Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masentava ylipaino

Vierailija
29.03.2018 |

Osaako kukaan sanoa: olen ollut lihavuusleikkauksessa vuosia sitten, ja sen jälkeen pääsin vielä leikkaukseen, jossa kiristettiin ihoa, poistettiin siis ihoa ja rasvaa vatsasta, käsivarsista ja rinnat kohotettiin. Ja vaikka tuo kaikki oli kamalaa, niin kaikista kauheinta on se, että paino on hiipinyt takaisin parissa vuodessa. Eli, onko kenelläkään omakohtaista kokemusta, voiko päästä leikkaukseen uudestaan? Tai miten kehtaan mennä uudelleen lääkäriin...

Kommentit (97)

Vierailija
61/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä maailma jotenkin kieroutunut... toisilla ei ole ruokaa juuri yhtään, ja toiset mättää sitä suuhunsa niin paljon, että lihovat palloiksi.

Onko tullut mieleen, että "toiset mättää sitä suuhunsa niin paljon, että lihovat palloiksi" olisi oire mahdollisesta syömishäiriöstä? 

Vierailija
62/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan on pakko ottaa joku toinen lähtökohta. Nyt ei pääsäisenä voi mitään nopeaa tehdä. Ihmettelen, miten ihmiset saavat kulumaan pyhät. Esim. pääsiäinen on todella vaikea, kun joka paikassa on kaikkea ihanaa houkuttelevaa, suklaamunia, suklaapupuja, pashaa, pääsiäisrakeita jos jonkinlaista, mämmiä ja kermaa, ihania rahkapiirakoita, herkullisia juhlaruokia, valkosipuliperunoita ja nyhtöpossua, ja niihin hyvät viinit, runsaita kuorrutettuja kakkuja. Juuri on ohi kaikki joulut, uudenvuodet, ruuneberinpäivät, laskiaiset...näköjään kaikki juhlapyhät on mulle vain syöminkiä, ja haluan lapselle laittaa perinteet. En tiedä miten pääsiäistäkin viettäisi, jollei laittaisi perinteisiä juttuja.

Mut kiitos kaikille jotka potkitte persuuksille! Kyllä nyt täytyy nousta ja silleen.

Ja suunnitella miten alkaa uusi elämä pääsiäisen jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tämä maailma jotenkin kieroutunut... toisilla ei ole ruokaa juuri yhtään, ja toiset mättää sitä suuhunsa niin paljon, että lihovat palloiksi.

Mitäs luulet? Vauvoja ja lapsia raiskataan, joka puolella soditaan, tapetaan, kidutetaan, tehdään miljoonien kavalluksia ja petoksia, ryöstöjä, ex-kansanedustajammekin nostavat suurten tulojensa lisäksi sopeutumiseläkettä, kun eivät millään ahneuksissaan muuten sopeudu rikkaaseen elämäänsä!  jne jne jne.

Mutta sä ihmettelet, kun jotkut ne vaan lihoo? Kuten jo joku sulle vihjailikin, voisko olla sairaudesta kyse? Eli syömishäiriö? Löytyy googlesta :) Ole hyvä!

Vierailija
64/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulet? Vauvoja ja lapsia raiskataan, joka puolella soditaan, tapetaan, kidutetaan, tehdään miljoonien kavalluksia ja petoksia, ryöstöjä, ex-kansanedustajammekin nostavat suurten tulojensa lisäksi sopeutumiseläkettä, kun eivät millään ahneuksissaan muuten sopeudu rikkaaseen elämäänsä!  jne jne jne.

Mutta sä ihmettelet, kun jotkut ne vaan lihoo? Kuten jo joku sulle vihjailikin, voisko olla sairaudesta kyse? Eli syömishäiriö? Löytyy googlesta :) Ole hyvä!

Eikö sille häiriölle mahda itse mitään?

Vierailija
65/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekuria ei saa lääkärin veitsestä tai pilleripurkista. Se pitää kehittää kovalla työllä ja omalla tahdolla.

Ei pysyvään painonpudotukseen mitään itsekuria tarvita, vaan onnellisuutta. Onnellinen ihminen ei ylensyö eikä käytä ruokaa lohdukkeena ja kehitä itselleen erilaisia syömishäiriöitä. Totta on, että onnellisuuskaan ei löydy pillereistä.

Tää ei pidä paikkaansa. Jos olisin masentunut niin laihtuisin. Onnellisessa avioliitossakin osapuolet tutkimusten mukaan lihoo. T:ei ap

Vierailija
66/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömiseen ja liikkumiseen nyt täysi remontti vain päälle. Ei tule syödä enempää kuin mitä kuluttaa. Etsi motivaatio ja ryhdy toimeen. Vippaskonstit eivät auta.

Vierailija
67/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan on pakko ottaa joku toinen lähtökohta. Nyt ei pääsäisenä voi mitään nopeaa tehdä. Ihmettelen, miten ihmiset saavat kulumaan pyhät. Esim. pääsiäinen on todella vaikea, kun joka paikassa on kaikkea ihanaa houkuttelevaa, suklaamunia, suklaapupuja, pashaa, pääsiäisrakeita jos jonkinlaista, mämmiä ja kermaa, ihania rahkapiirakoita, herkullisia juhlaruokia, valkosipuliperunoita ja nyhtöpossua, ja niihin hyvät viinit, runsaita kuorrutettuja kakkuja. Juuri on ohi kaikki joulut, uudenvuodet, ruuneberinpäivät, laskiaiset...näköjään kaikki juhlapyhät on mulle vain syöminkiä, ja haluan lapselle laittaa perinteet. En tiedä miten pääsiäistäkin viettäisi, jollei laittaisi perinteisiä juttuja.

Mut kiitos kaikille jotka potkitte persuuksille! Kyllä nyt täytyy nousta ja silleen.

Ja suunnitella miten alkaa uusi elämä pääsiäisen jälkeen.

Onnea matkaan! Houkuttelevia herkkuja kyllä kuvailit.... Tosin juhlapyhinä ei tarvitse pakosti syödä sen enempää kuin muulloinkaan, vaan ihan kohtuudella. Nytkään pääsiäisenä meidän perheessä ei ole mitään makeaa tarjolla. Ei vaan tullut hankittua, kun lapsetkin on jo niin isoja, ettei suklaamunia tarvitse eikä muutakaan vastaavaa. Hyvää ruokaa kyllä on, mutta syömme sitä vaan vatsat täyteen eikä enempää. Sitä tässä ajan takaa, että juhlapyhinäkin voi syödä hyvin, mutta ei lihottavasti. Tottahan välillä joku herkku on syötävä, vierailulla tms...

Vierailija
68/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tuestakaan aina ole kiinni. Tiedän tyypin, jolle on kaikki tuen muodot tarjottu ja terapiat ja ravitsemusterapiat (muka ei ravitsemusterapiasta ole mitään hyötyä ja ihan turhaa) mutta ei vain muuta tottumuksiaan ja ylensyö käytännössä ylipainoisena itseään hengiltä, kun terveysongelmista ja sairaalloisesta ylipainosta huolimatta ei muuta elintapojaan ja elää kieltäymyksessä ongelmistaan. Kai joillekin vain jopa musta valkoisella terveysmittauksissa ei riitä vakuuttamaan itseä terveysriskeistä. Tuo on vähänniinkuin alkoholismia, ruoan kanssa. 

On turhauttavaa seurata ihmistä, joka valittaa muttei tee mitään.

Kaikki lähtee loppupeleissä itsestä. Ja kyllä itsekuria, suunnitelmallisuutta ja päättäväisyyttä tarvii painonpudotukseen ja painonhallintaan. Ei se terapiapaapominen auta jos ei itse ole valmis tekemään toisin, analysoimaan ja muuttamaan itseään ja astumaan epämukavuusvyöhykkeelle uuden oppimisessa. Ei sen elämäntapamuutoksen muuten tarvi olla epämukavaa, eikä ruoan pupunruokaa. Se ei ole ydinfysiikkaa. Säännöllinen ruokarytmi, riittävästi terveellistä tavallista ruokaa, suhteessa paljon kasviksia.

Ymmärrän kyllä, että tunnesyönnistä voi olla hankala päästä irti jos se on niin merkittävässä roolissa selviytymiskeinona. Mutta se on mahdollista, niinkuin muistakin haitallisista käyttäytymismalleista eroon pääsy.

Vierailija
69/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä juhlapyhinä voi herkutella jos normiarjessa syö terveellisesti. 90 prosenttia hyvin syömistä, 10 prosenttiä herkkumättöä. Juhla-aikoinakin ruokarytmi

Vierailija
70/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö nyt vain voi sieltä googlesta lukea asiasta oikeaa tietoa, vai pelottaako totuus?  Mä en ole lääkäri, joten en voi asiaa alkaa selittää. Mikä tässä on niin mahdottoman vaikeaa tajuta, että syömishäiriö on aina poikkeuksellinen olotila, eli häiriö! Tähän on saatavissa ihan lääketieteellistä hoitoa. Luetaan ihan sairaudeksi. Ei kukaan tahallaan kai  halua mielettömäksi ja liikuntakyvyttömäksi vuoreksi lihoa.

Mutta lihomisen ohella yhteiskunnan yksi pahimmista vitsauksista ovat kusipäiset ja sairaita pilkkaavat ihmiset. "Eikö voi itse tehdä mitään"? Voi tsiisus.

Kysytkö alkoholistilta tai jonkun muun sortin häiriöiseltä,  että etkö sä nyt millään voisi lopettaa tai ryhdistäytyä, kun toinen on missannut koko elämänsä?

Vierailija
71/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö nyt vain voi sieltä googlesta lukea asiasta oikeaa tietoa, vai pelottaako totuus?  Mä en ole lääkäri, joten en voi asiaa alkaa selittää. Mikä tässä on niin mahdottoman vaikeaa tajuta, että syömishäiriö on aina poikkeuksellinen olotila, eli häiriö! Tähän on saatavissa ihan lääketieteellistä hoitoa. Luetaan ihan sairaudeksi. Ei kukaan tahallaan kai  halua mielettömäksi ja liikuntakyvyttömäksi vuoreksi lihoa.

Mutta lihomisen ohella yhteiskunnan yksi pahimmista vitsauksista ovat kusipäiset ja sairaita pilkkaavat ihmiset. "Eikö voi itse tehdä mitään"? Voi tsiisus.

Kysytkö alkoholistilta tai jonkun muun sortin häiriöiseltä,  että etkö sä nyt millään voisi lopettaa tai ryhdistäytyä, kun toinen on missannut koko elämänsä?

En väitä että olisit väärässä, mutta jos esimerkkisi alkoholisti kuitenkin onnistuu raitistumaan, niin kyllä se hänen omasta ryhdistäytymisestään lähtee. Sitä ei kukaan voi tehdä hänen puolestaan. Sama juttu syömishäiriöissä.

Vierailija
72/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En väitä että olisit väärässä, mutta jos esimerkkisi alkoholisti kuitenkin onnistuu raitistumaan, niin kyllä se hänen omasta ryhdistäytymisestään lähtee. Sitä ei kukaan voi tehdä hänen puolestaan. Sama juttu syömishäiriöissä.

Siinäpä se onkin, kun jokainen on yksilö, eikä reagoi samalla tavalla. Jotkut eivät saa langan päästä kiinni. Toiset nousevat ja pääsevät "kuiville". Joitain kutsuu hauta jo ihan nuorella iällä, omasta tahdosta. Näinhän se menee kaikkien "vajonneiden" kanssa. Ja kuinka monta kertaa on yritetty ja kaaduttu, ja taas noustu, kunnes jälleen repsahdettu?

Se on niin kovin helppoa kehottaa lihavaa syöppöä laihduttamaan, samalla kun toinen ahmii henkensä kaupalla rasvaista siankylkeä jättihampparin kera salaman nopeudella, jotta kukaan ei ehtisi salaa mättää jääkaapissa odottavaa kermakakkua, mikä on tarkoitus jälkkäriksi vetää.

Mulla on kokemusta asiasta ja tunnen useita saman asian kanssa taistelevia, itkun ja itsetuhoisten ajatusten kera päivästä toiseen sinnitteleviä. Mä selvisin, mutta  kaikki eivät onnistu.

Mielestäni nämä ihmiset eivät ansaitse pilkkaa. Jos ei heitä voi ymmärtää, niin sitten on varmaan vaihteeksi parempi keskittyä yhteiskunnan muihin heikko-osaisiin ja sairaisiin, jos kerran pakko on. Tämäkin lie joku addiktio, käydä tätä samaa asiaa läpi täälläkin joka ikinen päivä?

Vierailija
73/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisen voi tehdä monella muullakin tavalla kuin herkuilla. Vaihtaa vaikka keväisemmät verhot ja pöytäliinat, runsaasti tuoreita kauden kukkia maljakkoon (ja useampaan), kasvattamalla rairuohoa, askartelee koristeita (eiköhän näitä ohjeita netistä löydy pilvin pimein), keittää ihan tavallisia kananmunia ja maalaa niitä lasten kanssa, käymällä pääsiäiskirkossa ja pääsiäiskokolla, luomalla uusia perinteitä perheen kanssa vaikka ihan vaan pulkkamäessä. Ruokapöytäänkin voi tehdä jotain herkkusalaatteja sun muita, lisää siihen esim. ananasta ja keltaista paprikaa pääsiäisen väriä tuomaan (ei juustoa...). Kasvatelkaa lasten kanssa ikkunanlaudalla herneenversoja, tai muuta mistä tykkäätte, viikko-pari ennen pääsiäistä, ja niitä voi lisätä sitten pääsiäisenä lautaselle. Lapset oppivat samalla ruoan kasvatuksesta ja saavat osallistua. Mielikuvitus peliin vaan.

Oma vinkki painonhallintaan noin ylipäänsä on muistaa syödä tarpeeksi proteiinia, niin pysyy paremmin kylläisenä ja jaksaa paremmin. Eikä siis mitään makkaraa, vaan vaikka rasvatonta rahkaa (marjoilla, hedelmillä tai vaikka pienellä hillosilmällä - aivan loistava väli- tai iltapala), kananmunia, kananlihaa, papuja, kalaa, ja vaikka nyt sitä punaista lihaakin välillä (kunhan valitsee vähärasvaisemman vaihtoehdon). Mitä enemmän syö paljon hiilihydraattia ja sokeria sisältäviä ruokia, sitä enemmän tulee mielihaluja, verensokeri heittelee ja nälän tunne vie mennessään. Ja muista juoda sitä vettä paljon enemmän kuin nyt juot. Iso osa nälän tunteesta on todellisuudessa janoa.

Tsemppiä, pystyt kyllä vaikka mihin kun uskot itseesi. SINÄKIN pystyt siihen.

Vierailija
74/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ymmärrettävästi hyvin "hankalaa ja mahdotontakin" tutkia netistä syömishäiriötä ja lihomisen syitä.  Sieltä kun  ne "sairaus ja häiriö"-sanat löytyvät, tekee se lihavan haukkumisen vaikeaksi, koska silloinhan sä haukut ja pilkkaat sairasta ihmistä.

Oisko kuitenkin fiksua ensin tutkia ja vasta sitten hutkia? En vaan tosin ymmärrä miksi yleensä täytyy jotain tiettyä ihmisryhmää mitenkään erikseen hutkia? Mä taas haluaisin vastauksen tähän. Ja etenkin kiinnostaa, voiko tälle itse tehdä jotain? Kiitos!

Vierailija
75/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ymmärrettävästi hyvin "hankalaa ja mahdotontakin" tutkia netistä syömishäiriötä ja lihomisen syitä.  Sieltä kun  ne "sairaus ja häiriö"-sanat löytyvät, tekee se lihavan haukkumisen vaikeaksi, koska silloinhan sä haukut ja pilkkaat sairasta ihmistä.

Oisko kuitenkin fiksua ensin tutkia ja vasta sitten hutkia? En vaan tosin ymmärrä miksi yleensä täytyy jotain tiettyä ihmisryhmää mitenkään erikseen hutkia? Mä taas haluaisin vastauksen tähän. Ja etenkin kiinnostaa, voiko tälle itse tehdä jotain? Kiitos!

Miksi lihavat aina pakenevat sairauden taakse? Antaako se heille mahdollisuuden olla tekemättä itse asialle jotain? Kerjäävät sääliä ja jatkavat mussuttamista, koska sehän on sairaus.

Vierailija
76/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lihavat aina pakenevat sairauden taakse? Antaako se heille mahdollisuuden olla tekemättä itse asialle jotain? Kerjäävät sääliä ja jatkavat mussuttamista, koska sehän on sairaus.

No minulla ainakin lääkärit (useitakin) diagnosoivat sairauden ja tajusin itse toimia  sen mukaisesti asiaani auttaen. Koska sain tsemppiä jne, onnistuin tavoitteissani yli odotusten. Olin siis sairas ja syömishäiriöinen, kukaan ei kutsunut minua lihavaksi ja laiskaksi mussuttajaksi. Kaikki siis eivät onnistu, kuten jo aiemmin totesin. Tunnet varmaan sinäkin painonsa kanssa taistelevia? Onko joku joka ei yhtään tiedä, naapuria, omaista , julkkista???

Nyt kiinnostaa se, mitä sanot tähän! Joko väität minua valehtelijaksi tai mielestäsi lääkärit eivät tiedä mitä tekevät! Miten on? Ja ennen kuin vastaat, voisitko mitenkään googlettaa (tai etsiä faktaa sieltä mihin luotat?) sen "Syömishäiriö" tai "Ahmiminen" tai minkä haluat, niin voit miettiä seuraavaa kommenttiasi uudelleen. :)

Ja en ole ainoa, tiedän monia muitakin. Mä selvisin ilman mitään painontarkkailuohjelmia, lääkityksiä, hoitoja jne, mutta tunnen tosiaan esim. diabeetikkoja, joiden tulisi ehdottomasti laihduttaa. Ei onnistu. Haluaisivat kyllä ja ovat apua siis hakeneet. Paras ystäväni aloitti juuri vesijumpan ja käy terapiassa. Ihan fiksu ihminen, töissä käyvä ja kaikkea harrastava.

Mutta kun ei kukaan pysty väkisin himoa pysäyttämään keneltäkään. Ja kun ei siihen pysty itsekään, tilanne vaan pahenee ja mielenterveys voi mennä  lopullisesti.

Keskustelenkohan jonkun provon kanssa, niin uskomatonta tämä jo on :D

Vierailija
77/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minulla ainakin lääkärit (useitakin) diagnosoivat sairauden ja tajusin itse toimia  sen mukaisesti asiaani auttaen. Koska sain tsemppiä jne, onnistuin tavoitteissani yli odotusten. Olin siis sairas ja syömishäiriöinen, kukaan ei kutsunut minua lihavaksi ja laiskaksi mussuttajaksi. Kaikki siis eivät onnistu, kuten jo aiemmin totesin. Tunnet varmaan sinäkin painonsa kanssa taistelevia? Onko joku joka ei yhtään tiedä, naapuria, omaista , julkkista???

Nyt kiinnostaa se, mitä sanot tähän! Joko väität minua valehtelijaksi tai mielestäsi lääkärit eivät tiedä mitä tekevät! Miten on? Ja ennen kuin vastaat, voisitko mitenkään googlettaa (tai etsiä faktaa sieltä mihin luotat?) sen "Syömishäiriö" tai "Ahmiminen" tai minkä haluat, niin voit miettiä seuraavaa kommenttiasi uudelleen. :)

Ja en ole ainoa, tiedän monia muitakin. Mä selvisin ilman mitään painontarkkailuohjelmia, lääkityksiä, hoitoja jne, mutta tunnen tosiaan esim. diabeetikkoja, joiden tulisi ehdottomasti laihduttaa. Ei onnistu. Haluaisivat kyllä ja ovat apua siis hakeneet. Paras ystäväni aloitti juuri vesijumpan ja käy terapiassa. Ihan fiksu ihminen, töissä käyvä ja kaikkea harrastava.

Mutta kun ei kukaan pysty väkisin himoa pysäyttämään keneltäkään. Ja kun ei siihen pysty itsekään, tilanne vaan pahenee ja mielenterveys voi mennä  lopullisesti.

Oli kyllä niin sekava viesti, että tuohon on mahdoton vastata.

Vierailija
78/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

#80 kiitos paljon hyvistä ihanista ajatuksista ja ideoista, ne todella inspiroivat :)

Mulla on tosi paljon korjattavaa, esim en juo vettä ollenkaan. Oikeasti, en ollenkaan. Juon aina kahvia, limua tai siideriä. Eli uuden opeteltavaa on. Toisaalta luulisis että vaikka tuolla muutoksella vois laihtuminenkin olla todennäköistä.

Vierailija
79/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi niin. Olen kysynyt useita kertoja, että miksi ei voi ottaa asiasta selvää jos ei tiedä, eli mistä johtuu lihominen? Onko olemassa syömishäiriö-diagnoosia? Mitä asiaan liittyy?

Miksi ymmärrätte anoreksian, vastakkaisen ilmiön? Eikö lainkaan ihmetytä? Miksi eivät tee itselleen mitään? Sairaaloissa notkuvat kalmankalpeina ja luurankomaisina? Mun mielestä tämäkin on sairaus/syömishäiriö. Mutta eipä palstalla tätä jankata. Onhan se hoikkuus tietty kauniimpaa, kuin ihra. Ei kukaan kehtaa pilkata anorektikkoa, eihän? :D

Mutta ei, eihän sitä nyt vaan voi vastata näin sekaviin viesteihin ja kysymyksiin :D

Ei tietoa mistään, mutta jaksetaan jankuttaa, kuinka lihava on aivan terve, vaikka painaa 189 kiloa ja syö 69% ajastaan. Juu, ihan tervettähän se tietenkin on. Joku piru niillä syöpöillä on mielessä, kun vaarantavat terveytensä ja perhesuhteensa ym. Ihan vaan veetuillakseen juonivat. Kaikki muu on tekosyytä vaan...

Vierailija
80/97 |
30.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä parempi niin. Olen kysynyt useita kertoja, että miksi ei voi ottaa asiasta selvää jos ei tiedä, eli mistä johtuu lihominen? Onko olemassa syömishäiriö-diagnoosia? Mitä asiaan liittyy?

Miksi ymmärrätte anoreksian, vastakkaisen ilmiön? Eikö lainkaan ihmetytä? Miksi eivät tee itselleen mitään? Sairaaloissa notkuvat kalmankalpeina ja luurankomaisina? Mun mielestä tämäkin on sairaus/syömishäiriö. Mutta eipä palstalla tätä jankata. Onhan se hoikkuus tietty kauniimpaa, kuin ihra. Ei kukaan kehtaa pilkata anorektikkoa, eihän? :D

Mutta ei, eihän sitä nyt vaan voi vastata näin sekaviin viesteihin ja kysymyksiin :D

Ei tietoa mistään, mutta jaksetaan jankuttaa, kuinka lihava on aivan terve, vaikka painaa 189 kiloa ja syö 69% ajastaan. Juu, ihan tervettähän se tietenkin on. Joku piru niillä syöpöillä on mielessä, kun vaarantavat terveytensä ja perhesuhteensa ym. Ihan vaan veetuillakseen juonivat. Kaikki muu on tekosyytä vaan...

Tarkoitatko, että kaikki ylipainoiset ovat syömishäiriöisiä?