Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori.fi- kaupoista, mitä mieltä? Teinkö väärin?

Vierailija
29.03.2018 |

Olen ostellut muutamia kertoja itse torista, eikä ikinä ole ollut mitään ongelmaa mutta nyt itse myyjänä jo pelkästään muutamaa tavaraa myydessä kohdannut aikamoisia tarinoita. Viimeisimpänä oli eräs ostaja, joka kyseli milloin tavaran voisi tulla kotoani noutamaan.

En mitään tarkkaa yksittäistä aikaa ikinä ehdota, kun jos se ei käykään niin joutuu lähettelemään useita viestejä. Ehdotan esim. ma-ke käy kello 16.15 jälkeen tai viikonloppuisin 15 jälkeen ja kyselen mikä aika ostajalle sopisi ja, jos vielä kaiken lisäksi pyydän ilmoittamaan ennen kuin lähtee tulemaan. Nämä ovat siis aikoja, jolloin ylipäätään voisin olla kotona tekemässä kauppoja, ei suinkaan tarkoita, että näinä aikoina olisin liimattuna kotiin odottamaan ostajaa, vaan odotan, että ostaja vahvistaa mikä aika näistä hänelle sopii parhaiten. Mielestäni ihan normaalia?

Viimeksi sitten eräs ostaja soitti vihaisesti, että missä oikein olen, että hän odottelee täällä oven takana, jos tulisin avaamaan. Ihmettelin asiaa, koska hänestä ei ikinä kuulunut viestini jälkeen mitään, ei siis vahvistanut milloin olisi tulossa. Mutta hänen mielestään se oli vahvistus, kun hän kotoa lähtiessään 15 min ennen laittoi sähköpostia. Onko tämä ihan normaalia käytöstä ostajien parissa?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori, maanpäällinen helvetti

Vierailija
2/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota vakavasti, kusettajia yhdeksän kymmenestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota vakavasti, kusettajia yhdeksän kymmenestä.

Vähän ihme porukalta kyllä vaikuttaa. Ap

Vierailija
4/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on tyhmiä. Ja ne tyhmimmät kokoontuu jostain syystä tori(.fi)lla.

Vierailija
5/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori on hyvä.

Vierailija
6/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin aina pyydän, että ilmottaa vielä kun on tulossa hakemaan jotakin vaikka ajasta on sovittu. Itse myös ilmoitan, sillä omasta mielestäni se on ihan järkevää ja helpottaa tilannetta kun ei tarvitse ihmetellä onko toinen tulossa vai ei.

Vierailija
7/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ostajista on outoja. Jos myyt kenkiä, voi tulla kyselyä, että "onko myös punaisia avokkaita kokoa suurempana" ihan kuin minulla olisi kenkäkauppa, jossa on valikoima erilaisia jalkineita. Tai sitten halutaan tulla kotiin ja nähdä lipasto käytössä, että miten se sopii sisustukseen - miksi ihmeessä, en myy kuin lipastoa, en sohvaa ja verhoja siinä ohessa. Tai kun myy sitä lipastoa ja kuvan reunassa näkyy pieni pala mattoa, niin kysellään, että mistä se on ostettu ja mitä kokoa, vaikka se ei ole myynnissä.

Toisaalta 90% on nopeita, ripeitä, pysyy aikataulussa ja kaupat sujuu hyvin. Ilmoitan, että en varaa, joten jos et tule hakemaan, niin tuote menee seuraavalle.

Vierailija
8/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ostaja ei ikinä saapunut paikalle. Toinen pyysi etukäteen jo 30% alennusta alle 50€ tuotteesta. Myönnyin antamaan 20%. Tuli paikalle ja lopulta suostui maksamaan alle puolet sovitusta "vikojen" takia, vaikka nämä "viat" oli etukäteen mainittu ja korjattavissa, ja tuote oli muutenkin alihintaan myynnissä. Eipä hänellä näyttänyt sovittua rahaa olevankaan mukana, joten selkeästi oli jo etukäteen päättynyt huijata. Harmikseni vielä menin myymään sillä summalla, kun jäin aivan sanattomaksi siitä röyhkeydestä. Ap

Vierailija
9/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ostajista on outoja. Jos myyt kenkiä, voi tulla kyselyä, että "onko myös punaisia avokkaita kokoa suurempana" ihan kuin minulla olisi kenkäkauppa, jossa on valikoima erilaisia jalkineita. Tai sitten halutaan tulla kotiin ja nähdä lipasto käytössä, että miten se sopii sisustukseen - miksi ihmeessä, en myy kuin lipastoa, en sohvaa ja verhoja siinä ohessa. Tai kun myy sitä lipastoa ja kuvan reunassa näkyy pieni pala mattoa, niin kysellään, että mistä se on ostettu ja mitä kokoa, vaikka se ei ole myynnissä.

Toisaalta 90% on nopeita, ripeitä, pysyy aikataulussa ja kaupat sujuu hyvin. Ilmoitan, että en varaa, joten jos et tule hakemaan, niin tuote menee seuraavalle.

Jep, ihmisten tyhmyys on jotain niin häkellyttävää, että vetää ihan sanattomaksi.

Vierailija
10/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Tori palvelimen käyttäjät ole mikään erityinen ihmisryhmä. - Valitettavsti sinne mahtuu myös heitä, jotka eivät osaa käyttytyä. 

Ehkä siellä on jopa heman enemmän huijareita, koska sen kautta voi myös yrittää melko helposti tula huiijatuksi, jos esim. ostaja ei suostu noutoon / tapaamaan (ns.) naamatusten, vaan haluaa vain lähettää tai muutoin toimittaa tavaran tyyliin ensin ostajan maksettava ostoksensa tilille ja sitten lähhetys... -Kuka takaa, että ostaja lähettää sen tuotteen, josta ostajalle on syntynyt meilikuva, joka saas voi toisinaan olla kyllä kauniisti sanottuna hieman värittynyt tai ylioptimistinen. 

Joillakin kun on se käsitys, että jos ostaa käytettynä, niin mikään ei saisi maksaa yhtään mitään ja kauppakohteen olisi oltava samanaikaisesti vähintään uudenveroinen.  Ts. ikäänkuin myyjä tehtävänä  olisi ollut vain ostajaa varten jemmannut tuotetta vakuumissa tilasssa  n. ajan, josta ostaja voi sen sitten hakea, tai kehoittaa myyjää toimittamaan sen hänelle. 

Jos vertaa toiseen, ainakin joskus  suosittuna olleesseen Huutonettiin Tori-prttaalia, niin se, mikä on merkittävä ero, että vaikka kummassakin toimii isompia ja pienenpiä lurjuksia -valtaosan ollessa luullakseni ihan kunnollisia- niin asia mikä on huutiksessa paremmin on palautejärjestelmä.

Ostajan tai myyjän aikaa myöten kertyneistä palautteista voi saada pienen pienen aavistuksen myyjän (tai ostajan) käyttäytymisestä ja onko hän luotettava vai ei.  

Vierailija
11/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Tori palvelimen käyttäjät ole mikään erityinen ihmisryhmä. - Valitettavsti sinne mahtuu myös heitä, jotka eivät osaa käyttytyä. 

Ehkä siellä on jopa heman enemmän huijareita, koska sen kautta voi myös yrittää melko helposti tula huiijatuksi, jos esim. ostaja ei suostu noutoon / tapaamaan (ns.) naamatusten, vaan haluaa vain lähettää tai muutoin toimittaa tavaran tyyliin ensin ostajan maksettava ostoksensa tilille ja sitten lähhetys... -Kuka takaa, että ostaja lähettää sen tuotteen, josta ostajalle on syntynyt meilikuva, joka saas voi toisinaan olla kyllä kauniisti sanottuna hieman värittynyt tai ylioptimistinen. 

Joillakin kun on se käsitys, että jos ostaa käytettynä, niin mikään ei saisi maksaa yhtään mitään ja kauppakohteen olisi oltava samanaikaisesti vähintään uudenveroinen.  Ts. ikäänkuin myyjä tehtävänä  olisi ollut vain ostajaa varten jemmannut tuotetta vakuumissa tilasssa  n. ajan, josta ostaja voi sen sitten hakea, tai kehoittaa myyjää toimittamaan sen hänelle. 

Jos vertaa toiseen, ainakin joskus  suosittuna olleesseen Huutonettiin Tori-prttaalia, niin se, mikä on merkittävä ero, että vaikka kummassakin toimii isompia ja pienenpiä lurjuksia -valtaosan ollessa luullakseni ihan kunnollisia- niin asia mikä on huutiksessa paremmin on palautejärjestelmä.

Ostajan tai myyjän aikaa myöten kertyneistä palautteista voi saada pienen pienen aavistuksen myyjän (tai ostajan) käyttäytymisestä ja onko hän luotettava vai ei.  

Jep! Ja ne "saako tulla katselemaan?" Ihan mielelläni pidän täällä avoimia ovia, jotta tuntemattomat ihmiset pääsevät arvioimaan ja tutkailemaan, jos vaikka sitten parin viikon päästä, kun saa auton käyttöön niin saisikin ostettua. Ensin tehdään katselukierros mutta, jos ei huvittakaan tulla enää ostamaa niin voidaan hiljentyä täysin.

Kyllä nämä paikan päällä tinkaajatkin aikamoisia huijareita ovat. Ei ehkä samassa mielessä, kuin normaalit vedättäjät, kun loppukädessä vastuu on myyjällä.

Mutta itsekin, kun olen saanut huonekalun raahattua omaan eteiseeni niin siinä kohtaa tuntuu helpommalta myydä se, vaikka alihintaan, kun raahata takaisin ja alkaa sopimaan uutta hakuaikaa toisen ostajan kanssa. Samoin varmaan koittavat kepillä jäätä, kun kaupungissa asuvalla nuorella ei välttämättä autoa käytössä niin tietävät, että itselleni tulisi hankalammaksi saada huonekalu vietyä vaikka kaatopaikalle. Niin selkeästi käyttävät näitä hyväkseen. Ap

Vierailija
12/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahah, ei ole todellista. 

Vierailija
13/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on torissa itelle oma sääntö. Kun myyn jotain, niin laitan 6 kuvaa tuotteesta mitatja mistä tuote on ostettu jne jne. Eli siinä näkee mikä kunto ja minkälainen. Sitten kirjotan textin tavarasta rehellisesti vikoineen jne.

Turhat kyselijät karsin heti pois. Heille en edes vastaa. Mun myytävät tuotteet on niin selkeesti laitettu ettei tyhmiä ja ylimääräisiä kysymyksiä kannata laittaa. Mulla menee yleensä pari arkipäivää kun olen saanut tavarat kaupaksi ja siellä joukossa on myös aina muutama, joka kyselee täysin turhia asioita. Joillekin perusasiat ei vaan mene kaaliin. Onneksi siellä on 95% viisasta ostajaa liikkellä. Tavaroita en myöskään varaa ikinä. Olen myymässä en harrastamassa hyväntekeväisyyttä.

Vierailija
14/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen ostaja ei ikinä saapunut paikalle. Toinen pyysi etukäteen jo 30% alennusta alle 50€ tuotteesta. Myönnyin antamaan 20%. Tuli paikalle ja lopulta suostui maksamaan alle puolet sovitusta "vikojen" takia, vaikka nämä "viat" oli etukäteen mainittu ja korjattavissa, ja tuote oli muutenkin alihintaan myynnissä. Eipä hänellä näyttänyt sovittua rahaa olevankaan mukana, joten selkeästi oli jo etukäteen päättynyt huijata. Harmikseni vielä menin myymään sillä summalla, kun jäin aivan sanattomaksi siitä röyhkeydestä. Ap

Näitä aina välillä tulee vastaan jotka sitten paikan päälle vaivauduttuaan eivät olisikaan valmiita maksamaan sovittua hintaa. Mä sanon vaan sitten että ok, myyn seuraavalle. Ja niin teen jos ei edelleenkään ole valmis maksamaan. Ihme porukkaa kyllä löytyy!

Vierailija
15/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi:ä pahempi on vain FB-kirpparit, pahimpia ovat ne, joiden ylläpitäjät ovat yli-innokkaita niitä pitämään... brrrr

Vierailija
16/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä on tosi paljon myös fb:n kirppisryhmissä. Oman kokemukseni mukaan useimpien ostajakandidaattien kanssa oli ihan mahdotonta sopia ostoajankohdasta etukäteen. Jos ilmotin esim., että pääsen töistä kotiin klo 18 ja että sen jälkeen käy, niin ostajat yleensä kuvitteli, että sen jälkeen vain istuisin sohvalla hiljaa odottamassa koko illan, että ostaja saapuu. Vaikka tietenkin tarkoitin, että ylipäätään klo 18 jälkeen kaupat onnistuvat, mutta tarkempi ajankohta toki tulisi sopia etukäteen. Ei niihin ostajiin sitten enää välttämättä saanut yhteyttä ja sitten just soittelivat yhtäkkiä ulko-ovelta, että täällä nyt ollaan... Useat myös unohtavat sovitun ostoajankohdat, sitten niille joutui laittelemaan viestiä, että missäköhän oikein olet, kun jo 30 min sitten piti tulla. Sitten ne ehkä lähtevät tulemaan tai sovitaan uusi ajankohta (vaikka olen kaupantekoa varten varannut just tämän illan ja ehtinyt sopia lähitulevaisuudelle jo muuta menoa), tai ehkä koko kaupat peruuntuu. Joidenkin kanssa on myös kovin vaikea sopia kaupantekopaikasta. Sovitaan, että tavataan jollain tietyllä maamerkillä siihen ja siihen aikaan. Sitten ihan vähän ennen tätä ajankohtaa kauppakumppani soittaa, että nähdään sittenkin toisessa paikassa, kun ei ehdi ajoissa sinne alkuperäiseen paikkaan tms. Lähdet menemään sinne toiseen paikkaan sitten. Taas tulee puhelu, että eikun sittenkin jos nähtäisiin paikassa x, kun on siinä lähellä ihan pian, ja sitten lähdet taas toiseen suuntaan. Tai on sovittu, että ostaja noutaa tuotteen kotoani. Sovittuna kellon aikana tulee puhelu, että ostaja on perillä, eli on parkkeerannut autonsa johonkin muutaman sadan metrin päähän ja istuu siellä tyytyväisenä odottamassa. Kummastuttaa myös vaatteiden sovittelijat. Siis jos myyn laatumerkkiä, ehjää, hyväkuntoista ja siistiä tuotetta, jonka olen valokuvannut ja ilmoittanut koon ja kaikki tarkat mitat ja materiaalin, hinta muutaman euron, niin silti haluttaisiin tulla kotiin sovittamaan (ja sitten olisi tiedossa taas tuo aikatauluhässäkkä). En vain ymmärrä, miten niin moni nettikirppistelijä elää niin itsekeskeisessä maailmassa eikä selvästikään kunnioita kanssaeläjiään sen vertaa että pitäisi kiinni sovituista asioista. Itse kyllästyin ihan täysin nettikirppismeininkiin ja erosin fb-ryhmistä.

Vierailija
17/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on torissa itelle oma sääntö. Kun myyn jotain, niin laitan 6 kuvaa tuotteesta mitatja mistä tuote on ostettu jne jne. Eli siinä näkee mikä kunto ja minkälainen. Sitten kirjotan textin tavarasta rehellisesti vikoineen jne.

Turhat kyselijät karsin heti pois. Heille en edes vastaa. Mun myytävät tuotteet on niin selkeesti laitettu ettei tyhmiä ja ylimääräisiä kysymyksiä kannata laittaa. Mulla menee yleensä pari arkipäivää kun olen saanut tavarat kaupaksi ja siellä joukossa on myös aina muutama, joka kyselee täysin turhia asioita. Joillekin perusasiat ei vaan mene kaaliin. Onneksi siellä on 95% viisasta ostajaa liikkellä. Tavaroita en myöskään varaa ikinä. Olen myymässä en harrastamassa hyväntekeväisyyttä.

Kun myy lipastoa ja laittaa siitä 6 kuvaa ja tarkat mitat (myös laatikoista), niin eikös ensimmäinen kysymys ole aina, että mikä on väri/korkeus/leveys, vaikka ne on selkeästi ilmoituksessa kerrottu. Tai jos myy kenkiä ja kirjoittaa koon sekä ns. sisämitan, niin viimeistään kolmas kysyy, että "mitä kokoa 4½ vastaa, onko se 39 vai 40" .

Vierailija
18/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset nyt on keskimäärin ihan yleisesti ottaen ihmeellisiä säätäjiä kuvitellen, että esim. heidän aikansa on arvokkaampaa kuin muiden.

Vierailija
19/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin Torissa alle vuoden vanhaa sohvaa. Takuukuitit ynm. voimassa/tallessa. Ilmoituksessa kerroin tarkasti kaikki mitat. Laitoin myös useita kuvia. Fiksun oloinen siisti parskunta tuli sohvaa katsomaan. Olin tiputtanut hintaa yli puolet ovh.hinnasta.

Pariskunta alkoi tinkiä hintaa, koska eivät tiedä mahtuuko sohva heille, vaikka kaikki mitat oli tiedossa! Sohva tosiaan oli aivan uutta vastaava.

Vierailija
20/28 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori.fi:ä pahempi on vain FB-kirpparit, pahimpia ovat ne, joiden ylläpitäjät ovat yli-innokkaita niitä pitämään... brrrr

kyllä, tämä! Omassa kaupunginosaryhmässä on yli-innokas yp, joka tuntuu päivystävän useissa keskustelu- ja kirppisryhmissä. Ja auta armias, jos erehdyt toimimaan sääntöjen vastaisesti, siellä on face-ryhmäpoliisi saman tien huomauttamassa... Sitä ihmettelen vaan, miten yksinhuoltajalla on niin loputtomasti aikaa netissä päivystämiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän