jäin miettimään. Keskustelin hänen kanssaan viime viikolla parisuhteestani.

Minulla on puoliso, joka hoitaa työnsä ja raha-asiansa, ei juo eikä polta, ei käy vieraissa eikä lyö. Mutta...

Olemme olleet yhdessä yli 20vuotta ja minua on hieman alkanut harmittamaan puolisoni käytös. Välillämme ei ole mitään kipinää ja olemme vain parhaat kaverukset (tämä sopii molemmille) ja ehkä tätä kaveruuspohjaa ajatellen voi selittyä puolison tavoista jotain?
Hän työpäivän päätteeksi klo 17 kotiin tultuaan kiirehtii vuoteelle syömään, ihan peittojen alle. Lautasella ruokaa ja maitomuki mukana sekä leipää. Syötyään hän nukahtaa ja nukkuu noin 2-3 päiväunet. Televisio tietenkin auki kokoajan (vaikka nukkuu). Herättyään nostaa sänkyyn (sängyn vierestä) läppärit ja tabletin ja aloittaa netissä surfailun, tabletilla pelaa ilmaispelejä (jotain koirapeliä parhaillaan, joissa koirat keräävät jotain laatikoita) siinä jossain välissä sänkyyn haetaan lisää ruokaa ja limupullo.
Meillä välmehtii makuuhuoneessa sitten televisio ja ne läppärit tuonne klo 1 saakka.

Herätys on klo 6, ja tottakai siinä miestä väsyttää. Minä olen oppinut nukkumaan jo telkkarin pauheessa.

Vkonloppuisin toivoisin että voisimme yhdessä käydä kävelyllä, elokuvissa, museossa jne. Ei lähde, koska haluaa levätä ja olla rauhassa. Jos mies suuttuu, kun pyydän että lähtisi kanssani keskustaan ihan vain katselemaan liukuvaa kaupunkia ja elämää Helsingissä... hän olettaa (?) että pitäisi mennä tuhlailemaan tai ostaa kalliita pääsylippuja vaikka teatteriin tai Ateneumiin jne.

Juttelun tästä äidilleni siis, mutta äitini oli sitä mieltä että mieheni käytös on normaalia. Ei terve ihminen (joka käy arkisin töissä) jaksakaan hömpsötellä iltaisin missään. Vkonloput normaali ihminen kerää voimia tulevaan työviikkoon. Kesälomat ovat myös palautumista varten.
Äitini ei osannut vastata mitä varten oopperat, kiasma ym ovat olemassa eikä etenkään siihen millaista ihmistä niissä käy.
Eikä siihenkään miten toistet työpäivien jälkeen hoitavat lastensa harrastukset, kotityöt jne.

Minä en itsekään ole mikään baari-ihminen, en siis miestä mihinkään tämmöisiin ole ollut pyytämänsä. Enkä käy joka ilta itsekään lenkillä. Mutta silloin tällöin 2-3x/vuodessa olisi mielestäni ihan kohtuullista käydä yhdessä ulkona? Tai syödä yhdessä pöydän ääressä.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tällä aloituksella yrität hakea? Ihmiset nyt ovat erilaisia ja haluavat erilaisia asioita. Keskustele avoimesti miehesi kanssa siitä, mikä sinua vaivaa, jos vaikka kykenisitte muodostamaan jonkinlaisen järkevän kompromissin. Onko miehen käytös muuttunut ajan myötä, vai onko hän aina ollut tuollainen? Ihan normaalilta nimittäin kuulostaa, kaikki eivät halua juosta pitkin kyliä.

Vaikka sanot olevasi kaverisuhteeseen tyytyväinen, viestistäsi välittyy kyllä ihan toisenlaisia sävyjä. Kannattaisi ehkä pohtia kunnolla, mitä oikeasti haluat ja oletko nykyiseen tilanteeseen riittävän tyytyväinen. Aina voi erota ja lähteä etsimään jotain uutta, jos siltä tuntuu.

Vierailija
2/4 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso on aina ollut tuollainen, mutta ehkä minua on alkanut kummastuttamaan hänen käytös, kun haluaisin että kävisimme joskus yhdessä jossain.

Hain aloituksellani vastauksia siihen, että onko puolisoni käytös hassua?

Mutta taidan olla itse vain ahdasmielinen?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on erilaisia tapoja ja toiset on eri tavoin "viritetty" kuin toiset. Itse en jaksaisi olla kuvailemasi ihmisen kanssa, koska haluan tehdä, nähdä ja kokea mielenkiintoisia asioita yhdessä puolisoni kanssa. Joku toinen taas saattaisi olla oikein tyytyväinen kuvailemasi miehen kanssa.

Et kuulosta kovin onnelliselta tilanteeseesi. Voisitteko keskustella asiasta vakavasti ja avoimesti, ilman riitaa?

Vierailija
4/4 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin lukemisen sanaan "maitomuki".