Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua apua! En saa Airbnb-majoittajaan enää mitään yhteyttä - profiili on jossain varmistustilassa. Mitä teen? Saanko korvauksen, jos joudun varaamaan hotellin!?!

Vierailija
29.03.2018 |

Varasin Airbnb-majoituksen jo tammikuussa hyvissä ajoin. Viikon päästä olisi lähtö Barcelonaan. Tammikuussa viestintä toimi erinomaisesti. Nyt ajattelin viikkoa ennen lähtöä varmistaa, miten saadaan avaimet jne. En pysty lähettämään majoittajalle viestiä, kun profiili on jossain "varmistustilassa" väliaikaisesti.

Paniikki iski, koska meitä on viisi - koko perhe lähtee. Ei ole ihan helppoa saada majoitus viidelle viikkoa ennen lähtöä, hintakin taitaa olla jotain aivan muuta kuin mistä maksoin tammikuussa. Kolme 7-12v lasta ja meillä oli kolmen makuuhuoneen huoneisto.

Jos en todellakaan saa enää yhteyttä tuohon majoittajaan, onko Airbnb:llä joku vakuutus? Maksoin MasterCardilla, joten ne rahat saan varmasti takaisin, mutta saako tästä jotain muuta korvausta? Taitaa mennä ainakin tuplaksi tuo majoitusmaksu, jos nyt alan varailla jotain muuta!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä maksaisi etukäteen. Jos ei paikanpäällä maksaminen käy, en ota kämppää. Varausmaksu ok, jos on pieni.

Barcelonasta löytyy ihan takuulla majoitustilaa viikon päästä, ei ole mikään sesonkiaika. Esim Booking.com:in kautta saa myös huoneistoja.

Vierailija
2/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi plääh. Katsoin Airbnb:n peruutusehdot. Jos majoittaja peruuttaa matkan, saan vain ne maksamani rahat takaisin. Eipä auta yhtään mitään. Katsoin nopeasti Bookingista, että samalta alueelta samanlainen huoneisto maksaa mukavasti 1000-2000 euroa. Me maksoimme 600 euroa viikon vuokrasta. Airbnb-kämppiä ei juuri tuolla alueella ole.

Tosi hienoa. Pääsiäinenkin tulossa, niin en varmasti saa mitään asiakaspalvelua mistään ennen tiistaita.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi etukäteen. Jos ei paikanpäällä maksaminen käy, en ota kämppää. Varausmaksu ok, jos on pieni.

Barcelonasta löytyy ihan takuulla majoitustilaa viikon päästä, ei ole mikään sesonkiaika. Esim Booking.com:in kautta saa myös huoneistoja.

Airbnb:llä pitää maksaa etukäteen. Ja siis saan tuon rahan kyllä takaisin, sitä en pelkää. Kauhulla pelkään sitä, että joudumme maksamaan tuplat tai jopa nelinkertaisen summan rahaa majoituksesta. Eikä kukaan korvaa sitä!

ap

Vierailija
4/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tilanne 😭 milloin lähtö?

Vierailija
5/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Inhottava tilanne 😭 milloin lähtö?

Ensi viikon perjantaina. Olen nyt lähettänyt Airbnb:lle viestiä ja majoittajalle kaikin mahdollisin tavoin. Airbnb:n kautta en pysty lähettämään majoittajalle viestiä, mutta löysin sähköpostistani puhelinnumeron ja ilmeisesti siihen sähköpostiin vastaamalla viestin pitäisi mennä majoittajan Airbnb-tilin kautta perille. En tiedä meneekö, jos tili on jossain varmistustilassa.

Aargh. Pakko nyt varata joku hätämajoitus viidelle jostain, ettei jäädä aivan täysin ilman. En vain vielä löytänyt sellaista hotellia, jossa olisi ilmainen peruutus. En ihan huvikseen viitsisi maksaa nyt ylimääräistä 1000-2000 euroa tästä huvista.

ap

Vierailija
6/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi etukäteen. Jos ei paikanpäällä maksaminen käy, en ota kämppää. Varausmaksu ok, jos on pieni.

Barcelonasta löytyy ihan takuulla majoitustilaa viikon päästä, ei ole mikään sesonkiaika. Esim Booking.com:in kautta saa myös huoneistoja.

Airbnb:llä pitää maksaa etukäteen. Ja siis saan tuon rahan kyllä takaisin, sitä en pelkää. Kauhulla pelkään sitä, että joudumme maksamaan tuplat tai jopa nelinkertaisen summan rahaa majoituksesta. Eikä kukaan korvaa sitä!

ap

Kenen se pitäisi korvata? Mikä on oma vastuusi asiassa? Matkailussa on aina omat riskinsä, ja jos ei pysty varautumaan tällaisiin yllätystekijöihin, on parempi pysytellä Suomessa tai varata pakettimatka oman budjetin mukaisesta kohteesta. AirBnb:n majoittajat ovat yksityishenkilöitä. Maalaisjärjellä pitäisi pystyä ymmärtämään, että joukossa on varmasti kaikenlaisia tapauksia. Voi olla, että koko kämppää ei ole ollut olemassa, ja AirBnb on jäädyttänyt käyttäjäprofiilin. Hyväksyessänne AirBnb:n ehdot olet sitoutunut itse hankkimaan majoituksen muualta tälläisissä tilanteissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita airbnblle viestiä ja kysy asiasta, vastaavat nopeasti kysymyksiin.

Vierailija
8/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi etukäteen. Jos ei paikanpäällä maksaminen käy, en ota kämppää. Varausmaksu ok, jos on pieni.

Barcelonasta löytyy ihan takuulla majoitustilaa viikon päästä, ei ole mikään sesonkiaika. Esim Booking.com:in kautta saa myös huoneistoja.

Airbnb:llä pitää maksaa etukäteen. Ja siis saan tuon rahan kyllä takaisin, sitä en pelkää. Kauhulla pelkään sitä, että joudumme maksamaan tuplat tai jopa nelinkertaisen summan rahaa majoituksesta. Eikä kukaan korvaa sitä!

ap

Kenen se pitäisi korvata? Mikä on oma vastuusi asiassa? Matkailussa on aina omat riskinsä, ja jos ei pysty varautumaan tällaisiin yllätystekijöihin, on parempi pysytellä Suomessa tai varata pakettimatka oman budjetin mukaisesta kohteesta. AirBnb:n majoittajat ovat yksityishenkilöitä. Maalaisjärjellä pitäisi pystyä ymmärtämään, että joukossa on varmasti kaikenlaisia tapauksia. Voi olla, että koko kämppää ei ole ollut olemassa, ja AirBnb on jäädyttänyt käyttäjäprofiilin. Hyväksyessänne AirBnb:n ehdot olet sitoutunut itse hankkimaan majoituksen muualta tälläisissä tilanteissa.

Kiitos empatiakyvystäsi. Ollaan matkusteltu hyvin paljon, eikä Airbnb:n kanssa ole koskaan tullut minkäänlaisia ongelmia. Meillä on luottokortit ja varaa maksaa tuo ylimääräinen hotellimajoitus, mutta se tuntuu täysin kohtuuttomalta ja hullulta summalta maksaa, kun olen varannut jo toisen majoituksen. 

Sinä varmaan varaat aina 10 erilaista hotellia joka matkallesi ja varmuuden vuoksi lentoliputkin kolmelta eri lentoyhtiöltä? 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita airbnblle viestiä ja kysy asiasta, vastaavat nopeasti kysymyksiin.

Hups, olitkin jo laittanut. Toivotaan että vastaavat pian. Tosi inhottava tilanne. :(

Vierailija
10/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita airbnblle viestiä ja kysy asiasta, vastaavat nopeasti kysymyksiin.

Olen laittanut jo. Laitoin välittömästi, kun huomasin tuon "varmistustilan". Vielä ei ole mitään vastattu. Toivon todella, ettei pääsiäinen viivästytä tämän asian käsittelyä. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi etukäteen. Jos ei paikanpäällä maksaminen käy, en ota kämppää. Varausmaksu ok, jos on pieni.

Barcelonasta löytyy ihan takuulla majoitustilaa viikon päästä, ei ole mikään sesonkiaika. Esim Booking.com:in kautta saa myös huoneistoja.

Airbnb:llä pitää maksaa etukäteen. Ja siis saan tuon rahan kyllä takaisin, sitä en pelkää. Kauhulla pelkään sitä, että joudumme maksamaan tuplat tai jopa nelinkertaisen summan rahaa majoituksesta. Eikä kukaan korvaa sitä!

ap

Kenen se pitäisi korvata? Mikä on oma vastuusi asiassa? Matkailussa on aina omat riskinsä, ja jos ei pysty varautumaan tällaisiin yllätystekijöihin, on parempi pysytellä Suomessa tai varata pakettimatka oman budjetin mukaisesta kohteesta. AirBnb:n majoittajat ovat yksityishenkilöitä. Maalaisjärjellä pitäisi pystyä ymmärtämään, että joukossa on varmasti kaikenlaisia tapauksia. Voi olla, että koko kämppää ei ole ollut olemassa, ja AirBnb on jäädyttänyt käyttäjäprofiilin. Hyväksyessänne AirBnb:n ehdot olet sitoutunut itse hankkimaan majoituksen muualta tälläisissä tilanteissa.

