Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku avata, mitä tarkoittaa tarkalleen ottaen huumausaineiden "viihdekäyttö"?

Vierailija
29.03.2018 |

Vähän epäselvä termi.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan juhliessa huumeita tai reseptilääkkeitä joko alkoholin kanssa tai ilman, mutta ei käytetä päivittäin tai olla fyysisesti riippuvaisia ko. aineista.

Vierailija
2/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin alkoholin viihdekäyttö. Eli juhlii silloin tällöin aineen avulla. 

Sen sijaan riippuvaisen käytössä ei ole enää mitään viihdettä, sen näkee katsomalla rappioalkoholistia tai narkomaania. Se on vain krapulan tai reflojen välttelyä, edes siedettävän olon ylläpitoa ainetta käyttämällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittomien päihteiden käyttäminen nautinnon vuoksi.

Vierailija
4/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vaikka alkoholin viihdekäyttö vs ongelmakäyttö. Tai vaikka hedelmäpelin.

Vierailija
5/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen/olen ollut sellainen. Jotain piristävää otan jos johonkin lähden tai on tarjolla.

Joskus kävin useammin ja käytin enemmän, nykyään ei juuri koskaan tule mitään otettua. Viimeksi vuosia sitten.

Jos olisi tarjolla viihteellä niin voisin ottaa/käyttää.

Olen 36-vuotias neljän lapsen äiti. Ei kukaan uskoisi päälle päin. Pukeudun tyylikkäästi ja ajan kalliilla autolla. Viihdekäyttö on yleisempää kuin kuvitellaan ja huumeet helposti saatavilla.

Vierailija
6/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse joitain aineita samalla tavalla ilokseni kuin jotkut ottavat alkoholia nauttiakseen päihtymyksestä. käyttökertojen välissä voi mennä pitkiäkin aikoja ilman eikä mitään riippuvuutta ole.

Viihdekäyttökin voi kyllä kehittyä riippuvuudeksi.

Vierailija
7/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän esimerkiksi kannabista viihdekäyttäjänä. Samalla lailla kuin sä otat silloin tällöin alkoholia, mä käytän kannabista. N. 1-3x vuodessa siis.

Vierailija
8/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kannabiksen viihdekäyttäjä, siinä missä joku muu vaihtaa viihteelle alkoholin kanssa niin itse vaihdan viihteelle kannabiksen kanssa. Teen tätä tosin harvemmin kuin monet käyttävät alkoholia, enkä hae päihtymystilaa. Pajautan keskimäärin neljä kertaa vuodessa.

Olen ihan työssäkäyvä perheenäiti, alkoholia en käytä lainkaan koska se on niin vaarallinen päihde.

Vierailija
9/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten tuli otettua puristettu n.kerran kuussa kun kävi jossain bileissä. Lamaavat aineet kuten alkoholi tai kannabis eivät sovi minulle. Muutenkin kohtuus kaikessa.

Vierailija
10/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten tuli otettua puristettu n.kerran kuussa kun kävi jossain bileissä. Lamaavat aineet kuten alkoholi tai kannabis eivät sovi minulle. Muutenkin kohtuus kaikessa.

Piristettä! Autocorrect...

Vierailija
11/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kannabis "lamaa", kannattaa vaihtaa lajiketta piristävään.

Vierailija
12/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kannabis jumittaa lajikkeesta riippumatta. Monta kertaa joku hehkuttanut että kokeile tätä, tää ei jumita yhtään mutta minä menen siitä yhtä jumiin kuin aina.

Vierailija
13/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kuin esimerkiksi alkoholin viihdekäyttö. Eli bilettäessä vetäistään, arkena ollaan ilman.

Vierailija
14/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitä käyttöä, kun ihminen vielä kuvittelee ettei ole riippuvainen ja luulee voivansa lopettaa „milloin vaan“.

Vierailija
15/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä käyttöä, kun ihminen vielä kuvittelee ettei ole riippuvainen ja luulee voivansa lopettaa „milloin vaan“.

Suurin osa huumeiden viihdekäyttäjistä ei koskaan jääkään koukkuun. 

Vierailija
16/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta tulee vuosi täyteen viimeisimmästä viivasta kokaiinia ja amfetamiinia, ehkä vappuna taas. Semmoista se on.

Vierailija
17/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla kannabis jumittaa lajikkeesta riippumatta. Monta kertaa joku hehkuttanut että kokeile tätä, tää ei jumita yhtään mutta minä menen siitä yhtä jumiin kuin aina.

Aika surullista. Mulla sativaiset lajikkeet toimii aina kuten pitää.

Vierailija
18/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viihdekäyttö on sitä, että ei myy kenellekään vaan käyttää vain itse.

Vierailija
19/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti vai viihdekäyttäjä

Narkkari vai viihdekäyttäjä

Eikö tuo nyt ole itsestään selvää?

Vierailija
20/74 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tää on sitä kun luullaan että kaikki ihmiset ja aineet on samanlaisia. Kannattaa vetää verhot kiinni ettet vaan nää pahaa maailmaa ja ettei ala kyrsimään kun kaikki eivät eläkään kuten sinä haluaisit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi