Jari Sillanpää EnbuskeVeitolaSalmisessa
Jännittää nähdä millaisena hän saapuu kohta suoraan lähetykseen.
Kommentit (999)
Jarille pisteet rehellisyydestä. Ei mikään ongelma ratkea peittelemällä, eikä ongelma edes hahmotu ongelmaksi jos siitä ei puhu rehellisesti. Tällä hetkellä Jarista ei ehkä tunnu siltä, että hänellä on huumeongelma, mutta jossain vaiheessa voi mielipide vaihtua. Tai sitten kyseisen päihteen käyttö jää pois ilman erityistä kriisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito ja oma itsensä? Ei todellakaan ollut. Vaan naamalla oli se huumeiden aiheuttama naamari ja suusta tuli huumeen aiheuttamaa ylimielisyyttä, epäaitoutta ja kemiallisten tunteiden sekamelskaa.
Juuri sitä mikä on surullisinta huumeissa. Se oikea ihminen, persoona ja tunteet häviävät. On vain kylmä teeskentelevä maski joka suoltaa ulos mitä sattuu.. Välillä näkyy hätä joka pukkaa kaiken tämän läpi.
Seuraavaksi lähtee keikat. Olisi irvokasta mennä katsomaan, kuin pällistelemään kärsivää eläintä eläintarhassa. Sitten lähtee omaisuus. Tulee velkoja. Huonompilaatuinenkin kama käy. Mikä vain. Lopun arvaattekin.
Näinhän sinä pahansuopa ilkimys toivot. Näin ei kuitenkaan käy, koska meitä tosifaneja on.
"Fanit" käänsivät selkänsä ja muu kansa mussuttaa. Aevan ehanaa on av-akkojen mielestä repiä huonossa jamassa olevaa ihmistä.
Ja teidän tosifanien mielestä Jari ei tarvi hoitoa vaan hänen pitää tulla viihdyttämään teitä keikoille, vaikka kristallin voimalla? Teistä on jotenkin ihanaa katsella huonossa jamassa olevaa ihmistä? Pelkäättekö että Jari kuolee kohta ja pakko nähdä tämä vielä, jotta voi kehua että oltiinpa Jarin viimeisellä keikalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Sillanpää on hermostunut, alkaa suomen kielen sanojen hakeminen ja äidinkieli ruotsi nousee pintaan. Sillanpäähän sanoi "pitkäsorminen". Suomessa sanotaan "pitkäkyntinen", kun tarkoitus on sama. Ruotsissa sanotaan "långfingrad", pitkäsorminen.
Vai onko huume jo vienyt aivokapasiteettia...
Joiltakin se häviää ilman huumeitakin. Vai käytätkö niitä?
Vierailija kirjoitti:
Nesteytys kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin haastattelun äsken ja kyllähän Jartsa jo aikamoiselta rauniolta vaikuttaa. Tukevassa kunnossa kyllä on eli ei hän ihan heti ole pois kuihtumassa, mutta päälle päin ei aina näy se, missä kunnossa sisuskalut ovat. Sitten kun paukahtaa, niin paukahtaa kunnolla.
Erittäin säälittävänä pidin komeenttia ”Kaikilla meillä on joku juttu mitä me halutaan, paeta arjesta, joku juoksee tuolla metsässä...” tai jotain sinne päin. Ihminen joka vertaa kovien huumeiden käyttöä vaikkapa himoliikkumiseen, on totaalisen pihalla ja kieltäytyy näkemästä kuinka alas on vajonnut.
Siitä nesteytyksestä. Mistä hän hankii ne nesteytyspussit ? Kun minä jouduin käymään sairauteni vuoksi nesteytyksessä huom! Terveyskeskuksen vuodeosastolla, useampaan otteeseen noin 3 kk ajan, välillä joka toinen päivä, niin jo noin lyhyessä ajassa suonet ei enää vetäneet nestettä ja lopulta jouduttiin laittaa kaulan alueelle semmonen paikallaan oleva kanyyli laskimoon. Sekin sai olla tulehdusvaaran vuoksi vain joitakin viikkoja.
Kuivuminen, niin kuin minullakin, ei todellakaan ole mikään leikin asia. Siinä keuhkot, munuaiset ja sydän kärsii. Mulla Crohn ja ohutsuoli- leikattu, etten ole narkkari, tämä selvennykseksi.
Ei Jari pysty lopunelämäänsä itseään nesteyttämään ja/ tai pitämään nesteytystä riittävällä, oikealla tasolla. Minulta otettiin verinäyte ennen nesteytystä, että tiedettiin paljonko nesteytetään, yksi vai kaksi pussia vai enemmän. Yhden pussin nesteytys kestää hitaalla tipalla 4 tuntia, nopealla tipalla 3 tuntia. Olen nähnyt telkkarista miehen, joka juoksi hulluna alasti pitkin katuja, kun oli ottanut Metaa ja hänellä oli niin kuuma, että luuli palavansa.Halusin kertoa tämän nesteytyksestä, että alkais koko kuva Jarin touhuista selviytyä ja sitä vieläkin ihmettelen, kuin nesteyttämään itse itseään kotona ? Leikkii siltäkin osalta hengellään. Vain omapahan on asiansa.
Ei niitä litkuja nesteytykseen käytetä, vaan ne on huumeen iv-käyttöä varten. Nesteytykseen käytetään vettä oraalisesti nautittuna. Sitä en tiedä mistä on nestetyspussit hankkinut, onkohan Virossa erilainen kontrolli kuin Suomessa asian suhteen?
Iltasanomissa Päivärinnan haastattelema asiantuntija sanoi, että kyllä niillä ihan nesteytetään sen jölkeen kun on poltettu sitä metaa.
Viroa minäkin epäilen pussien lähteeksi.
Kuoleman jälkeen pahinta on se että aine saa aikaan palautumattoman aivovaurion, psykoosin, dementian. Olen itsekin ollut fani 15-20 vuotta sitten ja omistan muutaman Jarin levyn. Mutta jos esim hän välittäisi huumetta teinilleni niin enpä tiedä mitä naarastiikerin suojeluvaistolla tekisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aito ja oma itsensä? Ei todellakaan ollut. Vaan naamalla oli se huumeiden aiheuttama naamari ja suusta tuli huumeen aiheuttamaa ylimielisyyttä, epäaitoutta ja kemiallisten tunteiden sekamelskaa.
Juuri sitä mikä on surullisinta huumeissa. Se oikea ihminen, persoona ja tunteet häviävät. On vain kylmä teeskentelevä maski joka suoltaa ulos mitä sattuu.. Välillä näkyy hätä joka pukkaa kaiken tämän läpi.
Seuraavaksi lähtee keikat. Olisi irvokasta mennä katsomaan, kuin pällistelemään kärsivää eläintä eläintarhassa. Sitten lähtee omaisuus. Tulee velkoja. Huonompilaatuinenkin kama käy. Mikä vain. Lopun arvaattekin.
Näinhän sinä pahansuopa ilkimys toivot. Näin ei kuitenkaan käy, koska meitä tosifaneja on.
"Fanit" käänsivät selkänsä ja muu kansa mussuttaa. Aevan ehanaa on av-akkojen mielestä repiä huonossa jamassa olevaa ihmistä.
Ei tässä raukkaparka auta mikään tosifanius.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Sillanpää on hermostunut, alkaa suomen kielen sanojen hakeminen ja äidinkieli ruotsi nousee pintaan. Sillanpäähän sanoi "pitkäsorminen". Suomessa sanotaan "pitkäkyntinen", kun tarkoitus on sama. Ruotsissa sanotaan "långfingrad", pitkäsorminen.
Eipä se JARIN tila minua solvaamalla parane.
Hän on ihan mainiosti osannut suomea viimeiset 18 vuotta. Nyt kun tuo huume on astunut kuvioihin, alkanut sokeltaa sekavia ja unohdella sanoja ja kaikin puolin taantunut.
Moni vanhus menettää tuolla lailla kieliä. Tällä hetkellä Sillanpää puhuu kuin Alzheimeria sairastava appeni.
Vierailija kirjoitti:
Kuoleman jälkeen pahinta on se että aine saa aikaan palautumattoman aivovaurion, psykoosin, dementian. Olen itsekin ollut fani 15-20 vuotta sitten ja omistan muutaman Jarin levyn. Mutta jos esim hän välittäisi huumetta teinilleni niin enpä tiedä mitä naarastiikerin suojeluvaistolla tekisin.
Ihmeellisiä kommentteja täällä. Miksi ihmeessä Sillanpää välittäisi huumeita jonkun teinille ja kai nyt on päivänselvää ettei siinä vaiheesa joku muutaman vuosikymmenen vanha levy painais missään. Eikä tarvi olla edes mikään naarastiikeri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ihan mainiosti osannut suomea viimeiset 18 vuotta. Nyt kun tuo huume on astunut kuvioihin, alkanut sokeltaa sekavia ja unohdella sanoja ja kaikin puolin taantunut.
Moni vanhus menettää tuolla lailla kieliä. Tällä hetkellä Sillanpää puhuu kuin Alzheimeria sairastava appeni.
No kyllä minä ainakin olen nähnyt Sillanpään haastatteluja, joissa hän puhuu suomea ja sanoo sitten jonkun sanan ruotsiksi ja miettii, mikä se on suomeksi. Välillä haastattelija sitten sanoo sen tai välillä Sillanpää itse löytää sen vähän mietittyään.
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että 99% teistä arvostelijoista ja haukkujista ei ole koskaan itse kokeillut mitään huumetta. Tuomitsette vaikka ette edes tiedä mistä puhutte.
Miksi pitäisi kokeilla? Niistä ei ole muuta kuin pelkkää haittaa itselle ja muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minä ainakin olen nähnyt Sillanpään haastatteluja, joissa hän puhuu suomea ja sanoo sitten jonkun sanan ruotsiksi ja miettii, mikä se on suomeksi. Välillä haastattelija sitten sanoo sen tai välillä Sillanpää itse löytää sen vähän mietittyään.
Vuonna 1995 juuri Ruotsista tultuaan selvis haastatteluista täysin moitteettomasti. Ainoastaan se ällä ja lievä intonaatio paljasti.
Jos nyt on ruvennut haparoimaan se kertoo sitten vaan ongelmia olleen jo pidempään.
Ja viimeiset pari vuottahan ei ole ollut mitään sanojen miettimistä vaan täyttä sekoilua. Viime kesänä tuli yksi Maikkarin aamuteevee josta en ymmärtänyt sanan sanaa. Sillanpää oli erittäin ”vilkas” ja toisaalta itkuinen ja jotenkin todella outo. Hihitteli jne. Toimittaja oli ihan pulassa.
Toivon, että Jari hakeutuu hoitoon. En halua menettää Suomen parasta laulajaa.
Tämä on ehkä paras musiikkiohjelma, jonka olen koskaan Suomen TV:stä nähnyt, Jari Sillanpää Nästan unplugged, tammikuu 2017. Siitä näkee hyvin Jarin monipuolisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Te palstailijat olette oikeasti ihan hirveitä ihmisiä. Omaan napaan tuijottelijoita ja minä minä minä -luusereita. Haukutaan ja poljetaan muita ihmisiä, mutta omassa itsessään ei ole yhtikäs mitään vikaa.
Tuollainenhan ihminen se Sillanpää on.
Vierailija kirjoitti:
Täällä mammat litkii pääsiäisviinejänsä ja moralisoi siltsua. Mitä eroa huumeiden ja alkoholin viihdekäytöllä? Toinen on laillista joo, mutta jos alkoholi keksittäisiin nyt, se olisi ankarasti kielettyä eikä sitä todellakaan myytäisi ruokakaupoissa.
Kuka litkii, kuka ei.
Jos se olisi myöntänyt että nyt huume vie ja raskasta on ja että yrittää saada apua tms, Suomen kansa olisi takuulla taas ”ymmärtänyt”. Nyt hän oli ärsyttävämpi ja ylimielisempi kuin Reino Nordin ja Saara Aalto yhteensä ja toi käytös nyt vaan keitti yli. Enkä ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Samaistun Jariin, Kun ihmisellä on hyvä sydän ja sielu, tätä maailmaa ei halua katsella ilman päihteitä.
Voimia Jarille, oot hyvä ihminen, se on tärkeintä.
Hyvä ihminen ei aja metapäissään autoa ja laita muita hengenvaaraan.
Suurin osa tässä ketjussa on tyrmistyneitä sekoilusta ja huolissaan siitä miten pahassa jamassa jo on. Alamäki on ollut jyrkkää. Suurin osa toivoisi hänelle hyvää ja ihmettelen näitä jotka ottavat kommentteja lyttäämisenä tai haukkumisena. Surullinen tilanne tuo on ennen kaikkea!
Alkoholia juodessa yleensä tietää mitä juo ja kuinka paljon. Mutta huumeidenkäyttö on täysin arpapeliä.
Vahvuudesta tai puhtaudesta ei ole takuita. Äkkikuolemat ovat kristallin käyttäjillä todella yleisiä.