Kiitos empatiakyvystäsi. Ollaan matkusteltu hyvin paljon, eikä Airbnb:n kanssa ole koskaan tullut minkäänlaisia ongelmia. Meillä on luottokortit ja varaa maksaa tuo ylimääräinen hotellimajoitus, mutta se tuntuu täysin kohtuuttomalta ja hullulta summalta maksaa, kun olen varannut jo toisen majoituksen. 

Sinä varmaan varaat aina 10 erilaista hotellia joka matkallesi ja varmuuden vuoksi lentoliputkin kolmelta eri lentoyhtiöltä? 

ap

En varaa mitään ylimääräisiä hotelleja tai lentoja. Myötätuntoni on puolellasi siinä mielessä, että teille tosiaan kävi ikävästi. Tuota "miksi kukaan ei korvaa" ja "tuntuu kohtuuttomalta maksaa ylimääräistä" -ruikutusta en sen sijaan ymmärrä. Itse siis ajattelen, että jos otan riskin ja varaan AirBnb-majoituksen, voi tulla yllätyksiä. Nielen kiukkuni ja maksan hotellin hampaita kiristellen enkä valita asiasta nettipalstalla. Hienoa, että teille ei ole aiemmin käynyt mitään, mutta melkoista rulettia on majoituksen varaaminen AirBnb:n tai muiden yksityismajoitusta tarjoavien tahojen kautta verrattuna hotelleihin.

Vierailija
12/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita airbnblle viestiä ja kysy asiasta, vastaavat nopeasti kysymyksiin.

Olen laittanut jo. Laitoin välittömästi, kun huomasin tuon "varmistustilan". Vielä ei ole mitään vastattu. Toivon todella, ettei pääsiäinen viivästytä tämän asian käsittelyä. 

ap

Eipä monessakaan muussa maassa ole samanlaisia pääsiäisvapaita kuin Suomessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita airbnblle viestiä ja kysy asiasta, vastaavat nopeasti kysymyksiin.

Olen laittanut jo. Laitoin välittömästi, kun huomasin tuon "varmistustilan". Vielä ei ole mitään vastattu. Toivon todella, ettei pääsiäinen viivästytä tämän asian käsittelyä. 

ap

Eipä monessakaan muussa maassa ole samanlaisia pääsiäisvapaita kuin Suomessa.

Paitsi kaikissa katolisissa maissa ja suurimmassa osassa protestanttisista maista. Eli käytännössä aika laajasti Euroopassa. Espanja on hyvin katolinen maa.

Vierailija
14/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, homman nimihän on tämä.

Majoittaja saa rahat vasta kun vieraiden sisäänkirjautumisesta on 24 h, eli rahat ovat turvassa Airbnb:llä juuri huijareiden estämiseksi. Turhaa siis moititte ap:ta tästä.

Mikäli majoittaja peruu varauksen, AirBnB hoitaa vieraille uuden majoituksen.

Mä en varaisi mitään toista majoitusta, vaan odottelin kärsivällisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystykö tekeen toisen profiilin ja laittaan sitä kautta viestiä?

Vierailija
16/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi etukäteen. Jos ei paikanpäällä maksaminen käy, en ota kämppää. Varausmaksu ok, jos on pieni.

Barcelonasta löytyy ihan takuulla majoitustilaa viikon päästä, ei ole mikään sesonkiaika. Esim Booking.com:in kautta saa myös huoneistoja.

Airbnb:llä pitää maksaa etukäteen. Ja siis saan tuon rahan kyllä takaisin, sitä en pelkää. Kauhulla pelkään sitä, että joudumme maksamaan tuplat tai jopa nelinkertaisen summan rahaa majoituksesta. Eikä kukaan korvaa sitä!

ap

Kenen se pitäisi korvata? Mikä on oma vastuusi asiassa? Matkailussa on aina omat riskinsä, ja jos ei pysty varautumaan tällaisiin yllätystekijöihin, on parempi pysytellä Suomessa tai varata pakettimatka oman budjetin mukaisesta kohteesta. AirBnb:n majoittajat ovat yksityishenkilöitä. Maalaisjärjellä pitäisi pystyä ymmärtämään, että joukossa on varmasti kaikenlaisia tapauksia. Voi olla, että koko kämppää ei ole ollut olemassa, ja AirBnb on jäädyttänyt käyttäjäprofiilin. Hyväksyessänne AirBnb:n ehdot olet sitoutunut itse hankkimaan majoituksen muualta tälläisissä tilanteissa.

Kiitos empatiakyvystäsi. Ollaan matkusteltu hyvin paljon, eikä Airbnb:n kanssa ole koskaan tullut minkäänlaisia ongelmia. Meillä on luottokortit ja varaa maksaa tuo ylimääräinen hotellimajoitus, mutta se tuntuu täysin kohtuuttomalta ja hullulta summalta maksaa, kun olen varannut jo toisen majoituksen. 

Sinä varmaan varaat aina 10 erilaista hotellia joka matkallesi ja varmuuden vuoksi lentoliputkin kolmelta eri lentoyhtiöltä? 

ap

En varaa mitään ylimääräisiä hotelleja tai lentoja. Myötätuntoni on puolellasi siinä mielessä, että teille tosiaan kävi ikävästi. Tuota "miksi kukaan ei korvaa" ja "tuntuu kohtuuttomalta maksaa ylimääräistä" -ruikutusta en sen sijaan ymmärrä. Itse siis ajattelen, että jos otan riskin ja varaan AirBnb-majoituksen, voi tulla yllätyksiä. Nielen kiukkuni ja maksan hotellin hampaita kiristellen enkä valita asiasta nettipalstalla. Hienoa, että teille ei ole aiemmin käynyt mitään, mutta melkoista rulettia on majoituksen varaaminen AirBnb:n tai muiden yksityismajoitusta tarjoavien tahojen kautta verrattuna hotelleihin.

No, ehkä tässä suutuspäissäni ajattelin, että majoittaja olisi jotenkin velvollinen ottamaan jonkun vakuutuksen tällaisia tilanteita varten. Eli jos en olisikaan nyt herännyt viikkoa ennen matkaa ja oltaisiin vaan lennetty paikalle viikon päästä ja huomattu, ettei meille olekaan majoitusta, majoittajan vakuutus olisi korvannut meille jonkun hotellin jostain. En tiedä. Alan olla vähän epätoivoinen ja olen koko aamupäivän lueskellut omia matkavakuutuksia ja mitä ne korvaavat.

ap

Vierailija
17/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, homman nimihän on tämä.

Majoittaja saa rahat vasta kun vieraiden sisäänkirjautumisesta on 24 h, eli rahat ovat turvassa Airbnb:llä juuri huijareiden estämiseksi. Turhaa siis moititte ap:ta tästä.

Mikäli majoittaja peruu varauksen, AirBnB hoitaa vieraille uuden majoituksen.

Mä en varaisi mitään toista majoitusta, vaan odottelin kärsivällisesti.

Pahoittelen, mulla olikin vanhaa tietoa eli Airbnb ei enää hoida uutta majoitusta:

https://www.airbnb.fi/help/article/170/what-happens-if-my-host-cancels-…

Ap, oliko kohde saanut paljon hyviä arvosteluja?

Vierailija
18/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tilanne ap:llä, mutta tuo korvausten ruikuttaminen menee yli. Tilannehan on sama, jos olisit varannut hotellin ja maksanut sen luottokortilla. Jos hotelli joutuisi perumaan varauksesi (vaikka tulipalo hotellissa), niin saisit rahasi takaisin ja joutuisit etsimään uuden hotellin. Tilanne olisi eri, jos olisit valmismatkalla, jolloin matkanjärjestäjällä olisi vastuu huolehtia vastaava majoitus tilalle.

Eli olet hankkinut palvelun, jota sinulle ei ole voitu toimittaa. Et kärsi tästä taloudellisia menetyksiä (saat rahasi takaisin). Pääset myös reissuun, mutta joudut maksamaan joko kalliimman majoituksen tai etsimään airbnb:n toisesta paikasta.

Vierailija
19/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh, homman nimihän on tämä.

Majoittaja saa rahat vasta kun vieraiden sisäänkirjautumisesta on 24 h, eli rahat ovat turvassa Airbnb:llä juuri huijareiden estämiseksi. Turhaa siis moititte ap:ta tästä.

Mikäli majoittaja peruu varauksen, AirBnB hoitaa vieraille uuden majoituksen.

Mä en varaisi mitään toista majoitusta, vaan odottelin kärsivällisesti.

Miten Airbnb hoitaa uuden majoituksen? En löytänyt tästä mitään tietoa. Löysin vain peruutusehdoista sen, että jos majoittaja peruu, saadaan joko rahat heti takaisin tai palautettua jollekin Airbnb-tilille niin, että voidaan maksaa niillä rahoilla uusi majoitus. Se vaan nyt ei auta, kun hinnat ovat moninkertaiset tammikuuhun verrattuna.

ap

Vierailija
20/35 |
29.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystykö tekeen toisen profiilin ja laittaan sitä kautta viestiä?

En usko, että tässä olisi kyse siitä, että minut olisi jotenkin blokattu. Majoittajan profiilissa on joku varmistustila päällä. Ymmärtäisin niin, että majoittajien pitää tasaisin väliajoin jotenkin vahvistaa oma profiilinsa jollain tavalla ja nyt se on jäänyt tekemättä. Samasta huoneistosta on arvosteluja parin viime vuoden ajan tasaisesti, mutta viimeisin on helmikuulta. Maaliskuulta ei ole arvosteluja ollenkaan ja se nyt huolettaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi