Paino ei putoa edes imetyksen jälkeen, miksi?!
Olen imettänyt kaksi lasta neljän vuoden sisällä joista kummastakaan en kerryttänyt montaakaan raskauskiloa. Sen sijaan imetysvuonna lihoin ensimmäisestä 7 ja toisesta 13 kiloa. Ensimmäisen imetyksen loputtua paino tippui muutamassa kuussa helposti 10kg. Nyt olen odottanut yli 2kk tätä "kuin itsestään" ihmettä vaan ei. Viime kesän olin ilman sokeria - ei vaikutusta. Nyt go fat golla kohta 2 viikkoa - ei vaikutusta. Näiden välillä kaikenlaista yrittämistä lähinnä vhh:lla mutta mikään ei laske painoa. Lenkkeilen, joogaan tai teen lihaskuntoa 10-20 kertaa kuussa (viim 2kk 18-20). Onko kellään ollut näin? Tai arvauksia mistä moinen voisi johtua.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivomutsi kirjoitti:
Stressiä ei ole, elän muutenkin elämäni parasta aikaa ihanien lasten kanssa. Kilpirauhasarvoja ei ole mitattu ja niitä olen kyllä miettinyt syypääksi mutta oikein muita oireita ei ole. Nyt kevään tullen on paljon energiaa, vatsa toimii, mieli on positiivinen, ei palele, iho ok, kynnet hyvät jne jne. Hormonit on ainoa mitä nyt itselle tullut mieleen. Kuukautiset alkoi juuri kun olin lopettelemassa imetystä mutta on pitkät välit ja runsaat, viimeksi 40 ja nyt kp42 menossa. Go fat go:n hiilarit turvottaa mutta mietin silti jatkaisiko superdieettin. Mutta auttaako mikään jos kropassa on joku vialla? :( Olisi kiva saada tietää minne mun kropassa häviää tämä vaivannäkö, kun punnitsee ruoat ja liikkuu ohjeiden mukaan.
Onhan se ihan järjenvastaista ettei laihdu vaikka syö näillä gfg:n miinuskaloreilla mutta jos hormonit v*ttuilee niin kai ne näin voi sitten tehdä? Vai vieläkö kotilääkärit osaisi diagnosoida muuta? Tai millä sit saisi hormonit toimimaan?
Ei ole lainkaan järjenvastaista, se gfg ei sua nyt laihduta. Olisiko syytä kokeilla jotain muunlaista syömistä. Hormoneihinkin muuten vaikuttaa ruoka.
Miten ruoka vaikuttaa hormoneihin?
En tiedä kysytkö tätä edes tosissasi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epätoivomutsi kirjoitti:
Stressiä ei ole, elän muutenkin elämäni parasta aikaa ihanien lasten kanssa. Kilpirauhasarvoja ei ole mitattu ja niitä olen kyllä miettinyt syypääksi mutta oikein muita oireita ei ole. Nyt kevään tullen on paljon energiaa, vatsa toimii, mieli on positiivinen, ei palele, iho ok, kynnet hyvät jne jne. Hormonit on ainoa mitä nyt itselle tullut mieleen. Kuukautiset alkoi juuri kun olin lopettelemassa imetystä mutta on pitkät välit ja runsaat, viimeksi 40 ja nyt kp42 menossa. Go fat go:n hiilarit turvottaa mutta mietin silti jatkaisiko superdieettin. Mutta auttaako mikään jos kropassa on joku vialla? :( Olisi kiva saada tietää minne mun kropassa häviää tämä vaivannäkö, kun punnitsee ruoat ja liikkuu ohjeiden mukaan.
Onhan se ihan järjenvastaista ettei laihdu vaikka syö näillä gfg:n miinuskaloreilla mutta jos hormonit v*ttuilee niin kai ne näin voi sitten tehdä? Vai vieläkö kotilääkärit osaisi diagnosoida muuta? Tai millä sit saisi hormonit toimimaan?
Ei ole lainkaan järjenvastaista, se gfg ei sua nyt laihduta. Olisiko syytä kokeilla jotain muunlaista syömistä. Hormoneihinkin muuten vaikuttaa ruoka.
Miten ruoka vaikuttaa hormoneihin?
En tiedä kysytkö tätä edes tosissasi :)
Kysyn! Kerro niin paljon kuin tiedät :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kävellyt kahden viikon aikana 8-11 km päivässä = miinus 0 kiloa.
Ei liikunta laihduta.
Jutta Gustafsberg sanoi jossain että suhde on 30/70 (liikunta/ruoka)
Ja millähän perusteella Jutta Gustafsbergiä pitäisi pitää jonain parhaana asiantuntijana? Julkisuus ei tarkoita vielä sitä, että olisi joku huipputietäjä.
No kyllähän se suhde suunnilleen noin on, ruokavalio on tärkeämpi.
Kolmannen lapsen synnytyksen jälkeen jälkitarkastuksessä lääkäri puuttui ylipainooni ja sain lähetteen verikokeille ja kertaluontoisesti tavitsemusterapiaan. Pituus 165cm ja paino 62kg. Lääkärin mielestä 10kg liikaa painoa. Imetin tuolloin..
Olen painanut 52kg viimeksi 20vuotiaana.
Nyt olen 50v ja paino on siinä 65-66kg välillä. Liikun päivittäin ja salilla käyn 2-5x/viikosss.
Läski on tullut jäädäkseen, mutta n ole tästä kovinkaan paljon stressiä ottanut.