Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko teilläkin näin?

Vierailija
29.03.2018 |

Perheiden työnjako on alkanut viime aikoina kiinnittää paljon huomiotani, koska meillä on asiasta kotona väännetty. Eilen kuskasin tyttäreni uimahalliin ja samaan aikaan hallista ulos tuli kolmelapsinen perhe. Isä käveli reippaasti ensimmäisenä omaa uimakassiaan heilutellen, kymmenisen metriä hänen perässään tuli äiti kantaen yhtä lasta, pitäen toista kädestä ja kolmas roikkui äidin takinliepeessä. Alle 5-vuotiaita arviolta jokainen. Kaikkien uimanyssäkät olivat äidillä hallussa myöskin. Tämä hyvin arkinen näky sai minut yllättäen kiukustumaan. Hyvä etten noussut autosta miehelle huutamaan ja kysymään, jaksaako varmasti kantaa oman pussukkansa. Kuten sanottu, meillä on ollut kotona keskusteluja työnjaosta, mutta ihan näin räikeästi meillä ei mies arjesta livahda, yrittää kyllä. Miksi ihmeessä tämä on mennyt tällaiseksi, että ihan normaaleista perhearkeen kuuluvista asioista ja niiden hoitamisesta pitää jatkuvasti olla vääntämässä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, meillä molemmat vanhemmat tekee suunnilleen yhtäpaljon.

Vierailija
2/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies esim. kaupassa käydessä ottaa kassit minun kädestäni ja antaa autonavaimen tilalle että avaa sä ovi.

Normaalit miehet oikeasti kyllä kantaa ne rojut jos nainen antaa siihen tilaisuuden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiedät, että kyseessä oli juuri sen perheen isä? Jos se oli joku muu tuttu, veli tai naapuri? Itse olen käynyt joskus tapahtumissa veljieni eli jomman kumman lasteni enon ja lasten kanssa. Aika usein meitä luullaan perheeksi. En teetätä veljilläni perheemme asioita.

Vierailija
4/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi tietenkään käytännössä jakaa tasan, mutta aika 50/50 menee. Mies ehkä enemmän huolehtii ruuasta ja kaupassa käynnistä. Ja käy lasten kanssa uimahallissa, kun minulla on atooppineniho.

Vierailija
5/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näit, että he meni samaan autoon? :D

Vierailija
6/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapahtuma koko maailman on mennyt tälläiseksi. Yksi mies yrittää luistaa koko maailma on mennyt tälläiseksi.

Vierailija
7/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä sieltä uimahallista jotain random miestä pyydä kassejani kantamaan. Ei itsenäinen nykynainen tarvitse prinssiä pelastamaan itseään.

Vierailija
8/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näit, että he meni samaan autoon? :D

Jep, menivät samaan autoon. Enkä tietenkään tiedä kenenkään perhesuhteista, joten saattoi olla naapurin setä, veli tai ihan kuka tahansa tämä mies. Kahdeksan aikaan illalla vaan ihan ensimmäisenä ajattelin että iskäpiskähän se siinä marssii perheensä edellä.

Ap

Vierailija
9/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Se riippuu vähän siitä kumman vuoroon ollut ottaa lapset mukaan sinne pukuhuoneen puolelle ja kumman vuoro on ajaa. En näe siitä mitään järkeä alkaa purkamaan sitä kuormaan jonka on kasannut pukuhuoneessa ja vaihtaa hallin ovella ja taas autolla, kun toinen huolehtii lapset autoon.

Vierailija
10/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten suhteen ihan kuin meillä oli. Mies menee edellä omaan tahtiinsa. Itse yritän pysyä perässä kolmen lapsen kanssa eikä mies edes huomaa, että minulla on hankalaa. Tai kun aamuisiin vietiin lapsia hoitoon (kuljettiin samalla autolla), niin mies istui autossa odottamassa, kun minä yritän saada lapset puetuksi ja vietyä lapset autoon - jos sattui kiukkupäivä, niin töihin päästyä tuntui, että oli jo yksi työpäivä takana. Muuten mies on suht ok. Lastenhoidossa hän ei ole ollut juurikaan avuksi, mutta laittoi päivittäin ruuat minun huolehtiessa lasten tarpeista.

Luulen, että mies on oppinut tyylin kotoaan, jossa lapsia ei pahemmin ole huomioitu. Tai oikeastaan pitäisi sanoa niin, että hän ei ole oppinut huomioimaan lapsen tarpeita, kun hänenkään tarpeita ei ole lapsena huomioitu.

Vierailija
11/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua oikeastaan se kassien kantaminen siinä ensimmäisenä häirinnyt. Vaan se että kuljetaan täyden parkkipaikan läpi ja äidillä on todella ihan kädet täynnä niitä lapsia. Se asetelma oli todella jotenkin hullunkurinen. Eikö tosiaan toinen voinut taluttaa niitä käveleviä lapsia kun äidillä on jo yksi sylissä?

Itselläni on vain kaksi lasta ja niilläkin iso ikäero, joten en ole joutunut vastaavaan tilanteeseen.

Ap

Vierailija
12/12 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitti:

Ei mua oikeastaan se kassien kantaminen siinä ensimmäisenä häirinnyt. Vaan se että kuljetaan täyden parkkipaikan läpi ja äidillä on todella ihan kädet täynnä niitä lapsia. Se asetelma oli todella jotenkin hullunkurinen. Eikö tosiaan toinen voinut taluttaa niitä käveleviä lapsia kun äidillä on jo yksi sylissä?

Itselläni on vain kaksi lasta ja niilläkin iso ikäero, joten en ole joutunut vastaavaan tilanteeseen.

Ap

Mitä, jos yksi lapsista olisi päättänyt ottaa ritolat? Tästä syystä meillä on periaate toisen kädet aina tyhjänä, että pystyy tekemään niitä nopeita liikkeitä lapsen perään.