Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työn tekeminen on vuonna 2018 niin tärkeä asia monelle suomalaiselle?

Vierailija
30.03.2018 |

Mikä ihme siinä töiden paiskimisessa muka vapauttaa? Hei tollot, voin kertoa salaisuuden: emme enää elä agraariyhteiskunnassa jossa lehmät täytyy lypsää ja munat kerätä ennen auringonnousua.

Miten ihmeessä jotkut pitävät naama itkusta punaisena ja suu mutruun vääntyneenä kiinni siitä ajatuksesta, että ihmisen pääasiallinen tehtävä maan päällä on paiskia hommia aamunkoitosta yömyöhään lunastaakseen paikkansa yhteiskunnassa?

Relatkaa.

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olen pohtinut samaa. Itse teen osa-aikatöitä ja pärjään sillä palkalla ihan hyvin ja vapaa-aikaa on riittävästi. Silti ihmiset aina ihmettelevät "ai et ole saanut koko aikaista paikkaa.. Ai voi harmi ettei ole enempää tunteja.. Oletko miettinyt kouluun menoa? Joudut sitten kituuttamaan.."

Ihan kuin elämässä ei muuta olisi.

Vierailija
22/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet ilmeisesti joku katkera työtön? No kuules, minä olen töissä, koska haluan rahaa ja saan sitä todellakin enemmän kuin työttömänä kotona maatessa. Lisäksi viihdyn työssäni ja minulla on loistavat työkaverit. Ei Suomessa edes tehdä paljon töitä, mieti jenkkejä! Siellä paiskitaan töitä naama mutrussa. Suomessa töitä tehdään pääosin se n. 8h eli ei todellakaan aikaisesta aamusta yömyöhään. :D

Pääosin? Aika monessa firmassa tehdään töitä 60-80 tuntia viikossa ja näitä ylitöitä ei välttämättä kirjata mihinkään. Jatkuvasti käydään oikeustaistoja asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, olen pohtinut samaa. Itse teen osa-aikatöitä ja pärjään sillä palkalla ihan hyvin ja vapaa-aikaa on riittävästi. Silti ihmiset aina ihmettelevät "ai et ole saanut koko aikaista paikkaa.. Ai voi harmi ettei ole enempää tunteja.. Oletko miettinyt kouluun menoa? Joudut sitten kituuttamaan.."

Minä teen 4 päiväistä (32h) työviikkoa ja jatkuvasti kohtaan sääliä sekä katkeruutta asian takia. Valitettavasti on ihmisiä, joiden mielestä työ on elämän sisältö ja kaikkien pitäisi uurastaa sekä olla tuottava vuorokauden ympäri.

Vierailija
24/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstä voisi tulla tärkeää, kun lopetetaan yhteiskunnan tuet muille kuin sairaille.

Vierailija
25/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme siinä töiden paiskimisessa muka vapauttaa? Hei tollot, voin kertoa salaisuuden: emme enää elä agraariyhteiskunnassa jossa lehmät täytyy lypsää ja munat kerätä ennen auringonnousua.

Jaa, nytkö ne lehmät sitten lentää? Taitaa olla kuitenkin niin, ettei ne maidot ja munat edelleenkään itsekseen sun ruokapöytään marssi.

Vierailija
26/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidät on ”manipuloitu” kuluttamaan. Pitää olla isot asunnot, hienot autot ym. ym. Jos joku rikkoo tätä kaavaa, niin hän saa halveksuntaa osakseen. Viikko sitten luin jonkun professorin mielipiteen siitä, että jos kaikki ihmiset vähentäisivät työntekoa ja kulutusta, niin yhteiskunta romahtaisi.

Vierailija
27/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen 4 päiväistä (32h) työviikkoa ja jatkuvasti kohtaan sääliä sekä katkeruutta asian takia. Valitettavasti on ihmisiä, joiden mielestä työ on elämän sisältö ja kaikkien pitäisi uurastaa sekä olla tuottava vuorokauden ympäri.

Onhan se pelottavaa, jos joku pärjää vähemmällä tai valitsee toisin.

Vierailija
28/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kukaan ei tee töitä, ei kukaan maksa veroja eikä sen jälkeen enää tukia saa kukaan, ei edes sairaat tai eläkeläiset, työttömistä puhumattakaan. Yksinkertaista, eikö? Eikä kukaan ylläpidä mitään, vaan rakennukset rapistuvat, ruokaa ei ole, mihinkään ei pääse, kun mikään ei kulje. Jotkut haluavat mahdollistaa sen, että yhteiskunta pyörii. Jos kukaan ei tee töitä, mistä ap on ajatellut hankkia elannon hengissäpysymiseen? Ne marjatkaan metsässä ei enää monelle tuossa tilanteessa riitä. Eikä niitä oikein voi säilöä mihinkään, kun ei ole sähköjä enää olemassa, kun kukaan ei ylläpidä sähköverkkoa. Kuivatus on tietty ainoa tapa, jos sen osaa ilman välineitä.

Vierailija
29/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se työntekeminen ole se tärkein juttu, vaan se, että on mukana pitämässä huolta siitä, että Suomi on jatkossakin hyvinvointivaltio. Vastuu maastamme kuuluu meille kaikille.

Sori mutta en voi vaikuttaa hyvinvointiin niin kauan kuin hallitus tekee täysin älyvapaita päätöksiä ja maahamme haalitaan ennätysmäärä porukkaa kriisialueilta. Siihen en voi vaikuttaa. Liian kova vaatimus.

Tämän maan hyvinvointi on jo nyt tuhottu.

Niin, paha se on yrittää, kun päättäjät pistää rahat hevonvi'''uun

Vierailija
30/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, nytkö ne lehmät sitten lentää? Taitaa olla kuitenkin niin, ettei ne maidot ja munat edelleenkään itsekseen sun ruokapöytään marssi.

Jos sinun elämänsisältö on työnteko, niin et voi vaatia että muiden olisi. Toisille riittää 30-40 tunnin työviikko.

Vierailija
31/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työssä ainoastaan palkan takia. Jos voittaisin lotossa tms, lopettaisin työt sillä sekunnilla. Elämässä on niin paljon muitakin (mielekkäämpiä) asioita kuin työ. En ole koskaan ymmärtänyt tätä suomalaista "jos et nouse klo 4 aamulla ja raada taukoamatta iltamyöhään asti, olet epäkelpo ihminen"- mentaliteettia, ihan sairasta.

Vierailija
32/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukutukset todistavat sen että keskiverto av-mamma on verovaroilla loisiva pummi, joka suuttuu jos hänelle ehdotetaan itse itsensä elättämistä.

Vierailija
33/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu sama, nimenomaan osa säälii kun "et ole saanut kunnon töitä" ja osa on katkera "hyvähän sinun on kun on aikaa eikä tarvitse maksaa sitä sun tätä.." sitten jos vastaan ettei sinunkaan tarvitse omistaa niin kallista autoa niin "aha no kyllä vaan tarvitsee koska sitä ja tätä" :D no omista sitten ja tee hulluna töitä, sama se minulle on ja turha minulle selitellä.

Vierailija
34/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei tee töitä, ei kukaan maksa veroja eikä sen jälkeen enää tukia saa kukaan, ei edes sairaat tai eläkeläiset, työttömistä puhumattakaan. Yksinkertaista, eikö? Eikä kukaan ylläpidä mitään, vaan rakennukset rapistuvat, ruokaa ei ole, mihinkään ei pääse, kun mikään ei kulje. Jotkut haluavat mahdollistaa sen, että yhteiskunta pyörii. Jos kukaan ei tee töitä, mistä ap on ajatellut hankkia elannon hengissäpysymiseen? Ne marjatkaan metsässä ei enää monelle tuossa tilanteessa riitä. Eikä niitä oikein voi säilöä mihinkään, kun ei ole sähköjä enää olemassa, kun kukaan ei ylläpidä sähköverkkoa. Kuivatus on tietty ainoa tapa, jos sen osaa ilman välineitä.

Missä kohtaa väitettiin, että kukaan ei tekisi töitä tai haluttaisiin olla työttömiä? Teit olettamuksia aloituksen perusteella, jotka eivät pidä paikkaansa.

Vierailija
35/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On masentavaa havaita kuinka aivopestyjä monet suomalaiset ovat. Ette ole mitään muuta kuin kapitalistisen pyramidihuijauksen uhreja, teinä soittaisin auttavaan puhelimeen ja kysyisin neuvoa miten päästä pois tuosta oravanpyörästä.

Relatkaa nyt oikeasti ihmiset. Jos te haluatte uhrata elämänne työn alttarille niin olkaa hyvät, mutta mikä vimma teillä on yrittää pakottaa fiksuja ihmisiä siihen samaan jamaan?

Relaas nyt itse ja ole vapaasti työnvieroksuja, mutta kerros mikä vimma sinulla on nostaa valtion tukia, jos ei kiinnosta olla osana maksamassa veroja, joilla ne tuet kustannetaan?

Minusta kaikki työnvieroksujat saavat ihan rauhassa vieroksua kaikkea, mutta tähän kuuluu sitten myös työttömyystuen, tt-tuen, ilmaisen päivähoidon, tukien lisäosien jne vieroksuminen :) Ei voi valita vain parhaat palat.

Vierailija
36/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peukutukset todistavat sen että keskiverto av-mamma on verovaroilla loisiva pummi, joka suuttuu jos hänelle ehdotetaan itse itsensä elättämistä.

Ihminen joka tekee töitä 38h/vko on sinusta verorahoilla loisiva pummi. Juuri sinun kaltaisten takia tämä maa on hukassa, ymmärrä jo ettei kaikki halua/pysty tekemään töitä aamusta iltaan.

Vierailija
37/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä suurempi osa toimeentulostasi perustuu muuhun kuin omaan työhösi, sitä pienempi päätäntävalta sinulla on omassa elämässäsi. Suurin osa ei pidä tästä tilanteesta, vaan menee mieluummin töihin.

Vierailija
38/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työssä ainoastaan palkan takia. Jos voittaisin lotossa tms, lopettaisin työt sillä sekunnilla. Elämässä on niin paljon muitakin (mielekkäämpiä) asioita kuin työ. En ole koskaan ymmärtänyt tätä suomalaista "jos et nouse klo 4 aamulla ja raada taukoamatta iltamyöhään asti, olet epäkelpo ihminen"- mentaliteettia, ihan sairasta.

Tämän ketjun ongelma on se, että joiltakin puuttuu luetun ymmärtäminen. Aloituksessa puhuttiin juuri tästä ”nouse klo aamu 4 ja tee töitä klo 23 asti” tai olet huono ihminen. Missään kohtaa ei puhuttu ns. normaalin työajan vieroksumisesta.

Vierailija
39/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullutkaan moisesta mentaliteetista. Joko kärjistät reilusti tai sinulla on outo lähipiiri.

Monille näyttää olevan hankala tajuta myös se, että joku voi oikeasti olla työssä, josta pitää. Kuvitelkaa tilanne, että sunnuntaisin ei yhtään ahdista mennä töihin, työkaverit on mukavia, esimies on reilu ja koko firma pitää henkilöstöstään erittäin hyvin huolta erilaisin eduin, tapahtumin, keskusteluin, yhteistyökumppaneiden avulla :) Lomalle on mukava jäädä ja lomalta on mukava tulla myös takaisin, erittäin ihana balanssi, elämä on kevyttä :)

Olen ollut myös työssä jota vihasin, eli kokemusta on siitäkin puolesta. Silloin pitää vain itse muuttaa tilannetta toivotunlaiseksi. Hakea uutta työtä, kouluttautua uudelleen, muuttaa asioita.

Vierailija
40/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluan elättää itse itseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän