Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso jättää kaikki tavarat lojumaan

Vierailija
29.03.2018 |

Sisällä ollaan hankittu lipastoja toisensa perään, kun kaveri täyttää täydellä skeidalla aina yhden komeron tai lipaston ja kun se on täynnä, hankitaan toinen.
Ulkona kaikki työkalut jää maahan ja kalliit ja rakkaat kalastusvehkeet lojuu maahan heitettynä.. Koneet makaa lumihangessa.
Syyttää aina muita ja ajan vähyyttä ettei kerkiä laittamaan mitään paikalleen.
Suuttuu jos minä laittelen tavaroita järjestykseen.
Mitä tälle asialle voi tehdä? Mitä tämä on?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon usein siivonnut hänen juttujaan säkkeihin ja laatikoihin. Se vaan että niitä tarvitaan autoihin ja taloon, kunnissa pitämiseen siis ja eihän hän niitä paikalleen saa.. Sitten kaikki on hukassa. Ei sekään toimi.

Nytkin pihassa autokatoksessa kaikki maassa. Nostelen niitä ylös ja pois lasten ulottuvilta mutta ei se tuohon tavaran määrään auta.

Oon taas jo ihan poikki..

Saisko sinne autokatokseen jotain varastohyllyjä? Helpottais vähän siivoushommia.

On varasto, on kellarissa hyllyt, on autokatoksessa hyllyt. Ne hyllyt on täytetty kaikella romulla, kellarissa hyllyt tyhjänä.

Sisällä lipastot ja kaapit, täynnä. Yhteen kaapeistaan ei ole koskenut vuosiin, mutta täynnä kaikkea tärkeää. Kun eteisen lipasto täyttyi, laitoin sen päälle korin johon voin laittaa puhelimen ja auton avaimet kun tulen sisään.. Saat arvata mitä se kori on jo täynnä ja mahtuuko sinne ne auton avaimet..?

Taitaa miehessäs olla jo hamstraajan vikaa. Se onkin vähän hankalampi ongelma.

Vierailija
22/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itäsuomalaisen ja länsisuomalaisen parisuhde?

Lopeta riitely asiasta. Riitely ja väittely vain purkavat tilanteen aiheuttamaa kännitystä. Sen sijaan mieti mitä olet valmis hyväksymään, ja minkä täytyy muuttua, ja kommunikoi nämä asiat selkeästi puolisollesi.

Sitten jos muutosta ei tule, ala toteuttamaan seuraamuksia. Seuraamuksista äärimmäisin voi olla ero, itse aloittaisin siitä että joku tietty alue on hänen kamppeilleen ja sinne ne myös päätyvät jos ovat lojumassa.

Omassa kodissaan ja pihapiirissään on kohtuullista odottaa että tavaraa ei loju ympäriinsä. En itse alkaisi siivoamaan, mutta esimerkiksi vaaralliset tai hajoavat tavarat siirtäisin neuvotteluitta sellaiseen paikkaan jossa ne eivät aiheuta vaaraa eivätkä hajoa, ja mies voi ne sitten järjestää itselleen sopivampaan sijaintiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännitystä :D

Jännitystä siis meinasin, mutta saattaahan se kännitykseenkin mennä.

Vierailija
24/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon usein siivonnut hänen juttujaan säkkeihin ja laatikoihin. Se vaan että niitä tarvitaan autoihin ja taloon, kunnissa pitämiseen siis ja eihän hän niitä paikalleen saa.. Sitten kaikki on hukassa. Ei sekään toimi.

Nytkin pihassa autokatoksessa kaikki maassa. Nostelen niitä ylös ja pois lasten ulottuvilta mutta ei se tuohon tavaran määrään auta.

Saisko sinne autokatokseen jotain varastohyllyjä? Helpottais vähän siivoushommia.

On varasto, on kellarissa hyllyt, on autokatoksessa hyllyt. Ne hyllyt on täytetty kaikella romulla, kellarissa hyllyt tyhjänä.

Sisällä lipastot ja kaapit, täynnä. Yhteen kaapeistaan ei ole koskenut vuosiin, mutta täynnä kaikkea tärkeää. Kun eteisen lipasto täyttyi, laitoin sen päälle korin johon voin laittaa puhelimen ja auton avaimet kun tulen sisään.. Saat arvata mitä se kori on jo täynnä ja mahtuuko sinne ne auton avaimet..?

Jos ei ole vuosiin koskenut tavaroihin kaapissa, niin heitä pois? Ei se mies niitä muista enää kuitenkaan. Ei ehkä moraalisesti oikein kyllä kajota toisen tavaroihin.

Vierailija
25/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta riitely asiasta. Riitely ja väittely vain purkavat tilanteen aiheuttamaa kännitystä. Sen sijaan mieti mitä olet valmis hyväksymään, ja minkä täytyy muuttua, ja kommunikoi nämä asiat selkeästi puolisollesi.

Sitten jos muutosta ei tule, ala toteuttamaan seuraamuksia. Seuraamuksista äärimmäisin voi olla ero, itse aloittaisin siitä että joku tietty alue on hänen kamppeilleen ja sinne ne myös päätyvät jos ovat lojumassa.

Omassa kodissaan ja pihapiirissään on kohtuullista odottaa että tavaraa ei loju ympäriinsä. En itse alkaisi siivoamaan, mutta esimerkiksi vaaralliset tai hajoavat tavarat siirtäisin neuvotteluitta sellaiseen paikkaan jossa ne eivät aiheuta vaaraa eivätkä hajoa, ja mies voi ne sitten järjestää itselleen sopivampaan sijaintiin.

Niinpä..

Eli nakkelen nuo romut tuolta maasta tuonne varastoon ja olkoon siellä.

Tarvitsi nyt vaikkapa viimeksi jälleen äkkiä pilkkivehkeensä, niin kippasi ahkiosta romut maahan, keräsi sen minkä tarvitsi ja nyt ahkio on romuineen päivineen sen romukasan vieressä. Lapsille vannotin etteivät mene koskemaan kun siellä kasassa koukkuja.

Että hohhoijaa. Mutta tiedän että selitys on taas kiire.

Vierailija
26/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa miehessäs olla jo hamstraajan vikaa. Se onkin vähän hankalampi ongelma.

On, todellakin.

Vierailija
27/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole vuosiin koskenut tavaroihin kaapissa, niin heitä pois? Ei se mies niitä muista enää kuitenkaan. Ei ehkä moraalisesti oikein kyllä kajota toisen tavaroihin.

En viitsi. Kunnioitan toista sen verran että hyvä että kehtaan häntä loukata siivoamalla sen jälkiä, kun tiedän että pahastuu siitäkin.

Ja toisaalta tiedän että hänellä on kiire usein.

Se vaan että kun tulee se hetki kun voisi siivota, niin rupeaa mieluummin johonkin uuteen projektiin johon tarvii niitä lojuvia työkalujaan..

Vierailija
28/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata väkisin hävittää toisen kamppeita.

Tavara on ihmisen itsensä jatketta, ja tollainen tavaean haaliminen ja järjestämättä jättäminen kertoo siitä että ihmisellä ei ole asiat ihan kunnossa.

Järjestäminen on ihan hyvä pää aloittaa sitä ihmisen itsensä setvimistä, mutta se ei onnistu jos joku tulee ja väkisin hävittää tavaroita toisen tietämättä.

Kyse on siis siitä miten ihmisen saa tekemään asioita: ei kannata pyytää koko huusholli järjestämistä kerralla, mutta ap:n tapauksessa voisi aloittaa vaikka siitä eteisen korista.

"Kunhan ehdit niin panisitko oikeille paikoilleen nuo tavarat tuolta korista?"

Ja seuraava vaihe:

"Hei kiitti kun siistit korin, löytyy nää avaimet helpommin kun eivät huku joukkoon."

Järjesteleminen on itseään ruokkivaa: kun saa jonkun paikan järjestettyä siitäsaa energiaa taas seuraavan jutun setvimiseen.

Vierailija
29/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoushullu kusee taas sinistä.

Vierailija
30/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ne onkivavat ja muut miehen omat harrastevehkeet niille sijoilleen. Voi hiljalleen alkaa jopa oppia, kun pari kertaa ruostuu parinhuntin vehkeet piloille.

Vierailija
31/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitely ja väittely usein aiheuttaa miehille kännitystä:)

Vierailija
32/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä ne onkivavat ja muut miehen omat harrastevehkeet niille sijoilleen. Voi hiljalleen alkaa jopa oppia, kun pari kertaa ruostuu parinhuntin vehkeet piloille.

Ei varmasti opi, vaan ostaa entistä kalliimmat vehkeet tilalle.

Vierailija
33/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi että kun olisikin yksi tai kaksi tavaraa jotka on menneet piloille tuon tavan takia. Voi herttinen! On muutoin jäätävän pihi mutta saattaa ostaa tavaraa, kallistakin, ja se on piloilla kun lojuu lumihangessa yhden talven.

Olen siis katsellut tätä touhua nyt 10 vuotta ja koittanut ja koittanut ja auttanut, laitellut kalliimpia pois. Että enpä tiedä..

Täytyy vaan koittaa jaksaa taas vähän nalkuttaa ja laittaa siivoamaan tosiaan yksi paikka kerrallaan.

Vierailija
34/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd tai add aiheuttaa keskittymishäiriön joka näkyy myös noin. Kokemusta on.

Vierailija
35/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti opi, vaan ostaa entistä kalliimmat vehkeet tilalle.

No meillä jos toimittaisiin noin, niin mareasti ilmoittaisin käyttäväni nyt muutamat sataset itseeni, kun äijä on jo itselleen vaikka mitä kallista rompetta ostanut.

Sitten lusikoidaan yhdessä kuukauden verran kaurapuuroa, jos siitö huolimatta menee törsäämään ruokarahat onkivehkeisiin.

Sitten jos laskut ja ruoat on jo maksettu, niin sama se minulle vaikka ostaisi joka kuukausi uuden vavan, jonka jättää ulos pilaantumaan. Jossain vaiheessa voi pistää äijän tejemään laskutehtävän, eli paljonko on mennyt rahaa hukkaan tuossa tolloilussa.

Vierailija
36/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä neuvo. Meillä on tontti jaettu mun puutarhalle ja miehen puuhanurkkaukselle. Puuhanurkkaus näyttää kaatopaikalta, mutta sille voi kääntää selkänsä ja ihailla vaikka omenapuita.

Vierailija
37/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa. A) hyväksyt tuollaisen toimintatavan puolistolta tai B) eroatte. 

Jos joku ominaisuus ketuttaa noin paljon, niin onko sitä ihan pakko pysyä parina? 

Vierailija
38/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samanlaista. Mies tohkeissaan tekee jotain hommaa, mutta tavarat jäävät lojumaan minne sattuu. EI haittaa, vaikka menee pilalle, ainahan voi ostaa uudet! Miehellä menee varmasti tuhansia euroja vuodessa rahaa hukkaan, kun mistään ei viitsi pitää huolta. Ärsyttää, kun muidenkin tavaroita on mennyt pilalle. Hän itse "ehdi" laittaa tavaroita paikoilleen, vaikka todellisuudessa syy on vain laiskuudesta. Epämääräisiä rojupusseja ja laatikoita on joka paikka täynnä ja sitten mies ihmettelee miksei mitään löydy koskaan ja miksi tilaa ei ole. 

Vierailija
39/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama juttu!

Mä olen ruvennut ottaan huumorilla ja rennommin, eihän se maailma -mun maailma- siihen kaadu.

Vierailija
40/46 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adhd tai add aiheuttaa keskittymishäiriön joka näkyy myös noin. Kokemusta on.

No sitä vähän pelkäänkin..

Töissä ilmeisesti pystyy kuitenkin toimimaan, se vaan on aika jännä juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan