Sanokaa nyt mitä mä teen!!
Haluan päästä eroon eräästä miehestä, mutta miten!?! Hän työskentelee työparinani, on välillä hyvin läheinen (tulee viereen istumaan, hymyilee yms), mutta on välillä todella etäinen ja ärsyttäväkin. Jollain tasolla olen ollut häneen ihastunut jo kahden vuoden ajan ja olen aistinut vastaihastumista, mutta en halua ajatella häntä. Olen varattu ja ihanan miehen kanssa naimisissa ja hänellä on oma hyvä vaimonsa. Inhoan häntä jollain tasolla, mutta töissä pitäisi vain sietää häntä. Välillä pakenen vessaan itkemään.
Rakastan työtäni, muut työkaverit ovat aina mukavia, mutta hän vaikeuttaa työpäiviäni. Välillä haluaisin puhua asiat puhki ja selväksi, välillä järkeni pakottaa välttelemään, katsetta ja kaikkea ja olemaan hiljaa ja puhumatta hänelle. Ja olenkin puhumatta. Ja katsomatta. Olen varmaan hirvein työkaveri, koska ignooraan hänet täysin ja vaikutan kylmältä. Kuitenkin tunnen sisälläni liian paljon... Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä!!?? Tänäänkin hän tuli niiiiin lähelle ja koski niiiin lämpimästi, mutta en kestä hänen läheisyyttään enkä myöskään hänen etäisyyttään....
Kommentit (17)
Unohda ja ota etäisyyttä. Vai mitä varten te olette naimisiin menneet?
No näköjään yrität kaikin keinoin horjuttaa avioliittoasi.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vanhanaikaisesti puhumalla hänen kanssaan?
Mitä jos munaan itseni ihan täysin? Paljastan itteäni liikaa, aukasen syvimmät haavani ja olen sitten ihan auki... Miten enää kehtaisin nähdä häntä ja työskennellä yhdessä? Mitä edes sanoisin...? Että olen ihastunut sinuun ja repii sisuksia työskennellä kanssasi... ?😑 Jos hän kertoisi kaiken vaimolleen tai työkavereille, menettäisin kasvoni lopullisesti... Auttaisiko puhuminen edes?
aaaaargh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos munaan itseni ihan täysin? Paljastan itteäni liikaa, aukasen syvimmät haavani ja olen sitten ihan auki... Miten enää kehtaisin nähdä häntä ja työskennellä yhdessä? Mitä edes sanoisin...? Että olen ihastunut sinuun ja repii sisuksia työskennellä kanssasi... ?😑 Jos hän kertoisi kaiken vaimolleen tai työkavereille, menettäisin kasvoni lopullisesti... Auttaisiko puhuminen edes?
Ajattele JOS lehmät ihan oikeasti lentäisivät, eikö silloin lokinkakka otsalla ole aika pikkujuttu?
Vierailija kirjoitti:
No näköjään yrität kaikin keinoin horjuttaa avioliittoasi.
Ja mitenkähän? Jos yritän pysyä erossa hänestä, välttelen katsekontaktia ja en puhu työkaverini kanssa? Miten horjutan avioliittoani? En voi sille mitään, että joudun työskentelemään hänen kanssaan päivittäin hyvin lähekkäin, enkä voi tunteilleni mitään, meillä kyllä synkkaa. Mutta en halua häntä ajatella sen enempää. Raastaa olla töissä muutenkin hänen työparinaan, mutta miten saan hänet pois mielestäni!? Haluan olla onnellinen rakkaan puolisoni kanssa, enkä halua siihen väliin yhtään ketään!
Mitä työtä siis teette, kun pitää olla lähekkäin?
Vierailija kirjoitti:
Unohda ja ota etäisyyttä. Vai mitä varten te olette naimisiin menneet?
Olen jo ottanutkin. En puhu työkaverilleni kuin kylmän viileästi pakolliset (harmittaa olla niin kylmä), en vilkaise häneen päin edes puhuessani. (Harmittaa edelleen etten pysty edes katsomaan häntä ja joudun kohtelemaan kylmästi). Mutta hän on työkaverini, työskentelemme päivittäin pakostakin samassa huoneessa, en pysty ottamaan sen enempää etäisyyttä. Kesällä pestini loppuu, silloin saatan vaihtaa työpaikkaa. (Vaikka harmittaakin jättää ne kaikki muut ihanat työkaverit).
Ai että mitäkö varten olemme naimisiin menneet. No ehkäpä siksi, että eniten rakastan omaa miestäni. Ja juuri siksi kysynkin neuvoa. Raastavaa työskennellä yhdessä...
Vierailija kirjoitti:
aaaaargh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattele JOS lehmät ihan oikeasti lentäisivät, eikö silloin lokinkakka otsalla ole aika pikkujuttu?
Eli? Ei ihan auennut.
Vierailija kirjoitti:
Mitä työtä siis teette, kun pitää olla lähekkäin?
Sellaista työtä, jossa jaamme saman työhuoneen, vaihdamme paljon ajatuksia ja teemme yhdessä päätöksiä töiden suhteen. Työskentelymme on saumatonta, mutta sitten on se ikävä puoli... Liekö harvinaistakaan, että päivittäin monta tuntia yhdessä työskentelevät ihastuvat toisiinsa, jos muutenkin synkkaa. Ainoa ongelma on se, ettei ihastuminen ole suotavaa eikä toivottua. Mielellään kuulisin kokemuksia, auttoiko jollakin puhuminen vai mikä ylipäänsä auttoi vastaavassa tilanteessa?
aaaaargh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aaaaargh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli? Ei ihan auennut.
hmmm. miksiköhän tuossa korostettiin tuo jos sanaa, jännää...
Käske tyyppiä jättämään sinut rauhaan. Tämän voi lausua kovaan ääneen juuri silloin, kun on enemmän porukkaa paikalla kuulemassa. Toimii varmasti.
Vierailija kirjoitti:
aaaaargh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
aaaaargh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli? Ei ihan auennut.
hmmm. miksiköhän tuossa korostettiin tuo jos sanaa, jännää...
Puhutko aina noin epäselvästi ja kierrellen? Rasittavaa. En edelleenkään älynnyt. Tuo iso JOS ei avannut tuota lausetta sitten yhtään enempää. Kanssasi olisi melko ärsyttävää keskustella tämän pidempään, kun asioita ei voi sanoa suoraan ja selkeästi.
Onko tänne tullu ilta-aikaan ketään samaa kokenutta, joka vois antaa vinkkejä. Miten selvitä mahdollisesta keskustelusta ja miten sen voi edes aloittaa? Mitä sanon? Vai onko järkevämpi vaan jatkaa kylmän viileää linjaa ja myöhemmin jopa työpaikkaa?
Vaihda työpaikkaa, jos mahdollista ja et halua pilata liittoasi.
Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa, jos mahdollista ja et halua pilata liittoasi.
Toisaalta tekisi mieli vaihtaakin työpaikkaa, mutta voiko tätä hoitaa mitenkään kivuttomammin... Tykkään työstäni nykyisessä työpaikassa ja tulen kaikkien työkavereiden kanssa hyvin juttuun. Uudessa pitäisi alottaa kaikki alusta, eikä ole varmaa, saisinko yhtä hyvää työporukkaa..