Maku ja kauppa, kokemuksia?
Meinasin tilata ko. verkkokaupasta, mutta alkoi epäilyttää verkkopankkimaksussa saajana digitalriver.com. En ollut ennen kuullutkaan ja Google vain lisäsi epäilyksiä. Onko tämä verkkokauppa ihan luotettava?
Kommentit (30)
Siis tämäkö mainostaa ahkerasti tv:ssäkin?
Itse bongasin myös verkkokaupan tv:stä ja tilasin pari puuttuvaa Muumimukia jotka olivat tarjouksessa. Tilaus tuli nopsaa parin päivän sisällä ja mukit olivat ehjiä. Ulkopakkaus oli aika aika ison puoleinen verrattuna mukien kokoon mutta pakkausmuovia oli sitäkin enemmän joten varmaan haluttu varmistaa ettei posliinit mene rikki kun näyttivät tulleen ruotsin puolelta.
Nopealla googlauksella selvisi että kauppa on MTVn ja Adlibriksen yhteinen kauppa joten aika luotettavat firmat vaikuttavat olevan takana. Ilmeisesti tavarat toimitetaan Adlibriksen ruotsin varastolta joten se varmaan selittänee miksi osoitteita ei sivulla näy. Postiosoitekin on näköjään Adlibrikselle Tukholmaan mutta firma näyttää olevan Suomeen rekisteröity https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/makujakauppa+oy/28405018&nb…;
Onko muilla kokemuksia tästä kaupasta? Itse juuri pohdin tilaisinko tuolta jotain.
23.11 tilattu ja 3.12 paketti ei ole vielä liikahtanutkaan
Tilasimme astioita 19.11 ja paketti tuli perille 04.12. Astioista puuttui iso osa, paketissa ei ollut lähetyslistaa eikä muutoinkaan mitään infoa puutteista. Laitoin sähköpostia kun yrityksen puhelinnumeroa ei löydy mistään, saa nähdä milloin vastaavat... Olemme todella pettyneitä ko. yritykseen
Black Fridayna tehty tilaus tuli tänään postiin. Yksi tuote puuttui, vaikka kirjautuessa näkyy, että koko tilaus olisi lähetetty tällä yhellä lähetyksellä. Ei puhelinnumeroa, chatin aukioloajat ovat "Silloin, kun chattiruutu näkyy" (ei ainakaan nyt) joten ainoa tapa on lähettää spostia info@... osoitteeseen. Sieltä vastaus "Tällä hetkellä sähköpostissamme on ruuhkaa. Pyrimme parhaamme mukaan vastaamaan sinulle niin pian kuin mahdollista. Lähetäthän meille mahdollisimman pian sähköpostia osoitteeseen info@makujakauppa.fi..." Heh heh. Ei hyvältä vaikuta.
Tilauspäivä 25.11., tuotetta ei ole tullut, vaikka sivujen mukaan on varastossa. Peruin tilauksen luottokorttiyhtiön kautta. Puhelinnumero 09 4245 4600 ei vastaa. Vain yhteen sähköpostiin sain vastauksen, josta ei ollut mitään hyötyä. Varokaa, kyseessä on huijarifirma.
Tilasin 7.12 ja nyt epäilen että tuleeko jouluksi ? Toivottavasti..
Älkää tilatko !
Ihme k***kus kauppa. Black fridayna tilasin ja paketti muka lähetettiin 4.12. mutta postin seuranta sanoo ettei lähetys ole saapunut postille.
Vierailija kirjoitti:
23.11 tilattu ja 3.12 paketti ei ole vielä liikahtanutkaan
No ylläri, tavarat toimittaa adlibris.
Oma tilaukseni lähti takaisin ja nyt olen kuukauden verran odotellut rahojani takaisin. En tilaa uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää tilatko !
Ihme k***kus kauppa. Black fridayna tilasin ja paketti muka lähetettiin 4.12. mutta postin seuranta sanoo ettei lähetys ole saapunut postille.
Eipä tullut jouluksi, sinne jäi joululahjat. Paska maku jäi tästä makukaupasta.
Te, jotka ette ole saaneet rahoja tuotepalautuksesta: ottakaa yhteyttä Kilpailu- ja kuluttajaviraston www.kkv.fi. Itse en saanut rahoja marraskuussa tekemästäni ja peruuttamastani tilauksesta kuin vasta nyt. Ilman kuluttajaviranomaisten toimenpiteitä olisin edelleen ilman rahojani. Lain mukaan peruutetusta tuotteesta rahat pitää palauttaa viimeistään 14 päivän kuluttua. Makujakauppa vitkutteli vastauksen antamista myös kuluttajavirastoon, jonka piti vielä erikseen muistuttaa asiasta.
Kiitokset siis Kilpailu- ja kuluttajavirastolle nopeasta ja tehokkaasta toiminnasta,
Tilasin tästä kaupasta talousvaa'an, joka osoittautui vialliseksi. Vasta usean reklamaatiosähköpostini jälkeen tuli vastaus tyyliin "oletko varmasti käyttänyt vaakaa oikein". Vastasin heti, mutta vastausta ei ole sen jälkeen kuulunut eikä ohjeita reklamaation tekemiseen löydy kaupan sivuilta muuta kuin ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Äsken kokeilin chattia, jossa vastauksena vain "kollega hoitaa jo reklamaatiotasi, palaamme asiaan". En siis ole vieläkään saanut ohjeita ja tuntuu, että asiaa tarkoituksella venytetään. Asiakaspalvelu vaikuttaa todella ylimieliseltä ja välunpitämättömältä. Tähän loppui kyseisestä puljusta tilaaminen, nähtäväksi jää joudunko ottamaan muihin tahoihin yhteyttä. (Kiitos vinkistä ed. kirjoittaja!)
Tilasin vedenkeittimen. Sain postiin kaksi keitintä joka toisen jätin noutamatta kun oli aivan samankokoinen ja näköinen paketti kuin tilaamani. Maksoin epähuomiossa kaksi kertaa keittimen. Nyt Klarna kyselee maksamattoman laskun perään. Ei vaikuta vakuuttavalta tämä kaupanteko. Kuluttaja-asiamelle töitä.
Tilasin tavaroita , joita en koskaan saanut. Sähköpostiin ei vastattu. Vasta kolmannen viestin jälkeen Klarna ilmoitti, että maksamani raha palautetaan. En ole saanut mitään selitystä miksi tavaroita ei toimitettu. Ei pidä todellakaan uskoa televisiomainokseen ja nopeaan toimitukseen. Taitaa olla huijausta koko firma.
Niin, sehän on se keittiötarvikekauppa sinetissä.
Joo, tässä eräs makujakaupasta tilannut asiakas. Tilasin haudutuspadan tuote tuli ohan lupauksen mukaan. sitten tilasin viela lisääja tuote tuli asiallisesti luvatun ajan kuluessa adlibliksen lähettämänä. Mutta sitten tulikin ongelma, laskun piti tulla antamaani sähöpostiin, mutta ei tullut vaan eräpäivän jälkeen tuli ns.karhukirje. Koska laskuttajana on KLARNA pankki
Soitin pankiin ja sieltä sanottiin että lasku on lähtenyt ilmoittamaani s-posti osoitteeseen. soitin ja sanoin, että laskua ei tullut sain sitten paperilaskun.
En tilaa enää ko. liikkeestä jos ei ole muuta maksumahdollisuutta kuin vain ruotsalainen pankki.
sama täällä..
Hain tuotteita sivustosta ja olisin tarvinnut ne viikonlopuksi (2 arkipäivää postitukseen) ja koetin soittaa asiakaspalveluun kysyäkseni ehtisikö tuote perille jos tilaisin sen nyt keskiviikkona...vastaan tuli automaattinen,imelän(lähinnä seksipalvelumyyjän) kuuloisen naisen selitys ja,että näppäilläkseni 1 pääsen suoraan klarna laskulleni..odotin viestin loppumiseen että yhdistyisi asiakaspalveluun koska en valinnut numero ykköstä koska asiani ei koskenut laskutusta...nooo..kuten normaaleissa asiakaspalvelu soitoissa joissa aluksi annetaan vaihtoehdot jonka jälkeen yhdistyy mihin toive on...niin tuollapa puhelu napsahti poikki viestin jälkeen?
..koetin 4krt soittaa..aina sama juttu..
Kun tämän jälkeen koetin ottaa yhteyttä heidän asiakaspalveluunsa sähköpostitse herjasi ettei tällaista sähköpostia ole olemassa..(kopioin sen suoraan sivustolta joten ei mitään näppäin virhettä tai muuta kyseessä).
Kun sitten aloin tarkastella sivua paremmin huomasin taidokkaan sivuston mutta yhteystietoina mihin tahansa asiaan oli se sitten asiakaspalvelu,laskutus,peruutus,reklamaatio ja mikä tahansa yhteydenotto on sama puhelinnumero ja sama sähköposti..itse firman osoitetta,Y-tunnusta ym vaadittavia ei löytynyt mistään (yllensä ne ovat alhaalla kaiken muun sälän jälkeen).
Ei herättänyt luottamusta..ja lähdin pois koko sivustosta ja katsastin "kokemukset" kaupasta ja löysin vain tämän sivuston ja yhden viestin mihin ei oltu vastattu.
Jos joku päässyt läpi asiakaspalveluun live puheluun tai sähköpostitse(vastauksien kera) olisi mukava kuulla löytyykö yhtään ;) ?
kannattaa lukea nämä ja tarkastella sivustoa ja muita verkkokauppoja näillä ohjeilla..ja että ne KAIKKI täyttyvät:
www.menaiset.fi/artikkeli/ajankohtaista/mista_tiedan_onko_nettikauppa_l…
yle.fi/uutiset/3-6778722