Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen: miksi laittaudut?

Vierailija
29.03.2018 |

Miksi laittaudut ja käytät kosmetiikkaa? Miksi sanot sen olevan "oma valintasi"? Eikö olisi paljon mukavampi olla tunkematta itseen ja ympäristöön kemikaaleja, joista on terveyshaittoja? Miksi miesten ei tarvitse laittautua ja meikata? Oletko tehnyt jonkun alamaisuussopimuksen kosmetiikkateollisuuden kanssa?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi laittaudut ja käytät kosmetiikkaa? Miksi sanot sen olevan "oma valintasi"? Eikö olisi paljon mukavampi olla tunkematta itseen ja ympäristöön kemikaaleja, joista on terveyshaittoja? Miksi miesten ei tarvitse laittautua ja meikata? Oletko tehnyt jonkun alamaisuussopimuksen kosmetiikkateollisuuden kanssa?

Mies, mikis olet tuollainen? Eli siis olevinaas, muka fiksu, ymmärtäväinen, ja siltä väliltä?

Vierailija
2/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneusihanteet ja ryhmäpaine.  Kautta aikojen naiset meikanneet ja ''kaunistaneet'' itseään. Vaatii rohkeutta rikkoa tällaisia perinteitä. Joutuu helposti silmätikuksi jos on erilainen.

Vaatii mieheltäkin poikkeuksellista luonteenlujuutta pukeutua esim hameeseen.

Vierailija
4/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kosmetiikkaa, koska mulla on paska iho. Ja sitten ne kosmetiikkatuotteet aiheuttaa mulle kosketusihottumaa->hoidan niitä apteekkituotteilla ja laitan lisää kosmetiikkaa->lisää ihottumaa->kierre on valmis. Joo, mutta olo on huolitellumpi ja paljon itsevarmempi, jos on ehostautunut. Ja sillä voi peittää esim. väsymyksen merkkejä.

Vierailija
5/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan olla mahdollisimman hyvännäköinen.

Vierailija
6/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään katsella hyvännäköisiä ihmisiä, ja toki haluan itsekin olla sellainen. Valitettavasti en ainakaan omaan silmään ole kovin kaunis, jos en laittaudu.

Vierailija
7/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän kosmetiikkaa, koska mulla on paska iho. Ja sitten ne kosmetiikkatuotteet aiheuttaa mulle kosketusihottumaa->hoidan niitä apteekkituotteilla ja laitan lisää kosmetiikkaa->lisää ihottumaa->kierre on valmis. Joo, mutta olo on huolitellumpi ja paljon itsevarmempi, jos on ehostautunut. Ja sillä voi peittää esim. väsymyksen merkkejä.

Ja aika harva ihminen on luonnonkaunis, ja just kanssa noi kauneusihanteet ja ryhmäpaine. 

Vierailija
8/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muutun yhtäkkiä näkymättömästä ihmisen kaltaiseksi. Helpompi asioida yhteiskunnassa. Ihmiseksi en tietenkään silti muutu kenenkään silmissä, olenhan yhä nainen.

Kun ikää tulee en laittaudu enää pätkääkään, minusta tulee sellainen mamma joka kitkee rikkaruohoja puutarhassa ainoana asusteena kumpparit.

Vierailija
9/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauneusihanteet ja ryhmäpaine.  Kautta aikojen naiset meikanneet ja ''kaunistaneet'' itseään. Vaatii rohkeutta rikkoa tällaisia perinteitä. Joutuu helposti silmätikuksi jos on erilainen.

Vaatii mieheltäkin poikkeuksellista luonteenlujuutta pukeutua esim hameeseen.

Outoa paskaaa. Miten hametta miehellä voi verrata meikkaamattomuuteen naisella? Ja ei se mitään rohkeutta vaadi, vaan sitä, ettei ole itserakas.

Vierailija
10/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jonain päivänä meikkaamista katsotaan muinaishistoriallisena oikkuna jolla pyrittiin muokkaamaan naista. Aivan kuten me nyt katsomme entisajan tiukkaakin tiukempia korsetteja, takapuolen korottajia, peruukkeja säälin sekaisin tuntein.

Vierailija
11/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan jos mies ymmärtää laittautua, tosin meikkiä ei tarvitse jos ei halua. Laittautuminen on muutakin kuin meikkaamista. Itse laittaudun, koska haluan näyttää parhaaltani. Ymmärrän että kaikki eivät tykkää meikeistä, mutta itselläni on mukavampi olo kun naamani ei punota koko päivää. Punastelen paljon ja naamani punoittaa jos nauran edes hieman. Toki en joka päivä laittaudu eikä se ole minulle mikään pakonomainen juttu.

Jokainen omalla tavallaan

Vierailija
12/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaksi ilokseni. Käytän vain luomukosmetiikkaa.

Vierailija
13/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään katsella hyvännäköisiä ihmisiä, ja toki haluan itsekin olla sellainen. Valitettavasti en ainakaan omaan silmään ole kovin kaunis, jos en laittaudu.

Ihmisten silmä on tottunut pelle hermanni-meikkeihin. Itse kun en meikkaa niin meikki tökkää pahasti silmään ja ajattelen "tuokin olisi kauniimpi vähemmällä"

Vierailija
14/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan olla mahdollisimman hyvännäköinen.

Eivätkö miehet ole hyvännäköisiä?

Vierailija
15/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurimman osan viikosta ilman meikkiä ja joskus taas innostun meikkaamaan ja saatan päivän aikana kokeilla viisikin erilaista meikkiä.

Vierailija
16/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelevatko miehet että meikki on valehtelua, heitähän sillä huijataan. Taitavan meikin takana saattaa olla hyvinkin erilaiset kasvot.

Vierailija
17/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotioloissa en ehostaudu ja voin viedä roskat tai käydä kellarissa meikittömänä.

En minä paljon muutenkaan arkena meikkaa, mutta kyllä sitä huolitellumman vaikutelman antaa, kun on kulmat ojennuksessa, meikkivoide, puuteri ja vielä poskipuna sipaistuna oikeaan kohtaan.

Vierailija
18/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon liki 60v enkä ole koskaan meikannut.

Ihoa olen hoitanut hyvin ja se onkin tosi kaunis. Voi tosin johtua siitäkin, ettei sitä ole pilattu puutereilla ym. muilla tököteillä.

En ole koskaan tuntenut epävarmuutta, itsetunto kohdallaan.

"Rumuudestani" huolimatta olin hyvässä virassa ja nyt jo eläkkeellä nautiskelemassa elämästä. 😀

Vierailija
19/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin peitän vain punasteluani. Ilman sitä en meikkaisi sitäkään vähää

Vierailija
20/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laittaudu ollenkaan, vaikka äitini painostaa siihen ja minut eristetään ryhmästä aika usein. Minäkään n ymmärrä miksi ihmiset meikkaavat, meikit eivät vain ole minun juttuni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi