Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekisitkö töitä jos ilman sitäkin tulisit taloudellisesti toimeen?

Vierailija
29.03.2018 |

Tekisitkö palkkatyötä tai hommia yrittäjänä, jos taloudelliset syyt eivät siihen ajaisi? Tai tekisitkö jotain muuta työtä kuin nyt? Vai miten viettäisit päiväsi, jos sinusta tulisi yhtäkkiä mielettömän varakas?

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä, vaikka ei ole taloudellisesti pakko. Ajattelen, että tämä on vatstapainoa kaikille niille, jotka eivät suostu tekemään töitä, vaan haluavat muiden heitä elättävän.

Tuskin noin tympeästä tyypistä mihinkään kovin hyödylliseen on.

AP

Moni ajattelee samoin. Olen lääkäri ja todella hyödytön tälle yhteiskunnalle. Sain aika kalliin koulutuksen, olisi tuhlausta jättää se käyttämättä.

Täällä voi kuka hyvänsä kirjoittaa mitä hyvänsä. Ylimielinen ainakin olet.

Asiaa voi ajatella myös niin, että olet saavuttanut elämässäni jotain sellaista, mihin suurin osa palstamammoista ei ikinä pysty eli olen hankkinut hyvän ammatin, jossa viihdyn.

Katso edellinen vastaus. Voit selittää ihan mitä vain. Kukaan ei tiedä puhutko totta vai et.

Vierailija
62/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekisi. Jotain vapaaehtoistyötä saattaisin jossain vaiheessa tehdä jos aika alkaa käydä pitkäksi. Rakas harrastus voisi myös muuttua yrittämiseksi, ilman taloudellista riskiä saattaisi olla kiva kokeilla asiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen töitä, vaikka ei ole taloudellisesti pakko. Ajattelen, että tämä on vatstapainoa kaikille niille, jotka eivät suostu tekemään töitä, vaan haluavat muiden heitä elättävän.

Tuskin noin tympeästä tyypistä mihinkään kovin hyödylliseen on.

AP

Moni ajattelee samoin. Olen lääkäri ja todella hyödytön tälle yhteiskunnalle. Sain aika kalliin koulutuksen, olisi tuhlausta jättää se käyttämättä.

Täällä voi kuka hyvänsä kirjoittaa mitä hyvänsä. Ylimielinen ainakin olet.

Asiaa voi ajatella myös niin, että olet saavuttanut elämässäni jotain sellaista, mihin suurin osa palstamammoista ei ikinä pysty eli olen hankkinut hyvän ammatin, jossa viihdyn.

Katso edellinen vastaus. Voit selittää ihan mitä vain. Kukaan ei tiedä puhutko totta vai et.

Noinpa. Eniten huvittaa palstamamma, joka nostaa itsensä palstamammojen yläpuolelle. Empatiakyvyttömät ylimieliset lääkärit ovat kyllä valitettava tosiasia.

Vierailija
64/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin tietysti jotakin. Voisinpa vahingossa tulla tehneeksi myös "töitä", kun nykyään niin kummallisiakin asioita kutsutaan "työksi".

Vierailija
65/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin (ja teen). Eläisimme sijoitustuloilla kyllä, mutta nautin työstäni ja koen sen merkitykselliseksi. Puolisoni on jättäytynyt työelämästä, koska hänen työnsä ei ollut motivoivaa, on mieluummin kotona jossa on sisältöä elämälle, harrastaa yms. Minä olen siirtymässä osa-aikaiseksi muutaman kuukauden päästä, kun palkkaani ei enää tarvita välttämättömään elämiseen ja sellainen mahdollisuus työpaikallani muiden järjestelyjen vuoksi tarjoutuu. 

Vierailija
66/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin!

Rakastan työtäni, 8-vuotiaana aloitin harrastuksen ja siitä tuli nykyinen työni.

Vierailija
67/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti tahtoisin silti käydä töissä ainakin osa-aikaisesti. Sekoaisin, jos minulla ei olisi jonkinlaista arkirutiinia.

Mutta toimeentulosta riippuen - jos olisin vaikka oikeasti todella "rikas" - ne olisivat vapaaehtois- tai palkattomia töitä. En haluaisi riistää työpaikkaa keneltäkään oikeasti sitä tarvitsevalta.

Vierailija
68/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuusan eläkettä kuussa joka riittää hyvin kun on säästäväinen.

Vierailija
69/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 60 ja tehnyt yli 40v töitä joten lopettaisin työt. Eihän tässä montaa vuotta ole eläkkeeseen. Opiskelisin asioita, että pysyn maailman menossa mukana, voisin myös tehdä jonkun verran vapaaehtoistyötä vanhusten tai eläinsuojelun parissa. Jos rahapotti olisi oikein iso niin antaisin myös rahaa johonkin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
70/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin ja jos rahaa riittäisi työllistäisin muitakin. Olen tutkija. Hakisin toki normaalia rahoitusta, mutta stressi vähenisi huomattavasti jos olisi oma "säätiö" kädestä suuhun elämisen sijaan.

Vierailija
71/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja teen nytkin. Kyllähän Suomessa tuilla toimeen tulee, mutta pitää käydä töissä, jos haluaa muutakin kuin tulla toimeen.

Vierailija
72/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin.

Mutta ihan vain mielenterveyttä ylläpitäekseni ja ns. harrastepohjalta.

Vierailija
73/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin ja teen nytkin. Kyllähän Suomessa tuilla toimeen tulee, mutta pitää käydä töissä, jos haluaa muutakin kuin tulla toimeen.

Tässä keskustelussa ei ollut kyse tukien varassa elämisestä.

Vierailija
74/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kotona olisi niin paljon tekemistä ja ihania harrastuksia.

Vierailija
75/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, rakastan työtäni (olen joogaopettaja). Sen lisäksi tekisin kuitenkin varmasti enemmän hyväntekeväisyystyötä, tällä hetkellä siihen ei ole tarpeeksi aikaa.

Vierailija
76/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskittyisin harrastuksiini, maalaaminen ja musiikki. Ehkä voisin tehdä jotain kivaa työtä esim. yhtenä päivänä viikossa, vaikkapa olla myyjänä jossain erikoisliikkeessä.

Vierailija
77/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No maanviljelijänä tuskin pystyisin vastustamaan keväisen pellon tuoksua.

Voipi olla, että vähän panostaisin kaluston mukavuuteen jos olisi ylimääräistä.

Vierailija
78/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tekesi täyttä työaikaa, mutta jollain tavalla kuitenkin jatkaisin työtäni lasten parissa. Pidän työstäni ja saan paljon voimaa lasten aidosta vilpittömyydestä, ilosta ja riemusta. 

Olen ollut lastentarhanopettaja kohta 20 vuotta, en ehkä kuitenkaan jatkaisi työtä lastentarhanopettajana vaan tekisin työtä lasten kanssa muulla tavoin. Työskentelyolosuhteet, lapsiryhmän  koko suhteessa aikuisiin ja lapsiryhmän ulkopuolella tehdyn työn valtavasti lisääntynyt määrä olisivat syitä, mmiksi en jatkaisi työtäni lastentarhanopettajana.

Vierailija
79/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin ja teenkin. Minulla on nyt useita sijoitusasuntoja ja jos myisin Helsingin asunnot, ei tarvitsisi käydä koskaan enää töissä.

Mutta sijoitusasunnoilla myös työllistän, olen antanut asunnot vuokrattavaksi yritykselle, joka hoitaa kaikki vuokraamiseen liittyvät.

Ostan yhden asunnon vuodessa ja vain uudiskohteita, jonka vuoksi vuokratulot eivät kata kaikkia asuntoon kohdistuvia kuluja. Mutta myös kaikissa asunnoissa ei ole enää lainaa, joten joka kk jään voitolle.

Käyn töissä, jotta näytän lapsilleni mallia, miten on hyvä toimia .

Pari ystävää tietää asunnoistani, mutta ei missään nimessä määristä jne. Lapset eivät tiedä

Olen alle 50 v ja minun työni tulee häviämään 10 v sisällä. Vielä on mahdollisuus kerää omaisuutta.

Vierailija
80/99 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Keksisin kyllä tekemistä. Teen työtä vain rahan takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän