Voisiko joku avata, mitä tarkoittaa tarkalleen ottaen huumausaineiden "viihdekäyttö"?
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vain kiertoilmaisu sille, että sinulla on alkava addiktio. Niin kauan kuin kaman vetäminen on kivaa, se on "viihdekäyttöä". Sitten kun koko elämä alkaa olla niin pohjalla, ettei sen syvemmälle enää pääse, mitähän se sitten on? Sittenkö vasta se on narkkaamista?
Kannattaa muistaa, että narkki ei koskaan myönnä että huumeet olisivat hänelle joku ongelma. Vasta sitten kun on valmis raitistumaan, se kaikki alkaa vähitellen valjeta. Eli ei kauheasti kannata kuunnella, ja uskoa näitä palstanarkkejakaan, jotka keksivät kaikki selitykset miksi huumeista ei ole mitään haittaa. Joku pieni syyllisyys siellä kuitenkin sisimmässä kytee, siksi pitää niin voimakkaasti vastustaa niitä jotka vastustavat huumeita.
Kerrotko vielä milloin sen riippuvuuden on tarkoitus tulla? Olen tässä nyt 12v. viihdekäyttänyt kokaiinia ja kannabista, molempia noin kerran tai kaksi vuodessa. Joskus saattaa olla 1,5v välissä. Missä kohtaa iskee tärinät ja makaan sängyn pohjalla kelailemassa seuraavaa annosta? N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään käydä ulkona lauantaisin. Yleensä jollain kavereista on tarjota kokaiinia. Muuta en käytä. Antaa mukavan boostin. Pidän itseäni viihdekäyttäjänä, koska käytän tätä kyseistä ainetta ainoastaan juhlimaan lähtiessä. En koskaan arkisin.
Taidat olla aika siipeilijä.
Lokki mullakin tuli mieleen. Niitä pummaajia näki ihan liikaa kun kasvatin. Mä en ota edes tarjottuna jauhoja koska sellaiset ei kiinosta millään tavalla. Ei varmaan yllätä kun olen sitä mieltä että kannabis pitäisi laillistaa?
Vierailija kirjoitti:
Otetaan juhliessa huumeita tai reseptilääkkeitä joko alkoholin kanssa tai ilman, mutta ei käytetä päivittäin tai olla fyysisesti riippuvaisia ko. aineista.
Lähinnä narkkarin peitenimi käytölleen, kun eihän kukaan halua olla narkkari, eihän... homma ihan hallussa... riippuvuus ei ole pelkästään fyysistä, psyykkinen riippuvuus on vielä pahempi. Aineet kutsuu luo, eikä ongelmaa tunnusta.
Kuten alkoholistin ongelma, alkoholustilla itsellään kaikki on ah niin mainiosti... ympäristö vain kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Mutta ärsyttää kyllä vähän ihmiset jotka hehkuttavat sitä ja väittävät että se on ihmelääke kaikkeen ja sopii kaikille.
Ainoastaan sinä väität tuollaisia lapsellisuuksia. Kannabis on kuitenkin koko maailman monipuolisin lääkekasvi, vaikka ei varmaan kaikkeen autakaan. Ja myös vähähaittaisin päihde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ärsyttää kyllä vähän ihmiset jotka hehkuttavat sitä ja väittävät että se on ihmelääke kaikkeen ja sopii kaikille.
Ainoastaan sinä väität tuollaisia lapsellisuuksia. Kannabis on kuitenkin koko maailman monipuolisin lääkekasvi, vaikka ei varmaan kaikkeen autakaan. Ja myös vähähaittaisin päihde.
Jaa, no itse kyllä törmään tuon tyylisiin väitöksiin jatkuvasti kannabikseen liittyvissä keskusteluissa. Tosin yleensä ne hehkuttajat on varmaan jotain juuri kannabiksen löytäneitä teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten tuli otettua puristettu n.kerran kuussa kun kävi jossain bileissä. Lamaavat aineet kuten alkoholi tai kannabis eivät sovi minulle. Muutenkin kohtuus kaikessa.
Jos kannabis "lamaa", kannattaa vaihtaa lajiketta piristävään.
Minulla kannabis jumittaa lajikkeesta riippumatta. Monta kertaa joku hehkuttanut että kokeile tätä, tää ei jumita yhtään mutta minä menen siitä yhtä jumiin kuin aina.
Miksi edes käytät kannabista, jos siitä pitää koko ajan valittaa jotain?
En käytäkään enää.
Ihan mahtavaa. Suurimmalla osalla käyttäjistä ei kuitenkaan ole tuollaisia ongelmia, joita sinulla on ollut kertomasi mukaan. Voi tietysti olla, että sinäkin vain valehtelet, kuten suurin osa kannabiksen vastustajista tekee.
Ei olekaan. En vastusta kannabista, kannatan sen laillistamista. Mutta ärsyttää kyllä vähän ihmiset jotka hehkuttavat sitä ja väittävät että se on ihmelääke kaikkeen ja sopii kaikille.
Sama mulla. Ei toimi. Olen kokeillut kannabista ehkä kymmenen kertaa elämäni aikana, ja joka kerta täysin jumissa. Ei mitään hyvää kerrottavaa. Yhden kerran tosin sain hysteerisen naurukohtauksen, jolle ei meinannut tulla loppua, mutta silloin oli samaan aikaan ottanut paljon alkoholiakin.
Tosin, kun katsoo sivusta pössyttelijöitä, niin onhan ne nyt aikan laiskan ja saamattoman näköisiä, että kai se kaikilla jumittaa enemmän tai vähemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, no itse kyllä törmään tuon tyylisiin väitöksiin jatkuvasti kannabikseen liittyvissä keskusteluissa.
Laitatko vielä linkin, missä olet "törmännyt"? Oletko törmännyt siihen valehtelijaan, joka taannoin täällä leikki MS-potilasta kannabista vastustaessaan? Aika alas pitää ihmisen vajota, että lähtee sellaisesta valehtelemaan. Sairas ihminen siis kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuosia sitten tuli otettua puristettu n.kerran kuussa kun kävi jossain bileissä. Lamaavat aineet kuten alkoholi tai kannabis eivät sovi minulle. Muutenkin kohtuus kaikessa.
Jos kannabis "lamaa", kannattaa vaihtaa lajiketta piristävään.
Minulla kannabis jumittaa lajikkeesta riippumatta. Monta kertaa joku hehkuttanut että kokeile tätä, tää ei jumita yhtään mutta minä menen siitä yhtä jumiin kuin aina.
Miksi edes käytät kannabista, jos siitä pitää koko ajan valittaa jotain?
En käytäkään enää.
Ihan mahtavaa. Suurimmalla osalla käyttäjistä ei kuitenkaan ole tuollaisia ongelmia, joita sinulla on ollut kertomasi mukaan. Voi tietysti olla, että sinäkin vain valehtelet, kuten suurin osa kannabiksen vastustajista tekee.
Ei olekaan. En vastusta kannabista, kannatan sen laillistamista. Mutta ärsyttää kyllä vähän ihmiset jotka hehkuttavat sitä ja väittävät että se on ihmelääke kaikkeen ja sopii kaikille.
Sama mulla. Ei toimi. Olen kokeillut kannabista ehkä kymmenen kertaa elämäni aikana, ja joka kerta täysin jumissa. Ei mitään hyvää kerrottavaa. Yhden kerran tosin sain hysteerisen naurukohtauksen, jolle ei meinannut tulla loppua, mutta silloin oli samaan aikaan ottanut paljon alkoholiakin.
Moni ei tosiaan kannabiks.esta pidä, ja sitäkin taustaa vasten fanaattinen vastustaminen on lähinnä ajanhukkaa. Ainakin sellaisessa ketjussa, jossa lähinnä vähätellään metamfetamiinia.
Vierailija kirjoitti:
Tosin, kun katsoo sivusta pössyttelijöitä, niin onhan ne nyt aikan laiskan ja saamattoman näköisiä, että kai se kaikilla jumittaa enemmän tai vähemmän.
Miksi levität taas tuollaisia valheellisia stereotypioita? Kun katsoo maamme huumevalistajia, niin onko jokainen heistä pahoinpidellyt ensin lapsensa mielisairaaksi ja syytellyt lopulta kannabista kaikesta, vai onko Irti Huumeista Oy:n perustaja ainoa tapaus Suomessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi levität taas tuollaisia valheellisia stereotypioita? Kun katsoo maamme huumevalistajia, niin onko jokainen heistä pahoinpidellyt ensin lapsensa mielisairaaksi ja syytellyt lopulta kannabista kaikesta, vai onko Irti Huumeista Oy:n perustaja ainoa tapaus Suomessa?
Mitä nyt mussutat? Minun mielestä pilviveikot on saamattoman näköisiä tyyppejä. Jos joku polttaa esim. kerran kuussa niin ihan sama, mutta minkä tahansa päihteen liian tiuha käyttäminen on harvoin hyvä vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nyt mussutat? Minun mielestä pilviveikot on saamattoman näköisiä tyyppejä. Jos joku polttaa esim. kerran kuussa niin ihan sama, mutta minkä tahansa päihteen liian tiuha käyttäminen on harvoin hyvä vaihtoehto.
Kannabiksen lääkekäytössä tosin annostus on monisatakertaista satunnaiseen päihdekäyttöön verrattuna ja käyttö jokapäiväistä, mutta siitäkään huolimatta lääkekäyttö ei ole ongelmia aiheuttanut. Eli kunhan vain lääkäri määrää reseptin, jopa useiden grammojen käyttö päivittäin on käytännössä haitatonta. Perunasipsipussi päivässä on paljon terveydelle haitallisempaa kuin kannabiksen päivittäinen ja runsaskin käyttö.
Etkä sinä tunnista kannabiksen käyttäjää mistään, ja kieltolain toimivuudesta kertoo se, että yli puolet alle 30-vuotiasta on kannabista Suomessa käyttänyt. Näet siis kannabiksen käyttäjiä ihan joka päivä, mutta et tunnista heitä.
USAssa nyt ainakin käyt etään ka nna b iksesta termiä (legal) for re cre ati onal us e eli la illis ta viih dekäy tössä, joka taas on eri kuin legal for med ical use johon tarvitsee rese ptin.
Tässä yhte ydessä on sopiva huom auttaa, että esim. alkoh olilla ei lää ke käyttöä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen/olen ollut sellainen. Jotain piristävää otan jos johonkin lähden tai on tarjolla.
Joskus kävin useammin ja käytin enemmän, nykyään ei juuri koskaan tule mitään otettua. Viimeksi vuosia sitten.
Jos olisi tarjolla viihteellä niin voisin ottaa/käyttää.
Olen 36-vuotias neljän lapsen äiti. Ei kukaan uskoisi päälle päin. Pukeudun tyylikkäästi ja ajan kalliilla autolla. Viihdekäyttö on yleisempää kuin kuvitellaan ja huumeet helposti saatavilla.Tässä taitaa olla homman ydin. Kun huumeita vetävät ovat hyvin pukeutuvia työssäkäyviä ihmisiä, sitä kutsutaan viihdekäytöksi. Vähän samaan tapaan kuin paremman väen dokaamista kutsutaan juhlimiseksi.
Kun köyhempi kansanosa käyttää samoja tuotteita, näitä termejä ei käytetä. Kun rikas vetää pillerin naamaansa lähtiessään ryyppäämään, kyse ei ole riippuvuudesta, vaikka rikas tarvitsee pillerinsä jotta hänellä olisi hauskaa. Köyhän hauska ei ole yhtä sallittua kuin rikkaan hauska.
Juuri noin.
Samalla tavalla ajattelevat nuoretkin. Useat nuoret kokeilee huumeita ja alkaa käyttämään niitä. Ns paremmat nuoret halveksivat ns huonompia nuoria ja sitä että ovat narkkareita ja juoppoja. Eroa ei oikeasti tietenkään ole. Huonoja nuoria kuolee parempien nuorten mielestä tottakai huumeisiin yms mutta ei niitä parempia. Ja oikeasti tottakai paremmat nuoretkin kuolee niihin muuntohuumeisiin ja kännikaahailuissa jne.
Olen todistanut omin korvin sitå kun ns paremman puolen nuorista kuoli yksi niin sukulaisen puheissa pyöri useasti se että kun kunnon nuoria kuolee., että jos niitä huonosti eläviä mutta että kunnon nuoria ja että oli varmaan ensimmäinen kerta ja noin huonosti kävi..